الگوریتم مرغ مگس خوار چیست؟

الگوریتم مرغ مگس خوار چیست؟

اولین سوالی که در اینجا شاید به ذهن شما خطور کند این است که گوگل از میان این همه اسم گوناگون چه عاملی را در نظر داشته است برای انتخاب کردن نام این الگوریتم. مرغ مگس خوار یک پرندن سریع و تیز بین است و از عکس‌العمل فوق العاده‌ای برخوردار است. از اصلی‌ترین دلایل گوگل برای انتخاب اسم این پرند می‌توان به دقت و ظرافت مشترکی اشاره کرد که در میان الگوریتم گوگل و این پرنده وجود دارد.

این پرند ه سریع به قدری توانمند می‌باشد که می‌تواند شکار خود را در فاصله دور شناسایی کرده و اقدام به شکار کردن آن کند، به علت اینکه این پرند در هر ثانیه 70 بار بال‌های خود را باز و بسته می‌کند چشمان انسان قادر به دیدن بال‌های این پرنده نیست. قصد داشتیم با ذکر این مثال به صورت ساده شما را با الگوریتم مرغ مگس خوار آشنا کنیم زیرا این الگوریتم نیز مانند همان پرنده کار می‌کند و با سرعت بالایی می‌تواند وب‌سایت شما را شناسایی و برسی کرده بدون اینکه شما متوجه این موضوع شوید.

معرفی الگوریتم مرغ مگس خوار

این الگوریتم وظیفه دارد زمانی که کاربر یک عبارت را جستجو می‌کند در مدت زمان کوتاهی نتایج مورد نظر را در اختیار او قرار دهد، این عامل برای کاربران بسیار لذت بخش خواهد بود. قبل از پیدایش الگوریتم مرغ مگس خوار دیگر الگوریتم‌ها گوگل برای به نمایش در آمدن سایت‌های مرتبت فقط به کلمات کلیدی که در محتوا موجود بود اشاره می‌کردند . به عنوان نمونه مثلا اگر یک کاربر کلمه کافی شاپ را در مرورگر ثبت می‌کرد و بعد از سرچ کردن آن عبارت الگوریتم‌ها محتواهایی را به کاربر نشان می‌دادند که از تعداد بیشتری از این کلمه کلیدی استفاده کرده باشد.

به همین دلیل بسیاری از وب‌سایت‌ها اقدام به ارائه محتواهای بی‌کیفیت و استفاده کردن از تعداد زیادی کلمات کلیدی در مطالب منتشر شده خود کرده و با سوء استفاده کردن از این شرایط بازار گرمی را تجربه می‌کردند این موضوع باعث می‌شد تا کاربران بعد از سرچ کردن عنوان‌های مورد نظرشان با نتایج بی‌کیفیت و نا امید کننده مواجه شوند و احساس نارضایتی را برای کاربران به دنبال داشت.

پیدایش الگوریتم مرغ مگس خوار

 در پی مشکلات این چنینی که کاربران با آن روبرو بودند گوگل تصمیم گرفت چاره‌ای برای پایان بخشیدن به این بحران اتخاذ کند و با معرفی الگوریتم مرغ مگس خوار در سال 2013 به این قائله پایان داد. گوگل با به کار گیری این الگوریتم بستری را فراهم ساخت تا کاربران در نتایج جستجو با محتواهای با کیفیت و مفید مواجه شوند.

این الگوریتم همانند انسان می‌تواند عمل کند و با برسی کردن محتوای وب‌سایت‌ها بهترین و با کیفیترین نتایج را به کاربران نمایش می‌دهد. سوالی که در این قسمت برای هر کاربری به وجود می‌آید این است که این الگوریتم چگونه این کار را انجام می‌دهد؟

شما زمانی که با یکی از دوستانتان ار طریق تلفن مشغول به صحبت کردن هستید و در مورد محیط اداره و محل کارتان صحبت می‌کنید بارها عبارات مترادف و مشابهی را مانند اداره، کارمندان، دفتر و غیره را بیان خواهید کرد و این نشان می‌دهد که محوریت مکالمه شما صحیح است.

