الگوریتم رقص گوگل (Google dance) چیست؟

الگوریتم رقص گوگل (Google dance) چیست؟

سئو را می‌توان یکی از موارد مهم در رتبه‌بندی سایت‌ها محسوب کرد و این اصول و قواعد نقش اساسی را در روند موفقیت یک وب‌سایت ایفا می‌کند. زمانی که شما به عنوان یک وبمستر اقدام به راه‌اندازی یک وب‌سایت می‌کنید این امکان را خواهید داشت تا با رعایت کردن اصول و قواعدی که در قوانین وب گنجانده شده است رتبه و جایگاه وب‌سایتتان را ارتقاء داده و روند روبه رشدی را پشت سر بگذارید. عوامل زیادی برای میزان رضایت توسط الگوریتم‌های گوگل مورد پردازش قرار می‌گیرند که می‌توان این عوامل را به 2 دسته تقسیم کرد:

1- کارهایی که قبل از ورود کاربر به وب‌سایت آنها را باید انجام دهید به عنوان مثال رعایت کردن سئو و بهینه سازی وب‌سایت، کد‌نویسی‌هایی که در سایت انجام می‌شود، بالا بردن سرعت لود، ریسپانسیو بود سایت و غیره.

2- کارهایی که بعد از ورود کاربر به وب‌سایت باید آنها را انجام دهید مثلا سوشیال سیگنال‌ها و بانس ریت.

عواملی که برای نوشتن محتوا در سایت باید در نظر گرفت

زمانی که تصمیم می‌گیرید یک محتوای ارزشمند با کلمات کلیدی هدف که از سئو و بهینه‌سازی مناسبی برخوردار است را برای انتشار در وب‌سایتتان تولید کنید باید مواردی را در تولید این محتوا رعایت کنید، مثلا استفاده کردن از عنوان‌های جذاب و مفید، استفاده از کلمات کلیدی متناسب با محتوا، پرداختن به موضوع مفید و کاربر پسند و غیره. با صرف کردن چند ساعت زمان برای تولید این محتوا شما یک مقاله جامع بسیار ارزشمند را در اختیار دارید و بدون تلف کردن وقت اقدام به انتشار این مقاله در وب‌سایتتان می‌کنید.

بعد از گذشت چند روز زمانی که با استفاده از ابزار گوگل مقاله نوشته شده را برسی می‌کنید با جابجایی صفحه در نتایج جستجوی گوگل مواجه خواهید شد و تجربه خوبی برایتان نخواهد بود. بعد از چند روز دوباره با برسی و آنالیزی که انجام می‌دهید متوجه خواهید شد که صفحه وب‌سایت شما به جایگاه اولیه خودش باز گشته! شما از دیدن این فراز و نشیب‌های ناگهانی که برای سایتتان اتفاق می‌افتد سخت متعجب می‌شوید. اینکه شما با تولید یک محتوای ارزشمند و با کیفیت دچار فراز و نشیب در صفحات مختلف گوگل می‌شوید را باید از عملکرده الگوریتم رقص گوگل دانست.

اهمیت الگوریتم رقص گوگل

الگوریتم رقص گوگل (Google dance) به الگوریتمی گفته می‌شود که این امکان را دارد تا وب‌سایت شما را در مدت زمان کوتاهی به پایین‌ترین نتیجه جستجو تنزل دهد و در اوقاتی شما را به نتایج بالای جستجو ارتقا خواهد داد. در حقیقت این الگوریتم با توجه به این ویژگی می‌خواهد سایت‌ها را محک بزند و عکس‌العمل کاربران را در زمانی که یک سایت در پایین و بالای نتایج جستجو است را مشاهده کند.

به جرعت می‌توان گفت که اگر وب‌سایت شما در نتایج جستجو دچار فراز و نشیب شود و جایگاه متعادلی نداشته باشد، از مهم‌ترین عوامل چالش رقص گوگل است. زمانی که این الگوریتم رتبه‌ی یک وب‌سایت با کاهش روبرو می‌کند صاحبان و مدیران آن سایت به تکاپو افتاده و به دلیل اینکه هیچ اطلاعی از قوانین گوگل دنس ندارند از روش‌های نادرست و نامناسبی استفاده خواهند کرد تا بتوانند دوباره وب‌سایت را به جایگاه قبلی خودش سوق دهند، با توجه به این کارها گوگل پی خواهد برد که این سایت با استفاده از روش‌های غیره واقعی در این جایگاه قرار گرفته است و آن سایت را در رتبه پایینی از نتایج جستجو قرار خواهد داد.

دلیل به وجود آمدن الگوریتم Google dance

از مهم‌ترین فاکتورهایی که همیشه گوگل به آن توجه بالایی داشته است میزان رضایتمندی مخاطبان و کاربران از بازدید تمامی صفحات و محتوای انتشار داده شده در یک سایت است. گوگل برای اینکه بتواند بهترین ومناسب‌ترین سایت‌ها را به کاربران معرفی کند آنها را در یک شرایط یکسان قرار خواهد داد تا عکس‌العمل کاربران را در قبال وب‌سایت‌ها مشاهده کند.

