محتوای گرافیکی (Graphic content) چیست؟

محتوای گرافیکی (Graphic content) چیست؟

محتوای گرافیکی (Graphic content) را باید یکی از مهم‌ترین ارکان هر وب‌سایت دانست زیرا نقش اساسی را در رتبه و جایگاه سایت در نتایج جستجو ایفا می‌کند. محتوا از نظر گوگل و از نظر مخاطبان با ارزش محسوب می‌شود و زمانی که شما محتواهای با ارزش را تولید کرده و در سایت خود قرار دهید جایگاه و رتبه سایت شما را بالا خواهد برد، در مقابل اگر شما محتواهای بی ارزش و غیره اصولی را در وب‌سایت خودتان قرار دهید جایگاه شما دچار افت و تنزل خواهد شد پس بهتر است محتواهای مفید و دست‌نویسی را در وب‌سایت قرار دهید.

انواع مختلفی از محتواها وجود دارد که هر کدام می‌تواند تاثیراتی را بر روی سایت بگذارد. تولید محتوای گرافیکی یکی از انواع محتواها بوده که مبحث امروز ما است، اما به راستی محتوای گرافیکی چیست و چه فرقی با انواع محتواهای دیگر دارد؟

معرفی محتوای گرافیکی

محتوای گرافیکی به یک روش از تولید محتوای پر طرفدار گفته می‌شود که در بین کاربران، وبمستران، صاحبین وب‌سایت اینترنتی و شبکه‌های اجتماعی از طرفداران زیای برخوردار است و یکی از روش‌های تولید محتوای محبوب محسوب می‌شود. در واقع Graphic content بهتر در ذهن کاربر پردازش خواهد شد که سبب می‌شود تا مدت زمان زیادی این محتوا در ذهن کاربران باقی بماند. 

محتوای گرافیکی چه تاثیراتی بر روی سایت می‌گذارد

با توجه به سادگی که در محتوای گرافیکی وجود دارد تاثیر گذاری بیشتری بر روی مخاطبین دارد و توجه کاربران زیادی را جلب خواهد کرد. زمانی که شما در وب‌سایت خودتان از محتواهای گرافیکی استفاده می‌کنید سبب می‌شود تا افراد زیاد از طریق محتوای گرافیکی که در وب‌سایتتان قرار داده‌اید با شما آشنا شده و به تمامی بخش‌های سایت شما سر بزنند و ترافیک بالایی رابرای شما به وجود آورند.

به دلیل زیبایی که در محتواهای گرافیکی وجود دارد قدرت جذب کاربران را بالا خواهد برد و هر چقدر شما بتوانید از محتواهای گرافیکی جذاب و مفید استفاده کنید، میزان بازدید کاربران و مخاطبان در وب‌سایتتان بالاتر می‌رود، این عوامل باعث شده است که اکثر وب‌سایت‌ها برای دید شدن بهتر از محتواهای گرافیکی استفاده کنند.

انواع محتوای گرافیکی

تولید محتوای گرافیکی انواع مختلفی دارد که ما در این بخش به معرفی آنها خواهیم پرداخت:

1- اینفوموشن

به ویدیوهایی که در آنها برای جا به‌ جا کردن محتوا از تکنیک‌های اینفوگرافیک استفاده می‌شود اینفوموشن گفته می‌شود. در این محتواها طوری از گرافیک و حرکت استفاده می‌کنند که با استفاده از تکنیک‌های اصلی اینفوگرافیک محتوا را به نمایش در می‌آورند.

2- طراحی کردن استیکر

این روش از تولید محتوا برای شبکه‌های اجتماعی و پیام رسان‌ها استفاده می‌شود و باعث خواهد شد تا ارتباط بهتری در میان برند و کاربران شکل گیرد. استیکر در میان کسب‌کارها مورد توجه زیادی قرار گرفته است و استفاده کردن از این روش روبه افزایش است.

3- اینفوگرافیک

اگر بخواهیم موثرترین نوع تولید محتوای گرافیکی را مثال بزنیم بی شک اینفوگرافیک خواهد بود. زمانی که شما از اینفوگرافیک برای تولید محتوای گرافیکی استفاده می‌کنید می‌توانید اطلاعات زیادی را با استفاده از تصاویر به کاربران و مخاطبان نشان دهید. اطلاعات و اخباری که فهمیدن و درک آن برای همگان راحت نیست را می‌توان با استفاده از این روش با سرعت زیادتری به کاربران و مخاطبان انتقال داد.

