بهترین افزونه ها برای بکاپ گیری وردپرس

بهترین افزونه ها برای بکاپ گیری وردپرس

بهترین افزونه ها برای بکاپ گیری وردپرس این امکان را برای شما فراهم می‌سازد تا با کمک این افرونه‌ها بتوانید در هر زمانی اقدم به بکاپ گیری وب‌سایت وردپرسی خودتان کنید. امروزه هر کسب کار و تجارتی برای پیشرفت و توسعه نیاز دارد تا یک وب‌سایت راه‌اندازی کند تا بتواند از طریق آن، با دنیای نامحدود اینترنت ارتباط برقرار کرده و کاربران زیادی را جذب خود کند.

حال سوال اینجاست که اگر یک وب‌سایت با مشکل و اختلالی روبه رو شود چه بلایی بر سر کسب کار اینترنتی شما خواهد آورد؟ اگر اطلاعات کاری که داخل سایت شما قرار دارد از بین برود تکلیف کسب‌وکار شما چه می‌شود؟ در واقع بهترین افزونه ها برای بکاپ گیری وردپرس کدامند؟ نگران نباشید زیرا طراحی سایت با وردپرس این امکان را به شما می‌دهد که در هر زمانی که دوست داشته باشید از وب‌سایتتان بکاپ گیری کنید، ما به شما یاد خواهیم داد که چگونه این کار را در سیستم مدیریت محتوای محبوب و کاربردی وردپرس انجام دهید.

اهمیت بکاپ گیری سایت

امروزه در دنیای اینترنت صدها خطر و اختلال وجود دارد که احتمال دارد گریبان وب‌سایت شما را نیز بگیرد. به عنوان مثال مشکلات سرور سایت، هک‌شدن وب‌سایت، ناسازگار بودن یک افزونه، برنامه جدید که در سایت خودتان نصب می‌کنید، به هم ریختگی ظاهر و گرافیک سایت بر اثر تغییراتی که در کد قالب ایجاد شده است و … برخی از این تهدیدات هستند.

تمامی مواردی که برای شما نام بردیم، اتفاقات احتمالی است که هر صاحب وب‌سایت و یا هر ادمینی برای یک بار هم که شده آن را تجربه کرده است. اگر بنا به هر دلایلی شما نتوانید از به وجود آمدن این مشکلات جلوگیری کنید امکان دارد تا زحمات چندین ساله و زیادی را که در وب‌سایتتان انجام داده‌اید، به یک باره از بین رود.

با وجود این شرایط بهترین راه‌حل داشتن بکاپ و نسخه پشتیبانی از وب‌سایت است که در صورت بروز هر مشکلی شما قادر هستید با بکاپی که از سایت خودتان گرفته‌اید، اطلاعات و داده‌های سایت را در اختیار داشته باشید. ما در این مقاله قصد داریم تا شما را با بهترین افزونه ها برای بکاپ گیری وردپرس که شما می‌توانید با استفاده از آنها بکاپ گیری سایت خودتان را به صورت موفقی انجام دهید، آشنا کنیم.

معرفی بهترین افزونه ها برای بکاپ گیری وردپرس

در ادامه به معرفی بهترین افزونه ها برای بکاپ گیری وردپرس خواهیم پرداخت تا شما به درک درستی از این افزونه‌های کاربردی و مهم دست یابید:

1- افزونه‌ی BackWPup

یک از بهترین افزونه ها برای بکاپ گیری وردپرس که می‌توان از آن استفاده کرد، افزونه‌ی BackWPup می‌باشد. این افزونه با توجه به قابلیت‌هایی همچون نصب آسان و تنظیمات متفاوت بیش از 600 هزار نصب را به خودش اختصاص داده است. امکاناتی که در این افزونه وردپرسی وجود دارد عبارتند از:

  • داشتن برنامه‌ریزی دقیق و منظم در تهیه کردن نسخه پشتیبانی
  • قابلیت ذخیره کردن فایل‌های پشتیبانی در دایرکتور
  • امکان بکاپ‌گیری به صورت کامل از فایل‌ها و دیتابیس وب‌سایت
  • از دیگر مزایایی که افزونه BackWPup دارد این است که می‌تواند پایگاه داده را تعمیر کند.

