بهترین زبان های برنامه نویسی طراحی سایت، آشنایی با 6 زبان ساخت و راه اندازی

بهترین زبان های برنامه نویسی طراحی سایت، آشنایی با 6 زبان ساخت و راه اندازی

به زبان‌هایی که به شما کمک می‌کند تا بتوانید بهترین وب‌سایت‌ها کاربر پسند را طراحی و راه‌اندازی کنید، بهترین زبان‌ های برنامه نویسی طراحی سایت گفته می‌شود. ما در این مقاله قصد داریم به برسی زبان‌ های مهم برنامه نویسی طراحی سایت بپردازیم، برای درک بهتر این موضوع می‌توانید تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.

زمانی که حرف از وب به میان می‌آید ما را به یاد تعدادی از صفحات اینترنت می‌اندازد که با یک دیگر صفحات وب را تشکیل می‌دهند، توسعه دادن شبکه‌های وب شامل فعالیت‌های مختلفی است که شامل محتوا، هاست، دامنه، امنیت، برنامه نویسی و غیره را در بر گیرد، با توجه به این امکانات شما می‌توانید صفحاتی را در اینترنت ایجاد کنید.

برای توسعه دادن به فضای وب می‌توان از برنامه نویسی کمک گرفت، در واقع باید مهارت برنامه نویسی را داشته باشید تا قادر به راه‌اندازی یک وب‌سایت قوی و ارزشمند باشید. زبان برنامه نویسی در هر پروژه و کاری باید با توجه به نوع عملیات آن حوزه در نظر گرفته شود، باید زبان برنامه نویسی مناسب را برای هر وب‌سایتی انتخاب کرد تا بهترین نتیجه حاصل گردد.

اهمیت زبان برنامه نویسی

 زبان برنامه نویسی نیاز به دانش و توانمندی زیادی دارد و هر چه پروژه بزرگتر و پیچیدتر باشد، شخصی که قرار است برنامه نویس آن را در اختیار داشته باشد باید تجربه و مهارت بالایی را در علم برنامه نویسی داشته باشد. پروژه‌های زیادی وجود دارند که در دنیای تکنولوژی با شکست مواجعه شده‌اند و در واقع دلیل اصلی که آنها را با شکست مواجعه کرده است انتخاب نادرست زبان برنامه نویسی است. برای طراحی سایت از زبان‌ های گوناگونی استفاده می‌شود که با توجه به مشخصاتی که هر کدام دارند از مزایا و معایبی نیز برخوردار هستند.

مهم‌ترین عوامل برای انتخاب زبان برنامه نویسی مناسب در طراحی سایت

1- شناسایی بازار کار و تجارت

2- سادگی و در عین حال کاربردی

3- استفاده از تکنولوژی به روز و مناسب

4- سرعت و امنیت بالا

5- موثر و کار آمد

6 -پشتیبانی قوی

7- کدهای مورد استفاده زبان برنامه نویسی باید برای موتورهای جستجو بهینه سازی شده باشند.

8- مناسب برای سیستم عامل‌های گوناگون

بهترین زبان های برنامه نویسی طراحی سایت

در ادامه به معرفی بهترین زبان‌ های برنامه نویسی طراحی سایت اشاره خواهیم کرد:

۱_ زبان برنامه نویسی (php) 

این زبان برنامه نویسی را باید یکی از بهترین زبان‌ های برنامه نویسی طراحی سایت محسوب کرد که به دلیل متن باز بودنش از طرفداران زیادی برخوردار است. با توجه به کارایی و توانمندی که php دارد بسیاری از برنامه نویسان معتقد هستند که یکی از محبوب‌ترین زبان‌ های برنامه نویسی طراحی سایت محسوب می‌شود. بسیاری از سیستم‌های مدیریرت محتوا برای توسعه و گسترش خودشان ازphp استفاده می‌کنند. به دلیل اینکه پردازش در این زبان برنامه نویسی سریع و با قدرت بالایی انجام می‌شود، می‌توان با کمک آن وب‌سایت‌هایی با سرعت بالا را طراحی و راه‌اندازی کرد.

با توجه به اینکه php متن باز است، برای استفاده از آن نیاز ندارید که هزینه زیادی را پرداخت کنید و از لحاظ اقتصادی به صرفه می‌باشد. زمانی که شما از زبان برنامه نویسی php برای ساخت وب‌سایت استفاده می‌کنید به دلیل اینکه این زبان بر روی لینوکس و آپاچی راه‌اندازی می‌شود، هزینه هاست برای شما ارزان خواهد بود. کار کردن بر روی زبان برنامه نویسی php راحت است زیرا متن باز است و افرادی که تجربه زیادی در این حوزه ندارند می‌تواند در زمان کمی کار با php را یاد بگیرند. این زبان برنامه نویسی برای ارتباط برقرار کردن با خیلی از دیتابیس‌ها از انعطاف بالایی برخوردار است.

