راه اندازی کسب و کار اینترنتی در خانه، معرفی 5 شغل آنلاین در منزل

راه اندازی کسب و کار اینترنتی در خانه، معرفی 5 شغل آنلاین در منزل

راه اندازی کسب و کار اینترنتی در خانه یکی از راهکارهای موثر و مفیدی است برای خانم‌های خانه دار و افرادی که تمایل دارند برای خودشان و در خانه یک کسب کار راه‌اندازی کنند، با ما همراه باشید تا در این مقاله شما را با این نوع از کسب کار بیشتر آشنا کنیم.

در دنیای امروزی تمام افراد سعی بر آن دارند تا بتوانند درآمد خود را افزایش دهند و در واقع پولسازی بیشتری را در تجارت و کسب و کارشان ایجاد کنند. برای زندگی کردن هزینه‌های گوناگون را باید پرداخت کرد، خرید خانه یا کرایه کردن آن ،خرید خودرو، راه‌اندازی کسب و کار مورد نظر و غیره… در واقع برای به دست آوردن همه این‌ها باید هزینه‌های زیادی را پرداخت کنید تا برای ما مهیا شوند‌.

با وجود رشد جمعیت دنیا و پیشرفت‌های زیادی که در عرصه تکنولوژی صورت گرفته است، هزینه‌های زندگی روز به روز افزایش پیدا می ‌کند و افراد نیازمند کار کردن بیشتر و یا شغل‌های دوم و سوم هستند. اما با بالا رفتن جمعیت به تعداد انسان‌ها نیز افزوده می‌شود و نیازهای اشخاص افزایش پیدا می‌‌کند. وقتی که کارمند یک اداره هستید و ساعت ۴ به منزل می‌‌آیید در حقیقت نصف روز را کارکرده اید و نصف دیگر روز زمان دارید.

برای انجام کار بارها به خودتان گفته‌اید که در این وقت باقیمانده چه کاری می ‌توانم انجام دهم و یا چه کاری بهتر و با صرفه‌تر است برای انجام دادن؟ و یا یک خانم خانه‌دار علی‌رقم اینکه تمام کارهای مربوط به خانه را انجام می‌دهد باز وقت لازم و مفید برای انجام کاری دیگر را خواهد داشت. راه‌ اندازی کسب و کار اینترنتی در خانه یک ایده مناسب و با ارزش در این راستا می‌باشد، ولی چگونه و از کجا شروع کنیم؟

راه اندازی کسب و کار اینترنتی در خانه به چه صورت است

هر کاری از که از طریق اینترنت در محیط منزل انجام می‌دهید و از آن کسب درآمد دارید، را کسب و کار اینترنتی در منزل می ‌گویند. شما هنگامی که در محیط امن و گرم خانه مشغول به ارائه خدمات و محصولات به مشتریان هستید هم به کارهایتان تسلط دارید و هم در محل زندگیتان به دور از ترافیک و آلودگی هوا و بیماری‌ها در حال به دست آوردن پول هستید.

مراحل راه‌اندازی کسب و کار اینترنتی در خانه

پیش از اینکه اقدام به فعالیت کاری کنید باید قبلا به آن کار به خوبی فکر کرده باشید تا بتوانید با تصمیم درست و هدفمند راه درست را برای رسیدن به اهدافتان بردارید. راه اندازی کسب و کار اینترنتی در خانه نیز دارای مراحل و قسمت‌هایی می‌باشد تا شما را به آن چیزی که دوست دارید برساند. در این بخش به مهم‌ترین مراحل آن می پردازیم:

۱_ انتخاب شغل و حوزه فعالیت در منزل

در واقع شما در اول راه قدم برداشته‌اید و کاری را که دوست دارید در منزل انجام دهید و از آن کسب و کار، درآمد داشته باشید را انتخاب کرده و آماده به انجام دادن هستید. به طور کلی در حوزه فعالیت منزل هم می‌توانید از طریق اینترنت کار‌های خود را انجام دهید.

