الگوریتم سند باکس چیست؟

الگوریتم سند باکس چیست؟

با گسترش اینترنت و رونق آن در کسب‌کارهای گوناگون روزانه تعداد زیادی وب‌سایت در سرتاسر دنیا طراحی و راه‌اندازی می‌شوند اما اکثریت آنها کار خود را به صورت دراز مدت و همیشگی ادامه نمی‌دهند. زمانی که شما به عنوان یک کاربر یا یک وبمستر مشغول به جستجو در فضای اینترنت هستید شاید این موضوع را ندانید که در هر دقیقه حدود 380 عدد وب‌سایت جدید در سرتاسر دنیا ساخته می‌شوند، بر اساس این آمار می‌توان پی برد هر چقدر که به جلوتر پیش می‌رویم وب‌سایت‌های بیشتری را در فضای اینترنت مشاهده خواهیم کرد و روزبه روز به تعداد آنها افزوده می‌شود.

در دنیای اینترنت با وجود این حجم انبوه و گسترده از وب‌سایت‌هایی که برای ارائه خدمات گوناگون به افراد خدمات ارائه می‌دهند گوگل خود را موظف می‌داند تا بهترین نتایج را به افراد در نتایج جستجو نشان دهد تا کاربران و مخاطبان به راحتی بتوانند به نیازهایشان دسترسی داشته باشند.

رتبه‌بندی وب‌سایت‌ها در گوگل

گوگل نیاز دارد برای بهبود و بالابردن نتایج جستجو کاربران وب‌سایت‌ها را رتبه‌بندی کند تا بر اساس این کیفیت و عملکرد سایت‌ها برای کاربران به نمایش در آیند. برای دسته‌بندی بهتر وب‌سایت‌ها گوگل نیاز دارد تا سایت‌های قدیمی و با اعتبار را از وب‌سایت‌های جدید و نوپا جدا کند تا یک میدان رقابت عادلانه را برای آنها ایجاد کند.

شما فرض کنید که یک وب‌سایت جدید را برای کسب کارتان به تازگی راه‌اندازی کرده‌اید و دوست دارید که سایت شما در مدت زمان کمی در نتایج جستجوی در رتبه بالایی قرار گیرد و نیازهای مخاطبان هدف را تامین کند، شما با مشاوره به این نتیجه می‌رسید که باید وب‌سایت خود را سئو و بهینه‌سازی کنید اما بعد از انجام دادن این کار نیز هیچ بهبودی را در جایگاه خود کسب نمی‌کنید.

زمانی که شما با چنین مشکلی مواجه خواهید شد فقط یک دلیل می‌تواند داشته باشد و آن یک دلیل این است که شما برای مدت زمانی در سند باکس گوگل به تمرین کردن بپردازید.

معرفی الگوریتم سند باکس

وقتی که گوگل هنوز موفق نشده بود الگوریتم‌های پنگوئن و پاندا را بسازد وب‌سایت‌هایی بودند که تنها هدف آنها (ارائه محتواهای اسپمی بود). با توجه به تکنیک‌های کلاه سیاهی که این وب‌سایت‌ها اجرا می‌کردند می‌توانستند تا کاربران زیادی را به سمت خودشان بکشانند و از این فرصت سوءاستفاده کنند، در همین راستا گوگل باید به فکر چاره‌ای برای مقابله با چنین وب‌سایت‌های می‌بود، طولی نکشید که گوگل توانست الگوریتم سند باکس را برای مقابله با این وب‌سایت‌های متخلف معرفی کند.

الگوریتم سند باکس می‌تواند دلیل کند بودن عملکرد سایت‌های نوپا را برای شما بیان کند. این الگوریتم می‌تواند در مدت زمان 1 تا 4 ماهه بعد از اینکه شما دامنه جدید خود را راه‌اندازی کردید سایت شما را در خود مستقر کند و در این مدت این اعتماد را کسب کند که سایت شما در چه زمینه کاری می‌خواد به فعالیت بپردازد و دارای چه محتوای با چه کیفیتی است.

