اهمیت تولید محتوا در طراحی سایت، 6 ضرورت آن

اهمیت تولید محتوا در طراحی سایت، 6 ضرورت آن

امروز استفاده از اینترنت یک بخش جدا ناپذیر از زندگی افراد است، بخش بزرگی از کسب کارها آن چنان در فضای مجازی شروع به فعالیت کرده‌اند که زمانی زیادی را برای تولید محتوا و قرار دادن این محتوا در وب‌سایت قرار می‌دهند. اهمیت تولید محتوا در طراحی سایت از چنان جایگاهی برخوردار است که می‌تواند برای هرکسب کار و تجارتی مشتریان زیادی را به دنبال داشته باشد.

در گذشته تولید محتوا به شکلی بود که در قالب یک مطلب و معرفی یک محصول انجام می‌شد، ولی امروزه تولید محتوای تخصصی و قرار دادن آن در فضای مجازی از وسعت و عمق زیادی برخوردار است و کسانی که به تولید محتوا مشغول هستند با انتخاب رنگ‌ها، تیترها، عنوان‌ها، فیلترها و موارد زیادی دیگر در تولید محتوا مواجعه هستند که نشان دهنده‌ی اهمیت تولید محتوا در طراحی سایت است.

چرا تولید محتوا در سایت مهم است

اهمیت تولید محتوا در طراحی سایت به قدری افزایش پیدا کرده است که تمامی صاحبان و مدیران وب‌سایت‌ها به صورت جدی به آن فکر می‌کنند، زیرا زمانی که شما محتوای با کیفیتی را در وب‌سایتتان قرار دهید باعث می‌شود زمانی که کاربری کلمه کلیدی مورد نظر را در گوگل سرچ کنند وب‌سایت شما به او نمایش داده شود و رتبه و جایگاه سایت شما را ارتقاء دهد و شانس افزایش بازدید در وب‌سایت شما بالا خواهد رفت.

به جرات می‌توان گفت که اگر وب‌سایت شما نیاز به دیده شدن و ترافیک کاربران دارد می‌توانید با قرار دادن محتوای با کیفیت و ارزشمند در سایت کاربران زیادی را به وب‌سایتتان بکشانید و از ترافیک ارگانیک مناسبی برخوردار باشید. ما در ادامه به اهمیت تولید محتوا در طراحی سایت می‌پردازیم.

اهمیت تولید محتوا در بخش‌های مختلف وب‌سایت

در ادامه به برسی اهمیت تولید محتوا در طراحی سایت خواهیم پرداخت:

۱_ تولید محتوا در صفحه تماس با ما وب سایت

بخش تماس با ما در وب‌سایت یکی از قسمت‌های مهمی است که باید توجه زیادی به آن داشته باشید زیرا مشتریان و مخاطبانت ازطریق این قسمت است که با شما ارتباط برقرار می‌کنند و شما می‌توانید با تولید محتوای مفید و کاربردی در (صفحه تماس با ما) راه ارتباطی کاربران و مخاطبانتان را با خودتان هموار کنید، تولید محتوا در صفحه تماس با ما وب‌سایت یک امر مهم و حیاتی قلمداد می‌شود.

۲_ تولید محتوا در صفحه اصلی وب‌سایت

صفحه اصلی هر وب‌سایتی را باید جزو مهم‌ترین صفحات آن دانست زیرا اکثر کاربران و مشتریانی که وارد یک وب‌سایت می‌شوند تمایل دارند که از صفحات اصلی سایت مورد نظر بازدید کنند و شما باید توجه داشته باشید که برای اینکه به بازدید کنندگان و مخاطبانتان احترام بگذارید باید به صورت مختصر و کوتاه محتواهایی را در صفحه اصلی وب‌سایتتان قرار دهید.

۳_ تولید محتوا به صورت مختصرو مفید در هر زیر منو وب‌سایت

زمانی که منو وب‌سایت شما محتوا نداشته باشد این موضوع به مانند خانه‌ای است که سکنه‌ای داخل آن نباشد، شما باید در هر زیر منو حداقل یک تولید محتوا را انجام دهید تا بازدید کنندگان وب‌سایت شما مجذوب شما شوند.

۴_ تولید محتوا در صفحه درباره ما وب‌سایت

یکی دیگر از بخش‌های مهم و با اهمیت هر وب‌سایت صفحه درباره ما است، تولید محتوا در این بخش از اهمیت زیادی برخوردار است. زمانی که شما یک وب‌سایت راه‌اندازی کردید باید اولین بخشی که درآن تولید محتوا کنید، صفحه درباره ما است، زیرا این بخش شناسنامه کاری شما است و زمانی که کاربران وبازدیدکنندگان وب‌سایت شما قصد دارند تا اطلاعاتی را در مورد شما و حوزه فعالیتی که دارید به دست آورند به صفحه درباره ما وب‌سایتتان رجوع خواهند کرد.

تولید محتوای کوتاه و مفید درباره کسب کار و تجارت و قرار دادن آن در صفحه تماس با ما وب‌سایت می‌تواند کاربران زیادی را مجاب کند که از خدمات و محصولات شما استفاده کنند و آنها به سبب رزومه کامل و مفیدی که در این بخش قرار داده‌اید به شما اعتماد خواهند کرد.

۵_ تولید محتوا در صفحه سوالات متداول وب‌سایت

تمامی کاربران و بازدیدکنندگانی که به شما علاقه دارند تمایل دارند تا اطلاعات زیادتر در مورد شما داشته باشند و زمانی که شما اقدام به تولید محتوا در صفحه سوالات متداول می‌کنید این کار سبب می‌شود تا شما از دیگر رقبایتان پیشی گرفته و وجه تمایزی با آنها داشته باشید. تولید محتوا در صفحه سوالات متداول سایت سبب خواهد شد تا کاربران و مخاطبان شما اعتماد بیشتری به شما کنند و آنها انگیزه زیادی برای خرید محصولات و خدمات از شما داشته باشند.

۶_ ایجاد کردن منو در وب‌سایت و تولید کردن محتوا در آن

یک وب‌سایت موفق و ارزشمند از زیر منوهای درستی استفاده می‌کند و برای اینکه شما نیز بتوانید این مهم را در وب‌سایتتان پیاده کنید باید منوها را دسته‌بندی کنید و برای مرتب کردن مطالب از زیر منوها استفاده کنید. توجه داشته باشید که منوهای وب‌سایت باید به گونه‌ای طراحی شوند که کاربران این امکان را داشته باشند تا با کمترین کلیک به هر هدفی که دارند دست پیدا کنند. 

سخن پایانی

ما در این مقاله برای شما توضیح دادیم که استفاده از محتوای مفید و با ارزش چه اهمیتی برای وب‌سایت شما دارد و می‌تواند تا چه اندازه در جایگاه و رتبه‌بندی وب‌سایت شما تاثیر ایجاد کند، با نکاتی که در این مقاله به آنها اشاره کریم می‌توانید در تمامی بخش‌های وب‌سایت با توجه به نیازتان محتوای مفیدی را تولید کنید تا کاربران زیادی را به سمت سایتتان روانه کنید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.