تولید محتوای باکیفیت، 10 راهکار مهم

تولید محتوای باکیفیت، 10 راهکار مهم

تولید محتوای باکیفیت به راهکارها و تکنیک‌هایی گفته می‌شود که از آنها برای تولید و ساخت محتوایی مفید و ارزشمند استفاده می‌شود. در دنیای وب تمامی مشاغل و سایت‌های اینترنتی که در زمینه‌های مختلف به فعالیت مشغول هستند راهکارهای زیادی را انجام می‌دهند تا بتوانند کاربران زیادی را جذب کرده و ترافیک زیای را به دست آورند و بهترین نتیجه را برای کسب‌کارشان رقم بزنند.

تمامی کارهایی که بر روی وب‌سایت‌ها انجام میشود یک هدف اصلی دارد و آن هم جذب کردن مشتریان زیاد است که در نهایت به فروش و در آمد زایی ختم می‌شود. تولید محتوای باکیفیت یکی از مهم‌ترین و کارآمدترین راه‌هایی است که شما می‌توانید با استفاده از آن رتبه و جایگاه سایتتان را ارتقاء دهید.

اهمیت تولید محتوای باکیفیت در سایت‌های اینترنتی

اگر شما یک محتوای ارزشمند را تولید کنید و در سایت خودتان قرار دهید توجه موتورهای جستجو را به خودتان جذب کرده‌اید و سایت شما در نتایج جستجو به کاربران زیادتری نمایش داده می‌شود، ولی اگر محتوای شما از کیفیت بالایی برخور نباشد سایت شما در نتایج جستجوی گوگل شانس کمتری برای نمایش دادن خواهد داشت.

تولید محتوای باکیفیت شما را در نتایج جستجوی گوگل نشان خواهد داد و رتبه وب‌سایت شما را بالا خواهد برد که این عامل موجب خواهد شد تا تاثیرات مثبتی در کسب‌کار شما رخ دهد. نوشتن یک محتوای مناسب یک انتخاب است و با گذاشتن زمان کافی برای تولید محتوای ارزشمند به کسب کارتان کمک خواهید کرد تا پله‌چهای موفقیت را یک به یک برای تبدیل شدن به یک برند طی کند.

10 راهکار مهم برای تولید محتوای باکیفیت

حالا نوبت آن رسیده تا شما را با راه‌کارهای مهم برای تولید محتوای کیفیت آشنا سازیم:

۱_ به یک موضوع اصلی به صورت سطحی نپردازید

زمانی که شما یک مطلب را در وب‌سایتان قرار می‌دهید باید به صورت جامع و کاربر پسند توضیحات کافی راجب آن مقاله در وب‌سایت بگذارید تا کاربران درک درستی را از آن به دست بیاورند، این عامل را باید یکی از راهکارهای مهم در تولید محتوای باکیفیت محسوب کرد.

۲_ استفاده از عنوان‌های گیرا و جذاب

یکی از مهم‌ترین اصولی که باید در زمان تولید محتوای باکیفیت به آن توجه داشت انتخاب کردن عنوان‌های گیرا و مناسب است. نباید عنوان محتوا را دست کم بگیرید و از عنوان‌های تکراری استفاده کنید زیرا مخاطبان کمتری برای خواندن مطالب به سایت شما می‌آیند. عنوان در صورت به کار رفتن کلمات کلیدی یکی از مهم‌ترین ارکان یک مقاله است و با انتخاب درست و هوشمندانه عنوان می‌توانید کاربر را ترغیب کنید که مقاله شما را مطالعه کند.

۳_ داشتن لیستی از مقاله‌هایی که در سایت تولید می‌کنید

زمانی که شما از تمامی مقالاتی که در وب‌سایت انتشار داده‌اید لیستی را در اختیار داشته باشید می‌توانید به صورت مفید نسبت به موضوع اصلی سایتتان به دیگر بخش‌ها بک لینک ارسال کنید که سبب می‌شود کاربران به دیگر مقاله‌های مرتبت نیز دسترسی داشته باشند.

۴_ بروز کردن فرمت مقاله‌ها در تولید محتوا

برای اینکه بتوانید محتواهای مفید را ارائه دهید باید با توجه به حوزه‌ی که در آن مشغول به فعالیت هستید دانش خود را به روز کرده و از شیوه‌های نو برای تولید محتوا استفاده کنید. با استفاده کردن از تکنیک‌های فرمتی جدید می‌توانید محتواهای کاربر پسندی را تولید کنید.

