تفاوت سئو و ادورز در چیست؟ آشنایی با 8 روش تبلیغات

تفاوت سئو و ادورز در چیست؟ آشنایی با 8 روش تبلیغات

دنیای امروز عرصه پیشرفت و رقابت است و تمامی کسب کارها از راههای زیادی استفاده می‌کنند تا بتوانند موفقیت خود را دوچندان کنند. فضای اینترنت نیز با توجه به همه‌گیری و گستردگی زیادی که داشته است از این قاعده مستثنا نیست و هر روزه شاهد پیشرفت‌های زیادی در این حوزه هستیم. بیشترین رقابتی که در فضای اینترنت وجود دارد رقابت بر سر به دست آوردن صفحات نخست نتایج جستجو می‌باشد، به همین خاطر یک سوال همیشگی کاربران این است که تفاوت سئو و ادورز در چیست؟

یکی از راه‌های مهم و با اهمیتی که وب‌سایت‌ها می‌توانند از طریق آن در لیست نتایج جستجو قرار بگیرند، سئو و بهینه سازی است، وب‌سایت‌ها با استفاده از این روش می‌توانند جایگاه خودشان را در نتایج جستجو تثبیت کنند. روشی دیگر وجود دارد که توسط خود شرکت گوگل به کاربران ارائه می‌گردد به عنوان گوگل ادورز Google Adwords، هر دو روشی که برای شما گفتیم برای به دست آوردن رتبه‌های بالای نتایج جستجو مورد استفاده قرار می‌گیرند. تفاوت سئو و ادورز از موضوعات مهمی است که باید شما آن را بدانید، در ادامه به برسی این دو می‌پردازیم.

 معرفی سئو (SEO) و بهینه سازی موتورهای جستجو

سئو به منظور دستیابی به نتایج بالای جستجو در گوگل انجام می‌شود و سایت شما باید یک سری اصول و قواعد را رعایت کند تا مور پسند موتورهای جستجو قرار گیرد و موتورهای جستجو وب‌سایت شما را در نتایج جستجو به کاربران نشان دهند. زمانی که یک سایت به خوبی بهینه سازی و سئو شده باشد موتورهای جستجو می‌توانند آن را به خوبی بخوانند و کاربران نیز به راحتی قادر هستند به تمامی بخش‌های وب‌سایت دسترسی داشته باشند.

 معرفی گوگل ادورز (Google Adwords) و تبلیغات پولی

گوگل ادورز نوعی پلتفرم تبلیغاتی است که توسط خود شرکت گوگل مدیریت می‌شود. در این روش شما یک مبلغ را در حساب خودتان قرار می‌دهید و گوگل سایت شما را در نتایج جستجو به کاربران نمایش می‌دهد و هر زمانی که یک کاربر بر روی آدرس و لینک مورد نظر شما کلیک کنند و بخواهد وارد سایت شما شود، گوگل بر اساس هر کلیک مبلغ مشخصی را از حساب شما کم خواهد کرد. تبلیغات گوگل ادورز همان تبلیغات کلیکی (PPC) می‌باشد.

ما تا اینجای کار یک توضیح کوتاه و مختصر از گوگل ادورز را برای شما بیان کردیم و در ادامه به برسی تفاوت سئو و ادورز خواهیم پرداخت:

مهم‌ترین تفاوت سئو و ادورز کدامند

تفاوت سئو و ادورز را نمی‌توان در چند خط خلاصه کرد، ولی ما برای اینکه شما درک درستی از این دو داشته باشید به مهم‌ترین این دلایل اشاره خواهیم کرد:

  •  یکی از تفاوت سئو و ادورز در این است که بابت ترافیکی که در گوگل ادورز وجود دارد باید مبلغی را پرداخت کنید در صورتی که ترافیک سئو پولی نیست و با بهینه سازی وب‌سایت به دست خواهد آمد.
  • برای اینکه در نتایج جستجوی گوگل قرار گیرید در مدت زمان کمی میتوانید با استفاده از خدمات گوگل ادورز این کار را انجام دهید ولی قرار گرفتن در نتایج جستجو با استفاده از سئو زمان بر می‌باشد و برای به دست آوردن ترافیک باید مدت زمان بیشتری را صرف کنید، این موضوع از دیگر تفاوت سئو و ادورز محسوب می‌شود.
  • وقتی که وب‌سایت شما با سئو و بهینه سازی مرتب و مستمری که انجام دادید در نتایج جستجوی قرار گیرد، ترافیک ارگانیک سایت شما پایدار خواهد بود و تا مدت زمان زیادی ادامه خواهد یافت، ولی اگر از گوگل ادورز برای گرفتن ترافیک وب‌سایت استفاده می‌کنید به محض اینکه خدمات را قطع کنید دیگر در نتایج جستجو قرار نخواهید داشت.
  • از دیگر تفاوت سئو و ادورز در این است که نتایجی که با استفاده از سئو به دست می‌آید فقط برای صفحات نتایج مورد استفاده می‌باشد در صورتی که وقتی که از خدمات گوگل ادورز استفاده می‌کنید امکان تمرکز بر روی سایت‌های گوگل ادسنس و سایت‌های گوگل را خواهید داشت.
  • گوگل ادورز برای سایت‌هایی است که از خدمات گوگل ادسنس استفاده می‌کنند، در صورتی که تمامی وب‌سایت ها امکان استفاده از اصول سئو را خواهند داشت.
  • برای به دست آوردن جایگاه در لینک‌های صفحات اول شما باید برنامه منظم و مستمری را دنبال کنید و تلاش زیادی را انجام دهید تا در این جایگاه‌ها قرار گیرید، ولی وقتی توانستید با استفاده از سئو در این جایگاه قرار گیرید ترافیک بالا و ارگانیکی را تجربه خواهید کرد که می‌توانید از طریق آن بازاریابی و درآمد‌زایی بالایی را تجربه کنید. در گوگل ادورز به این شکل نیست که با توجه به رعایت کردن یک شرایط مشخص سایت شما در مدت زمان کمی در لینک‌های بالا یا پایین صفحه اول نتایج جستجو به کاربران نمایش داده شود.
  • محاسبه کردن ROI از طریق سئو و بهینه سازی وب‌سایت کار سختی است زیرا باید عوامل زیادی را در نظر گرفت که هر کدام نقشی را ایفا می‌کنند و فقط دخل و خرج کردن ملاک نیست، ولی محاسبه کردن ROI با سرویس گوگل ادورز آسانتر است زیرا معیار اصلی هزینه میباشد، این عامل از دیگر تفاوت سئو و ادورز قلمداد می‌شود.
  • زمانی که شما قرار است با استفاده از سئو از کلمات کلیدی در وب‌سایت استفاده کنید، باید بر روی چند کلمه کلیدی تمرکز کنید و اگر تعداد کلمات کلیدی زیاد شود امکان موفقیت شما پایین خواهد آمد، ولی وقتی که از گوگل ادورز استفاده می‌کنید امکان این را خواهید داشت تا بر روی چندین کلمه کلیدی تمرکز کنید و کلمات کلیدی زیادتری را مورد هدف قرار دهید.

سخن پایانی

استفاده کردن از گوگل ادورز مناسب هر وب سایت و کسب کاری نیست و شما باید با توجه به هدفی که به دنبال آن هستید تصمیم بگیرید که از سرویس گوگل ادورز و یا از سئو و بهینه سازی استفاده کنید. شاید استفاده کردن از خدمات گوگل ادورز در کوتاه مدت نتایج خوب و مثبتی را برای سایت شما به ارمغان آورد ولی این سرویس پولی است و اگر شما هزینه آن را پرداخت نکنید امکان استفاد ه ازاین سرویس را ندارید.

با توجه به اینکه قرار گرفتن در نتایج جستجوی با استفاده از سئو مدت زمان بیشتر به طول می‌انجامد و تلاش مستمر و مداومی را نیاز دارد، ولی اگر سایت شما با استفاده از سئو و بهینه سازی مناسب در نتایج بالای جستجو قرار می‌گیرد و ارزش بالاتری در میان کاربران و موتورهای جستجو پیدا خواهد کرد، هچنین ترافیک ارگانیک زیادی را برای شما به همراه دارد که مساویست با کسب درآمد بیشتر.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.