کارهایی از قبیل آشپزی، شبکه‌های اجتماعی، طراحی و دوخت لباس‌های مردانه و زنانه، طراحی سایت و سئو، شیرینی پزی و قنادی در منزل، بازاریابی شبکه توسط اینترنت، تولید محتوای با ارزش و کارهای زیاد دیگر، تمامی فعالیت‌ در هر بخش شامل چندین شاخه و زیرشاخه می‌باشد که هرکدام را می‌توانید بسته به نوع علاقه و رشته‌ای که دارید انتخاب نمایید و جزوء راه اندازی کسب و کار اینترنتی در خانه محسوب می‌شوند.

۲_ طراحی یک وب‌سایت یا وبلاگ

یکی دیگر از روش‌های راه اندازی کسب و کار اینترنتی در خانه ساخت سایت است. شما با راه‌اندازی و طراحی وب‌سایت صاحب یک مغازه و کسب و کار هستید با این تفاوت که در کسب و کارهای سنتی و بازاری نوع فروش و تعداد مشتریان با کسب و کار در دنیای اینترنت متفاوت است. شما از طریق وب‌سایتی که در اختیار دارید به طیف عظیمی از کاربران و مخاطبان در دنیای اینترنت دسترسی دارید و می‌توانید از این طریق قشر زیادی از اشخاص را بسته به نوع فعالیت و زمینه کاری شان به سوی خودتان بکشانید.

۳_ تبدیل کردن سایت به یک فروشگاه و یا شرکت ارائه خدمات یا محصولات

هنگامی که شما یک وب‌سایت را طراحی و راه‌اندازی کرده‌اید در واقع شما صاحب یک مغازه خالی با تعداد مشتریان زیادی هستید که همگی کاربران در این انتظار هستند تا شما با پر کردن مغازه جوابگوی آنها باشید. بله درست متوجه شده‌اید مغازه‌ی خالی با مشتریان زیاد!

از این تعبیر استفاده کردیم تا شما به راحتی متوجه موضوع شوید که می‌‌توانید با تبلیغ و یا گذاشتن کالای خودتان و یا بازاریابی که درون سایتتان برای کسب و کارتان انجام می‌دهید مغازه خالی را پر کرده و به تمام مشتریانی که در بیرون مغازه منتظر شما هستند خوش آمدگویی کنید. با استفاده از امکاناتی که در وب‌سایت شما وجود می‌توانید نسبت به کسب و کار خودتان بازاریابی موفقی را انجام دهید و درآمدزایی خودتان را در منزل شروع کنید.

۴_ توسعه و بهینه‌سازی وب‌سایت و درآمد بیشتر

احتمالا برایتان اتفاق افتاده است که به یک مغازه یا فروشگاه بروید و زیبایی و نظم در چیدمان و دکوراسیون فروشگاه آنقدر برایتان جذاب باشد که اگر برای خرید کردن یک محصول و کالا رفته باشید چندین محصول دیگر را نیز برای خودتان بخرید. همانطور که می‌دانید زیبایی و آراستگی نقطه قوت وب‌سایت شما خواهد بود و شما با توجه به ابزارهایی که در اختیار دارید می‌توانید قالب‌ها، رنگ‌ها و صفحات وب‌سایتتان را به گونه‌ای زیبا و جذاب کنید که با وارد شدن هر کاربر به سایت شما احساس رضایت در او ایجاد شود.

امکانات و ابزارهایی که برای وب‌سایت شما طراحی شده است می ‌تواند نظر کاربران را به خود جلب کند و با انجام دادن تمامی کارهایشان در سایت از خرید کردن گرفته تا پرداخت مبلغ و تحویل آن همیشه برای دریافت خدمات به وب‌سایت ما مراجعه کنند. با محتوای ارزشمندی که در اختیار مخاطبان قرار می‌دهید این بستر را برایشان فراهم می‌سازید تا با خواندن مقالات و مطالعه کردن مشخصات محصولات و کالاها به درستی بتوانند محصول مورد نظرشان را از وب‌سایت شما تهیه کنند.

