افزایش ترافیک سایت‌، با 14 روش بالا رفتن بازدید کاربران آشنا شوید🤔

افزایش ترافیک سایت‌، با 14 روش بالا رفتن بازدید کاربران آشنا شوید🤔

راه‌اندازی وب‌سایت و چگونگی ارائه محصول و خدمات با کیفیت به دست مخاطبان و کاربران یکی از ایده‌آل‌های صاحبین مشاغل می‌باشد. اما نکته مهمی که وجود دارد چگونگی بازدید از سایت است زیرا اگر شما بهترین وب‌سایت را طراحی کنید ولی کاربران یا مخاطبان برای بازدید از آن به سایت شما مراجعه نکنند فایده‌ای برایتان به دنبال نخواهد داشت. افزایش ترافیک سایت از نکات مهمی است که تمامی صاحبان و مدیران کسب و کار‌های اینترنتی باید به آن توجه زیادی داشته باشند.

یکی از مهم‌ترین عواملی که می‌تواند کاربران زیادی را به وب‌سایت شما بکشاند ترافیک بالای سایتتان است. در واقع ترافیک سایت میزان بازدید کاربران از سایت و صفحات آن می‌باشد که رکن مهم و اساسی هر تجارت آنلاین را تشکیل می‌دهد. به طور کلی هر چقدر میزان ترافیک بالاتر باشد درصد بازدید کاربران از آن وب‌سایت شما بیشتر است و این عامل با فروش و عرضه خدمات بیشتر همراه است، ولی عکس این قضیه نیز صادق است.

site traffic increase

به تعداد کاربرانی که از وب‌سایت شما بازدید می‌کنند ترافیک سایت گفته می‌شود. میزان اندازه‌گیری ترافیک ورودی را در هر سایت بر اساس تعداد بازدیدی که کاربران و مخاطبان انجام داده‌اند محاسبه می‌شود. هر کاربر که از سایت شما بازدید می‌کند یک بازدید را به میزان تعداد بازدید سایت شما اضافه می‌کند، به هر بازدید session می‌گویند. افزایش بالای ترافیک سایت یکی از علاقه‌های مدیران سایت، وبمستران، برنامه‌نویسان و بازاریاب‌های عرصه دیجیتال می‌باشد، زیرا این عامل مساوی است با مشتری بیشتر و در نهایت پول بیشتر.

میزان موفقیت و اثر بخشی در تمامی کسب‌ و کارها ترافیک بالایی است که آنها دارند و این عامل برای مجموعه و پرسنل آن وب‌سایت بسیار حائز اهمیت است. یکی از اصولی که در دیجیتال مارکتینگ بسیار مهم و ضروری است میزان ترافیک سایت می‌باشد.

اصولاً هر ترافیک بالایی دلیل بر کیفیت و برتری یک وب‌سایت نیست زیرا گاهی اوقات این ترافیک‌ها را به صورت غیرقانونی به سایت می‌دهند که از لحاظ گوگل نیز این کار خلاف محسوب می‌شود و سایتی که از چنین ترفندهایی استفاده کند با مجازات سنگین گوگل مواجعه خواهد شد، اما راهکارهایی وجود دارد که شما می‌توانید به شکل اصولی با افزایش ترافیک سایت‌ همراه شوید.

روش‌های افزایش ترافیک سایت

روش‌های زیادی برای افزایش ترافیک سایت وجود دارد که با اجرایی کردن این روش‌ها می‌توانید ترافیک بالایی را برای وب‌سایتتان به ارمغان بیاورید، در ادامه به چند نمونه از این روش‌ها اشاره می کنیم:

۱_ ایمیل مارکتینگ

با توجه به اهمیت و ارزش بالایی ایمیل مارکتینگ دارد، روش مناسبی برای افزایش ترافیک سایت می باشد. زمانی که کاربران عضوی از خبرنامه می‌شوند و با انتشار مطالب جدیدی که در سایتتان قرار می‌دهید آنان بر روی آن مطالب کلیک می‌کنند، در حقیقت این عامل باعث افزایش ترافیک ورودی وب‌سایتتان خواهد شد. بسیاری از کسب و کارها و شرکت‌های بزرگ از بازاریابی ایمیلی برای بالا بردن ترافیک سایتشان استفاده می‌کنند.

