تاثیر بک لینک در سئو، آشنایی با 2 مورد از تاثیرات مهم آن

تاثیر بک لینک در سئو، آشنایی با 2 مورد از تاثیرات مهم آن

یکی از عوامل مهمی است که هر مدیر و صاحب کسب کار اینترنتی باید به آن توجه زیادی داشته باشد، تاثیر بک لینک در سئو است. زمانی که یک سایت اقدام به لینک دادن به صفحات وب‌سایت ما می‌کند این پیام را به موتورهای جستجوی گوگل می‌دهد که محتوای و مطلب مورد نظر از اعتبار و ارزش زیادی برخوردار است و برای کاربران مفید است.

هر کدام از صفحات وب‌سایت ما که دارای بک لینک‌های بیشتری باشند می‌تواند اعتبار و رتبه بالاتر را در گوگل کسب کنند و در واقع موتورهای جستجوی گوگل به محض شناسایی کردن بک لینک جدید در صفحات سایت ما امتیاز مثبتی را برای آن صفحه در نظر می‌گیرند، این صفحه رتبه ارگانیک بهتری را در نتایج جستجو به دست می‌آورد.

مدیران و متخصصان سئو بر این اعتقاد هستند که یکی از عوامل مهم در سئو سایت، بک لینک با کیفیت است که سبب می‌شود تا رتبه و جایگاه یک وب‌سایت در نتایج جستجوی گوگل ارتقاء یابد. این که باید بک لینک‌ها از سایت‌های با اعتبار و معتبر باشند بسیار مهم است و در واقع زمانی که شما از یک وب‌سایت با اعتبار و دارای رتبه خوب گوگل اقدام به گرفتن بک لینک می‌کنید در رتبه و جایگاه وب‌سایت شما نیز تاثیر گذار است. هر چقدر این سایت‌ها از اعتبار بیشتری برخوردار باشند در رتبه و جایگاه وب‌سایت شما نیز تاثیرات مثبتی را ایجاد خواهد کرد.

اصطلاحات رایجی در رابطه با بک لینک ها وجود دارد

در ادامه به برسی این اصطلاحات می‌پردازیم:

زمانی که تگ Nofollow به همراه لینک یکی از صفحات وب‌سایت در صفحه دیگری قرار داده می‌شود این نوع از بک لینک‌ها را به عنوان juice محسوب خواهد شد. از این نوع لینک‌ها به عنوان ارجا استفاده می‌شود و در واقع هیچ تاثیری در رتبه و جایگاه صفحه وب‌سایت ندارند، مثلا لینکی که در بخش نظرات وب‌سایت قرار دارد را می‌توان به عنوان لینک Nofollow شناخت. زمانی که قرار است اقدام به لینک دادن به وب‌سایتی کنید، اگر آن سایت از اعتبار و ارزش بالایی برخوردار نیستند می‌توانید از لینک نوفالو استفاده کنید.

tasirbacklinkdarseo

۲_ Linking Root Domain

Linking Root Domain به بک لینک‌هایی گفته می‌شود که دارای یک آدرس واحد هستند و سپس به سایت شما ارجاع داده خواهند شد. زمانی که یک سایت از این نوع لینک استفاده می‌کند و به وب‌سایت شما لینک می‌دهد به واسطه اینکه همگی آن‌ها توسط juice به عنوان یک بک لینک محسوب می‌شوند پس تعداد آنها هیچ گونه تاثیراتی را در سئو و بهینه سازی وب‌سایت شما ندارد و ارزش یک بک لینک برای آنها در نظر گرفته خواهد شد.

این نوع از لینک‌ها را به عنوان لینک داخلی می‌شناسند و در واقع زمانی از آن استفاده می‌شود که قصد دارید که از یک صفحه سایت به صفحات دیگر آن لینک دهید. توجه داشته باشید علی‌رغم اینکه امتیازات لینک داخلی از لینک خارجی در سئو از اهمیت بیشتری برخوردار است، اما اگر در نوع استفاده کردن از آنها دچار اشتباه شوید امکان دارد که در عملکرد سئوی کلمات کلیدی وب‌سایت شما تاثیرات منفی را به جا بگذارد.

