جریمه های سایت توسط گوگل، معرفی 9 روش برای محافظت از سایت

جریمه های سایت توسط گوگل، معرفی 9 روش برای محافظت از سایت

جریمه های سایت توسط گوگل یعنی تنبیه کردن وب‌سایت‌های اینترنتی توسط گوگل در صورت هر گونه خطا و عدم پایبند به قوانین این شرکت. گوگل همواره سعی کرده تا با توسعه دادن منابع خود بهترین خدمات را به کاربران ارائه دهد و آنها را در پیدا کردن نیازهایشان در اینترنت یاری کند.

گوگل برای کنترل و هدایت کردن سایت‌ها و ارائه خدمات مناسب و با کیفیت قوانینی را وضع کرد و با معرفی کردن الگوریتم‌های زیاد توانست تا حد زیادی به خواسته‌اش نزدیک شود. از سال 2000 بود که گوگل تغییراتی را در الگوریتم‌های رتبه‌بندی خودش به وجود آورد و با معرفی الگوریتم‌های جدید به مقابله با وب‌سایت‌هایی پرداخت که دارای محتوای بی کیفیت بوده و جریمه‌هایی را برای این سایت‌ها در نظر گرفت.

جریمه های سایت توسط گوگل به دو روش انجام می‌شود

به صورت کلی ‌جریمه های سایت توسط گوگل به دو روش صورت انجام می‌شود که عبارتند از:

1- جریمه دستی گوگل

این نوع از جریمه به روشی گفته می‌شود که وب‌سایت‌ها با زیر پا گذاشتن قوانینی که گوگل برای سایت‌ها وضع کرده است اتفاق خواهد افتاد، در واقع شما با رعایت نکردن این دستوالعمل‌ها وب‌سایت خود را در معرض جریمه قرار خواهید داد. در این روش وب‌سایت شما توسط یکی از ناظران گوگل به محض نقض قوانین جریمه خواهد شد، وقتی که وب سایت شما به صورت دستی جریمه شود در سرج کنسول شما یک هشدار را مشاهده خواهید کرد و یک ایمیل که حاوی پیام هشدار دهنده‌ای است از طرف گوگل برای شما ارسال خواهد شد.

مثلا اگر سایت شما از لینک‌های غیر طبیعی و پولی استفاده کرده باشد شامل این جریمه خواهید شد. زمانی که سایت شما به صورت دستی جریمه شود سرعت لود آن با کاهش چشمگیری همراه خواهد بود و مطالب ایندکس شده‌ای که در سایت شما قرار دارند پاک خواهند شد. در هنگام سئو سایت خودتان دقت لازم را داشته باشد تا از گزند این نوع از جریمه‌های گوگل در امان باشید. جریمه دستی را باید از جریمه های سایت توسط گوگل محسوب کرد.

2- جریمه توسط الگوریتم‌های گوگل

یکی دیگر از جریمه های سایت توسط گوگل را الگوریتم‌ها انجام می‌دهند. اگوریتم پنگوئن و الگوریتم پاندا وظیفه جریمه کردن وب‌سایت‌ها را در این روش به عهده دارند. هدف اصلی که الگوریتم پاندا دنبال می‌کند بیشتر گریبان گیر وب‌سایت‌هایی است که از مطالب تکراری و کپی در محتواهای خود استفاده کرده‌اند. برای در امان ماندن از جریمه این الگوریتم‌ها می‌توانید مطالب کم ارزش و کپی را تغییر داده و یا اگر دارای ارزش کمی هستند آنها را به صوت کامل حذف کنید.

کارکرد الگوریتم پنگوئن برای جریمه وب‌سایت‌های اینترنتی تا حدی شبیه به جریمه دستی گوگل است و بیشترین تمرکزی که این الگوریتم دارد بر روی لینک‌های وب‌سایت‌ها است. مثلا استفاده از انکر تکست‌های سئو شده بیش از اندازه، استفاده از بک لینک‌های زیاد از سایت‌هایی که دارای ارزش بالایی نیستند و یا استفاده کردن از عبارت‌های یکسان و هم اندازه برای تمامی بک لینک‌هایی که در سایت وجود دارد از مهم‌ترین پارامترهایی محسوب می‌شوند که اگر به صورت اصولی و استاندارد از آنها استفاده نشود سایت شما با جریمه الگوریتم پنگوئن مواجعه خواهد شد.

برای اینکه از جریمه‌های این الگوریتم در امان بمانید می‌توانید مشکلات و اشتباهاتی که در گذشته در وب‌سایت خودتان انجام داده‌اید را برطرف سازید.

چه کارهایی را می‌توان برای محافظت از سایت در برابر جریمه های گوگل انجام داد

برای محافظت از جریمه های سایت توسط گوگل راهکارهایی وجود دارد که ما در ادامه این مقاله به مهم‌ترین آنها اشاره خواهیم کرد:

۱_ مقابله کردن با سئو منفی

توجه داشته باشد که رقبای شما می‌توانند با انجام دادن سئو منفی باعث شوند تا گوگل وب‌سایت شما را متخلف قلمداد کند و جریمه‌های سنگینی را برای سایت شما وضع کند. روش کار به این گونه است که رقبای شما سایت‌های اسپمی را به وب‌سایت شما پیوند خواهند زد. در چنین مواقعی اگر با چنین پیوندهایی مواجعه شدید می‌توانید یک فایل ساده متنی ایجاد کنید که این فایل حاوی پیوند‌های ورودی اسپمی باشد و بعد این فایل را با ابزار google disavow بارگزاری کنید.

