بهترین فونت های طراحی سایت | دست خطی زیبا برای محتوای شما

بهترین فونت های طراحی سایت | دست خطی زیبا برای محتوای شما

امروزه موارد مهمی در زیبایی و گرافیک وب‌سایت نقش دارند که یکی از مهم‌ترین آن‌ها انتخاب بهترین فونت های طراحی سایت است. زمانی که شما از یک فونت مناسب در طراحی وب‌سایت استفاده می‌کنید، این کار سبب خواهد شد تا تجربه کاربری و‌ سایت شما افزایش پیدا کند و در رتبه و جایگاه شما تغییرات مثبتی ایجاد شود.

کاربران زمانی که وارد یک وب‌سایت می‌شوند یکی از مهم‌ترین ارکانی که به آن توجه دارند، نوع فونت استفاده شده در وب‌سایت مورد نظر است. اگر فونت استفاده شده در وب‌سایت از ظاهر خوب و بمقبولی برخوردار نباشد، کاربران علاقه‌ای به خواندن آن ندارند و تمایلی به ماندن در چنین وب‌سايتی نخواهند داشت به خاطر این موضوع است که در انتخاب نوع فونت مورد نظر برای وب‌سایت باید دقت زیادی به خرج داد.

اهمیت استفاده از فونت در وب‌سایت


در سال‌های اخیر گوگل تجربه کاربری خوب و مناسب را به یکی از اولویت‌های مهمی تبدیل کرده است که با توجه به آن امتیازاتی را برای وب‌سایت‌ها می‌گیرد که در رتبه و جایگاه آن‌ها تاثیرات مثبتی را ایجاد می‌کند. استفاده از یک فونت درست در طراحی سایت می‌تواند هویت برند و کسب کار شما را افزایش دهد، صاحبان و مدیران وب‌سایت‌ها باید به این موضوع بیشتر از قبل اهمیت دهند. ما در این مقاله قصد داریم تا برای شما به معرفی بهترین فونت های طراحی سایت بپردازیم تا شما با استفاده از آنها بتوانید جذابیت و گیرایی بیشتری را برای وب‌سایتتان فراهم سازید.

معرفی بهترین فونت های طراحی سایت

در ادامه برای شما بهترین فونت های طراحی سایت را شرح می‌دهیم:

۱_ فونت انجمن


یکی از فونت‌های حرفه ای و پرکاربردی فارسی که استفاده های زیادی در طراحی سایت دارد، فونت انجمن است. این فونت توسط انجمن صنفی طراحان گرافیک معرفی شده است و به همین خاطر از یک طراحی خاصی در آن استفاده شده است.

یکی از کاربردهای مهم آن این است که در طراحی بنر از آن استفاده می‌شود. این فونت از زبان انگلیسی به خوبی پشتیبانی می‌کند و برای استفاده در وب‌سایت‌هایی که به موضوعات روانشانسی و انگیزشی می‌پردازند یک گزینه مناسب محسوب می‌شود. در فونت انجمن می‌توانید از انواع حالت‌های وزنی مانند اعداد و ایتالیک به خوبی استفاده کنید.

۲_ فونت دانا


فونت دانا یکی از بهترین فونت های طراحی سایت است. این فونت از اصول اولیه طراحی دایره و خط استفاده می‌کند که با توجه به این موضع از ترکیب کردن خط و دایره حروف را تشکیل می‌دهد، در واقع فونت دانا یک فونت لبه گرد به شمار می آید. فونت دانا با توجه به اینکه 10 ورژن مختلف دارد، یکی از منعطف‌ترین فونت‌ها در طراحی وب‌سایت به شمار می‌آید و برای افراد سخت پسند گزینه مناسبی محسوب می‌شود.

۳_ فونت یکان


امروزه فونت‌های جدید با قابلیت‌های بالایی وجود دارد، اما فونت یکان را باید یکی از فونت‌های قدیمی محسوب کرد که از پیشنه زیادی در این صنعت برخوردار است و هنوز از این فونت در وب‌سایت‌های زیادی استفاده می‌شود.

