درگاه های پرداخت واسطه ای، 8 مورد از مزایای مهم آن

درگاه های پرداخت واسطه ای، 8 مورد از مزایای مهم آن

اگر اشخاص بنا به هر دلایلی در گرفتن درگاه مستقیم بانکی مشکل داشتند و نتوانستند از خدمات درگاه پرداخت بانکی مستقیم استفاده کنند، شرکت‌هایی هستند که به این اشخاص توسط درگاه های پرداخت واسطه ای (درگاه پرداخت غیر مستقیم) خدمات پرداخت ارائه می‌دهند. این مراکز بعد از عقد قرارداد با شرکت‌های psp درگاه‌های پرداخت را از آن شرکت‌ها در اختیار گرفته و به کسانی که نیاز دارند ارائه می‌دهند.

میزان درآمد شرکت‌های درگاه های پرداخت واسطه ای به این گونه است که از هر تراکنشی که برای مشتری انجام می‌دهند بین 0.5 درصد تا 2 درصد را به عنوان کارمزد برمی‌دارند. شرکت‌های رابط درتعریف بانکی به عنوان پرداخت یار)خدمات خودشان را ارائه می‌دهند.

درگاه های پرداخت واسطه ای چه مزایایی دارند

در ادامه به برسی مزایایی درگاه های پرداخت واسطه ای خواهیم پرداخت:

۱_ انجام تصویه حساب روزانه

تمامی اشخاص دوست دارند که در کمترین زمان ممکن به پولی که از طریق فروش کالا یا محصول به مشتریان به دست می‌آورند دست پیدا کنند، دستگاه های پرداخت واسطه ای بهترین گزینه برای آن‌ها خواهد بود. برای کسانی که دوست دارند بعد از فروش محصول و کالا سود به دست آمده را در اختیار داشته باشند، پرداخت یار بهترین گزینه است.

۲_ در اختیار داشتن یک صفحه شخصی

یکی از بهترین امکاناتی که درگاه های پرداخت واسطه ای در اختیار شما قرار می‌دهند، می‌توان به شخصی سازی صفحه پرداخت با هر مشخصه و نام دلخواه اشاره کرد. با توجه به این امکان می‌توانید نام هر برند و یا هر صفحه را که در شبکه‌های اجتماعی به آن فعالیت دارید در صفحه شخصی پرداخت رابط قرار دهید.

۳_ نیاز به مجوز و نماد اعتماد نخواهید داشت

شما وقتی که نیاز به درگاه های پرداخت واسطه ای داشتید، احتیاجی به مجوز و تائیدی خاصی نخواهید داشت و فقط با ارائه مدارک هویتی شما به شرکت‌های واسط درکمترین زمان ممکن هویتتان تائید خواهد شد. بعد از تائید هویت با وارد کردن مشخصات و نامتان، ip مورد نظر را برای ورود به دستگاه پرداخت واسطه در اختیار خواهید داشت.

۴_ پشتیبانی از سایت‌سازها و خدمات آنها

شرکت‌های ارائه دهنده واسط برای راحتی بیشتر مشتریانشان تعداد زیادی افزونه و ماژول را در اختیار شما قرار می‌دهند، این امکانات از طریق سیستم‌های سایت سازها می‌باشد که از طرف خود شرکت در اختیار کاربران قرا داده می‌شود و یک مزیت برای شما محسوب خواهد شد تا از شرکت‌های واسط استفاده کنید.

۵_ شرکت‌های واسط به 2 روش پول را به حساب شما واریز می‌کنند

روش اول که روش کارت به کارت است می توانید هر زمانی که نیاز داشتید از وب‌سایت درگاه پرداخت شرکتی که با آن کار می‌کنید درخواست واریز را برای شرکت ارسال کنید. نکته‌ای که در این نوع از روش پرداخت باید به آن توجه داشت این است که هر 24 ساعت فقط امکان واریز 3 میلیون پول به حسابتان وجود دارد و باید 500 تومان کارمزد هم بابتش بپردازید.

روش دوم که به صورت همان روش کارت به کارت گفته می‌شود بعد از پایان ساعات کاری مبلغ فروشتان از طریق درگاه بانک مربوطه به حسابتان واریز خواهد شد و هیچ کارمزدی را پرداخت نخواهید کرد.

