الگوریتم فرد (FERD) چیست؟

الگوریتم فرد (FERD) چیست؟

تمامی سایت‌های فعال در اینترنت برای اینکه بهبود و کیفیت را در کار خودشان ایجاد کنند باید محتواهای مناسبی را برای کاربران تولید کنند زیرا گوگل را می‌توان یک جستجوگر محتوا محور دانست و اهمیت زیادی را به محتوا می‌دهد. زمانی که شما یک محتوا را در سایت منتشر می‌کنید این محتوا توسط الگوریتم‌های گوگل مورد برسی قرار خواهد گرفت تا با توجه به کیفیت و ارزش محتوا جایگاه و رتبه وب‌سایت شما مشخص شود.

تمامی الگوریتم‌های گوگل با هدف برخورد و برسی به جرایم اینترنتی طراحی و راه‌اندازی شده‌اند و با توجه به وظیفه هر کدام از این الگوریتم‌ها نوع برخورد و برسی تخلفات در هر کدام متفاوت است. یکی از کاراهی مفیدی که گوگل برای دستیابی به یک سئوی مناسب آن را توصیه می‌کند تولید محتوای مفید است.

معرفی الگوریتم فرد

با وجود امکانی که گوگل برای بالا بردن کیفیت در وب‌سایت‌ها قرار داده است عده‌ای از افراد هستند ک با چشم پوشی این روش را نقض می‌کنند و برای دست یابی به نتایج در صفحات گوگل اقدام به ساختن لینک و تبلیغات بیش از حد کرده تا روش خودشان را پیاده‌سازی کنند، این امر باعث شده است تا گوگل برای رسیدگی و نظارت بیشتر الگوریتم‌های متععدی را خلق کند.

یکی از مهم‌ترین روش‌ها که وب‌سایت‌ها میتوانند برای تبلیغات از آن استفاده کنند، داشتن یک محتوای ارزشمند و مفید است. زمانی شما اقدام به تبلیغات خواهید کرد که حرفی را برای ارائه داشته باشید و محتوا همان حرف شما را به گوش کاربران خواهد رساند.

 به عنوان مثال شما یک نفر را در نظر بگیرید که یک کارگاه کوچک را برای کسب‌کارش راه‌اندازی کرده است، در اوایل کار خودش برای اینکه بتواند کسب کارش را معرفی کند از همسایگان نزدیک خودش شروع می‌کند و بعد از اینکه کم کم شناخته شد تصمیم خواهد گرفت تا روش‌های تبلیغاتی بزرگتر را برای سود‌آوری بیشتر انتخاب کند. در دنیای اینترنت شما به همان اندازه که به تبلیغات می‌پردازید در کنار آن باید محتوا تولید کنید و زمانی که به فعالیت خودتان ادامه دهید گوگل تصمیم خواهد گرفت که به برسی عملکرد شما بپردازد و این وظیفه را بر عهده الگوریتم فرد نهاده است.

 FERD به الگوریتمی گفته می‌شود که با وب‌سایت‌هایی که از محتواهای ضعیف، آگهی زیاد، لینک‌های بی فایده و مطالب کم استفاده کرده باشند برخورد خواهد کرد. این الگوریتم در 8 مارس 2017 معرفی شده است که توسط کارشناسان اسم این الگوریتم فرد نامیده شده است. از FERD به عنوان یکی از الگوریتم‌های روزانه گوگل نام می‌برند تا مطابق با خواسته کاربران نتایج جستجوی مورد نطر آنها را در اختیارشان قرار دهد.

باید به این نکته توجه داشته باشید که وب‌سایتتان را متناسب با خواسته کاربران آپدیت کنید و به بهترین شکل نیازهای آنان را پاسخگو باشید. زمانی که این الگوریتم شروع به کار کرد وب‌سایت‌های زیادی را تحت تاثیر خودش قرار داد و سایت‌هایی که از کارهای غیر قانونی برای سئو و بالا بردن رتبه خود استفاده کردند باشند ترافیک زیادی را از دست خواهند داد.

خط قرمزهای الگوریتم فرد برای مقابله با وب‌سایت‌ها

الگوریتم فرد موارد متعددی را در وب‌سایت مورد برسی قرار می‌دهد تا با سایت‌های متخلف مبارزه کرده و از استفاده کردن سئوی کلاه سیاه در این سایت‌ها جلوگیری کند، چند مورد از این موارد عبارتند از:

1- امکان UX مناسب سایت

با توجه به پیشرفتی که در دنیای اینترنت رخ داده است وب‌سایت‌ها نیز از پیشرفت‌های خوب و مناسبی برخوردار بوده‌اند ، توجه داشته باشید که کاربران به محض ورود به سایت شما باید تجربه کاربری خوبی را تجربه کنند که این عامل سبب خواهد شد تا سایت شما از محبوبیت بالایی در میان کاربران برخوردار باشد و ترافیک بالایی را تجربه کنید. اگر سایت شما از لحاظ کاربری ضعیف باشد و نتواند اعتماد کاربر را جلب کند مورد توجه الگوریتم فرد قرار خواهد گرفت و جرایمی را برایتان به همراه خواهد داشت.

