تبلیغات همسان (Native Ads) چیست؟

تبلیغات همسان (Native Ads) چیست؟

استتار یکی از روش‌های قدیمی محسوب می‌شود که در تمام دوره‌ها مورد استفاده قرار گرفته است و کاربردهای زیادی نیز دارد. مثلاً یک حیوان شکارچی برای اینکه بتواند در شکار کردن طعمه خودش موثر واقع شود و در این نبرد پیروز باشد باید در محل مناسبی خود را استتار کند. جانوران برای اینکه از گزند شکارچیان در امان بمانند و خود را نجات دهند باید خودشان را در فضای محیطی مخفی قرار دهند که به اصطلاح به آن استتار می‌گویند.

تعبیر‌های زیادی را می‌توان برای این نوع از روش زیرکانه و پرثمر به کاربرد. زیرکی، باهوشی، برنامه‌ریزی، صبر و بردباری از ویژگی‌هایی هستند که در استتار باید رعایت شود. برای به دست آوردن بهترین نتیجه ممکن این مثال را برای شما عنوان کردیم تا بتوانیم شما را هر چه بیشتر با تبلیغات همسان آشنا کنیم زیرا Native Ads شباهت زیادی به استتار و خصوصیات آن دارد، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

Native Ads

به نوعی از تبلیغات اینترنتی گفته می‌شود که در آن ظاهر و محتوای تبلیغ با وب‌سایت‌های نمایش دهنده با یک ساختاری همسان و یکپارچه نمایش داده می‌شود، این عوامل باعث می‌شود که در کاربر حس کنجکاوی و جلب توجه را به وجود آورد و مشتاق باشد که از این تبلیغ آگاه شود. این نوع از تبلیغات را Native Ads می‌گویند. این تبلیغات باعث می‌شود که مخاطبان و کاربران با علاقه بیشتری بر روی آن کلیک کنند و محتوای آن را متوجه شوند که این عامل باعث به وجود آمدن و بالا رفتن نرخ کلیک CTR شده و با فروش زیادتری همراه خواهد شد.

در تبلیغات همسان بدون ایجاد کردن هیچ نوع مزاحمتی برای کاربران و مخاطبان می‌توانند به نمایش گذاشته شوند، این عامل سبب خواهد شد تا بینندگان در این نوع از آگاهی تبلیغاتی درگیری ذهنی را تجربه نکنند و با اشتیاق به تماشای محتوای آگهی بپردازند. هدف اصلی که Native Ads دنبال می‌کند نمایش آگهی با رفتار و علایق کاربران است که باعث خواهد شد انتظار کاربران و مخاطبان برآورده شود و حس اعتماد را در آنها شکل دهد.

انواع Native Ads

در ادامه به برسی انواع تبلیغات همسان می‌پردازیم:

۱_ محتواهای پیشنهاد شده

در این نوع از تبلیغات همسان تعدادی لینک توسط پلتفرم تبلیغات همسان به شما ارائه خواهد شد و می‌توانید با استفاده کردن از این لینک‌ها با پرداخت هزینه که به صورت کلیک کردن PPC محاسبه می‌شود به تبلیغات بپردازید. در واقع شما هنگامی که از این نوع روش تبلیغات استفاده می‌کنید، می‌توانید با تعداد زیادی از کاربران و مخاطبان در اینترنت ارتباط برقرار کرده و با آنها به تبادل نظر بپردازید.

۲_ محتواهای جاری

شما با استفاده کردن از این نوع تبلیغاتی می‌توانید از ویدیو به عنوان تبلیغات استفاده کنید. نمایش دادن تبلیغات توسط ویدیو تبلیغاتی مزیت‌های فراوانی را دارد که مهم‌ترین آنها این است که تعداد نمایش شما افزایش پیدا خواهد کرد. محتوای جاری همانطور که از اسمش پیداست با جاری شدن در میان محتوای موجود باعث از بین رفتن اختلال خواهد شد.