با چه کارهای می‌توان سایت‌ها را از گزند رقص گوگل در امان نگه داشت

برای اینکه وب‌سایت شما از گزند Google dance در امان باشد کافیست موارد زیر را به دقت پیاده‌سازی کنید:

۱_ سعی کنید از استباهات رایج پرهیز کنید

چند مورد از کارهای نادرستی که افراد در وب‌سایت انجام می‌دهند عبارتند از استفاده کردن از محتواهای دزدی و کپی دیگر وب‌سایت‌ها، اقدام به لینک‌سازی زیاد، نوشتن زیاد کلمات کلیدی برای محتواهای سایت، اقدام به ساختن لینک در سایت‌هایی که با رشته شغلی شما سنخیت ندارد.

۲_ اقدام به تولید محتواهای ارزشمند و مفید برای سایت

زمانی که شما از محتواهای دست نویس و کاربر پسند در وب‌سایتتان استفاه کنید این محتوا با رضایت کاربران همراه خواهید بود و گوگل زمانی که متوجه شود شما تبادل خوب و مناسب را با کاربران دارید از گزینه رقص گوگل برای شما استفاده نخواهد کرد، ولی اگر شما با الگوریتم رقص گوگل مواجه شوید به دلیل رضایتمند‌ی که کاربران از شما دارند و همیشه به سایت شما برای خواندن مطالب مورد نیازشان سر می‌زنند، در کمترین زمان به جایگاه اصلی خود در نتایج جستجو باز خواهید گشت.

۳_ تغییر تکنیک‌های مناسب و ارزشمند ترافیک

با توجه به اینکه گرفتن ترافیک کاربر توسط موتورهای جستجو یکی از بهترین و ارزان ترین راه‌ها برای تبلیغ و بازاریابی محسوب می‌شود اما یک سری کارهای دیگر وجود دارند که شما با انجام دادن آنها ترافیک زیادی را می‌توانید جذب کنید، این کارها عبارتند از سرمایه گزاری‌های اشتراکی با دوستان و نزدیکان، انتشار دادن محتواهای تولید شده توسط خودتان، نوشتن مقاله‌های ارزشمند، استفاده کردن از اطلاعیه‌ها و برگزاری برنامه‌های بازاریابی و فروش با همکاری دیگران.

۴_ استفاده کردن از گوگل ادز

شواهد نشان می‌دهند وب‌سایت‌هایی که از گوگل ادسنس و گوگل ادز برای تبلیغات و بازاریابی استفاده کرده‌اند از رتبه و جایگاه مناسبی برخوردار هستند.

۵_ لینک‌سازی با کیفیت

یکی از بهترین روش‌ها برای بهینه‌سازی سایت‌ها، لینک‌سازی است. با گرفتن لینک‌های مفیدی که در آن از کسب‌کار و تجارت شما توضیح مختصری شرح داده شده باشد می‌تواند وب‌سایتتان را در رتبه‌های بهتری از نتایج جستجوی گوگل قرار دهید.

سخن پایانی

الگوریتم رقص گوگل برای عده‌ی زیادی از افراد و صاحبین وب‌سایت‌ها گمنام و غیر واقعی به نظر می‌رسد و در زمان سرازیری وب‌سایت در نتایج جستجو و با چشم پوشی از این الگوریتم هوشمند، اقدام به تولید محتواهای بی‌کیفیت و کلاه سیاه می‌کنند تا بتوانند جایگاه خودشان را به دست آورند. در واقع این افراد نمی‌دانند که انجام چنین کارهایی به واسطه اینکه خلاف قوانین گوگل است جایگاه آنان را بدتر خواهد کرد.

باید به این امر واقف باشیم که هدف گوگل به چالش کشیدن مطالب و مقالات وب‌سایت‌ها است و هدفش از این کار این است تا هر سایتی جایگاه واقعی خودش را پیدا کند و به نفع صاحبین کسب‌کار می‌باشد زیرا آن سایتی که دارای محتواها و مطالب ارزشمند است با آن وب‌سایتی که از محتوای بی‌کیفیت و غیره مرتبط استفاده کرده است در یک رتبه قرار نخواهند گرفت که این روند به نفع کاربران اینترنتی است زیرا آنها در زمان جستجوی مطالب مورد نظرشان با بهترین نتیجه جستجو مواجه خواهند شد و از اینکه به نیازهایشان به بهترین شکل ممکن پاسخ داده شده است احساس خرسندی خواهند کرد.

پیشنهاد ما به وبمستران این است که از همین الان تا قبل از اینکه الگوریتم رقص گوگل به سراغتان بیاید به برطرف کردن مشکلات احتمالی وب‌سایتتان بپردازید تا در زمانی که سایت شما به رقص گوگل دعوت شد بتواند بهترین نمایش خود را برای حاضران و تماشاگران به نمایش بگذارد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.