الگوریتم های گوگل،👈 معرفی 22 سرباز وفادار

الگوریتم های گوگل،👈 معرفی 22 سرباز وفادار

در دنیای دیجیتال امروزی بیش از 80 درصد از بازارهای جستجو جهانی در بین افراد را گوگل برعهد دارد و باید به این امر واقف بود که google پرچم دار اول موتورهای جستجو محسوب می‌شود. از آنجایی که اکثر مردم جهان برای پیدا کردن مطالب خودشان در اینترنت از موتور جستجوی گوگل استفاده می‌کنند این شرکت باید دستورالعمل‌هایی را اتخاذ کند تا هم بتواند اعتبار و محبوبیت خود را ارتقاء دهد و هم باعث شود تا دانش و آگاهی در افراد بالا رود.

با توجه به اینکه مخاطبان گوگل نیاز دارند تا در رسیدن به اهدافی که دنبال می‌کنند این موتور جستجوگر آنها را یاری کند، صحت و درستی اطلاعات گوگل می‌تواند بر محبوبیت این موتور جستجو بیفزاید. با توجه به اینکه علایق و اخلاق تمامی افراد با یکدیگر فرق می‌کند مخاطبان این انتظار را از گوگل دارند تا همراه با صلیغه آنها پیش روند و مطالب دوست داشتنی و مد نظرشان را به آنها ارائه دهد.

اهمیت موتور جستجوی گوگل در زندگی افراد

چرا از اکثر مردم سوال می‌شود که از چه موتور جستجوگری استفاده می‌کنند درصد زیادی از آنها نام گوگل را می‌برند! مگر این موتور جستجو چه امکاناتی را به آنها ارائه می‌دهد که خواهان و طرفداران بیشماری دارد؟ در جواب این سوال باید گفت که گوگل به نظر کاربران احترام می‌گذارد و متناسب با خواسته و نیازهای آنها برنامه‌های خودش را به صورت مرتب بهبود می‌بخشد و با بهرگیری از ویژگی‌های زیادی که در هسته آن وجود دارد امکان راحتی و استفاده بهینه را برای کاربران مهیا می‌سازد.

کارکرد گوگل در روزگار امروزی نسبت به گذشته بسیار تغییر کرده است و گوگل با استفاده از الگوریت‌های خود نظارت بیشتری را بر نحوی عملکرد کاربران دارد، این موضوع نشانگر هوشمندی زیاد موتور جستجوگر گوگل است.

الگوریتم های گوگل

 شما یک شرکت را در نظر بگیرید که از سه دسته از افراد تشکیل شده باشد، گروه اول را مدیر عامل شرکت باید دانست که این مدیر عامل خود گوگل است، گروه دوم را مدیران شرکت تشکیل می‌دهند و این مدیران همان الگوریتم های گوگل می‌باشند و گروه سوم کارمندان و پرسنل هستند که همان وب‌سایت‌ها محسوب می‌شوند.

الگوریتم های gogle وظیفه دارند تا بر عملکرد وب سایت‌ها نظارت داشته باشند و با توجه به وظیفه که به آنها محول شده است باید کار خود را به نحوه احسنت انجام دهند تا اختلالی و تخلفی در عملکرد سایت‌ها به وجود نیاید. در واقع به واسطه‌ی حجم بالای کاری که شرکت گوگل دارد اقدام به استخدام این مدیران الگوریتم ها کرده است تا به صورت دقیق نحوه عملکرد وب‌سایت‌ها را زیر نظر داشته باشند. ما در ادامه به برسی و نحوه کار هر کدام از این الگوریتم ها خواهیم پرداخت.

مهم‌ترین الگوریتم های گوگل

حال نوبت آن است تا برای اینکه شما به درک بهتری از این موضوع دست یابید به برسی مهم‌ترین الگوریتم های گوگل بپردازیم:

۱_ الگوریتم مرغ مگس خوار (Hummingbird)

نقش این الگوریتم این است تا سوالات افراد جستجو کننده در گوگل را بهتر تفسیر کند و نتایجی را ارائه دهد که با موتورهای جستجو سنخیت داشته باشد. یکی از نکات جالبی که این الگوریت رعایت می‌کند این است که اگر شما در هنگام وارد کردن عبارت مورد نیازتان در مرورگر کلمه درست را وارد نکنید سعی خواهد داشت تا مطابق با فهرست‌بندی نزدیکترین و بهترین نتیجه درست را به شما نشان دهد.

