ترافیک ارگانیک چیست؟ 10 روش مهم برای جذب کاربران بیشتر

ترافیک ارگانیک چیست؟ 10 روش مهم برای جذب کاربران بیشتر

زمانی که شما برای کسب و کار و تجارتتان یک وب‌سایت راه‌اندازی می‌کنید دوس دارید که در کمترین زمان ممکن با تعداد مشتریان زیادی روبرو شوید و بتوانید به آنها خدمات رسانی کنید. هر چند که مشتری زیاد همیشه بهترین لحظات را در هر کسب و کار رقم می‌زند اما به دست آوردنش نیز نیاز به زمان و رعایت کردن اصول خاصی دارد. در کسب کارهای سنتی شما می‌توانید با رعایت کردن یک سری پارامتر و اجرای کردن آن مشتریانی را به دست آورید اما در دنیای دیجیتال شما نیاز دارید پارامترهای زیادتری را رعایت کنید و طبق آنها پیش روید تا به نتایج موفقیت آمیزی دست پیدا کنید.

هر وب‌سایت نیز با توجه به نوع خدماتی که ارائه می‌دهد نیازمند رعایت کردن قوانینی برای رسیدن به موفقیت می‌باشد اما یک سری قواعد و اصول وجود دارد که تمامی کسب و کارهایی که مشغول به فعالیت در اینترنت هستند باید آنها را رعایت کنند تا به نتایج مطلوبشان دست یابند. یکی از مهم‌تریت کارهایی که برای بالا بردن فروش و ارزش وب‌سایتتان باید رعایت کنید و به آن توجه داشته باشید، بالا بردن بازدید کاربران از سایتتان است که به ترافیک ارگانیک نیز معروف می‌باشد.

Organic traffic

تعداد بازدید کنندگان و کاربرانی که توسط نتایج جستجوی واقعی موتورهای جستجو به وب‌سایت‌ها مراجه می‌کنند را ترافیک ارگانیک می‌گویند. در واقع شما 2 راه برای بالا بردن ترافیک وب‌سایتتان پیش رو دارد، اول اینکه با استفاده از ترافیک پولی و توسط انجام دادن یک سری از کارها این ترافیک را برای سایتتان مهیا سازید، راه دوم این این است که با نتایج واقعی و بدون هزینه موتورهای جستجو ترافیک برای وب‌سایتتان فراهم سازید که این ترافیک واقعی و بدون هزینه به مراتب ارزش بالاتری را نزد موتورهای جستجو برای شما خواهد داشت.

با رعایت کردن یک سری موارد و راهکارای اصولی می‌توانید ترافیک ارگانیک را برای بازدید کاربران از سایتتان فراهم کنید. بهترین و موثرترین راه برای بالا بردن ترافیک ارگانیک وب‌سایت تولید منظم مطالب مرتبط با موضوع سایت و انتشار درست آنها است.

ترافیک ارگانیک چرا مهم است

زمانی که شما با استفاده از ترافیک ارگانیک می‌توانید کاربران زیادی را برای بازدید به سایتتان دعوت کنید نشان از محبوبیت و با ازش بودن سایت شما دارد، هر چقد این بازدیدها بالاتر رود میزان فروش و ارائه محصول به مشتریانتان هم بالاتر خواهد رفت و سایت شما را به یک برند موفق تبدیل خواهد کرد که در بین مشتریان و مخاطبانتان از ارزش بالای برخوردار است.

موثرترین روش‌ها برای بالابردن ترافیک ارگانیک وب‌سایت

برای بالابردن ترافیک ارگانیک وب‌سایتتان یک سری موارد را باید به خوبی رعایت کنید تا به این نتیجه دلخواه دست پیدا کنید، این موارد مهم عبارتند از:

۱_ به روز کردن همیشگی محتوای وب‌سایت

توجه داشته باشد که کاربران دوست دارند مطاب جدید و به روز را مطالعه و برسی کنند، با به روز کردن محتواهای وب‌سایتتان نظر کاربران را جلب خواهید کرد و همیشه به سایت شما برای خواندن این مطالب خواهند آمد.

۲_ بالا بردن کیفیت سئو سایت

با سئو و بهینه‌سازی محتواهای تولید شده در وب‌سایتتان و استفاده از بهترین روش‌های اصولی برای به کاربردن کلمات کلیدی می‌توانید موتورهای جستجو گوگل را متقاعد کنید که وب‌سایت شما از ارزش بالای برخوردار است، در این صورت موتورهای جستجو حجم زیادی از کاربران را به سمت تجارت آنلاین شما هدایت خواهند کرد.

۳_ تولید کردن محتواهای که کاربران تمایل به اشتراک‌گذاری آنها داشته باشند

با اضافه کردن یک عنصر بصری به محتواهای خودتان آنها را با ارزش کنید، زمانی که شما یک محتوای با ارزش تولید می‌کنید و برای بالا بردن کیفیت آن یک عکس و یا ویدیو را به آن اضافه می‌کنید، مخاطبانتان با دیدن کیفیت و ارزش بالای آن دوست دارند تا آن را به اشتراک بگذارند و با این کار کابران زیادی به دیدن وب‌سایتتان خواهند آمد.

۴_ بهینه کردن محتوا با استفاده از کلمات کلیدی

شما برای استفاده کردن از کلمات کلیدی در محتوا باید به این نکته توجه داشته باشید که از چه جمله و یا چه کلمه کلیدی استفاده کنید، سعی کنید از به کار بردن کلمات کلیدی پر رقابت استفاده نکنید زیرکلمات سطح بالا برای رتبه‌بندی وب‌سایت‌های جدید دشوار خواهد بود، مثلا به جای استفاده کردن از ایده در تجارت می‌توانید از بهترین روش برای تجارت امروزی استفاده کنید.