۵_ گسترش کسب و کار

شما در این مرحله به درآمد بالایی در کسب و کار اینترنتی در خانه می‌رسید. رضایت مشتریان و فروش مناسب باعث می‌شود تا شما به درآمد زایی خوبی در فضای اینترنت رسیده و کسب و کار خود را روز به روز گسترش دهید و در راه اندازی کسب و کار اینترنتی در خانه موفق ظاهر شوید.

شما باید با گسترش دادن کار خود منطقه خدمات رسانی را بزرگتر کنید و بتوانید به اشخاص زیادتری محصولاتتان را ارائه دهید. می‌توانید با تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی، لینک دادن و گرفتن در وب‌سایت‌های معتبر، افزایش محصولات و زیاد کردن تنوع آنها و نوشتن محتوای با ارزش و مفید و قرار دادن آن در وب‌سایتتان این مهم را به خوبی انجام دهید.

دلایل شکست خوردن افراد در راه اندازی کسب و کار اینترنتی در خانه

در برخی از مواقع افراد در راه اندازی کسب و کار اینترنتی در خانه دچار شکست می‌شوند و قادر به انجام تجارت اینترنتی در منزل نیستند، این دلایل عبارتند از:

۱_ راحت طلبی

 افرادی وجود دارند که تصور می‌کنند با راه‌اندازی یک وب‌سایت و شروع کسب و کار اینترنتی از فردای آن روز با درآمد بالا روبرو خواهند شد و می توانند پول زیادی را به دست بیاورند؟ ما منکر این حرف نیستیم که در دنیای اینترنت پول زیادی جابجا می‌شود و گاهاً سایت‌هایی هستند که پول پارو می‌کنند، اما قواعد و اصولی وجود دارد که باید یک به یک اجرا شوند و وارد فاز عمل شوند تا به این نتیجه دلخواه دست یابید.

شما با راه‌اندازی یک وب‌سایت تازه کارتان را شروع کرده‌اید، پس با تمام انرژی و با فعالیت مداوم خود در تمامی طول سال روی آن کار کنید تا با پوشاندن اشکالات، اشتباهات و نقص‌های کار و ارائه خدمات مطلوب به مشتریان به هدفتان دست یابید.

۲_ فقدان صبر و تحمل

 باید به این موضوع توجه ویژه‌‌ای داشت که داشتن صبر و تحمل کلید تمامی موفقیت‌ها است و اکثر مردم از این موضوع بی خبرند. این انتظار را نداشته باشید که با طراحی یک وب‌سایت از همان اول مشتریان به سراغتان بیایند و وقت سر خاراندن نداشته باشید، زیرا در کسب و کارهای اینترنتی زمان بسیار مهم است و باید برای موفقیت و پیشرفت هر وب‌سایتی زمان بگذارید تا به نتیجه دلخواهتان برسید و به دلیل نداشتن مشتریان لازم نباید بعد از مدتی کسب و کار اینترنتی خودتان را رها کنید.

یادتان باشد که شاید از طریق کسب و کار در وب‌سایت و اینترنت دیرتر به درآمد دست پیدا کنید اما وقتی که قطارتان روی ریل افتاد دیگر از کار نمی‌افتد! پس تحمل و صبر را الگوی خودتان قرار دهید.

۳_ داشتن تصورات اشتباه و کاذب

بسیاری از افراد هستند که تصور می‌کنند با راه‌اندازی یک وب‌سایت میلیونر می‌شوند و خیلی راحت و ساده این پروسه را طی می‌کنند و یا عده‌ای هستند که با چند ساعت کار کردن بر روی وب‌سایت سرد شده و از کارشان پشیمان می‌شوند. توجه داشته باشید که داشتن تصورات اشتباه از محیط کار نیز ضربه زننده خواهد بود و این که دوست داشته باشید که در دفتری بزرگ و دنج دارای امکانات رفاهی و آسایشی، تبلیغات زیاد و گسترده، داشتن چند نیروی کار، دستور دادن و مواردی از این قبیل می تواند در کار شما اختلال ایجاد کند و این عوامل از دلایل شکست راه اندازی کسب و کار اینترنتی در خانه محسوب می‌شود.

