اصول مهم طراحی سایت اختصاصی، 6 نکته کلیدی که باید رعایت شود

اصول مهم طراحی سایت اختصاصی، 6 نکته کلیدی که باید رعایت شود

زمانی که قرا است یک وب‌سایت اختصاصی راه‌اندازی شود باید به گونه‌ای طراحی گردد که هم کاربرد پذیری بالایی داشته باشد و هم نیاز کاربران را به خوبی تامین کند، به همین منظور پیاده سازی اصول مهم طراحی سایت اختصاصی اولویت زیادی دارد.

مهم‌ترین هدفی که تمامی سایت‌ها به دنبال آن هستند این است که کاربران و مخاطبان زیادی را به سمت خود بکشانند تا کاربران با وارد شدن به وب‌سایت مورد نظر اقدام به انجام دادن هدف نهایی که همان خرید محصولات و خدمات و استفاده از آن‌ها است بپردازند، اما باید این نکته را در نظر داشت که این وب‌سایت باید به صورت کاربر محوری طراحی گردد تا کاربران و مشتریان در زمانی که در آن حضور دارند احساس رضایت و خرسندی داشته باشند.

چرا باید به اصول مهم طراحی سایت اختصاصی توجه داشت

کاربران و مخاطبانی که در فضای مجازی وجود دارند رفتار و کارهایی که در وب سایت‌ها انجام می‌دهند درست به مانند افرادی است که در وارد یک فروشگاه زنجیره‌ای می‌شوند. افراد زمانی که وارد یکی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای شهر خود می‌شوند، دوست دارند چیدمان محصولات و کالاهایی که در فروشگاه وجود دارد به گونه‌ای باشد که در کمترین زمان قادرباشند محصول و کالایی را که به دنبال آن هستند پیدا کنند و بعد از پرداخت مبلغ آن را در اختیار داشته باشند.

در کسب کارهای اینترنتی نیز درست به همان شکل است و کاربران از سایت‌هایی استقبال می‌کنند که از چیدمان خوبی برخوردار بوده و به آنها این امکان را دهد تا به راحتی هر نیازی را که دارند آن را در کمترین زمان ممکن برطرف سارند. ما در این مقاله قصد داریم اصول مهم طراحی سایت اختصاصی را برای شما توضیح دهیم، پس تا انتها با ما همراه باشید.

برسی اصول مهم طراحی سایت اختصاصی که باید به آن توجه داشت

اصول مهم طراحی سایت اختصاصی باعث پیشرفت و رونق کسب کار و تجارت آنلاین شما خواهد شد، این موارد عبارتند از:

1- نگذارید کاسه صبر کاربر لبریز شود

تمامی کاربران و بازدیدکنندگانی که برای اولین بار وارد یک وب‌سایت می‌شوند بیشتر تمایل دارند که سایت مورد نظر را برسی و امتحان کنند، در واقع می‌خواهند تا آن را بسنجند پس شما نباید برای این افراد فرم‌های طولانی قرار دهید و از آنها بخواهید تا این اطلاعات را پرکنند زیرا امکان دارد که آنها با دیدن این فرم‌ها از وب‌سایت شما خارج شده و دیگر هیچ وقت به سراغتان نیایند.

یکی از اصول مهم طراحی سایت اختصاصی این است که شما باید به کاربران اجازه دهید تا به خوبی وب‌سایت شما را برسی کرده و تمامی امکانات را تست کنند، این که شما از بدو ورود کاربران لیست بالا بلندی را در اختیار آنها قرار دهید حرکت مناسب و حرفه‌ای محسوب نمی‌شود و باعث کلافه شدن کاربران خواهد شد.

2- باید تمامی تلاش خودتان را کنید تا قابلیت‌های وب‌سایت اختصاصی خودتان را به کاربران نشان دهید

شما می‌توانید برای اینکه نگاه کاربران و مخاطبان را به سمت وب‌سایتتان سوق دهید، از دکمه‌ها جذاب و زیبا و قرار دادن موارد بصری مناسب استفاده کنید. یک سایت اختصاصی مناسب باید تمامی کارهایی را که کاربران در و‌ب‌سایت انجام می‌دهند به راحتی در اختیار آنها قرار دهد و همچنین با چیدمان جذاب گرافیکی و بصری باید نظرات کاربران را به خوبی جلب کند، این موضوع را باید یک اصول مهم طراحی سایت اختصاصی به شمار آورد.