با توجه به اینکه فونت یکان از یک گوشه با انحنای کم و یک حالت رسمی برخوردار است، الهام بخش جذابیت و زیبایی برای مخاطبان خواهد بود. بیشترین استفاده‌ای که از این فونت می‌شود در وب‌سایت‌های تجاری است. اگر دوست دارید تا مطالب و مقالات وب‌سایت شما از تیترهای عالی و جذابی برخوردار باشد، فونت یکان یک گزینه مناسب است.

۴_ فونت ایران سنس


به جرات می‌توان گفت که یکی از بهترین و محبوبترین فونت‌هایی که امروزه در طراحی وب‌سایت کاربردهای زیادی دارد، فونت ایران سنس است و باید آن را جزوه بهترین فونت های طراحی سایت محسوب کرد. حروفی که در فونت ایران سنس استفاده شده است از یک لبه گرد تشکیل شده است که ساختار نوک تیز فونت‌های قدیمتر را به چالش کشیده است، وبسایت‌های معتبری همچون دیجی کالا از آن استفاده می‌کنند.

داشتن چند نوع و حالت‌های متفاوت به صورت مجزا برای اعداد و حروف و چند حالت از نظر اندازه و درشتی، از ویژگی‌های مهمی است که فونت ایران سنس دارد. به همین خاطر شرکت‌ها، سازمان‌ها و مجلات اینترنتی زیادی از این فونت در نوشته‌ها و محتواهای وب‌سایتشان استفاده کرده‌اند.
استفاده از این فونت در پارگراف‌ها و تیترهای مطالب بسیار مناسب و مفید خواهد بود.

۵_ فونت ایران یکان


ترکیبی از فونت ایران سنس و فونت یکان باعث تولید شدن فونت جذاب و کاربردی ایران یکان شده است. ایران یکان از هشت ورژن گوناگون با پشتیبانی کاملی از اعداد فارسی تشکیل شده است که یک نسخه کامل برای وب‌اپلیکیشن‌ها محسوب می‌شود. فونت ایران یکان بعد از فونت ایران سنس معتبرترین فونت ایرانی محسوب می‌شود که از محبوییت بلایی برخوردار و از بهترین فونت های طراحی سایت به شمار می‌رود.

۶_ فونت ایرانی شارپ


فونت شارپ از دیگر فونت ها پرکاربرد ایرانی محسوب می‌شود که از یک ساختار نوک تیز تشکیل شده است. زمانی که شما قصد دارید تا یک وب‌سایت قدیمی که از قابلیت‌ها و ویژگی‌های مدرن بودن به دور است راه‌اندازی کنید، استفاده از فونت شارپ گزینه مناسبی برای شما خواهد بود.
با توجه به اینکه این فونت به‌روز است اما برخی از ویژگی‌ها و قابلیت‌های فونت‌های قدیمی نیز در آن وجود دارد.

۷_ فونت فرهنگ


یک دیگر از فونت‌های جدیدی که به بازار معرفی شده است، فونت فرهنگ است، این فونت یک گزینه مناسب برای فراخوانی اقدام یا همان (CTA) محسوب می‌شود. از فونت فرهنگ در جاهایی زیادی استفاده می‌شود، مثلا استفاده در تیترهای و عنوان‌های مطالب یک وب‌سایت،طراحی بنر و فراخوانی به اقدام از آن استفاده می‌شود. اگر شما به دنبال یک فونت هستید که با حروف انگلیسی نیز هماهنگی و تناسب خوبی داشته باشد، می‌توانید از این فونت استفاده کنید. فونت فرهنگ از یک زیبایی خاص و حالت کلاسیکی برخوردار است.

سخن پایانی

استفاده از فونت مناسب می‌تواند هم جذابیت خاصی را به وب‌سایت شما بدهد و هم کاربران زیادی را ترغیب کند تا محتوا و مطالب شما را تا آخر مطالعه کنند. ما در این مقاله برای شما بهترین فونت‌ های طراحی سایت را معرفی کردیم تا شما بتوانید به راحتی از هر کدام از این فونت‌ها را در وب‌سایتتان استفاده کنید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.