۲_ الگوریتم جعبه ماسه (sandbox)

این الگوریتم باعث می‌شود که وب‌سایت‌های جدید و نوپایی که هنوز از اعتبار بالایی برخوردار نیستند در نتایج برتر گوگل نمایش داده نشوند، در واقع این الگوریتم مانند یک فیلتر عمل می‌کند. سند باد یکی دیگر از الگوریتم های گوگل محسوب می‌شود که داری یک شخصیت ریز بین بوده و دقت بسیار زیادی بر روی وب‌سایت‌های جدید دارد.

۳_ الگوریتم پاندا (panda)

اگر بخواهیم مثالی واضح از این الگوریتم بزنیم در واقع این الگوریتم گوگل علاقه زیادی به خواندن دارد و با خواندن محتواهای موجود در وب‌سایت‌ها در صورت بروز هر گونه خطا و تخلف مانند کپی بودن مطلب، ناهماهنگ بودن و بی کیفیت بودن محتوا عکس العمل نشان خواهد داد و با نمره‌ای که الگوریتم پاندا به وب‌سایت‌ها می‌دهد در رتبه‌بندی آنها تاثیرات زیادی را ایجاد خواهد کرد.

۴_ الگوریتم کبوتر (pigeon)

این الگوریتم گوگل را باید همچون فردی دانست که بدون منت به کاربران کمک می‌کند، زمانی که شما یک عبارت مانند رستوران یا سوپر مارکت را در گوگل سرچ می‌کنید الگوریتم کبوتر به شما کمک خواهد کرد تا نزدیکترین سوپر مارکت و رستوران به شما نشان داده شود، این الگوریتم نقش بسزایی را در سئوی محلی و مکان کاربر ایفا می‌کند و از دقت بالایی برخوردار است.

۵_ الگوریتم رقص گوگل (Google Dance)

با توجه به سرچ کاربران و کلیک کردن بر روی مطالب و مقاله‌های سایت شما زمانی را که کاربرای برای خواندن این مقالات سپری می‌کند گوگل دنس در نظر خواهد گرفت، این الگوریتم با توجه به این پارامترها به وب‌سایت شما امتیاز و رتبه خواهد داد. همانطور که از نام این الگوریتم پیداست شما را به چالش رقص دعوت خواهد کرد و با قرار دادن صفحه‌ای از سایت شما در نتایج بالای جستجو، میزان رضایت و واکنش کاربران به محتوای سایت شما را می‌سنجد.

۶_ الگوریتم E-A-T گوگل

این الگوریتم با استفاده از سه عامل اعتماد، تخصص، اقتدار برای اندازه‌گیری اعتماد کاربران به وب‌سایت شما استفاده می‌شود و با در نظر گرفتن این پارامترها جایگاه شما را مشخص خواهد کرد. با توجه به گفته گوگل که اذعان دارد همه چیز در مورد اطلاع کاربر از محتوای وب سایت است، این الگوریتم سایت‌ها را به این شکل زیر نظر دارد.

۷_ الگوریتم پنگوئن (pen)

وظیفه اصلی این الگوریتم امتیاز دهی و آنالیز کردن لینک‌های وب‌سایت‌ها می‌باشد و با توجه به نحوه چگونکی لینک دهی به سایت امتیاز خواهد داد. در واقع این الگوریتم گوگل از دروغ گفتن بیزار است و زمانی که یک سایت از لینک دروغین و نامرتبت و یا از کلمات کلیدی زیادی استفاده کرده باشد آن سایت را جریمه خواهد کرد و امتیاز منفی به سایت خواهد داد. این الگوریتم بدون انجام دادن هیچ واکنش خاصی در زمان تخلف وب‌سایت را جریمه خواهد کرد.

۸_ الگوریتم (FRESHNESS)

تمرکز و کار این الگوریتم بر روی بروز شدن و جدید بودن مطالب و محتواهای منتشر شده در سایت‌ها می‌باشد، بر حسب آمار 30 درصد از جستجوهای وب تحت تاثیر این الگوریتم قرار دارند که نقش کلیدی را برای بالا بردن کیفیت محتوای سایت‌ها ایفا می‌کند.

۹_ الگوریتم فرد (FERD)

برای جلوگیری از جرایم و تخلفات و مبارزه با سایت‌هایی که مرتکب کارهای غیر اخلاقی می‌شوند، الگویتم فرد روی کار آمده است و یکی دیگر از الگوریتم های گوگل محسوب‌ می‌شود. وب‌سایت‌هایی که از محتواهای بی کیفیت، تبلیغات بیش از حد، نقض قوانین و موارد این چنینی در عنوان خودشان استفاده می‌کنند توسط این الگوریتم امتیاز منفی خواهند گرفت. سایت‌هایی که این موارد چشم پوشی کنند این امکان برای آنها وجود دارد که یک شبه با افت زیادی از ترافیک و رتبه‌بندی مواجه شوند.

