ساب دامین (Sub domain) چیست؟ 4 تاثیر آن بر روی سئو

ساب دامین (Sub domain) چیست؟ 4 تاثیر آن بر روی سئو

انتخاب نام دامنه مناسب برای هر وب‌سایت مزایای زیادی دارد که یکی از آنها تاثیرگذاری مستقیم نام دامنه بر روی سئو سایت است. ما در این مقاله قصد داریم تا به صورت کلی تاثیر ساب دامین بر روی سئو را بررسی کنیم.

یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که در طراحی سایت باید توجه زیاد روی آن داشته باشید، انتخاب مناسب نام دامنه است. زمانی که قرار است سایتی را طراحی و راه‌اندازی کنید باید اول یک نام دامنه مناسب و متناسب با رشته و حوزه‌ای که در آن فعالیت دارید انتخاب کنید. نام دامنه باید از کلمات کلیدی هدف شما تشکیل شده باشد تا بتواند در جایگاه (serp) گوگل تاثیرات مثبتی را از خودش به جا بگذارد و علاوه بر آن بتواند سئو سایت شما را به درستی بهینه سازی کند.

تاثیراتی که (Sub domain) بر روی سئوی یک وب‌سایت دارد از اهمیت زیادی برخوردار است، زیرا زمانی که موتوهای جستجو گوگل تصمیم دارند تا یک سایت را در گوگل لیست کنند، نام دامنه برای موتورهای جستجو را می‌توان نقطه شروعی برای انجام این پروسه دانست. این نکته را به یاد داشته باشید که شما باید در هنگام انتخاب کردن نام دامنه دقت لازم را به خرج دهید، زیرا تغییر دادن نام دامنه کاری سخت و زمانبر است و به هیج وجه این کار به صلاح وب‌سایت شما نیست.

استفاده از (Sub domain) چه مزایایی دارد

  • با استفاده از ساب‌ دامین این امکان را دارید تا از کلمات کلیدی مورد نظرتان در آدرس وب‌سایت استفاده کنید.
  • امکان قرار دادن ساب دامین بر روی یک هاست جداگانه وجود دارد.
  • می‌توانید از ساب دامین‌ها به صورت رایگان استفاده کنید و در واقع هیچ گونه هزینه‌ای برای شما ندارد.
  • ساب دامین از سیستم مدیریت جداگانه و طراحی مختص به خود برخوردار است.
  • با توجه به قابلیت ساب دامین در آدرس وب‌سایتتان، این بستر برای شما ایجاد خواهد شد تا از آدرس IP منحصربه فرد خود استفاده کنید.

بررسی تاثیر ساب دامین بر روی سئو

زمانی که شما از دامین کوتاه حاوی کلمات کلیدی در وب‌سایتتان استفاده می‌کنید، یک گزینه مناسب و ارزشمند برایتان محسوب می‌شود، به این دلیل که هنگامی که گوگل مشاهده کند یک وب‌سایت از زیر دامنه و نام مناسبی استفاده کرده امتیازات مثبتی را برای آن وب‌سایت در نظر خواهد گرفت و در نتایج جستجوی بالا آن را به کاربران نمایش می‌دهد. برای اینکه بتوانید از ساب دامین در سئو سایت استفاده بهینه کنید، باید تعدادی از کلمات کلیدی را برای وب‌سایت در نظر بگیرد و از میان آن کلمات بهترین گزینه را برای نام ساب دامین خود انتخاب کنید. در ادامه به تاثیرات که Sub domain بر روی سئو دارد اشاره خواهیم کرد:

۱_ اولین تاثیر ساب دامین بر روی سئو این است که بر روی تجربه کاربری تاثیرات مثبتی را ایجاد می‌کند

هنگامی که شما وب‌سایتی داشته باشید که از حجم زیادی محتوا تشکیل شده باشد ولی از ناوبری مناسبی برخوردار نباشد، این موضوع می‌تواند برای کاربران تاثیرگذار بوده و زمانی که کاربران از وب‌سایتتان استفاده می‌کنند تجربه خوبی نخواهند داشت و در واقع همین احساس ناخوشایند تاثیرات منفی را برای وب‌سایت شما به همراه دارد. در صورتی که اگر سایت شما داری ساب دامین مناسبی باشد هم مدت زمان ماندگاری کاربران در وب‌سایت شما افزایش می‌یابد و هم سبب می‌شود تا جایگاه و رتبه سایت شما ارتقا پیدا کند.

۲_ دومین تاثیر ساب دامین بر روی سئو سایت این است که بر روی اتوریتی دامنه تاثیر گذار است

زمانی که قرار است برای دامنه وب‌سایتتان اتوریتی بسازید، یکی از کارهایی که می‌توایند برای این مهم انجام دهید این است که از دیگر وب‌سایت‌ها معتبر بک لینک داشته باشید و برای بهبود بخشیدن به اتوریتی دامنه باید به ساب دامین‌هایی که در دامنه اصلی وب‌سایت شما وجود دارند لینک دهی کنید.

۳_ سومین تاثیر ساب دامین بر روی سئو قرار دادن کلمات کلیدی در وب‌سایت است

زمانی که شما قصد دارید تا از کلمات کلیدی خاصی در url سایتتان استفاده کنید، ممکن است در ابتدا کاری سخت و غیرممکن بنظر برسد اما هنگامی که از ساب دامین در انجام این مهم استفاده کنید، این امکان برای شما وجود دارد تا به راحتی کلمات کلیدی پر رقابت و مهم را در url سایتتان قرار داده و سایت شما از شانس زیادی در قرار گرفتن نتایج بالای گوگل برخودار شود، این از مهم‌ترین هدف‌هایی است که تمام وب‌سایت‌ها به دنبال آن هستند.

۴_ چهارمین تاثیر ساب دامین بر روی سئو زمانی است که شما قصد دارید تا فروشگاهی در وب‌سایتتان طراحی کنید

وقتی که شما قصد دارید برای بالا بردن فروش و جذب کردن کاربران زیادی اقدام به راه‌اندازی فروشگاه در وب‌سایتتان کنید، این کار به دلیل اینکه حجم محتوا را بالا می‌برد وب‌سایت شما را سنگین خواهد کرد، با توجه به این مشکل شما می‌توانید از ساب دامین برای ایجاد فروشگاه و بلاک در سایتتان استفاده کنید، این کار سبب خواهد شد تا تاثیرات مثبتی در سئو سایت شما به وجود آید.

سخن پایانی

تاثیر ساب دامین بر روی سئو نکته مهمی است که باید توجه زیادی به آن داشته باشید و برای بالا بردن جایگاه وب‌سایت باید آن را به خوبی پیاده سازی کنید تا نتایج خوب و هدفمندی را برای شما به همراه داشته باشد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.