۶_ پشتیبانی قوی و با پیگیری سریع

در تمامی کارها به خصوص کسب کارهای اینترنتی پشتیبانی از اولویت بالای برخوردار است و داشتن یک تیم پشتیبانی قوی که به صورت آنی از شما پشتیبانی کند بسیار مهم می باشد. شما با استفاده کردن از درگاه های پرداخت واسطه ای این امکان را خواهید داشت تا از پشتیبانی قوی و با سرعت بهره مند شوید.

۷_ ساختن فرم پرداخت مورد نظر

با برخورداری از این ویژگی می‌توانید هر مبلغی را که دوست دارید برای پرداخت مشخص کنید. با تعیین کردن مبلغ پرداخت، یک فرم برایتان ساخته می‌شود که به شکل لینک برای شما فرستاده می‌شود و با ارائه این لینک به هر شخص می‌توانید مبلغ مورد نظر را پرداخت کنید.

۸_ قرار دادن صفحه پرداخت روی وب‌سایت

شما این امکان را خواهید داشت تا با نصب کردن اسکریپت بر روی وب‌سایت و هاست خودتان این امکان را فراهم سازید تا بر روی وب‌سایتتان درگاه های پرداخت واسطه ای را قرار دهید تا در دسترس کاربران و مشتریانتان قرار داشته باشد.

 چند نمونه از درگاه های پرداخت واسطه ای

در این بخش به برسی چند نمونه از درگاهای رابط خواهیم پرداخت و محاسن و معایب هرکدام را برایتان شرح می‌دهیم تا درانتخاب بهتر شما را یاری کنیم:

۱_ نکست پی

نکست پی یکی از درگاه های پرداخت واسطه ای خوب و مفید محسوب می‌شود، شاید این درگاه جدید به نظر برسد اما از امکانات خوبی برخوردار می باشد. به عنوان مثال اگر شما از این درگاه واسط استفاده کنید تا 45 روز به صورت رایگان و بدون پرداخت هیچ کارمزدی کارهایتان را انجام خواهید داد. اگر شما به هنگام استفاده از این درگاه در پرداخت‌هایتان دارای اختلال شوید، نکست پی شما را به صورت خودکار به درگاه‌های مناسب دیگر هدایت خواهد کرد.

مزایای استفاده از نکست پی

  • در کمترین زمان ممکن کارهای ثبت نام و فعال سازی شما را انجام خواهد داد
  • شما از طریق معرفی افراد و استفاده کردن آنها از این درگاه می‌توانید در نکست پی درآمد‌زایی کنید
  • در کوتاه‌ترین زمان ممکن با شما تسویه حساب می‌شود

معایب استفاده از نکست پی

  • نکست پی فقط می تواند به 2 درگاه بانکی دسترسی داشته باشد
  • شما نمی‌توانید در نکست پی از در گاه مستقیم با نامتان استفاده کنید

۲_ زرین پال

جزء اولین درگاه های پرداخت واسطه ای اینترنتی محسوب می‌شود که محبوبیت بالای دارد. زمانی که شما از زرین پال استفاده می‌کنید یک زرین کارت در اختیارتان قرار خواهد گرفت که مانند کارت عابر بانک بوده و می‌توانید با استفاده از آن در دستگاه‌های خود پرداز هم انتقال پول انجام دهید و هم برای شما پول واریز شود. در زرین پال روزهای سه شنبه کارهایتان بدون کارمزد انجام خواهد شد و در این روز خدمات رایگان است. شما با استفاده کردن از زرین پال اگر بخواهید تسویه حساب کنید نیم درصد کارمزد را باید بپردازید.