۵_ محتواهای خودتان را خلاف بقیه بنویسید

منظور از نوشتن محتوا خلاف بقیه این نیست که شما کلا راجب یک رشته و شاخه دیگر بنویسید، در واقع شما باید در نوشتن محتوا با دیگر رقیبانتان تمایز خودتان را به کاربران نشان دهید و متفاوت بنویسید.

مثلا اگر وب‌سایت‌های رقیبتان از مزیت‌های بازاریابی محتوایی در اینستاگرام حرف زده بودند و به معایب آن اشاره‌ای نداشته‌اند شما با نوشتن معایب شبکه‌های اجتماعی در بازاریابی محتوایی کاربران را متوجه خودتان خواهید ساخت و آنها خواهند فهمید که شما به نکاتی اشاره می‌کنید که دیگر رقیبانتان به راحتی از کنار آن می‌گذرند و این موضوع نشان می‌دهد که شما به کاربران و نیازهای آنها توجه زیادی دارید.

۶_ تولید محتوای خاص و دست نویس

زمانی شما قادر هستید اقدام به تولید محتوای باکیفیت کنید که با توجه به علم و دانشی که دارید این کار را انجام دهید و با تکیه بر میزان آگاهی و سوادی که در حوزه خودتان دارید اقدام به نوشتن یک محتوای با کیفیت کنید، سعی کنید محتوایی را که در وب‌سایت قرار می‌دهید دست‌نویس باشد و به هیچ وجه از مطالب کپی استفاده نکنید زیرا با جریمه سنگین گوگل مواجه خواهید شد.

۷_ ارائه یک محتوا که به کاربران پاسخ دهد

هدف اصلی که مخاطبان و کاربران از دنبال کردن وب‌سایت‌ها در اینترنت دارند رسیدن به پاسخ‌هایی است که هنوز موفق به دریافت آن نشده‌اند، این پاسخ‌ها می‌تواند نیازهای روزمره آنها باشد و یا بالا بردن میزان علم و آگاهی. محتوای شما باید از چنان کیفیت و ارزشی برخوردار باشد که کاربر با خواند آن به جواب مورد نظرش رسید باشد و نیاز نباشد تا به سایت‌های دیگر نیز سر بزند.

۸_ دقیق بودن در ارائه گزارش و منبع اطلاعاتی در تولید محتوا

توجه داشته باشید که وب‌سایت شما هویت و اعتبار کسب کارتان است و باید دقت داشته باشید محتوا و مطالبی را که در سایت خود قرار می‌دهید صحت و سوق داشته باشد و در راستای فعالیت شما باشد تا بتواند به درستی پاسخگوی نیاز کاربران باشد. اطلاعات درست می‌تواند اعتماد را در کاربران به وجود بیاورد و عکس این موضوع نیز صحت دارد.

۹_ در محتوای خوتان از تصاویر و ویدیوی مناسب استفاده نکنید

شیوه یادگیری در تمامی افراد یکسان نیست و بعضی از افراد با دیدن یک ویدیو می‌توانند به خواسته خود برسند و بعضی دیگر با خواند کامل محتوا. در یک محتوای با ارزش عکس و فیلم نیز درون محتوا قرار دارد تا کاربران با خواندن مطلب و دیدن ویدیو به راحتی به درک درستی از آن محتوا برسند.

۱۰_ تولید کردن محتوایی که تفکر مخاطب را تحریک کند

برای اینکه بتوانید کاربران را در محتوای خودتان درگیر کنید باید در اول مقاله یک مقدمه روحیه بخش توام با انرژی کافی را برای محتوای قرار دهید و با داستان سرایی مقدمه را شروع کنید، افراد علاقه زیادی به داستان دارند و کاربران با خواندن مقدمه جذابی که شما در محتوای خود به کار برده‌اید درگیر مقاله شما خواهند شد.

سخن پایانی

زمانی که یک کاربر وارد وب‌سایت شما می‌شود اولین چیزی که او را درگیر خواهد کرد محتوای تولید شده در سایت است. اگر این محتوا برای او جذاب باشد اقدام به خواندن خواهد کرد و شما را به هدفتان خواهند رساند اما اگر محتوای تولید شده شما نتواند اعتماد او را جلب کند به سرعت وب‌سایت شما را ترک خواهد کرد. با استفاده کردن از موارد مهمی که در این مقاله به آنها اشاره کردیم اقدام به تولید محتوای باکیفیت کنید تا این محتوای ارزشمند کاربران را همیشه به وب‌سایت شما بکشاند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.