بیگ بلو باتن (big blue button) چیست | یادگیری آنلاین بدون نشستن سر کلا😇

بیگ بلو باتن (big blue button) چیست | یادگیری آنلاین بدون نشستن سر کلا😇

 big blue button یک نرم افزار است برای برگزاری کلاس‌های آنلاین و غیر حضوری، با این سیستم وب‌کنفراس این امکان برای افراد فراهم خواهد شد تا به راحتی بتوانند در دوره‌ها و کلاس‌های آنلاین حضور یافته و به یادگیری الکترونیکی مطالب مورد نظر خودشان بپردازند. هدف بیگ بلو باتن این است که هر متقاضی بتواند با در اختیار داشتن یک مرورگر به راحتی در کلاس‌ها و دوره‌های آنلاین آموزشی شرکت کرده و آموزش مورد نظر را طی کند.

این نرم افزار تمام قابلیت‌ها و ویژگی‌های کلاس‌های حضوری را داشته و کاربران در زمان استفاده از آن به صورت آنلاین، رضایت بالایی را تجربه خواهند کرد.

چرا باید از بیگ بلو باتن استفاده کرد

زمانی که شما نیاز دارید تا یک آموزش و تخصص را فرا گیرید، باید از طریق یک موسسه یا آموزشگاه اقدام به ثبت نام کرده و بعد از طی کردن مراحل ثبت نام این امکان برای شما وجود دارد که در دوره‌های مورد نظر شرکت کنید. اما این روش خود در برخی مواقع می‌تواند برای شما چالش برانگیز باشد، زیرا وقتی که قرار باشد شما در یک دوره و کلاس حضوری شرکت کنید هم باید زمان لازم را برای آن کنار بگذارید و هم هزینه‌هایی که در این دوره‌ها از هنر جوها و کارآموزان گرفته می‌شود برای خیلی از افراد مقدور نیست.

خوب با وجود این شرایط چاره چیست؟ استفاده کردن از نرم‌افزار بیگ بلو باتن می‌تواند شما را از شر این کلاس‌های حضوری و پر هزینه خلاص کند، تا آخر این مقاله با ما همراه باشید تا شما را با BBB بیشتر آشنا کنیم.

بیگ بلو باتن چه قابلیت‌هایی دارد

قابلیت‌های بیگ بلو باتن شامل:

۱_ نبودن محدودیتی زمان

فقط کافی است که متقاضی یک خط اینترنت، و یک دستگاه موبایل یا کامپیوتر داشته باشد تا بتواند در هر جا و هر مکانی از big blue button استفاده کرده و در دوره و کلاس آنلاین مورد نظر خودش شرکت کند.

۲_ قالبلیت ضبط کردن جلسات

از دیگر قابلیت‌هایی که در نرم افزار بیک بلو باتن وجود دارد، این است که شما می‌توانید جلسات و کلاس‌های آنلاینی را که دوست دارید با استفاده از این نرم افزار ضبط کنید و همیشه در اختیار داشته باشید.

۳_ نوشتن مطالب بر روی تخته بیگ بلو باتن

قابلیت دیگری که در این نرم افزار وجود دارد، تخته تایپ است. کاربران می‌توانند هر محتوایی را که دوست داشته باشند با قلم مخصوص بر روی تخته تایپ BBB بنویسند.

۴_ برگزاری کلاس‌های بین‌المللی و داخلی

امکان دارد که اعضای یک سازمان و یک شرکت در مواقعی با یکدیگر فاصله زیادی داشته باشند و آنها برای برگزاری کنفراس یا جلسات کاری که دارند می‌توانند از نرم افزار بیگ بلو باتن استفاده کنند. این نرم افزار محدودیت بین المللی ندارد و افراد در هر جایی که باشند امکان حضور در جلسات و کلاس‌ها با استفاده از این نرم افزار را دارند.

۵_ ارائه دادن فایل‌ها و اشتراک‌گذاری آنها

ارائه دهنده‌های آموزش زمانی که ازbig blue button استفاده می‌کنند، این امکان برای آنها وجود داد که هر فایلی را که به صورت تصویر، پی دی اف وپاورپوینت که باشد بر روی صفحه نرم افزار بیگ بلو باتن برای تمامی اعضا و کاربران دیگر به اشتراک بگذارند.

