معرفی تکنیک های لینک سازی داخلی + 5 روش تاثیر گذار

معرفی تکنیک های لینک سازی داخلی + 5 روش تاثیر گذار

وب‌سایت‌های اینترنتی برای بقا و رقابت با یک دیگر و به دست آوردن کلمات کلیدی هدف نیاز دارند تا لینک سازی انجام دهند، ولی می‌توانند لینک سازی را به صورت داخلی انجام دهند و از لینک سازی خارجی استفاده کمتر کنند. برای این کار باید از تکنیک های لینک سازی داخلی استفاده کرده تا بتوانند لینک‌های با کیفیتی را بسازند و با رعایت کردن سئو سایت و قرار دادن محتوای با کیفیت، نتایج مثبتی را به دست آورند.

لینک سازی داخلی به معنی این است که شما یک پیوند را از صفحه یک وب‌سایت در صفحه دیگری از همان سایت ایجاد کنید و زمانی که کاربری بر روی این لینک‌ها کلیک کند به صفحه مرتبط با آن لینک منتقل شود، این کار به ربات‌های گوگل امکان پیدا کردن صفحات مرتبط و جدید را در وب‌سایت شما خواهد داد.

چرا تکنیک های لینک سازی داخلی اهمیت دارد

تکنیک های لینک سازی داخلی یک روش مفید و کاربردی می‌باشد که علاوه بر امنیت و قدرتی که دارد تاثیرات مثبتی را بر روی جایگاه وب‌سایت‌ها ایجاد می‌کند. شما باید زمانی که اقدام به لینک سازی داخلی وب‌سایت می‌کنید توجه زیادی به کلمات و عبارت‌های کلیدی داشته باشید.

اهمیت این موضوع به این دلیل است در زمانی که مشغول برسی محتوای وب سایتتان هستید، لینک سازی کلمات کلیدی می‌تواند هم در جایگاه وب‌سایت شما تاثیرات مثبتی را ایجاد کند و هم باعث می‌شود تا سایت شما در صفحه اول گوگل به کاربران نمایش داده شود. ما در این مقاله قصد داریم تا شما را با تکنیک های لینک سازی داخلی آشنا کنیم و برای اینکه بدانید چگونه این کار را باید انجام دهید می‌توانید تا آخر این مقاله ما را همراهی کنید.

مهم‌ترین تکنیک های لینک سازی داخلی

در ادامه به برسی مهم‌ترین تکنیک های لینک سازی داخلی خواهیم پرداخت تا شما با استفاده از این روش‌ها لینک سازی موفقی را در صفحات داخلی وب‌سایت خودتان پیاده سازی کنید:

۱_ استفاده کردن از پیوندهای تاثیر گذار

زمانی که شما در وب‌سایتتان از پیوندهای تاثیر پذیر استفاده می‌کنید، تاثیرات مثبتی بر روی سئو سایت شما ایجاد می‌کند، ولی 2 نوع پیوند وجود دارد که تاثیرات مخربی بر روی سئو سایت شما دارد که در ادامه به برسی آنها خواهیم پرداخت:

1- پیوند (صفحه با ما تماس بگیرید)

یکی از اشتباهات رایجی که در خیلی از وب‌سایت‌ها مشاهده می‌شود این است که قرار دادن پیوند (با ما تماس بگیرید) در بازاریابی محتوایی است. دقت داشته باشد که اگر از پیوند با ما تماس بگیرید در پایان محتوا و مطالب وب‌سایتتان استفاده کردید، به هیچ وجه نباید این پیوند را به صفحه با ما تماس بگیرید لینک کنید، بلکه باید آن را به یکی از شماره تماس‌های خودتان لینک کنید.

2- پیوند (صفحه نخست وب‌سایت)

زمانی که در یک وب‌سایت لینک‌های زیادی به صفحه نخستش پیوند داده می‌شود، این کار باعث تقویت شدن لینک اصلی وب‌سایت خواهد شد و لینک‌های داخلی شما تقویت نمی‌شوند.