به دلیل سادگی که در اینفوگرافیک وجود دارد باعث می‌شود مخاطب در زمان رویاروی با آن خستگی در ذهنش به وجود نیاید. با توجه به فشرده‌سازی و به نمایش درآمدن اطلاعات به صورت تصویر و نمودار در یک فرمت گرافیکی باعث خواهد شد تا کاربران را به خواندن آن سوق دهد و به واسطه‌ی این است که اکثریت کتاب‌هایی که برای کودکان چاپ می‌شود از گرافیک‌های اطلاع رسانی تشکیل شده‌اند.

وقتی که می‌خواهید اینفوگرافیک تولید کنید باید توجه داشته باشید که این محتوا به گونه ساده و گویا تولید شود تا کسانی که شناختی از موضوع مد نظر ندارند بتوانند به درستی با آن ارتباط گرفته و آن را راحت درک کنند.

4- موشن گرافیک

موشن گرافیک به محتوایی گفته می‌شود که از موشن و گرافیک تشکیل شده است و برای انتقال دادن پیام از این دو روش استفاده می‌شود. زمانی که شما محتواهایی را به شکل موشن گرافیک تولید می‌کنید به واسطه وجود صدا و حرکت در این محتوا برای مخاطب جذابیت و تازگی زیادی را به همراه خواهد داشت.

محتوای گرافیکی چه مزایایی دارد

محتوای گرافیکی مزایای زیادی برای وب‌سایت و تجارت اینترنتی شما به همراه دارد که مهم‌ترین آنها عبارتند از:

۱_ ارتباط موثر با مخاطب

یکی از مزایای مهمی تولید محتوای گرافیکی دارد برقرار ارتباط مناسب و درست با مخاطبان است.

۲_ زیبایی و جذابیت

سایت‌هایی که از طراحی گرافیکی مناسب و زیبایی برخوردار باشند نظر کاربران زیادی را جلب خواهند کرد و باعث می‌شوند تا مخاطبان زمانی که در وب‌سایت به جستجو می‌پردازند احساس متفاوتی را تجربه کنند. طراحی گرافیکی زیبا و جذاب کاربر پسند در طراحی سایت یکی از مهم‌ترین مسائلی است که در زمان راه‌اندازی وب‌سایت باید به آن توجه داشت.

۳_ برند‌سازی

وقتی که از محتواهای گرافیکی در وب‌سایت استفاده می‌کنید باعث می‌شود تا وب‌سایت ما از جایگاه بالاتری در نزد مخاطبان و کاربران برخوردار باشد، که این عامل می‌تواند کسب کار و تجارت شما را به یک برند تبدیل کرده و در میان کاربران معروف کند. محتوای گرافیکی را که در وب‌سایت خود منتشر می‌کنید باید با لگو و برند شما همسو باشد تا باعث شود محصولات شما در یاد کاربران مانده و هر وقت محصولات و خدمات شما را دیدند شما را به یاد آورند. استفاده کردن از محتوای گرافیکی سبب می‌شود تا مخاطبان شما به مشتری همیشگی تبدیل شده و استفاده این محتواها را برای هر وب‌سایتی ضروری می‌کند.

محتوای گرافیکی چه کاربردی دارد

1- بالارفتن جایگاه و رتبه سایت در نتایج گوگل

2- ارائه اطلاعات با محتوای گرافیکی آسان است

3- محتوای گرافیکی را می‌توان در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشت

4- تبدیل شدن مخاطبان به مشتریان بلقوه

سخن پایانی

محتوای گرافیکی برای قرار گرفتن در رتبه و جایگاه یک وب‌سایت در نتایج جستجوی گوگل می‌تواند تاثیرات زیادی را به همراه داشته باشد. به دلیل اینکه این نوع از محتوای بصری است کاربر با دیدن آن تمرکز زیادی خواهد داشت و برای کاربران از جذابیت بالایی برخوردار است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.