۳_ محتواهای حمایت شده

این روش از تبلیغاتی برای برندهای سرشناس و بزرگ استفاده می‌شود ولی گاهی اوقات در کسب و کارهای کوچک نیز از این روش استفاده می‌کنند که باعث می‌شود شناخت بهتری از کسب و کار به عمل آید. محتوای حمایت شده در واقع همان محتوای اسپانسر دار محسوب می‌شود، هدف از تولید این روش برند شدن کسب و کارها بوده است. اگر بخواهیم یک مثال از محتوای حمایت شده بزنیم باید گفت که در وب‌سایت‌های ناشران بزرگ با ویدیو‌های روبرو می‌شویم که دارای ظاهری اثربخش و آگاهی دهنده می‌باشند.

۴_ تبلیغ در میان موتورهای جستجوگر

یکی از پرطرفدارترین نوع از تبلیغات همسان تبلیغات در میان موتورهای جستجوگر است، در این نوع از تبلیغات که Native Ads محسوب می‌شوند تبلیغات به روش نتایج جستجوی ارگانیک نمایش داده می‌شود و بازدیدهای زیادی را در میان کاربران اینترنت به همراه دارد.

۵_ خریدهای آنلاین

برای شما هم اتفاق افتاده است که هنگام خرید آنلاین از یک فروشگاه کتاب تبلیغاتی را مشاهده می‌کنید که در لیست شما به نمایش گذاشته می‌شوند. در حقیقت این تبلیغات نیز تبلیغات همسان محسوب می‌شود که ناشران و نویسندگان با پرداخت کردن مبلغ اقدام به چنین تبلیغاتی می‌کنند. این نوع از تبلیغات به صورت محتوای ارگانیک که شما جستجو کرده‌اید برایتان به نمایش در می‌آید و گاها نیز طرفداران زیادی دارد.

تبلیغات همسان با توجه به نوع و شیوه‌ای که ارائه می‌شوند نادیده گرفته نخواهد شد زیرا این نوع از تبلیغات شبیه محتوا ارائه می‌شود و مخاطب را متوجه نخواهد کرد که این یک تبلیغ است. تبلیغات همسان را می‌توان در یوتیوب، فیسبوک، اینستاگرام و دیگر شبکه‌های اجتماعی مشاهده کرد و این فضاها به دلیل وجود افراد زیاد و از طرفی تبلیغات همسان با توجه به محتوای سرگرم کننده و هیجان انگیزی که دارد درصد موفقیت زیادی را به بار خواهد آورد.

مزایای تبلیغات همسان

در ادامه به مزایایی Native Ads می‌پردازیم:

۱_ تبلیغات همسان توجه کاربران را جلب خواهد کرد

زمانی که یک کاربری مشغول خواندن یک مطلب و یا دیدن تبلیغات ویدیویی از طریق تبلیغات همسان است در حدود ۳۰۸ برابر بیشتر توجه‌اش را نسبت به دیگر تبلیغات جلب می‌کند. توجه به تبلیغات همسان می‌تواند باعث افزایش نرخ CTO در کسب و کارها شود و روند رو به رشدی را برایشان به دنبال خواهد داشت.

۲_ رضایت بیشتر کاربر

زمانی که تبلیغات همسان در موبایل به نمایش در می‌آیند رضایت زیادی را از مخاطبان به دنبال دارد و آنها با حس کنجکاوی، تبلیغات همسان را تماشا خواهند کرد.

۳_ هک شدن نام برند در ذهن کاربر

زمانی که برای یک محصول و یا کالا با استفاده از روش بنری اقدام به تبلیغات می‌کنید، بردن اسم برند زیاد به کار نخواهد رفت و این باعث می‌شود که نام برند و محصول در یاد کاربر و مخاطب نقش نبندد. اما در تبلیغات همسان بردن نام برند دو برابر بیشتر از تبلیغات بنری است و این عامل باعث فروش بیشتر خواهد شد.