۵_ استفاده از ایمیل مارکتینگ

نقش تبلیغات ایمیلی در بازار کسب و کار دیجیتالی بسیار پرنگ است زیرا بر اساس آمار 91 درصد از اشخاص دارای ایمیل، روزانه ایمیل خودشان را چک و برسی می‌کنند که این عامل برای جذب کاربران و ارائه خدمات به آنها فرصت خوبی می‌باشد.

۶_ فعالیت در شبکه‌های اجتماعی

امروز کمتر کسی را خواهید دید که از یکی از نرم‌افزارهای شبکه‌های اجتماعی استفاده نکند و این عامل برای کسانی که می‌خواهند ترافیک ارگانیک وب‌سایتشان را بالا ببرند فرصت خوبی محسوب می‌شود. شما می‌توانید با قرار دادن لینک‌های مفید در شبکه‌های اجتماعی کاربران را ترغیب کنید که برای خواندن مطالب مفید و با ارزش به سایتتان بیایند و یا اینکه مطالب با ارزش و مفیدی را در این شبکه‌ها منتشر کنید. وقتی کاربران مشاهده کنند این مطالب به نیازهیشان پاسخ داده است برای خواندن مطالب دیگر نیز به سراغ سایت شما خواهند آمد.

۷_ طراحی وب‌سایت به روش ریسپانسیو (واکنشگرا)

نکته بسیار مهمی که بعضی از اشخاص صاحبین وب‌سایت و یا وبمستران از آن آگاه نیستند، طراحی و راه‌اندازی سایت به صورت ریسپانسیو است. با توجه به آمار 70 درصد از جستجوها از طریق گوشی هوشمند انجام می‌شود و کاربران نیز به سایت‌های که ریسپانسو هستند سر می‌زنند زیرا آنها دوست دارند که از وب‌سایتی محصول یا خدمات مورد نظرشان را دریافت کنند که در هر جایی و با تمامی ابزارهای هوشمند دیجیتال بتوانند به مطالب سایت دسترس داشته باشند. وقتی که وب‌سایت شما از امکان ریسپانسو برخوردار باشد موتورها جستجو نیز از این قابلیت خوششان خواهد آمد و کاربران زیادی را به سمت کسب‌ و کار اینترنی شما خواهند فرستاد.

۸_ اینفوگرافیک ایجاد کنید

شما وقتی که از اینفو گرافیک‌های با ارزش و چشم نوازی در وب‌سایتتان استفاده می‌کنید، این عامل باعث می‌شود کاربران لذت زیادی ببرند و مرتب و به سایتتان سر بزنند.

۹_ خوانایی وب‌سایت

وقتی که یک مطلب را در وب‌سایتتان منتشر می‌کنید باید تمامی اشخاص این امکان را داشته باشند تا بتوانند به راحتی آن را مطالعه کنند. استفاده کردن از جملات و پارگراف‌های کوتاه به خوانایی افراد کمک خواهد کرد. زمانی که کاربران در درک کردن مفاهیم یک سایت مشکل نداشته باشند و از خواند محتوای آن لذت ببرند همیشه به آن وب‌سایت سر خواهند زد، مطالبی که بتواند کاربران را درگیر کند برای گوگل نیز با ارزش است و درصد زیادی از مخاطبان را به سوی وب‌سایت‌هایی که محتوا و مطالب خوانا دارند می‌فرستد.

۱۰_ استفاده کردن از توضیحات متا مناسب

زمانی که شما از توضیحات متا در محتوا استفاده می‌کنید در واقع یه تعریف کلی و خلاصه از صفحه که در آن مطلب نوشتید را به کاربر ارائه می‌دهید، این توضیح به صورت زیر عنوان در لیست جستجوی ارگانیک دیده خواهد شد. کاربران دیگر نیاز نیست که برای برطرف کردن نیازهایشان وارد سایت شوند و به دنبال این نیازها بگردند، به محض دیدن توضیحات متا متوجه خواهند شد که چه وب‌سایتی مطالب مورد نظرشان را دارد و بعد وارد سایت مورد نظر می‌شوند.

اگر از این روش استفاده نکنید به محض ورود کاربر به صفحه شما او صفحه را خواهد بست زیرا محتوای مورد نظرش را پیدا نکرد و این خودش امتیاز منفی برای وب‌سایت محسوب می‌شود. استفاده کردن از کلمات کلیدی مرتبط با متن صفحه وب‌سایت نرخ کلیک را افزایش می‌دهد و ترافیک بالایی برای سایت شما به همراه خواهد داشت.

سخن پایانی

ترافیک ارگانیک با برنامه‌ریزی و کار مداوم بر روی بهبود عملکرد سایت به وجود خواهد آمد، پس برای به دست آوردنش هیچ عجله‌ای نداشته باشید. شاید رسیدن به آن زمان بر باشد اما اگر تمامی قواعدی را که در این مقاله به آنها اشاره کردیم را رعایت و پیاده‌سازی کنید، درست در زمان معین گوگل میزان قابل توجهی ترافیک به سایت شما خواهد داد.

از دید گوگل سایت‌های از ارزش بالایی برخوردار هستند که بتواند با استفاده از الگوریتم‌های نظر کاربران را جلب کنند و کاربران به هنگام ورود به وب‌سایت به قدری غرق در مطالب و محتوای آن شوند که دقایق زیادی را برای خواندن به این مطالب اختصصاص دهند و با رضایتمندی اقدام به ترک سایت نمایند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.