امروزه پول درآوردن و کسب درآمد در اینترنت دور از دسترس نخواهد بود زیرا با اندکی جستجو در گوگل متوجه می‌شوید که خیلی از وب‌سایت‌ها به صورت موفق مشغول به فعالیت و بیزینس می‌باشند. روی دیگر سکه را مشاهده کنید و جستجویی کنید در رابطه با وب‌سایت‌هایی که قبل از موفقیت از کار دست کشیده و اعلام ورشکستگی نمودند.

این موارد همه نشانگر این است که وقتی وارد فضای اینترنت شده‌اید و انتظار درآمد‌زایی را از طریق سایت یا وبلاگی داشتید باید متوجه این موضوع باشید که داشتن صبر و زمان همراه زمانبندی دقیق و کار کردن مداوم از مهم‌ترین عوامل موفقیت یک وب‌‌سایت محسوب می‌شود.

بگذارید یک مثال بزنیم تا این مطلب برای شما کاملا تثبیت شود، شرکت آمازون یک شرکت‌ بزرگ و معروف است که در سرتاسر جهان شاید کمتر کسی اسم آن را نشنیده باشد، این شرکت کار خود را در یک اتاق کوچک شروع کرد و در واقع آقای جف بزوس که رئیس و بنیانگذار این شرکت است سالیان را در داخل این دفتر کار کوچک مشغول به فعالیت و مدیریت وب‌سایت آمازون بود و باعث شد که این شرکت بزرگ و موفق به جایگاه امروزی دست پیدا کند.

چند نمونه از کارهای اینترنتی که در منزل می‌توانید انجام دهید

حالا نوبت آن است که به چند نمونه از کارهای اینترنتی که می‌توانید در خانه انجام دهید اشاره کنیم:

۱_ مشاوره و مربی‌گری

مشاوره و مربی‌گری یکی از راهکارهای راه اندازی کسب و کار اینترنتی در خانه محسوب می‌شود. این کسب و کار اینترنتی مختص به کسانی است که دارای تخصص و مدرک فنی در این زمینه می‌باشند. این افراد اصولاً دارای شغل بیرون از منزل هستند و دوست دارند که در ساعت اضافی کار دوم را در منزل شروع کنند و یا عده‌ای از این عزیزان که بنا به دلایل گوناگون در بیرون از منزل شاغل نیستند دوست دارند در منزل از طریق سایت به حرفه و تخصصشان رونق بیشتری ببخشند و مشتریان و مخاطبانشان را توسط وب‌سایتشان سرویس دهی کنند.

روانشناسان و مربیان ورزشی، آموزشگاهی و حرفه‌های گوناگون دیگر که در امر مشاوره، آموزش و مربیگری فعالیت دارند با راه‌اندازی یک وب‌سایت حرفه‌ای می ‌توانند در خانه به فعالیت شان بپردازند و هیچ محدودیتی را برای این کار پیش رو نخواهند داشت.

۲_ تولید محتوا در منزل

این اشخاص می توانند از طریق راه اندازی کسب و کار اینترنتی در خانه به فعالیت بپردازند. امروزه محتوا نویسی، سئو و بهینه سازی و فعالیت‌های اینترنتی جزوء مهم‌ترین و مفید‌ترین کارها قلمداد می‌شوند، اگر شما نویسنده و یا محتوا نویس هستید با تولید محتوا و نوشتن مقاله‌های ارزشمند مشتریان بسیار زیادی خواهید داشت. روند کار این عزیزان به این شکل است که یک وب‌سایت شخصی را برای خودشان راه‌اندازی می‌کنند و با توجه به تخصصی که در زمینه نوشتن دارند شروع به تبلیغ و معرفی هنر خودشان در وب‌سایت می‌کنند.