۲_ زبان برنامه نویسی (ruby)

در سال 1993 بود که زبان برنامه نویسی ruby به صورت رسمی رونمایی شد و از جمله زبان های برنامه نویسی متن باز محسوب می‌شود که از آن برای توسعه دادن اپلیکیشن‌های موبایل و ارتقاء سطح وب‌سایت‌ها استفاده می‌شود. به دلیل مقیاس پذیری بالایی که ruby دارد می‌توان با استفاده‌ از آن برنامه نویسی دستوری را با برنامه نویسی توابع بالانس کرد.

اگر چه این زبان را می‌توان به صورت آسانی نوشت ولی برای اینکه شما بتوانید این زبان برنامه نویسی را فرا گیرید باید با فریم ورک‌های (Ruby on Rails) آشنایی داشته باشد تا بتوانید کار کردن با ruby را به راحتی بیاموزید. روبی در وب‌سروهایی که از ترافیک بالایی برخوردار هستند استفاده می‌شود و در زمان نوشتن بسیار دقیق، موثر و ساده است، ruby یکی دیگر از بهترین زبان‌ های برنامه نویسی طراحی سایت محسوب می‌شود.

۳_ زبان برنامه نویسی (c)

در سال 1970 برای دست یابی به اهداف عموی زبان برنامه نویسی (c) معرفی شد که در پلتفرم‌های زیادی مانند جاوا، پایتون از این زبان برنامه نویسی استفاده می‌شود. (c) را می‌توان یک زبان برنامه نویسی رویه‌ای و دستوری نامید که در وب‌سایت YouTube از آن استفاده شده است. (c) در زمان اجرا به کمترین منابع نیاز دارد و با توجه به روش طراحی که این زبان دارد با یک کامپایلر ساده کار می‌کند.

۴_ زبان برنامه نویسی (java)

یکی دیگر از بهترین زبان‌ های برنامه نویسی طراحی سایت حال حاظر (java) است که در سال 1990 از این زبان قدرتمند رونمایی شد. به قدری جاوا توانست طرفداران زیادی را در سرتاسر دنیا به دست آورد که توسعه دهندگان موبایل و بازی‌های کامپیوتری از آن به عنوان یک زبان استاندارد در محصولاتشان استفاده کردند، از این زبان برنامه نویسی می‌توان در پلتفرم‌های لینوکس، مک و ویندوز استفاده کرد. به صورت کلی جاوا 5 هدف را سرلوحه کار خود قرار داده است و آنها را دنبال می‌کند که عبارتند از:

1- ساده بود

2- امن بودن

3- دینامیک بودن

4- قابلیت اجرایی بالا

5- قابل انتقال بودن

۵_ زبان برنامه نویسی (Python)

به جرعت می‌توان گفت سرعت بالایی که Python در به دست آوردن طرفدار کسب کرد هیچ کدام از زبان‌های برنامه نویسی نداشته‌اند، در سال 2016 بود که با توجه به آماری که گرفته شد قریب به 27 درصد از برنامه نویسان برای انجام پروژه‌های خودشان از زبان برنامه نویسی پایتون استفاده می‌کردند، زیرا پایتون به دلیل مقیاس پذیری که داشت از سادگی با اصول OOP نیز برخوردار بود و دامنه‌های زیادی از برنامه‌ها را می‌توان با پایتون توسعه داد، به همین علت Python یکی دیگر از بهترین زبان های برنامه نویسی طراحی سایت به شمار می‌رود.

یادگیری زبان برنامه نویسی پایتون برای کسانی که با زبان‌ های جاوا و (c) آشنایی دارند کار راحتی خواهد بود. در دنیای تکنولوژی امروزی تمامی کسانی که در این حوزه مشغول به فعالیت هستد زبان پایتون را به عنوان یک زبان برنامه‌ نویسی کارآمد و و سریع می‌شناسند که یاد گیری آن کار آسانی است.

۶_ زبان برنامه نویسی (+C)

از (+c) برای برنامه نویسی در سطوح پایین دستی و ماشینی استفاده می‌شود که می‌توان با آن حافظه ماشین‌ها را دستکاری کرد. در سال 1979 بود که زبان (+C) به عنوان یک زبان شی گرا معرفی شد. این زبان برنامه نویسی به دلیل جزئیات فنی زیادی که دارد در کنار سایر زبان‌های دیگر مورد استفاده قرا می‌گیرد و سایت‌های معروفی همچون گوگل، آمازون، فیسبوک از این زبان برای توسعه خود کمک گرفته‌اند.

سخن پایانی

با توجه به تعریف مختصری که از بهترین زبان های برنامه نویسی طراحی سایت کردیم متوجه شدید که هر کدام از این زبانها دارای ویژگی و کاربردهای گوناگونی هستند که بسته به نیاز از هر کدام از آنها در جایی استفاده خواهد شد. در انجام پروژه‌های بزرگ هیچ گاه دیده نمی‌شود که برای توسعه و گسترش امکانات خودشان از یک نوع زبان برنامه نویسی استفاده کنند و در واقع برای رسیدن به بهتربن نتیجه ممکن از چندین زبان برنامه نویسی در کنار یکدیگر استفاده شود تا بتوانند نتایج بهتر و مفیدتری را به وجود آورد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.