۴_ ایجاد جذابت بیشتر در محصولات

به دلیل جذابیت و جلب توجه بیشتر در این نوع تبلیغات قطعا مخاطب را بیشتر سمت خود جذب می‌کند و شما از طریق محتوای ارائه شده در این نوع تبلیغ علی‌رغم ایجاد تعامل و دسترسی بهتر با مخاطب می‌توانید جذابیت دیدن محصول خود را افزیش دهید و آن را بهتر معرفی کنید.

۵_ اثر خوبی در ذهن کاربر دارد

چون این نوع تبلیغات ظاهری استتار شده دارند مخاطبان معمولا آن را تبلیغ نمی‌دانند و به عنوان مقاله آن را مطالعه می‌کنند و به محتوایی که برای تبلیغ محصول مورد نظر ارائه شده است بیشتر اعتماد می کنند.

۶_ اعتماد در کاربر

به دلیل محتوای آموزنده‌ای که در تبلیغات همسان به چشم می‌خورد علی‌رغم اینکه باعث جذب مخاطب یا مشتری می‌شود به دلیل ایجاد اعتماد و جذابیت مشتری دوباره برای خواندن مطالب یا دیدن محصول به وب‌سایت مورد نظر مراجعه می کند. در حقیقت این نوع تبلیغات مشتری را برای خود حفظ می‌کند.

چه نکاتی را باید در تبلیغات همسان رعایت کنیم

نکاتی که در تبلیغات همسان باید رعایت کرد شامل:

۱_ مختصر و مفید بگویید

توجه داشته باشید که مخاطب به اولین خبری که در نگاه اول به آن توجه می‌کند مطالب محتوا است که بهتر است در این زمینه گزیده‌گو باشید.

۲_ تبلیغ کردن برای مخاطبین هدف

تبلیغات را برای مخاطبان مورد نظر انجام دهید تا با بازخورد خوبی مواجه شوید، کلی‌گویی انرژی و زمان تان را هدر می‌دهد.

۳_ تعیین هدف

باید وقتی که می‌خواید محتوای تبلیغاتی خودتان را تولید و ارائه دهید هدف گذاری‌های خودتان را انجام دهید و مسیر مشخص را تعیین کنید.

۴_ استفاده کردن از نام برند

زمانی که شما در عنوان و توضیحات نام برند‌تان را اشاره می‌کنید باعث می‌شوید که این نام در ناخودآگاه مخاطب نقش ببندد و اگر الان قصد خرید نداشته باشید، بالاخره روزی به سراغتان خواهد آمد.

۵_ استفاده از ویدیو و محتوای مرتبط

استفاده کردن از ویدیوها و تصاویر مرتبط با کالای مورد نظر می‌تواند به نیازهای مخاطب پاسخ دهد و شناخت بهتری را از محصول مورد نظر شما را به آنها بدهد.

۶_ مشتری مدار بودن

مشتری مدار بودن یک موفقیت در تبلیغات همسان محسوب می‌شود زیرا خواهید فهمید که مشتری چه حسی دارد و واقعا به دنبال چه چیزی می‌گردد و می‌توانید بهترین ایده و راه حل را جلوی او بگذاریم.

سخن پایانی

تبلیغات همسان موثرترین نوع تبلیغات است و پتانسیل بالایی در جذب مشتری دارد‌، در این زمینه ایجاد تبلیغی قانع کننده همراه با محتوایی با ارزش و واقعی بسیار ضروری است. تبلیغات همسان NAtive Ads به شدت در حال رشد و پیشرفت است و مورد توجه اقشار زیادی از اشخاص قرار دارد. با در نظر گرفته شدن اصولی که به آنها اشاره کردیم می‌توانید به صورت قدرتمند با مخاطبان و مشتریان ارتباط برقرار کنید که این عامل باعث خواهد شد تا فروش بهتری را تجربه کنید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.