۲_ تبلیغات

با استفاده از تبلیغات می‌توانید سایتتان را از ترافیک بالایی برخوردار کنید. ابزارهای زیادی هستند که توسط آنها می‌توانید تبلیغاتی برای وب‌سایتتان انجام دهید، مانند تبلیغات تلویزیونی، گوگل ادز، تبلیغات کلیکی که خریداری می‌کنید، شبکه‌های اجتماعی و غیره. به این نکته توجه داشته باشید که در زمان تبلیغات حواستان به بودجه در نظر گرفته شده‌ای که مدنظرتان است باشد تا بتوانید متناسب با آن بهترین تبلیغ را برای افزایش ترافیک سایت فراهم سازید.

۳_ استفاده از سئو مناسب

با بهینه سازی و سئو مناسبی که برای سایتتان انجام می‌دهید باعث خواهید شد تا سایت شما مرکز توجه موتورهای جستجوگر قرار گیرید و موتور جستجوگر گوگل وب‌سایتتان را در نتایج بالایی جستجو به کاربران زیادی نمایش دهد.

این عامل باعث می‌شود که کاربران وب‌سایت شما را زیاد مشاهده کنند و در نتیجه با حجم زیادی از کاربران روبرو شوید، با کلیک کردن این کاربران بر روی لینک وب‌سایتتان، با افزایش ترافیک سایت مواجعه خواهید شد. بی شک یکی از بهترین روش‌های حال حاضر برای بالا بردن ترافیک وب‌سایت سئو است زیرا اگر به خوبی اجرا و پیاده‌سازی شود سایت شما را در در نتایج بالای جستجو و صفحه اول گوگل قرار خواهد داد.

۴_ استفاده از عنوان جذاب و مفید

توجه داشته باشید که یک عنوان جذاب می‌تواند برای شما کلیک به همراه داشته باشد و این مساوی است با ترافیک بالا، به همین راحتی! مخاطبان و کاربران از عنوان‌های جذاب و مفید خوششان می‌آید و ترغیب می‌شوند که محتوای شما را بخوانند. عناوین جذاب و کاربردی حس کنجکاوی و جستجو را در کاربران بالا می‌برد و افزایش ترافیک سایت‌ را برای شما به همراه دارد.

۵_ امکان ریسپانسیو بودن وب‌سایت

با نگاهی کوتاه به اطرافتان متوجه می‌شوید که تعداد زیادی از اشخاص از موبایلشان برای سرچ اینترنت استفاده می‌کنند و شما می‌توانید با دیدن این فرصت بهترین استفاده را از آنها ببرید. وقتی که وب‌سایت شما به صورت Mobile Frist طراحی شده باشد با هر ابزار دیجیتالی قابل دیدن خواهد بود و برای کاربران استفاده را راحت می‌کند. این عامل برای گوگل بسیار مهم است و با امتیازات مثبتی که به شما می‌دهد کاربران زیادی را برای بازدید به سایت شما می‌فرستد که باعث می‌شود ترافیک بالایی را در وب‌سایتتان تجربه کنید.

۶_ فعالیت در شبکه‌های اجتماعی

زمانی که شما در شبکه های اجتماعی فعالیت دارید می‌توانید از طریق پست‌هایی که در آن شبکه‌ها قرار می‌دهید کاربران را ترغیب کنید که محتوای شما را دنبال کنند و با قرار دادن لینک وب‌سایتتان آنها را به سایت خود دعوت خواهید کرد، این عامل به بالا رفتن ترافیک سایتتان می‌انجامد. توجه داشته باشید که تولید محتوای ارزشمند و با کیفیت در شبکه‌های اجتماعی برای جذب کاربر بسیار مهم است.

۷_ کلمات کلیدی

زمانی که یک کاربر می‌خواهد وارد وب‌سایتی شود نگاه می‌کند که سایت مورد نظرش می‌تواند نیازش را برآورده کند و اگر متناسب با خواسته‌ی او بود وارد سایت می‌شود. در حقیقت شما با قرار دادن کلمات کلیدی دقیق و متناسب با محتوای وب‌سایتتان به کاربران احترام گذاشته‌اید و بر اساس نیازی که در آنها به وجود می‌آید سایت شما را انتخاب خواهند کرد، این عامل ترافیک بالایی را برایتان به همراه خواهد داشت.