3- طراحی سایت اختصاصی باید از سادگی برخوردار باشد

توجه داشته باشد که خیلی از کاربران در زمان بازدید از وب‌سایت شما به دنبال خرید نیستند، بلکه آنها به دنبال اطلاعات مفیدی هستند تا نیاز‌های خودشان را برطرف سازند، بنابراین شما باید طراحی سایت اختصاصی خودتان را به صورت ساده‌ای پیاده سازی کنید تا کاربران زمانی که در سایت شما هستند با سردگمی مواجعه نشوند. توجه داشته باشید وب‌سایت‌هایی که با پیچیدگی همراه هستند و کاربران در زمان وارد شدن به آنها سردرگم می‌شوند، نمی‌توانند به درستی رضایت کاربران را جلب کنند.

4- کاربران را مجبور به فکر کردن نکنید

یکی دیگر از اصول مهم طراحی سایت اختصاصی که باید به آن توجه داشت، این محیط باید به گونه‌ای طراحی شود که بدون اینکه توضیحاتی درباره آنها داده شود کاربران بتوانند به راحتی در بخش‌های مختلف آن کارهای خودشان را انجام دهند و نیازی به توضیح نداشته باشند. زمانی که یک وب‌سایت اختصاصی از ساختار شفافی برخودرا باشد کاربران به راحتی می‌توانند لینک‌های آن را تشخیص دهند و تمامی اهداف و نیازهای خود را به راحتی برطرف سازند.

5- در سایت اختصاصی باید توجه کاربران را به خوبی جلب کنید

با توجه به اینکه در وب‌سایت‌های اختصاصی امکان دارد هم از محتوای استاتیک استفاده شود و هم از محتوای دینامیک، بعضی از المان‌هایی که در رابطه کاربری وب‌سایت وجود دارند امکان دارد از برخی المان‌های دیگر به شکل بهتری جلب توجه کنند. به عنوان مثال متن‌هایی که بولد هستند از متن‌های ساده بیشتر به چشم می‌آیند، همچنین تصاویر و ویدیو بیشتر از متن جلب توجه می‌کنند، شما برای اینکه بتوانید به خوبی توجه کاربران را جذب کنید باید از تصاویر جذاب و مرتبط و تیترهایی که کاربران را اقدام به عمل می‌کند استفاده کنید زیرا از اصول مهم طراحی سایت اختصاصی به شمار می‌رود.

6- استفاده از نگارش مفید و کارآمد

شما باید به خوبی بتوانید از اصول نگارشی در سایت اختصاصی استفاده کنید، مثلا کاربران تمایلی به خواندن مطالب طولانی ندارند و یا نوشته‌های تبلیغاتی کمتر توسط کاربر خوانده خواهد شد. برای اینکه بتوانید بهترین تاثیر را روی کاربر بگذارید باید از واژهایی مانند (خدماتمان را مشاهده کنید، همین حالا شروع کن، ثبت نام ) استفاده کنید تا با این اصول نگارشی درست کاربران زیادی را به وب‌سایت اختصاصی خودتان بکشانید.

سخن پایانی

طراحی وب سایت اختصاصی برای آن دسته از افرادی است که تمایل دارند تا سایتی با سرعت و امنیت بالا، زیبایی و گرافیک جذاب، سئو و بهینه سازی مناسب و کاربر پسند را در اختیار داشته باشند و در نتایج جستجوی بالای گوگل محصول و کالای خودشان را از طریق وب‌سایت اختصاصی به کاربران نمایش دهند.

با در نظر گرفتن اصول مهم طراحی سایت اختصاصی که ما در این مقاله به آن‌ها اشاره کردیم، می‌توانید سایت اختصاصی خودتان را بهینه کرده و رتبه و جایگاه مناسبی را در نتایج جستجوی گوگل به دست آورید. در نظر داشته باشد که باید اولویت همیشگی خودتان را رضایت کاربران قرار دهید زیرا زمانی می‌توانید دارای یک وب‌سایت اختصاصی مفید و با ارزش باشید که کاربران در زمان ورود به سایت شما از نحوه چیدمان و کارکرد وب سایت رضایت کافی را داشته باشند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.