در این مدتی که وب‌سایت شما در الگوریتم سند باکس قرار دارد قادر نخواهید بود تا در هیچ کلمه ارزشمندی در جایگاه مناسب قرار گیرید و علتش آن است که وب‌سایت شما هنوز در سند باکس قرار دارد. شما زمانی که در sandbox قرار دارید می‌توانید یک ساختار محتوای قوی و با کیفیت را تدوین کنید و خود را برای رقابت در دنیای اینترنت آماده سازید.

اهمیت الگوریتم سند باکس گوگل

اگر شما یک کودک داشته باشید و این کودک علاقه زیادی به بازی کردن در شن‌های ساحل داشته باشد و همیشه از شما درخواست داشته باشد که برای بازی کردن او را به دریا ببرید، آیا شما کودکتان را برای بازی در معرض خطر امواج و خطرات احتمالی دریا قرار می‌دهید! مطمئنا که دوس ندارید کوچکترین آسیبی کودک شما را تهدید کند.

بهترین راهکار این است که یک جعبه شنی برای او تهیه کنید و آن جعبه را در داخل حیاط منزل خودتان قرار دهید تا کودک شما با خیالی راحت و امنیت بالایی مشغول به بازی کردن در میان آن جعبه شود، به راستی که در دنیای اینترنت نیز این موضوع صدق دارد و گوگل هم شما را در میان امواج پر فراز و نشیب اینترنت رها نخواهد کرد و شما را مدتی در sandbox خودش (که همان جعبه شنی است) قرار خواهد داد.

با چه راهکارهایی می‌توان از الگوریتم سند باکس زودتر خارج شد

 زمانی که شما در الگوریتم سند باکس قرار می‌گیرید همانطور که گفتیم این بازه زمانی از 1 تا 4 ماه به طول خواهد انجامید که تعیین این مدت زمان به چند فاکتور بستگی خواهد داشت، ما در ادامه به چند فاکتور مهم و اساسی که شما با توجه به آنها می‌توانید هر چه زودتر از این الگوریتم خارج شوید خواهیم پرداخت:

۱_ کم کردن سرعت لینک‌سازی در وب‌سایت

زمانی که شما برای نتیجه بهتر و مفیدتر بعد از تولید محتوا اقدام به لینک‌سازی می‌کنید این عامل می‌تواند رتبه و جایگاه شما را کاهش داده و شما را در sandbox قرار خواهد داد، دقت کافی را در لینک سازی مناسب داشته باشید.

۲_ انتخاب کردن کلمات کلیدی که کمتر دیده می‌شوند

یکی از کارهایی که می‌تواند شما را در سند باکس گوگل کمک کند، استفاده نکردن از کلمات کلیدی پر رقابت است. شما می‌توانید با انتخاب کردن کلمات کلیدی که کمتر سرچ می‌شوند و بازار رقابتی زیادی ندارند در رتبه‌بندی سایت خوتان تغییرات مثبتی را ایجاد کنید.

۳_ بالا بردن سئوی داخلی (on page)

با بالا بردن کیفیت محتوا و برسی کردن سئوی داخلی وب‌سایتتان می‌توانید ترافیک بالایی را برای سایت خودتان بسازید.

۴_ بالا بردن نظرات و دیدگاه‌های وب‌سایت

زمانی که یک وب‌سایت از کامنت و دیدگاه‌های زیادی برخوردار باشد اعتماد را برای کاربران خواهد ساخت و باعث خواهد شد تا شما در sandbox قرار نگیرید.

۵_ ساختار silo را در سایتتان رعایت کنید

این ساختار بیان گر این است که صفحات مهم و با ارزش وب‌سایت را که می‌تواند برای ما مزایای زیادی را به همراه داشته باشد تغییر دهیم. با گرفتن لینک‌های داخلی مناسب و ایجاد کردن صفحات مفید رتبه وب‌سایتتان را در نتایج جستجو ارتقاء دهید.

سخن پایانی

ما دراین مقاله به برسی عملکر الگوریتم سند باکس پرداختیم و شما را با قوانین و ویژگی‌های این الگوریتم پیچیده آشنا کردیم، به این موضوع باید توجه داشته باشد که الگوریتم سند باکس تمامی سایت‌ها را آزاد نخواهد کرد. وب‌سایت‌ها برای رقابت در دنیای اینترنت باید دارای استراتژی از پیش تعیین شده و مناسب باشند تا بهترین نتیجه ممکن را به دست آورند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.