2- بالا بودن کیفیت محتواها

برای اینکه بتوانید یک محتواهای با کیفیت و مفید برای وب‌سایتتان تولید کنید می‌توانید مقالات موجود در سایت‌های مشابه را مطالعه کنید و با تجربه و علمی که دارید یک مقاله کاملتر و با ارزشتر از رقیبتان ارائه دهید، از مقاله‌های کوتاه در سایت استفاده نکنید و مقاله شما نباید کمتر از 500 کلمه باشد.

3- استفاده مناسب و درست از لینک تبلیغاتی در وب‌سایت

یکی از منبع درآمدهای خوب و مناسب که یک وب‌سایت می‌تواند روی آن حساب کند انجام تبلیغات است، برای اثر گزاری و بازخورد بهتر باید تبلیغات را درون مقالات مورد استفاده قرار داد. برای اینکه الگوریتم فرد به شما ضربه نزد باید از انجام تبلیغات زیادی و بیهوده در وب‌سایت خوداری کنید زیرا این کار سبب می‌شود تا کاربران مورد آزار و اذیت قرار گیرند.

4- استفاده از محتوای هدفمند در وب‌سایت

یادتان باشد که ارائه محتوای مفید و با کیفیت می‌تواند به بهبود عملکرد وب‌سایت شما کمک کند و رتبه شما را در نتایج جستجو ارتقاء دهد، اما اگر شما از محتواهای بی کیفیت و بدون هدف استفاده کنید با برخورد شدید الگوریتم فرد مواجه خواهید شد.

5- فریب کاربران

شاید شما به کرار با سایت‌هایی مواجه شد‌ه‌اید که درون صفحاتشان لینک‌هایی را قرار داده‌اند که شما بعد از کلیک کردن بر روی لینک مورد نظر با یک آدرس و تبلیغ غیر مرتبط مواجعه خواهید شد که اصلا برایتان خوشایند نیست، به عنوان مثال شما درون یک وب‌سایت گردشگری مشغول به جستجو هستید و با یک لینک مواجه می‌شوید که متن تورهای ویژه در آن قرار دارد و شما بر روی آن کلیک می‌کنید و بلافاصله با تبلیغات و آگهی‌های ناجور و غیر مرتبط مواجعه خواهیه شد و با عصبانیت اقدام به ترک وب‌سایت می‌کنید. در هنگام لینک‌گذاری در سایت به این موارد دقت کنید زیرا FERD با چنین وب‌سایت‌های مبارزه خواهد کرد.

6- واکنشگرا بودن سایت

زمانی که وب‌سایت شما در اندازهای مختلف قابل نمایش باشد رضایت کاربران را به همراه خواهد داشت و کاربران به خوبی می‌توانند با هر وسیله دیجیتالی هوشمندی مانند گوشی همراه ، کامپیوتر و آی پد، تمامی صفحات وب‌سایت را مشاهده کنند. این امکان باعث خواهد شد که الگوریتم FERD در هنگام برسی وب‌سایت شما امتیاز مثبت را به شما دهد و در رتبه سایت شما تاثیر گزار خواهد بود.

سخن پایانی

الگوریتم فرد که یکی از جدیدترین الگوریتم‌های گوگل محسوب می‌شود که در سالیان گذشته فعالیت‌های زیادی را در گوگل به ثبت رساند است و با جریمه‌هایی که برای وب‌سایت‌ها در نظر می‌گیرد عملکرد مناسب و مفیدی را به ثبت رسانیده است.

هیچ وقت گوگل به صورت رسمی و روشن از وظیفه‌ی FERD سخن نگفته است اما متخصصان با توجه به واکنشی که این الگوریتم بر روی وب‌سایت‌ها می‌گذار رفتار فرد را مورد ارزیابی قرار داده‌اند. ما در این مقاله تجربه و پژوهش این متخصصان را برای شما بیان کردیم تا با رعایت کردن این اصول و قوانین از جریمه‌های احتمالی الگوریتم فرد در امان باشید و با بالا بردن کیفیت محتوا در وب‌سایت رتبه‌های بالای نتایج جستجوی گوگل را به دست بیاورید .

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.