بنیاد محتوا (Content foundation) چیست؟ 5 مرحله مهم ساختن آن

بنیاد محتوا (Content foundation) چیست؟ 5 مرحله مهم ساختن آن

بنیاد محتوا (Content foundation) به دسته‌ای از مقالات وب‌سایت شما گفته می‌شود که از محتویاتی تشکیل شده که شما به آنها افتخار می‌کنید. این مقالات نشان دهنده کسب کار و اهداف شما هستند که با کیفیت بالایی نوشته شده‌اند و شما تمایل دارید که این مقالات به کاربران نشان داده شده و از جایگاه و رنک بالایی برخوردار باشند.

Content foundation را باید هسته اصلی هر وب‌سایتی دانست که از بخش‌های صفحه و پست‌های مهم سایت تشکیل شده است، به دلیل رابطه مستقیمی که بنیاد محتوا با اطلاعات دارد همه اطلاعاتی که شما تمایل دارید به کاربران نمایش داده شود را در خود جای داده است.

کدامیک از مقالات برای بنیاد محتوای وب‌سایت مفید است

توجه داشته باشید تا در زمان انتخاب بنیاد محتوا سایت از مهم‌ترین و موثرترین محتواهای خودتان استفاده کنید زیرا شخصی که برای اولین بار به وب‌سایت شما میاد باید از دیدن Content foundation شما لذت ببرد و شروع به خواندن آنها کند. به راستی مهم‌ترین مقاله‌ای که شما در وب‌سایت خودتان دارید کدام است؟ آیا از کلید واژه‌های درستی در آن محتوا استفاده کرده‌اید؟

استفاه کردن از محتوای بنیادی در وب‌سایت به این معنی هستش که شما تو برسی پست‌های سایت یک لیست از محتوای بنیادی را قرار می‌دید و می‌توانید به راحتی از این محتوا استفاده کنید. یکی از مهم‌ترین ابزاری که کمک خواهد کرد تا شما مقال‌هایی که دارای موضوع مشترکی هستند را با هم اشتباه نگیرید و مقاله‌های سایت شما را به درستی اولویت بندی شده باشد، افزورنه پریمیوم سئو است.

هر چقدر وسعت یک وب‌سایت بزرگتر باشد مقدار محتوای بنیادی که در آن استفاده شده است زیادتر خواهد بود. دقت داشته باشید که اگر قرار است چند موضوع مختلف را در سایت قرار دهید، باید یک محتوای بنیادی درست و مفید را برای دسته‌بندی مطالب انتخاب کنید.

لزوم اهمیت مقاله در بنیاد محتوای سئو

بنیاد محتوا این بستر را ایجاد خواهد کرد تا مطالب شما به راحتی در نتایج جستجوی بالای گوگل به کاربران زیادی نمایش داده شود و نقش مهمی را در استراتژی سئو سایت شما ایفا خواهد کرد. وقتی که شما مقاله‌های متعددی را با اسامی یکسان در گوکل منتشر می‌کنید باید برای گوگل مشخص کنید که کدامیک از این مقاله‌ها مهم‌تر هستند تا گوگل نیز به این موضوع پی ببرد.

اما زمانی که در چنین وضعیتی گوگل را مطلع نکنید، شانش قرارگرفتن مقالات شما در نتایج جستجوی گوگل پایین خواهد آمد. زمانی که شما یک ساختار داخلی بین پست‌ها و گوگل ارائه دهید این امکان را به گوگل داده‌اید تا به راحتی بفهمد که کدوم مقاله سایت شما از اولویت بالاتری برخوردار است.

مراحل مهم ساختن بنیاد محتوا

برای تهیه و ساختن Content foundation باید یک سری دستورالعمل را به خوبی پیاده‌سازی کنید تا مقالات و محتوای شما عملکرد خارق‌العاده‌ای داشته باشند، این مراحل شامل:

1- انتخاب کردن بهترین پست‌ها

باید از پست‌هایی استفاده کنید که درون آنها کلید واژه‌های با کیفیت‌تر و بیشتری استفاده شده باشد، انتخاب بهترین پست می‌تواند برای شما موثر واقع شود.

2- بهینه‌سازی کردن دیگر پست‌ها به صورت دنباله‌دار

بهینه‌سازی کردن مقالاتی که موضوع یکسانی دارند کار مفید خواهد بود، ولی باید به کلید واژه به کار رفته در این مقالات اهمیت بیشتری دهید.

3- فکرکردن در باره کلید واژه

استفاده کردن از کلید واژه‌های مورد نظرشما در متن مقاله و به کار گیری کلید واژه در اول متن می‌تواند به ارتقاء جایگاه وب‌سایت شما در نتایج جستجو کمک کند.

4- وصل کردن دنبال‌دارها به بنیاد محتوای گوگل

توجه داشته باشید که باید بنیاد محتوای جدید خودتان را به گوگل اطلاع دهید و این بنیاد محتوا را باید به صورت دنباله‌داری بهینه‌سازی کنید. شما باید به یا داشته باشید تا تمامی پست‌هایی که دنبال‌دار هستند رو به بنیاد محتوا متصل و لینک کنید تا نتایج مثبتی را شاهد باشید.

5- باز‌نویسی کردن متن بنیاد محتوا

متن بنیاد محتوا را باید به بهترین شکل نوشته شود و آن را بروزرسانی کنید، باید تمام دقت خود را خرج کنید تا این متن از خوانایی خوبی برخوردار شود.

انواع محتوا در مقالات بنیاد محتوا

مقالاتی که درContent foundation استفاده می‌شوند می‌تواند به مانند یک نوشته باشند اما باید یک برگه نیز از دل آنها ایجاد شده و به صورت مرتب آن را بروزرسانی کنید، بنیاد محتوا را باید به شکل آگاهی دهنده‌ای نوشت تا حالت توصیفی داشته باشد. دقت بر روی کلمات کلیدی در بنیاد محتوا اهمیت زیادی دارد و باید به آن توجه کنید. نوشته‌هایی که در بنیاد محتوا وجود دارند معمولا طولانی هستند پس باید شما تمامی چیزهای مهمی را که در مورد موضوع مد نظر وجود دارد در آن قرار دهید.

برای اینکه مخاطبان از مطالعه کردن مقالات طولانی خسته نشوند، می‌توانید در ابتدای مقاله ایندکس گذاری کنید و از تیترهای زیادتری در مقاله استفاده کنید تا کاربران از خواندن آن احساس رضایت داشته باشند. برای اینکه یک مقاله مفید و با ارزش تولید کرده و ارائه دهید باید از آنالیز بنیاد محتوا در آن استفاده کنید.

سخن پایانی

شما می‌توانید از بنیاد محتوا نتایج خوب و موثری را در گفتگوها و بیزینس خودتان ایجاد کنید، تمرکز اصلی Content foundation بر روی این است تا اطلاعات مورد نیازتان را برای بازاریابی و فروش بیشتر در اختیار شما قرار دهد. در نوشتن بنیاد محتواه باید به کلمات کلید توجه زیادی کرد و به صورت درست و اصولی از این کلمات در این استراتژی استفاده کنید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.