هر سایت دارای امکاناتی است تا شما بتوانید مقاله ‌ها و محتوای مورد نظر و نمونه کارهایتان را در صفحات آن قرار دهید و کاربران و مخاطبان با سرچ کردن آدرس سایت شما به صفحات مورد نظر دسترسی خواهند داشت و تمام مشخصات، پروفایل، رزومه کاری، تجربیات و سوابق کاری شما را مشاهده می‌کنند. شما با فعالیت در وب سایتتان دست به قلم بودنتان را بر همگان آشکار می‌سازید.

۳_ پشتیبانی و مدیریت شبکه‌های اجتماعی

در این نوع از خدمات اینترنتی شما می‌توانید در داخل خانه شبکه‌‌های اجتماعی را مدیریت کنید و کاربران و مخاطبان در این نوع از شبکه‌ها با شما در تعامل باشند، تمامی افرادی که از طریق شبکه‌های اجتماعی مثل تلگرام، اینستاگرام و فیسبوک با شما در ارتباط هستند نیازمند این می‌باشند تا شما بتوانید به شکل درستی به آنها خدمات رسانی کرده و به خوبی از نیازهای آنها پشتیبانی کنید ، فعالیت در شبکه های اجتماعی از دیگر راهکارهای راه اندازی کسب و کار اینترنتی در خانه محسوب می‌شود. می‌‌توانید با مدیریت و پشتیبانی شبکه‌های اجتماعی در خانه در جهت تبلیغ و بازاریابی محصولات و خدمات ارائه شده در این اپلیکیشن‌ها فعالیت‌های گسترده‌ای داشته باشید.

۴_ ارائه محصولات و خدمات خودتان

کسب و کارهای اینترنتی در خانه فقط شامل ارائه و معرفی محصولات شرکت‌ها و یا اشخاص دیگر نیست و شما می‌توانید با قرار دادن محصول و یا کارهای خودتان به یکی از فروشندگان موفق و پولساز در اینترنت تبدیل شوید. کافیست محصولی را که قرار است از طریق اینترنت به کاربران و مشتریان ارائه دهید را مشخص کنید و سپس با عرضه آن به کاربرانتان نظرات آنها را به خودتان جلب کنید.

شاید بپرسید چگونه محصول خودم را در فضای اینترنت به فروش برسانم؟ جواب شما ساده و راحت است، با راه‌اندازی یک وب‌سایت حرفه‌ای این دسترسی را خواهید داشت تا محصولات و خدماتتان را به همه افراد ارائه دهید. با انجام تبلیغات در سایتتان و مشخص کردن نوع ،جنس و قیمت محصولات این امکان را به کاربران می‌دهید تا با کمال رضایت و اطمینان از وب‌سایت شما خرید کنند.

۵_ پشتیانی و مدیریت وب‌سایت‌ها

یکی از مهم‌ترین دلایل پیشرفت و فروش خوب در هر وب‌سایت وجود خدمات پشتیبانی و مدیریت قوی در آن است. مدیریت و پشتیبانی سایت باعث از بین رفتن باگ‌های سایت می‌‌شود و این امکان را برای سایت به وجود می‌آورد که کاربران زیادی به سوی شما کشیده شوند. پشتیبانی و مدیریت هر وب‌سایت که از مهم‌ترین کارهای اینترنتی محسوب می‌شود که در خانه قادر به انجامش خواهید بود. با انجام دادن و پایبندی به تمامی قواعد، اصول، پشتیبانی و مدیریت سایت با درصد بالایی از مخاطب و کاربران روبرو خواهید کرد.

سخن پایانی

راه اندازی کسب و کار اینترنتی در خانه موقعیتی است عالی برای تمامی افرادی که بنا به هر دلایلی تمایل دارند تا در منزل خودشان کسب کاری را راه‌اندازی کنند و بتوانند از این طریق درآمد خوبی را به دست آورند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.