2- افزونه‌ی BackUpWordPress

BackUpWordPress را باید یکی دیگر از بهترین افزونه ها برای بکاپ گیری وردپرس محسوب کرد که به روش بسیار ساده این کار را انجام می‌دهد. روش بکاپ‌ گیری آن به این گونه است که به صورت پیش فرض از وب‌سایت شما یک بکاپ گرفته و بعد از انجام این کار، اطلاعات و داده‌ها مورد نظر را در فایل wp-conent هاست ذخیره می‌کند، ولی شما اگر دوست داشته باشید می‌توانید این آدرس را به هر آدرسی که می‌خواهید تغییر دهید. این افزونه را باید یکی از محبوبترین افزونه‌های بکاپ گیری وردپرس دانست که بالغ بر 200 هزار نصب داشته است، امکانات BackUpWordPress عبارتند از:

  • کار کردن با این افزونه بسیار راحت است.
  • در زمان انجام فعالیت‌ها، حافظه کمی را از هاست شما درگیر خواهد کرد.
  • در زمان بکاپ گیری با BackUpWordPress امکان برنامه‌ریزی برای شما وجود خواهد داشت.
  • از دیگر امکانات این افزونه این است که شما امکان ارسال فایل بکاپ به ایمیل را داربد.

3- افزونه‌ی UpdraftPlus

یک دیگر از بهترین افزونه ها برای بکاپ گیری وردپرس که از محبوبیت بالایی نیز برخوردار است، UpdraftPlus می‌باشد. این افزونه قابلیت دارد تا وب‌سایت شما را google drive dropbox کرده و با استفاده از ایمیل بکاپ گیری را انجام دهد. بیش از 2 میلیون نصبی که این افزونه داشته است گویای قابلیت‌های زیادی است که در زمان بکاپ گیری برای شما فراهم می سازد، از امکانات کاربردی و مهم این افزونه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • امکان برنامه‌ریزی کردن برای گرفتن بکاپ خودکار
  • وقتی که حجم یک بکاپ زیاد باشد، این افزونه قادر خواهد بود تا آن را به چند فایل کوچکتر تقسیم کند.
  • انجام عملیات بکاپ گیری به صورت کامل از دیتابیس و فایل‌های وب‌سایت
  • امکان برنامه ریزی جدا برای بکاپ گیری از فایل‌ها و دیتابیس
  • افزونه UpdraftPlus قادر است تا پروسه بکاپ گیری را سریع و آسان و در کمترین زمان ممکن انجام دهد.

4- افزونه‌ی Jetpack

این افزونه با تعداد 5 میلیون نصب از بهترین افزونه ها برای بکاپ گیری وردپرس می‌باشد، وقتی که شما هر روز اقدام به تغییر محتوا و یا ساختار وب‌سایت خودتان می‌کنید، امکان دارد که در عین انجام این کارها اشتباهات ناخواسته‌ای را انجام دهید و برای اینکه این اشتباه را برطرف سازید باید به حالت قبل برگردید. زمانی که شما از Jetpack برای بکاپ گیری سایت خودتان استفاده می‌کنید دیگر نگران به وجود آمدن این گونه مسائل و مشکلات نخواهید بود، امکانات مهمی که در این افزونه وجود دارد عبارتند از:

  • محافظت کردن از وب‌سایت در مقابل حملات و بد افزارها
  • این افزونه بکاپ گیر دارای ریموت کنترل و یک گزینه دیگر به نام کمک نرم‌افزار موبایل است
  • بهینه‌سازی وب‌سایت برای کاربران و مدیریت ترافیک سایت از دیگر امکاناتی است که در افزونه Jetpack وجود دارد
  • Jetpack دارای یک رابطه کاربری ساده و راحت است
  • امکان بکاپ گیری از سایر قسمت‌های سایت وردپرسی را دارد
  • حفاظ قوی و مناسب در مقابل حملات هکرها
  • Jetpack به صورت مرتب و مداوم بروزسانی خواهد شد

5- افزونه‌ی Duplicator

با توجه به قابلیت‌هایی که در Duplicator به عنوان یکی از بهترین افزونه ها برای بکاپ گیری وردپرس وجود دارد باید آن را یک افزونه اختصاصی برای انجام عملیات بکاپ گیری محسوب نکرد، بلکه از آن به عنوان یک افزونه برای مهاجرت استفاده می‌شود مهاجرت به این معناست که شما با استفاده از این افزونه می‌توانید از تمامی محتواها، داده‌ها، افزونه‌ها و اطلاعات دیتابیس کپی گرفته و در یک هاست جدید این داده‌ها و اطلاعات را فعال کنید. در واقع از این افزونه در مواقعی بیشتر استفاده می‌شود که قصد دارید تمامی اطلاعات و محتوای وب‌سایت را کپی کرده و آنها را به یک محل جدید انتقال دهید، امکانات این افزونه عبارتند از:

  • انتقال دادن اطلاعات یک وب‌سایت به هاست یا مکان جدید
  • زمانی که از افزونه Duplicator استفاده می‌کنید، امکان ذخیره سازی بکاپ در google Drive وجود دارد
  • قابلیت بکاپ گیری هم به صورت جزئی و هم به صورت کامل

ویژگی‌های بهترین افزونه ها برای بکاپ گیری وردپرس

بهترین افزونه ها برای بکاپ گیری وردپرس باید دارای یک سری ویژگی‌های کاربردی باشند تا شما بتوانید به بهترین شکل ممکن و به صورت موفقیت آمیزی عملیات بکاپ‌گیری را انجام دهید، این ویژگی‌ها شامل:

خودکار باشند

یکی از ویژگی‌های مهمی که بهترین افزونه ها برای بکاپ گیری وردپرس باید داشته باشند، خودکار بودن آنهاست. این قابلیت می‌تواند کمک خوبی در زمان گرفت بکاپ گیری سایت به شما بکند، مثلا با قرار دادن تنظیمات لازم در افزونه که دارای این قابلیت هستند، می‌تواند در فلان روز و فلان ساعت عمل بکاپ گیری را انجام دهد و دیگر نیازی ندارید تا خودتان اقدام به این کار بکنید.

افزونه ی بکاپ گیر باید از پشتیبانی خوبی برخوردار باشد

مثلا اگر شما در زمان انجام بکاپ گیری به یک مشکل برخورد کردید، این افزونه می‌تواند به خوبی شما را راهنمایی کند.

کار کردن با افزونه بکاپ گیر باید راحت باشد

وقتی ما از این افزونه‌ها بکاپ گیر استفاده می‌کنیم، دلیل اصلی آن راحتی و سرعت عمل در انجام پروسه بکاپ گیری است، در واقع این کار را می‌توان بدون افزونه نیز انجام داد. پس توجه داشته باشید که بهترین افزونه ها برای بکاپ گیری وردپرس باید با انجام یک کلیک قابلیت‌های آن اجرا شود و دارای یک رابطه کاربری مناسب باشد.

افزونه بکاپ گیر باید به کل وب‌سایت و اطلاعات آن دسترسی داشته باشد

با توجه به اینکه دیتابیس جزء ارکان اساسی و مهم یک وب‌سایت اینترنتی محسوب می‌شود؛ اما همه چیز نیست. در واقع افزونه بکاپ گیر نباید فقط از دیتابیس سایت بکاپ بگیرد بلکه باید سایت ما را به صورت کامل مورد هدف قرار دهد، زیرا ما باید یک کپی از تمامی اطلاعات و محتویات سایت، فایل‌ها، افزونه‌ها و تمامی چیزهایی دیگری که در وب‌سایت ما وجود دارد داشته باشیم تا در صورت بروز هرگونه اختلال یا مشکلی تمامی اطلاعات سایتمان را دوباره در اختیار داشته باشیم. این قابلیت از دیگر ویژگی‌های مهم بهترین افزونه ها برای بکاپ گیری وردپرس محسوب می‌شود.

سخن پایانی

در انتخاب افزونه برای بکاپ گیری وب‌سایت وردپرسی باید نهایت دقت را داشته باشید و از افزونه‌هایی که دارای قابلیت‌ها و ویژگی‌های مهم و کاربردی هستند، برای این کار استفاده کنید. ما در این مقاله به معرفی بهترین افزونه ها برای بکاپ گیری وردپرس پرداختیم تا شما را با این افزونه‌های مهم و کاربردی بیشتر آشنا کنیم، شما نیز با مطالعه دقیق این مقاله و بررسی امکانات و قابلیت‌های هر کدام از افزونه‌ها، می‌توانید به راحتی افزونه مورد نیاز را برای گرفتن بکاپ گیری از سایت وردپرسی خود انتخاب کنید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.