۲_ جریمه توسط الگوریتم‌های گوگل

گوگل زمانی که الگوریتم‌های خودش را بروزرسانی کند با سایت‌هایی که قوانین را نقض کرده باشند برخورد کرده و آنها را جریمه خواهد کرد. زمانی که وب‌سایت شما توسط الگوریتم‌های گوگل جریمه می‌شود هیچ گونه هشداری را دریافت نخواهد کرد و بهترین راه که می‌توانید از این نوع جریمه‌ها باخبر شوید این است که ترافیک سایت خود را برسی کنید.

اگر میزان ترافیک سایت شما در جای خودش قرار داشته باشد شما مورد جریمه الگوریتم‌ها قرار نگرفته‌اید، اما اگر سایت شما با کاهش چشمگیر ترافیک مواجعه شده باشد مورد جریمه الگوریتم‌های گوگل قرار گرفته‌اید. جریمه‌هایی که الگوریتم‌های گوگل برای وب‌سایت‌ها در نظر می‌گیرند برای مقابله و از بین بردن تقلب است.

۳_ احتیاط در استفاده کردن از پست‌های میهمان

شما باید از پست‌های میهمانی استفاده کنید که محتوای آن پست‌ها با مطالب وب‌سایت شما مرتبت باشد، زمانی که قرار است از این پست‌ها استفاده کنید سعی کنید از عبارت‌های طبیعی و صحیح برای پیوند دادن به وب‌سایتتان استفاده کنید. در مدت زمان کم بک لینک ایجاد نکنید زیرا گوگل می‌تواند این موضوع را تشخیص دهد و شما را جریمه خواهد کرد.

۴_ حذف کردن محتواهای اسپمی که توسط کاربران تولید شده است

گرچه در برخی موارد کاربران محتواهایی را تولید می‌کنند که دارای ارزش و کیفیت بالایی است و برای شما بسیار مفید خواهد بود اما در بعضی موارد کاربرانی هستند که اقدام به تولید محتواهای اسپمی می‌کنند، این عامل می‌تواند سبب شود تا گوگل شما را جریمه کند. برای اینکه از سایتتان در مقابل محتواهای ایجاد شده اسپمی کاربران در امان باشید می‌توانید از برچسب nofollow استفاده کنید. این برچسب به گوگل اعلام خواهد کرد که شما هیچکدام از پیوندهایی را که توسط کاربران تولید و ارائه شده‌اند را تایید نخواهید کرد.

۵_ استفاده نکردن از تبلیغات زیاد در سایت

اگر شما در وب‌سایتتان قبل از محتوای اصلی متناسب با نیاز کاربر از تبلیغات زیادی استفاده می‌کنید توسط گوگل جریمه خواهید شد. سایت خود را به گونه‌ای طراحی و ساماندهی کنید تا کاربران به اجبار اسکرول‌های زیادی را برای در اختیار داشتن محتوای مورد نظرشان انجام ندهند.

۶_ اگر وب‌سایت شما جریمه شد درخواست تجدید نظر را ارسال کنید

اگر سایت شما با جریمه دستی گوگل مواجعه شد می‌توانید برای گوگل یک درخواست تجدید نظر را آماده کرده و ارسال کنید، ولی اگر سایت شما توسط الگوریتم‌های گوگل جریمه شده باشد باید حوصله کنید و مواردی را که باعث شده‌اند تا شما جریمه شوید را برطرف سازید. زمانی که الگوریتم‌ها بروزرسانی شوند وب‌سایت شما را مورد برسی قرار خواهند داد و در صورت نبودن هیچ اشکالی محدودیت‌های وب‌سایتتان را بر می‌دارند.

۷_ جلوگیری از هک شدن سایت

اگر سایت شما هک شود گوگل جریمه‌های سنگینی را برای شما اعمال خواهد کرد، با رعایت کردن اصول و قواعد مناسب و استاندارد در طراحی و راه‌اندازی سایت می‌توانید امنیت سایت را بالا برده و از خطر هک شدن توسط هکرها و دزدان محتوا در امان باشید.

۸_ استفاده از محتوای با کیفیت در سایت

مقاله و مطالبی را که در وب‌سایتتان قرار می‌دهید باید از کیفیت مناسبی برخوردار باشد تا کاربران در زمان استفاده از آن رضایت کاملی داشته باشد و مناسب با خواسته کاربر باشد، از محتواهایی که توسط ابزار خودکار تولید می‌شوند پرهیز کنید. از محتواهای دیگران کپی نکنید و سعی کنید محتواهای دست نویس خودتان را در سایت منتشر کنید.

۹_ نظارت داشتن بر روی لینک‌ها

با توجه به قوانین گوگل هر گونه تبادل لینک، خرید لینک و لینک سازی تخلف محسوب می‌شود و اینگونه لینک‌ها در نظر گوگل به عنوان اسپم قلمداد می‌شوند. هدف اصلی گوگل این است که شما به صورت طبیعی لینک‌سازی را انجام دهید.

سخن پایانی

با توجه به اینکه گوگل سایت‌هایی که از راه غیر اصولی اقدام به بالا بردن ارزش و رتبه می‌کنند را جریمه خواهد کرد شما به عنوان یک صاحب سایت یا یک وبمستر نیاز نیست نگران این موضوع باشد و با رعایت کردن اصول مناسب در لینک سازی، محتوای مناسب و با کیفیت وبهینه‌سازی سئو می‌توانید سایتتان را در صفحه اول نتایج جستجوی گوگل قرار دهید تا کاربران و مشتریان زیادی کسب‌کار و تجارت اینترنتی شما را مشاهده کنند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.