حالت ناشناس گوگل (incognito mode) چیست؟

حالت ناشناس گوگل (incognito mode) چیست؟

incognito mode به حالتی گفته می‌شود که به شما این امکان را می‌دهد تا بتوانید بدون اینکه اطرافیانتان متوجه شوند به وب گردی بپردازید. حالت ناشناس گوگل به قابلیت مخصوص به گجت گفته می‌شود که شما با استفاده از این مشخصه این امکان را دارید تا در گجت‌های دیگری به وب‌گردی بپردازید و سابقه فعالیت دوم شما برای افراد دیگر در دسترس قرار خواهد داشت.

مرورگرها تمامی فعالیتی را که شما در اینترنت انجام داده‌‌اید مانند دیدن ویدیوها، دیدن صفحات اینترنت، دیدن عکس‌ها و غیره را به خاطر می‌سپارند، ولی زمانی که شما از حالت حالت ناشناس گوگل استفاده می‌کنید هیچ کدام از اطلاعات ذخیره نخواهد شد.

حالت ناشناس گوگل چه مزایایی دارد

مزایای incognitomode عبارتند از:

۱_ با استفاده از حالت ناشناس به صورت هم زمان می‌توانید از چند حساب کاربری استفاده کنید

اگر با دقت توجه کرده باشید متوجه خواهید شد که سرویس‌های زیادی در وب وجود ندارد که امکان استفاده از چند حساب کاربری را برای شما فراهم کند و شما زمانی که نیاز داشته باشد به صورت همزمان از 2 حساب اینستاگرامی بازید کنید می‌توانید از حالت ناشناس گوگل برای این کار استفاده کنید. به صورت مجزا شما می‌توانید از هر حسابی برای انجام دادن کارهایتان استفاده کنید بدون اینکه وب‌سایت‌هایی که از آنها بازدید کرده‌اید به کوکی‌های ذخیره شده در دستگاه و سیستم شما دسترسی داشته باشند.

۲_ دیگر وب‌سایت‌ها از بازدید شما مطلع نخواهند شد

امکان دارد که شما در زمان بازدید از یک وب‌سایت دوست نداشته باشیم تا دیگران از این موضوع آگاه باشند، در چنین حالتی شما می‌توانید از حالت ناشناس گوگل استفاده کنید زیرا حالت ناشناس تاریخچه ورود شما را ثبت نمی‌کند و امکان مشاهده این این اطلاعات را برای دیگران منتفی خواهد کرد. عبارات و اطلاعات ذخیره شده در فرم مرورگر دخیره نمی‌شود و نوار آدرس اطلاعاتی را که ما در آن سرچ کردایم به نمایش در نمی آورد.

۳_ حالت ناشناس از دسترسی به دیگر حساب‌ها جلوگیری خواهد کرد

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که حالت ناشناس گوگل دارد این است که کوکی‌های جدید را ذخیره نخواهد کرد و همچنین کوکی‌های قدیمی را نیز بازخوانی نخواهد کرد.

نحوه غیره فعال کردن حالت ناشناس در گوشی و کامپیوتر

 برای اینکه بتوانید حالت incognito mode را به درستی اجرا کنید فقط کافیست تا چند کلیک انجام دهید و به همین راحتی حالت ناشناس را فعال کنید، در سیستم عامل اندروید می‌توانید بر روی آیکون مربوط به تعداد تب‌های فعال کلیک کرده و دو بخش برای شما قابل مشاهده خواهد بود که در قسمت راست مرورگر تب ناشناس قرار دارد و در قسمت چپ مرورگر تب معمولی قرار دارد و به راحتی قادر خواهید بود که در این فضا تب ناشناش را ببندید.

زمانی که تب ناشناس در گوشی‌های اندروید فعال بود نوتیفیکیشنی برای شما به نمایش در می‌آید که نشان دهنده واژه close all incognito tabs است و می‌توانید با کلیک بر روی این واژه تمامی تب‌های ناشناسی را که بر روی مرورگر باز هستند ببندید. اگر می‌خواهید در کامپیوتر هم این تب‌های را ببندید این کار همانند بستن تب‌های معمولی خواهد بود.

چند نکته مهم درباره حالت ناشناس گوگل

برسی نکاتی مهم درباره incognitomode:

۱_ حالت ناشناس دستگاه شما را از جاسوس افزارها و کی لاگرها حفظ نخواهد کرد

 اگر بر روی سیستم و دستگاه شما از کی لاگر و یا ابزار ورودی کلید و یا جاسوس ابزارها استفاده شده باشد، شما این امکان را نخواهید داشت که از داده‌های خودتان به خوبی محافظت کنید. برای اینکه بتوانید از آلوده شدن وب‌سایتتان در امان باشید و گزندی به دستگاه شما وارد نشود استفاده از حالت ناشناس گوگل راه حل مناسبی نخواهد بود.

۲_ زمانی که شما از حالت ناشناس در دستگاه خودتان استفاده می‌کنید کاملا ناشناس نیستید

 درست است که حالت ناشناس سبب می‌شود تا اطلاعات شما در دستگاهتان ثبت نشود ولی این به معنی آن نیست که هویت شما برای ارائه دهندگان خدمات، مدیران شبکه و وب‌سایت‌های اینترنتی قابل روئیت نباشد، زیرا زمانی که شما با حالت ناشناس به یک وب‌سایت سر میزند این وب‌سایت ها قادر هستند تا ip و بازدید شما را به ثبت برسانند.

۳_ امکان دارد که افزونه‌های در حالت ناشناس لو بروند

امکان دارد که در زمان فعال سازی افزونه‌ها در حالت ناشناش آنها برای شما دردسر ساز شوند زیرا افزون‌ها می‌تواند باعث جمع آوری اطلاعات از صفحات بازدید شما شده و در حالت پیش فرض تمامی افزون‌ها غیره فعال هستند.

۴_ امکان دارد زمانی که از حالت ناشناس استفاده می‌کنید ردی از دیگر وب‌سایت ها بر روی سیستم شما باقی بماند

زمانی که شما از حالت ناشناس استفاده می‌کنید بوک مارک‌ها و فایل‌های دانلودی بر روی دستگاه شما باقی می‌مانند که با توجه به اینکه این فایل‌ها در مسیر پیش فرض دانلودی مرورگر وجود دارند می‌توانید با ورود به این پوشه فایل مورد نظر را حذف کنید.

سخن پایانی

 با گسترش و فراگیری اینترنت تمامی افراد این امکان را دارند تا با متصل شدن به این فضای نامحدود تمامی اطلاعات مورد نیازشان را در اختیار داشته باشند. افراد دوست دارند تا در مواقعی که در وب به جستجو مشغول هستند از حریم خصوصی آن‌ها نیز به خوبی محافظت شود که با توجه به این عامل استفاده ار حالت ناشناس گوگل را باید راهکاری محسوب کرد برای جستجوی ناشناس در اینترنت بدون اینکه کسی متوجه سابقه فعالیت شما شود.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.