۶_ قابلیت اشتراک گذاری تصاویر و فایل صوتی

کاربران می‌تواند هر تصویر و صوتی را که نیاز داشته باشند با هر فرمت و کیفیتی در نرم افزار big blue button در اختیار داشته باشند.

۷_ قابلیت اسکرین از صفحات

از دیگر قابلیت‌هایی که در نرم افزار big‌ blue button وجود دارد این است که کاربران امکان اشتراک گذاری صفحه نمایش خود را برای دیگر افراد خواهند داشت.

۸_ پرسش و پاسخ

از دیگر قابلیت‌های مهمی که در نرم افزار بیگ بلو باتن وجود دارد این است که در این نرم افزار یک محیط وجود دارد که کاربران می‌توانند به صورت خصوصی و یا عمومی سوالات و نظرات خودشان را مطرح کرده و این سوالات را با دیگر افراد به اشتراک بگذارند.

 از نرم افزار بیگ بلو باتن در چه جاهایی می‌توان استفاده کرد

جاهای زیادی از big blue button می‌توان استفاده کرد:

1- برای برگزاری کلاس‌های آنلاین

با توجه به قابلیت‌ها و امکاناتی که در این نرم افزار وجود دارد، امکان برگزاری هر کلاس و دروه‌ای به صورت آنلاین با big blue button وجود دارد.

2- وب‌کنفرانس‌ها

به ارتباط صوتی و تصویری که در میان چند دستگاه رایانه با استفاده از اینترنت صورت می‌گیرد، وب‌کنفرانس گویند. شما با استفاده از نرم‌افزار بیگ بلو باتن این امکان را دارید تا بتواند وب‌کنفرانس‌های مد نظر خودتان را برگزار کرده به صورت اینترنتی هر جلسه و دوره‌ی‌ آموزشی را با استفاده از چند دستگاه کامپیوتر برقرار کنید.

3- نرم افزارهای کلاس‌های مجازی

یکی دیگر از امکانات نرم افزار big blue button برگزاری کلاس‌های مجازی است. در این روش یک شبکه‌ی اینترنتی به یکدیگر لینک شده وجود دارد و در هر کجا که قرار باشد چه در فاصله کم و چه در فاصله‌ی زیاد امکان برقراری آموزش آنلاین در بین معلم و دانش آموز مهیا خواهد شد. با توجه به این قابلیت تمامی موسسات و آموزشگاه‌ها امکان برقرار کلاس‌های آنلاین با دانش آموزان و هنر‌جو را خواهند داشت.

3- برگزاری جلسات کاری تحت‌ وب

جلسات کاری تحت‌ وب به جلساتی گفته می‌شود که افراد به صورت غیره حضوری و بدون اینکه نیاز باشد که به صورت فیزیکی در محلی خاصی حضور داشته باشند، می‌تواند از طریق اینترنت تمامی داده‌ها و اطلاعاتی را که نیاز دارند بایکدیگر به اشتراک بگذارند. در مواقعی که افراد یک سازمان و شرکت در سفر هستند و یا بایکدیگر فاصله دارند می‌توانند از این امکان با استفاده از نرم افزارbig blue button استفاده کنند.

4- برگزاری وبینار

منظور از وبینار آموزشی ارائه ارتباط از طریق اینترنت است، واژه وبینار از ترکیب دوکلمه [وب و سمینار] به وجود آمده است که تمامی سازمان‌ها و موسساتی که نیاز به برگذاری وبینار دارند می‌توانند با استفاده از نرم افزار big blue button جلسات و کلاس‌های وبینار خود را برگزار کنند.

سخن پایانی

در واقع بیگ بلو باتن را باید یک سیستم متن باز برای برگزاری کنفراس‌های آنلاین برای یادگیری افراد محسوب کرد. با کمک این نرم‌افزار مدرسان می‌توانند جلسات ادارای، سمینارها و کلاس‌های غیره‌حضوری را برگزار کنند و هنر جویان زیادی را با این روش جذب کنند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.