Link Juice به لینکی گفته می‌شود که در زمانی اتفاق می‌افتد که یکی صفحه از وب به یکی از صفحات شما لینک می‌دهد. استفاده از این نوع بک لینک سبب می‌شود تا دامنه اتوریتی وب‌سایت شما از اعتبار بیشتری برخوردار شود و همچنین رنک صفحات وب‌سایت شما را با اعتبار بیشتری همراه خواهد کرد و ارزش صفحات شما را برای موتوهای جستجوی گوگل افزایش می‌دهد. شما زمانی که قرار است یک لینک را به صفحه‌ای از یک وب‌سایت پیوند دهید ولی اعتبار و ارزشی را برای آن صفحه به همراه نداشته باشد، می‌توانید از تگ Nofollow در این لینک استفاده کنید.

لینک فالو به لینک‌هایی گفته می‌شود که از تگ Nofollow در آنها استفاده نشده باشد و در واقع از این نوع از لینک‌ها به عنوان لینک juice یاد می‌شود.

۶_ Anchor text

همان متنی که شما از آن به عنوان لینک استفاده می‌کنید و آن را بولد کرده و یا از رنگ آبی یا رنگ‌های دیگر در آن استفاده می‌کنید را، انکر تکست گویند. زمانی که شما از Anchor text استفاده می‌کنید این کار بر روی رنک کلمات کلیدی سایت شما تاثیر زیادی خواهد داشت.

این نوع از لینک‌ها به عنوان لینک‌هایی (با کیفیت کم) معروف هستند. توجه داشته باشید که گرفتن این نوع از لینک‌ها برای بالا بردن اعتبار سایت کار اشتباهی است زیرا این نوع از لینک‌ها از سایت‌هایی که دارای لینک‌های خروجی زیادی بود و یا سایت‌های اسپمی به سایت شما داده می‌شود و ضرر آن ها بیشتر از منفعتشان می‌باشد، شما باید از گرفتن این نوع از لینک‌ها به شدت دوری کنید تا اعتبار و ارزش سایت شما را تهدید نکند.

tasirbacklinkdarseo2

برسی تاثیر بک لینک در سئو

هدف اصلی که در بک لینک باید به آن توجه کرد این است که باعث می‌شود تا کاربران و مخاطبان از دیگر وب‌سایت‌ها به سایت شما کشانده شوند و شما بتوانید افراد زیاد را جذب وب‌سایتتان کنید. تاثیر بک لینک در سئو سایت در سالیان اخیر از اهمیت زیادی برخوردار بوده است و در واقع سایت‌هایی که توانسته‌اند اقدام به گرفتن بک لینک مناسب و مفید کنند، اعتبار زیادی را در میان موتورهای جستجوی گوگل کسب کرداند. در ادامه به مهم‌ترین موارد تاثیر بک لینک در سئو اشاره می‌کنیم:

۱_ بک لینک سبب می‌شود تا سرعت ایندکس صفحات سایت افزایش پیدا کند

زمانی که شما در سایتتان از بک لینک‌ها اصولی و مناسب استفاده کنید، این عامل سبب می‌شود تا ربات‌های جستجوی گوگل با سرعت بیشتری محتوای سایت شما را برسی کنن و سرعت ایندکس صفحات در سایت شما بالا خواهد رفت که از عوامل مهم تاثیر بک لینک در سئو محسوب می‌شود.

۲_ بک لینک سبب خواهد شد تا رتبه و جایگاه وب‌سایت شما بهتر شود

بک لینک سبب می‌شود تا وب‌سایت شما با افزایش بازدید همراه شود و کاربران زیادی به سمت آن شما روانه شوند که این خود باعث بهبود رتبه و جایگاه وب‌سایت شما خواهد شد. هر چقدر ترافیک وب‌سایت شما بالاتر رود اعتبار و ارزش آن نیز بالا خواهد رفت و این مهم با استفاده از بک لینک درست و اصولی در وب‌سایت امکان پذیر است.

سخن پایانی

زمانی که یکی از صفحات وب‌سایت شما لینک ورودی و یا پیوند دریافت می‌کند این به معنی آن است که یک لینک به صفحه مورد نظر اشاره کرده است و سبب می‌شود تا آن صفحه از بازدید بیشتری توسط کاربران برخوردار شود. توجه داشته باشید که هر لینک اصولی و درست به منزله یک امتیاز برای وب‌سایت شما است و شما می‌تواند با گرفتن این امتیازات جایگاه سایت خودتان را ارتقاء دهید تا وب‌سایت شما در نتایج بالای جستجو به کاربران زیادی نمایش داده شود.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.