۲_ استفاده کردن از پیوندهایی که با موضوع وب‌سایت شما ارتباط دارد

از دیگر تکنیک های لینک سازی داخلی که می‌توانید از آن استفاده کنید، این است که از پیوندهایی که با موضع محتوای وب‌سایت شما مرتبط است استفاده کنید و این به منزله این است که برای لینک سازی داخلی لازم نیست که یک سری عبارت را به متن‌های غیر مرتبط لینک کنید بلکه باید عبارت‌های کلیدی را به متن‌های مرتبط وب‌سایتتان لینک کنید و با انجام این کار مخاطبان سایتتان را بعد از خواندن هر کدام از مطالب، به سمت دیگر مطلب مرتبط سوق خواهید داد.

۳_ نمایش دادن مطالب جدید در سایت که با دیگر مطالب ارتباط موضوعی دارند

تمامی وب‌سایت‌های تخصصی یک بخش دارند که مقالات خودشان را در آن بخش قرار می‌دهند تا مخاطبان و کاربرانشان بتواند به این مقالات دسترسی داشته باشند و غالبا این مقالات در بخش وبلاگ وب سایت قرار دارد. شما باید جایگاهی را در وب‌سایتتان ایجاد کنید برای قرار دادن مقالات و مطالب جدید که کاربران به راحتی بتوانند آن را مشاهده کنند. وقتی که یک مقاله جدید را در سایت منتشر می‌کنید این امکان وجود دارد که لینک‌های زیادی در دیگر صفحات سایت برای این مقاله جدید به وجود آید، اما بر اثر زمان جایگاه این مقاله تغییر خواهد کرد و مقالات جدیدتری جای آن را خواهد گرفت.

۴_ تولید کردن محتواهای با تعداد بالا برای وب‌سایت

توجه داشته باشید که تولید محتوا با ارزش یکی ار بهترین و موثرترین تکنیک های لینک سازی داخلی مورد محسوب می‌شود و باید برای هر کدام از صفحات وب‌سایت محتواهای با کیفیتی تولید کنید تا لینک سازی داخلی موفقی را انجام دهید، در واقع با قرار دادن محتوا در هر صفحه، صفحات داخلی زیادتری را به وجود می آورید. وقتی که در یک سایت محتواهای مفید و با کیفیت زیادی قرار داده شود این عامل باعث می‌شود تا زمینه‌ای برای لینک سازی مقالات جدید در وب‌سایت به وجود آید و به هر میزان که تعداد مقالات در یک سایت بیشتر باشد لینک سازی قدرتمندتری را شاهد خواهید بود.

۵_ استفاده از انکر تکست Anchor) text)

برای اینکه بتوانید لینک سازی داخلی مناسبی را انجام دهید، می‌توانید در هر مقاله جدیدی که در وب‌سایت قرار می‌دهید از (Anchor text) در آن مقاله استفاده کنید. شما برای این کار می‌توانید مقالات هم مضمون را پیدا کرده و برای بالا بردن ارزش لینک داخلی در آنها از (Anchor text) استفاده کنید. توجه داشته باشد که استفاده از انکر تکست می‌تواند تاثیرات مثبتی را در لینک سازی وب‌سایت شما ایجاد کند. به هر اندازه بتوانید در زمان لینک سازی داخلی از کلمات مرتبط بیشتری استفاده کنید، این کار سبب می‌شود تا ربات‌های گوگل بهتر بتوانند موضوع و محتوای صفحه وب‌سایت شما را شناسایی کنند.

دلایل اهمیت لینک سازی داخلی برای گوگل

وقتی که شما لینک سازی داخلی را به شکل درست و مناسبی در وب‌سایتتان انجام می‌دهید و تکنیک های لینک سازی داخلی به درستی اجرا می‌کنید، این کار باعث می‌شود تا گوگل به راحتی قادر باشد تمامی صفحات وب‌سایت شما را شناسایی، درک و دسته‌بندی کند. استفاده از پیوندهای داخلی در سایت سبب می‌شود تا صفحه‌هایی که قصد پیوند آن را دارید به صفحات مهم لینک شوند. گوگل زمانی که متوجه شود یک سایت از لینک‌های داخلی مناسب استفاده کرده است امتیازات مثبتی را به آن اختصاص می‌دهد که در رتبه و جایگاه آن وب‌سایت تاثیر گذار می‌باشد.

سخن پایانی

ما در این مقاله به تکنیک های لینک سازی داخلی اشاره کردیم ولی باید دقت داشته باشید که با توجه به نیاز و تعداد مقالات سایتتان اقدام به لینک سازی داخلی کنید تا این کار برای شما خساراتی را به دنبال نداشته باشد و گوگل شما را جریمه نکند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.