در واقع الگوریتم مرغ مگس خوار نیز چنین رویکردی دارد و با تمرکز بر روی کلمه کلیدی که شما در هنگام سرچ وارد مرورگر می‌کنید به دنبال کلمه‌های هم معنی و مرتبط می‌گردد و با توجه به مجموعه‌ای از این عبارات کیفیت محتوا را مورد برسی و شناسایی قرار خواهد داد.

بهترین راهکارها برای ارتقاء سایت از نظر الگوریتم مرغ مگس خوار

چند راهکار وجود دارد که با انجام دادن آنها می‌توانید نظر مرغ مگس خوار را به وب‌سایتتان جلب کنید، در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد:

۱_ نوشتن محتواهای جامع و با کیفیت

شما می‌توانید با استفاده کردن از محتواهای کامل و جامع در وب‌سایتتان باعث شوید که نظر مرغ مگس خوار به سایت شما جلب شود، برای نوشتن چنین محتواهایی بهتر است از کلمات کلیدی مناسب و استفاده کردن از محتواهای با ارزش را در اولویت قرار دهید.

۲_ استفاده کردن از کدهای نشانه گذاری شد SCHEMA در وب‌سایت

برای تمامی شماها این اتفاق رخ داده است که هنگام سرچ کردن یک عبارت در گوگل با نتایج مشابه در سمت راست مرورگر مواجه شوید که این اطلاعات همان کدهای SCHEMA می‌باشند. برای بهبود وب‌سایت از نگاه مرغ مگس خوار با رفتن به سایت SCHEMA .ORG می‌توانید از کدهایی که در بخش‌های گوناگون این سایت وجود دارد استفاده مناسب کنید.

۳_ استفاده کردن از محتواهایی که دارای متن یا تصویر هستند

زمانی که شما در وب‌سایتتان از ابزار گوناگونی مانند تصویر و کلیپ استفاده می‌کنید کیفیت بسزایی را در تولید محتوای سایت ایجاد خواهید کرد و با توجه به این مورد به الگوریتم‌های گوگل ثابت خواهید کرد که شما دارای یک محتوای با کیفیت هستید و در رتبه‌بندی شما در نتایج جستجو ثاثیر گذار خواهد بود.

۴_ بهینه‌سازی کردن تمامی بک لینک‌های داخلی که در سایت قرار دارند

استفاده درست و مناسب از بک لینک‌ها می‌تواند باعث شود که کیفیت محتوا ارزش و اعتبار شما را بالا ببرد و توجه مرغ مگس خوار را جلب کند.

۵_ استفاده کردن از محتواهایی که از کلمات کلیدی متنوع تشکیل شده باشند

یکی از موارد مهمی که می‌تواند توجه مرغ مگس خوار را جلب کند و در بهینه سازی وب سایت شما تاثیرات مثبتی را حاصل کند، استفاده کردن از کلمات کلیدی با تعداد کاراکترهای متنوع است که توصیه می‌کنیم به این مورد توجه ویژه‌ای داشته باشید.

استفاده کردن از کلمات مشابه و مرتبط در محتوا

توجه داشته باشید که نحوه عملکرد الگوریتم مرغ مگس خوار به گونه‌ای است که تمرکزش بیشتر بر روی محتوا و مفهوم آن است، بنابراین برای بالا بردن کیفیت محتوا باید از کلمات مشابه و دارای معنی نزدیک به هم در محتوای تولید شده استفاده کنیم تا نظر مرغ مگس خوار را جلب کرده و این الگوریتم به سمت ما کشانده شوند.

سخن پایانی

با توجه به روش و شیوی برسی وب‌سایت‌ها توسط مرغ مگس خوار این سوال پیش می‌آید که آیا تمرکز گوگل بیشتر بر روی بالا بردن درک و فهم جستجوی کاربران است و به دیگر پرس و جوها به عنوان یک سری از عبارات کلیدی توجه ندارد و بیشتر به دنبال این است که چه مزمونی در پشت کلمات وجود خواهد داشت؟

اینکه این تعریف چند درصد صحت داشته باشد برای شما مهم خواهد بود ولی باید در نظر داشته باشید که هر کدام از این الگوریتم‌هایی که گوگل معرفی کرده است رسالتی را در بر می‌گیرند و با توجه به نوع و روش کارکرد هر کدام می‌توان فهمید که گوگل چه انتظاراتی را از وب‌سایت‌ها دارد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.