مزایای استفاده از زرین پال

  • تسویه حساب در روزهای سه شنبه به صورت رایگان برایتان انجام خواهد شد
  • می‌توانید با استفاده از زرین پال درگاه پرداخت اختصاصی را برای کسب و کارتان در اختیار داشته باشید
  • در صورت استفاده از این درگاه واسط اپلیکیشن موبایلی در اختیار شما قرار خواهد گرفت و کاربری آن آسان است
  • می‌توانید هر فرم دلخواهی را که دوست داشته باشید برای پرداخت انتخاب کنید
  • پشتیبانی مناسب و همیشگی

معایب استفاده از زرین پال

  • از معایب اساسی این درگاه بانکی می‌توان به پرداخت هزینه‌ی این شرکت برای صدور زرین گیت و زرین بال اشاره کرد

۳_ پردانو

شما با استفاده از این درگاه پرداخت می‌توانید از طریق اپلیکیشن موبایل، پرداخت درون برنامه داشته باشید. پردانو به 10 مورد از درگاه‌های پرداخت اینترنتی قابلیت اتصال دارد و شما می‌توانید با انتخاب هر کدام از این درگاه‌ها از آن استفاده کنید. یکی از ویژگی‌هایی که پردانو دارد این است شما می‌توانید با ارتقا دادن اکانت کاربری تان به اکانت ویژه دسترسی پیدا کرده و بدون کارمزد فعالیت خود را انجام دهید، ولی در این روش تسویه حساب به صورت هفتگی انجام می‌شود.

مزایای استفاده از پردانو

  • امکان اتصال همزمان به 10 درگاه بانکی
  • این درگاه ازطریق تماس و تیکتیت مورد پشتیبانی قرار می‌گیرد
  • اگر فردی را معرفی کنید می‌توانید از این طریق درآمد‌زایی کنید
  • پردانو هم به صورت مستقیم و هم به صورت واسطه‌ای قابل استفاده است
  • پرداخت درون برنامه‌ای از طریق اپلیکیشن موبایل

معایب استفاده از پردانو

یکی از اصلی‌ترین معایب این درگاه واسطه تصفیه حساب‌هایی است که به صورت پایا انجام می‌شود و مبلغ بیشتر از 200 هزار تومان را شامل می‌شود. این عامل برای خیلی از کاربران اینگونه وب‌سایت‌ها مهم است پس در هنگام انتخاب پردانو به آن توجه داشته باشید.

۴_ پی دات آی آر

این درگاه این امکان را به شما خواهد داد تا بتوانید کیف پول خود را بسازید و مدیریت حساب کاربری مناسبی نیز در اختیار شما قرار می‌دهد. پی دات آی آر متعلق به شرکت سامان کیش است که در این حوزه فعالیت می‌کند. یکی از مزایای کیف پول این است که شما نیاز نخواهید داشت به درگاه پرداخت اینترنتی شاپرک بروید و با استفاده از این امکان بدون مشکل برای کسانی که در این وب‌سایت عضویت دارند به راحتی می‌توانید پول واریز کنید.

مزایای استفاده از پی دات آی آر

  • کارمزد این درگاه فقط 1 درصد است
  • با این درگاه پرداخت می‌توانید فرم پرداخت بسازید
  • پی دات آی ار این امکان را به شما می‌
  • دهد که کیف پول بسازید
  • پشتیبانی قوی و مناسب

معایب استفاده از پی دات آی آر

  • برای استفاده کردن از خدمات درگاه مستقیم این شرکت باید شرایط خاصی را داشته باشید و این خدمات به هر وب‌سایتی تعلق نمی گیرد

پی پینگ

این درگاه نیز بسیار جوان و نو پا می باشد اما با ارائه سرویس‌های متنوع توانسته درصد رضایت زیادی را از آن خود کند و یکی از درگاه های پرداخت واسطه ای به شمار می‌رود. خدمات این درگاه بسیار ساده و کاربر پسند بوده و درکمترین زمان امکان پرداخت وجود دارد.

مزایای استفاده از پی پینگ

  • ساخت لینک حرفه‌ای
  • پرداخت آسان
  • ایجاد صفحه‌ی شخصی برای پرداخت

معایب استفاده از پی پینگ

  • کارمزد مشخصی در خدمات شخصی وجود ندارد
  • تاخیر در تسویه حساب‌های تجاری

سخن پایانی

خیلی از کسب کارهای کوچک و متوسطی وجود دارند که به دلایل متعددی نمی‌تواند از درگاه مستقیم بانکی استفاده کنند و باید خدمات پرداخت درگاه واسط را در اختیار داشته باشند. توصیه ما به این اشخاص این است که قبل از انتخاب درگاه واسط مورد نظرشان این مقاله را تا آخر مطالعه کنند و با توجه به نکات گفته شده اقدام به انتخاب درگاه های پرداخت واسطه ای کنند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.