۱۰_ الگوریتم (RANKBRAIN)

با توجه به هوش مصنوعی که در این رنک برین وجود دارد این الگوریتم معنی و مفهوم سوالات کاربران را به درستی تشخیص می‌دهد و در پاسخ به سوالات کاربران بهترین نتایج را به آنها ارائه خواهد دهد. گوگل این الگوریتم را سومین عامل در رتبه‌بندی سایت‌ها می‌داند. RANKBRAIN از محتواهای کم عمق و کیفیت پایین استقبال نمی‌کند و به سایت‌هایی که از چنین محتواهایی استفاده می‌کنند امتیاز منفی خواهد داد.

۱۱_ الگوریتم هیل تاپ (HILLTOB)

این الگوریتم بر روی صفحات دارای اعتبار تمرکز دارد و یکی از مهم‌ترین الگوریتم های گوگل محسوب می‌شود، زمانی که یک کاربرد در موتورهای جستجو کلمه کلیدی مورد نظرش را سرچ می‌کند این الگوریتم مشغول به یافتن کلمات کلیدی مرتبت خواهد شد. عملکرد سئو سایت و چگونگی تحت تاثیر قرار دادن بهینه‌سازی وب‌سایت نیز از کارهایی است که این الگوریتم انجام می‌دهد.

۱۲_ الگوریتم EMD

این الگوریتم سایت‌هایی را که برای بالا بردن رتبه و جایگاهشان از کلمات کلیدی پر طرفدار استفاده می‌کنند را جریمه می‌کند، سایت‌ها باید به این نکته توجه داشته باشند که اگر از محتواهای ضعیف و کم عمق استفاده کنند این الگوریتم با آنها برخورد خواهد کرد.

۱۳_ الگوریتم (PAGE AUTHORITHY)

بیش بینی کردن صفحات مشخص شده در نتایج جستجو و چگونگی رتبه‌بندی آنها از وظایف این الگوریتم محسوب می‌شود. رتبه‌بندی سایت‌ها از 1 شروع می‌شود و تا 100 ادامه دارد و این رتبه‌بندی‌ها متغیر است، زمانی که یک وب‌سایت از رتبه و جایگاه خوبی برخوردار باشد این الگوریتم امتیاز بالایی را به آن خواهد داد.

۱۴_ الگوریتم BERT

الگوریتم برت در رتبه‌بندی ارگانیک و برجسته یک وب‌سایت تاثیرات زیادی را ایفا خواهد کرد. یک چهار چوب برای پردازش کرن زبان طبیعی محسوب می‌شود که شرکت گوگل بعد از خلق کردن این الگوریتم آن را در اختیار کاربران قرار داده است تا بهترین عملکرد را در نتایج جستجو به دست بیاورند، این الگوریتم امکانی را برای کاربران به وجود می‌آورد تا آنها به شکل درست‌تری زبان طبیعی را بفهمند.

۱۵_ الگوریتم چیدمان صفحه (PAGE LAYOUT)

بعضی از سایت‌ها از تبلیغات زیاد و بیش از اندازه استفاده می‌کنند که این عامل باعث شد تا الگوریتم چیدمان صفحه برای جلوگیری از این تخلفات ساخته شود. به عنوان مثال یک سری از وب‌سایت‌هایی وجود دارند که کاربران را مجبور می‌کنند که بدون دانستن مطالب موجود در صفحه سایت به تبلیغات توجه داشته باشد، اینگونه وب‌سایت‌ها با برخورد الگوریتم چیدمان صفحه مواجه خواهند شد و امتیاز منفی دریافت خواهند کرد.

۱۶_ الگوریتم گوره خر (Donkey Gore)

گوگل با استفاده از این الگوریتم توانسته است با فروشگاه‌هایی که از طریق اینترنت اجناس بی کیفیت و تقلبی را به مردم می‌فروشند و هدفشان فریب دادن مردم بود برخورد کند و آنها را به صورت کامل از نتایج جستجو حذف کند.

