برندینگ چیست، چه تاثیراتی بر روی کسب کار دارد؟

برندینگ چیست، چه تاثیراتی بر روی کسب کار دارد؟

در دنیای امروزی رقابت به شکل فراگیری در میان کسب‌کارها وجود دارد و در تمامی مشاغل این مهم به چشم می‌خورد. اگر شما صاحب یک کسب کار هستید و برای رقابت نیاز به یک شاخص دارید باید یک برند را برای خودتان بسازید تا بتوانید به صورت موفق‌تری در بازارهای تجارتی به رقابت بپردازید و برای فروش بهتر محصولات تاثیراتی مثبتی را در ذهن مخاطب ایجاد کنید.

شاید برای خیلی از کسانی که به تازگی وارد دنیای اینترنت شده‌اند معنی اسم برندیگ کمی نامفهوم باشد و چگونگی مراحل برندینگ را به خوب نمی‌شناسند، ما قصد داریم در این مقاله به تعریف درست و روشنی از آن بپردازیم تا شما را با این نام زیبا بهتر آشنا کنیم.

اهمیت برندینگ در کسب کار

تمامی فعالیت‌هایی را که یک گروه و مدیریت برند در شرکت دیجیتالی برای تجارت انجام می‌دهند به این خاطر است تا با این کار بتوانند جایگاهی را که متعلق به آنها است را در ذهن کاربران به دست بیاورند. انتخاب یک برند مناسب و ارزشمند برای اینکه شما را به جایگاه بالای فروش و بازاریابی برساند یک امر ضروری و مهم تلقی می‌شود.

برای اینکه یک برند موفق را معرفی کنید باید نیازها و خواسته‌های مخاطبان هدف خود را به صورت دقیقی برسی کنید تا به شناخت کلی از این خواسته‌ها برسید تا بتوانید همزمان با این نیازهای مشتری یک استراتژی مناسب را برنامه‌ریزی کنید. یک برند موفق باید با تمامی قدرت هر روز به فکر جذب بیشتر مشتریان و تامین رضایت آنان باشد تا بتواند مشتریان جدیدی را به دست آورد. این عامل زمانی میسر خواهد بود که بتواند تبلیغات میدانی هدفمندی را در راستای نیاز و خواسته مشتری انجام دهد و با این کار احساس رضایت را در مشتری به وجود آورد.

برندینگ چه مراحلی دارد

برای ساختن یک برند باید مراحلی را سپری کرد تا بتوان در جایگاه مناسبی قرار گرفت، این مراحل عبارتند از:

1- طراحی یک لگوی مناسب

لگو به یک تصویر گرافیکی یا یک امضا گفته می‌شود که یک مشخصه اصلی از برند شما را در یاد کاربران و مخاطبان هک خواهد کرد. در طرای لگو باید دقت داشته باشید تا لگوی شما متناسب با کار و تجارتتان طراحی شود زیرا این عامل باعث خواهد شد همیشه در ذهن مشتری بمانید.

2- ساختن شعار یا پیامی که برند می‌خواهد به کاربر بدهد

شما می‌توانید در این قسمت مشخص کنید که چه خدمات، چه محصولاتی و چه منفعتی برای مخاطبان به همراه دارید و می‌توانید این کارها را به شکل یک پیام به مخاطب انتقال دهید.

3- بروز بودن برند

با توجه به اینکه در عصر تکنولوژی و ارتباطات قرار داریم باید سعی کنید با رعایت کردن قوانین برند خود را به روز نگه دارید و کسب کارتان را به سمت جلو سوق دهید.

4- انتخاب یک صدای برند مناسب

صدای برند ویژگی یک برند محسوب می‌شود و از آن باید در تمامی تبلیغاتی که شما در آن شرکت می‌کنید استفاده کنید. صدای برند می‌تواند بر حسب شخصیت برندی که دارید به صدای برند رسمی و صدای برند دوستانه تقسیم شود.

5- داشتن صداقت

توجه داشته باشید که وعده‌های پوچ به مخاطبان ندهید و همانی باشید که هستید، زیرا اگر نتوانید نیازهای مشتری را برآورده سازید تمام تارهای شما پنبه خواهد شد و زحمات شما بی نتیجه می‌ماند.

دیجیتال برندینگ چه جایگاهی دارد

در زندگی امروزی پیشرفت‌های زیادی در عرصه‌های ارتباطات حاصل شده است که اکثریت افراد به صورت‌های گوناگونی در این حوزه مشغول به فعالیت هستند، این موضوع نشانگر اهمیت و ضرورت دیجیتال برندینگ است. شما نیاز خواهید داشت تا با ابزار دیجیتال برندینگ محصول و کالای خودتان را تبلیغ کنید تا افراد با برند شما آشنا شوند و بتوانید به مخاطبان هدفی که دارید خدمات‌رسانی کنید.

برندینگ به چند دسته تقسیم می‌شود

به صورت کلی دسته‌بندی برندینگ به ۴ دسته کلی تقسیم می‌شود که عبارتند از:

۱_ برندسازی شخصی

این نوع از برندینگ به روشی گفته می‌شود که فرد با استفاده از آن برای رقابت و کسب اعتبار در میان رقبایی که دارد از این روش استفاده می‌کند.

۲_ برندسازی مشارکتی

در این نوع از برندینگ دو برند با یکدیگر به مشارکت خواهند پرداخت و هدف اصلی از این مشارکت هدف‌هایی است که دنبال می‌کنند.

۳_ برندسازی کشوری و ملی

تمامی کارهایی که در یک کشور انجام می‌شود تا توریست و گردشگر زیادی را برای بازدید به آن کشور بکشانند و باعث رونق اقتصادی زیادی خواهد شد.

۴_ دیجیتال برندینگ

زمانی که شما برای تبلیغ برند مورد نظرتان از دنیای دیجیتال اینترنت، شبکه‌های اجتماعی و غیره استفاده می‌کنید تا تجارت و کسب کارتان را گسترش دهید، در واقع دیجیتال برندینگ را انجام داده‌اید.

برندینگ شخصی چه مزایایی دارد

  • بالا بردن اعتماد به نفس در افراد
  • جلب اعتماد از مخاصبان در برخورد اول
  • بالا بردن اصالت و ترویج برند شخصی
  • برندسازی شخصی باعث خواهد شد تا مخاطبان به شما ارزش و اعتبار دهند
  • برقراری یک ارتباط هدفمند و دو طرفه

برندینگ چه مزایایی در بازاریابی و فروش دارد

  • برندینگ احساس صمیمیت زیادی را با مخاطب ایجاد خواهد کرد
  • برندینگ در بازاریابی احساسات مخاطب را تحریک خواهد کرد
  • مردمی شدن یک برند در میان افراد
  • تمایز و برتری برند شما در میان رقبایی که در حوزه‌ی خود دارید.

سخن پایانی

با توجه به اینکه در دنیای امروزی ابزار زیادی برای تثبیت موقعیت در تجارت وجود دارد، اما جرقه اصلی این اتفاق برندسازی است. زمانی که شما یک برند را برای کسب‌کارتان طراحی کردید هر چقدر بتوانید تعریف بهتر و ساده‌تری را از خودتان به مخاطبان ارائه دهید و با آنان صادقانه رفتار کنید افراد زیادی با شما هم صدا خواهند شد و شما را در ذهن خودشان به یاد خواهند سپارد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.