۸_ ارتقاء سرعت سایت

اگر بهترین وب‌سایت را در اختیار داشته باشید ولی از رابط کاربری مناسب برخوردار نباشید فایده‌ای برایتان به همراه نخواهد داشت. زمانی که یک کاربر به وب‌سایت شما می‌آید، دوست دارد سرعت لود در صفحات مختلف سایتتان بالا باشد تا بتواند به راحتی تمام قسمت‌های سایتتان را بررسی کند. اگر وب‌سایتتان از سرعت بالا برخوردار باشد با رضایت کاربران همراه خواهد بود و ترافیک بالایی خواهد داشت.

۹_ اینفلوئنسر مارکتینگ

با توجه به شهرت و محبوبیتی که اینفلوئنسرها دارند می‌توانید یک کمپین مشترک با یکی از آنها برگزار کنید و کاربران زیادی را دعوت به بازدید از وب‌سایتتان کنید که تا با افزایش ترافیک سایت همراه شوید.

۱۰_ انواع محتوا و تنوع در تولید محتوای سایت

به دلیل اینکه مخاطبان و کاربران وب‌سایت شما از طیف‌های مختلف افراد جامعه هستند می‌توانید محتوای گوناگونی را در وب‌سایتتان تولید کنید و آنها را ارائه دهید، محتوا و شیوه قرار دادن در سایت هم مهم است. می‌توانید با تولید یک ویدیو مخاطبان را جذب کرده و بهترین اطلاعات را به آنها انتقال دهید و گاهی اوقات با تولید کردن محتوای متنی می‌توانید نیاز مخاطبان و کاربران را برآورده سازید.

۱۱_ بکارگیری ابزار تحلیلی

ابزارهایی وجود دارند که با کمک آنها می‌توانید مشکلات به وجود آمده در وب‌سایتتان را حل کنید. ابزار رایگانی مثل گوگل آنالیتیکس و سرچ کنسول می‌توانند اطلاعات و گزارش‌های ارزشمند را در اختیار شما قرار دهند و با برطرف کردن این مشکلات ترافیک بالا را شاهد خواهید بود.

12- ویرایش متن و محتوای قدیمی

برخی از مطالبی که در گذشته در سایت بارگذاری کرده‌اید نیاز به ویرایش و بروزرسانی دارند، در واقع برخی از متون نیاز به کامل‌تر شدن دارند. این مسئله از جهتی برای گوگل ارزشمند است و از طرف دیگر محتوای بروز شده و غنی شده باعث جذب مخاطبان بیشتری می‌شود. بر این اساس این موضوع کمک شایانی در زمینه افزایش ترافیک سایت‌ به شما می‌کند.

13- امنیت

پایین بودن امنیت سایت‌ها باعث می‌شود هکرها به داخل سایت‌ها نفوذ کرده و به اطلاعات و محتوای آن دسترسی یابند. از این رو امنیت سایت برای برنامه‌نویسان و طراحان سایت از اهمیت بسزایی برخوردار است. استفاده از پروتکل امنیتی ssl امنیت سایت را بالا برده و در نتیجه در ایجاد افزایش ترافیک سایت‌تان تاثیر مستقیم دارد.

14- فونت

اندازه فونت تاثیر خاصی در میزان جذب مخاطب دارد زیرا اگر از حد معقول آن کوچکتر باشد مخاطب یا کاربر نمی‌تواند به راحتی متن را بخواند و در نتیجه باعث عدم جذب مخاطب می‌شود. معمولا اندازه فونت قابل قبول و استاندارد برای سایت‌ها 14 می‌باشد.

سخن پایانی

افزایش ترافیک سایت‌ از مهم‌ترین عواملی است که برای کسب‌و کارهای اینترنتی بسیار مهم و کاربردی است و تمام صاحبین وب‌سایت‌ها در تلاشند تا با استفاده از بهترین رویکرد و روش‌هایی که وجود دارد، ترافیک سایتشان را بالا ببرند. افزایش ترافیک وب‌سایت زمانی می‌تواند ارزشمند و مفید باشد که ترافیک مصنوعی ایجاد نشود و شما بتوانید این ترافیک را تبدیل به مشتری واقعی کنید.

به طور کلی باید گفت که تلاش و رقابت تمامی سایت‌ها و کسب و کارها در فضای اینترنت به این دلیل است که بتوانند مشتریان بیشتری را جذب سایت و محصول خود کنند و در نتیجه فروش محصولات و خدمات خود را بالا ببرند. به همین منظور با رعایت کردن تمامی قواعد و روش‌هایی که در این مقاله ارائه شده می‌توانید ترافیک سایتتان را بالا ببرید و در روند کسب و کار خود به موفقیت چشمگیری دست یابید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.