دامنه یا دامین (‌Domain) چیست؟

دامنه یا دامین (‌Domain) چیست؟

دامنه هر سایت به مانند آدرس محل کار است. اگر آدرس محل کار شما کوتاه، سر راست و در نقطه‌ای خاص باشد قطعاً برای مشتریان به یاد ماندنی‌تر است. دامنه نیز اگر کوتاه، مرتبط با حرفه شما و جذاب انتخاب شود در ذهن کاربران وب‌سایت شما ماندگاری بیشتری خواهد داشت. آدرسی که کاربر به محض وارد کردن آن در مرورگر با وب‌سایت شما مواجه می‌شود همان دامنه یا دامین است. در واقع آدرس سایت شما را دامنه دامین می‌گویند.

هر کدام از شبکه‌های رایانه‌ای دارای آدرس و یا url مختص به خود می‌باشند که از این راه کاربران می‌توانند شما را به راحتی شناسایی کنند. اینترنت از شبکه‌ها و سایت‌های متعددی تشکیل شده که این نشانگر گستردگی آن می‌باشد. در عکس زیر می‌توانید به صورت مفهومی با Domain آشنا شوید.

دامنه

اهمیت دامنه در وب‌سایت

برای شناسایی هر کامپیوتر یک آدرس IP وجود دارد که مختص به خود آن کامپیوتر می‌باشد و این آدرس شامل اعداد است. IP به دلیل اینکه از اعداد تشکیل شده است شناسایی و به کارگیری آن برای افراد سخت و مشکل است و این امر باعث شده از دامنه یا دامین برای شناسایی بهتر آدرس وب‌سایت استفاده شود.

Domain بستری را فراهم کرده تا کاربران به سهولت بتوانند سایت مورد نظر خود را پیدا کنند و نیازی نخواهند داشت که یک سری از اعداد و کدها را به یاد داشته باشند. هر دامنه یا دامین یک آدرس است که مختص به شما خواهد بود و هیچ کس دیگری نمی‌تواند از آن استفاده کند. کاربران سایتتان آدرسی را که در نوار url مرورگر خود مشاهده می‌کنند را Domain تلقی می‌کنند.‌

نحوه شروع به کارگیری دامنه چگونه است

وقتی که مرورگر شما یک درخواست را به شبکه جهانی Domain name system دامنه ارسال می‌کند این سرورها درخواست را برای تیم پشتیبانی ارسال می‌کند و این روند باعث اتصال میان دامین و هاست خواهد شد. تبدیل نام دامنه به آدرس ip توسط Dns انجام می‌شود که بیانگر قدرت تکنولوژی در اینترنت است. Domain یک آدرس IP است که هدف آن تبدیل IP اسم به آدرس وب‌سایت است. IP همان کد پستی مخصوص به شما است که توسط پروتکل DNS به اسم تبدیل می‌شود. مثلا اگر شما ارقام 172.217.18.142 را در مرورگر جستجوگر خود وارد کنید گوگل برای شما نمایش داده می‌شود.

آی پی و دامنه

سخن پایانی

ما در این مقاله به صورت مختصری شما را با Domain آشنا کردیم و شما دریافتید که با استفاده از دامنه هر سایت می‌توان از طریق مرورگر و با وارد کردن نام دامنه به آن سایت وارد شوید. برای اینکه بتوانید بهترین دامنه را برای وب‌سایتتان انتخاب کنید می‌توانید به صورت رایگان با کارشناسان مجموعه sitebaseo.com در تماس باشید تا شما را در جهت انتخاب و خرید دامنه مد نظرتان به صورت کامل راهنمایی کنند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.