این الگوریتم تمرکز زیادی بر روی فروشگاه‌های اینترنتی و نحوی عملکرد آنها دارد، یک توصیه برای کسانی که در حوزه فروش اینترنتی مشغول هستند داریم، برای ادامه فعالیت و بازازیابی کیفیت را در ارائه محصولاتشان رعایت کنند در غیر این صورت با برخورد شدید الگوریتم گوره خر مواجه خواهند شد.

۱۷_ الگوریتم موبایل فرندلی (Friendly Mobile)

نحوه طراحی این الگوریتم به گونه‌ای است که باعث بالارفتن و سازگاری صفحات با موبایل در نتایج جستجو خواهد شد. الگوریتم موبایل فرندلی این امکان را به شما می‌دهد که از طریق گوشی همراه بتوانید به راحتی به تمامی وب‌سایت‌های گوگل دسترسی داشته باشید، پیدایش این الگوریتم تحولات اساسی را در دسترسی افراد به وب سایت‌ها ایجاد کرده است.

۱۸_ الگوریتم موش کور (Blind mouse)

با توجه به گفته کارشناسان این الگوریتم نحوی نظارت و برسی را بر روی کسب‌کارها بر عهد دارد، به چالش کشیدن کسب کارهای مختلف را می‌توان از دیگر کاراهایی دانست که این الگوریتم مشغول به انجام دادن آن است. در واقع الگوریتم موش کور تضمین کننده نتایج محلی بسته به موقعیت مکانی و جغرافیایی جستجوگر است. شما هر چقدر که به موقعیت مشاغل نزدیکتر باشید احتمال نشان دادن هر کدام از این مشاغل برای شما بیشتر خواهد بود.

 ۱۹_ الگوریتم کافئین (Caffeine)

این الگوریتم به گوگل این امکان را می‌دهد تا در زمان کوتاهی بتواند تعداد زیادی از صفحات را فهرست‌بندی کند. با توجه به گفته‌های گوگل در مورد الگوریتم کافئین این گونه باید برداشت کرد که هم برای کاربران و جستجو گران مفید است و هم برای کسانی که به محتوانویسی مشغول هستند. این الگوریتم قابلیت این را دارد تا با خزیدن در میان محتوای وب‌سایت‌ها، اطلاعات و داده‌ها را در کمتر از چند ثانیه به دست بیاورد.

۲۰_ الگوریتم (PAYDAY LOAN)

برخی از وب‌سایت‌ها وجود دارند که از کلمات نامتعارف و نامناسب مانند شرط بندی و قمار استفاده می‌کنند، این الگوریتم وظیفه دارد با سایت‌هایی که از چنین محتواهایی استفاده می‌کنند مقابله کند، در واقع پاک سازی و مقابله با وب‌سایت‌های مستهجن و هنجار شکن از وظایف دیگر این الگوریتم محسوب می‌شود.

۲۱_ الگوریتم مرغ مگس خوار (hummingbird)

این الگوریتم باهوش وظیفه دارد بهترین نتیجه را برا اساس جستجوی کاربران به آنها نشان دهد و یکی دیگر از الگوریتم های گوگل قلمداد می‌شود. مرغ مگس خوار بر روی کلمات کلیدی تمرکز دارد و این کلمات کلیدی را به صورت دقیق مورد برسی قرار می‌دهد، بر اساس نظریه کارشناسان الگوریتم مرغ مگس خوار تاثیری بر روی رتبه و جایگاه وب‌سایت ها ندارد.

۲۲_ الگوریتم دزدان دریایی (Pirates)

همانظور که اطلاع دارید در اینترنت افرادی هستند که متاسفانه اقدام به دزدی محتوایی می‌کنند که این افراد توسط الگوریتم دزدان دریایی شناسائی می‌شوند، این الگوریتم وظیفه دارد تا محتواهای دزدی را شناسایی کند و کسانی که هدفشان نقض کردن قانون کپی رایت است توسط این الگوریتم با آنها برخورد لازم صورت می‌گیرد. دزدان دریایی یکی از الگوریتم های گوگل محسوب می‌شود.

نکته پایانی

 الگوریتم ها مانند موجودات زنده پویا هستند و همواره در حال تغییرات. گوگل هیچ گاه از بروزرسانی و پیداش الگوریتم‌های جدید اطلاعات موثقی را منتشر نمی‌کند و در اکثر مواقع تمامی این کارها به صورت محرمانه انجام خواهد شد. اما باید توجه داشت که هدف از پیدایش و خلق کردن هر کدام از این الگوریتم های گوگل خدمت به کاربران و بهینه استفاده کردن آنها از خدمات گوگل است و همواره باید این خدمات ارزنده را پاس داشت.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.