راه‌های تشخیص لینک خوب از لینک بد چیست؟ معرفی 5 ترفند مهم

راه‌های تشخیص لینک خوب از لینک بد چیست؟ معرفی 5 ترفند مهم

تشخیص لینک خوب از لینک بد از جمله کارهای مهمی است که هر مدیر و صاحب سایتی باید آن را به خوبی تشخیص دهد. وقتی که وب‌سایت‌های متفاوتی به سایت شما لینک می‌فرستند به این عملیات بک لینک گفته می‌شود و شما از این کار برای بالا رفتن ترافیک سایتتان استفاده خواهید کرد. شما نیز می‌توانید به وب‌سایت‌های دیگر لینک ارسال کنید و این کار می‌تواند در گاهی اوقات توسط هر 2 سایت انجام شود.

یک سایت زمانی که از وب‌سایت‌های مختلفی بک لینک دریافت کند رتبه و جایگاهش در نتایج جستجوی گوگل افزایش خواهد داشت و این امکان را دارد تا در نتایج جستجوی به کاربران زیادی نمایش داده شود. کسانی که در زمینه سئو و طراحی سایت از تجربه بالایی برخوردار هستند تمامی تلاششان را می‌کنند تا با استفاده از بک لینک بتوانند در رتبه سایت مورد نظرشان تغییرات چشمگیری را ایجاد کنند که این عامل نشان دهنده ضرورت بک لینک مناسب برای هر وب‌سایتی است.

اهمیت لینک سازی در وب‌سایت

با توجه به اهمیتی که لینک‌ها دارند می‌توانند تاثیرات زیادی را بر روی عملکرد هر وب‌سایتی بگذارند و یا اگر به صورت اصولی و درست از لینک استفاده نشود تاثیرات مخربی را بر روی وب‌سایت می‌گذارد. استفاده درست و اصولی از لینک از مهم‌ترین ارکان رتبه‌بندی وب‌سایت‌ها است.

تمامی وبمستران و کسانی که در حوزه وب مشغول به فعالیت هستند گواه این موضوع هستند که دریافت بک لینک مناسب میتواند شرایط یک وب‌سایت را تغییر دهد و رتبه آن را بالا ببرد و در مقابل دریافت کردن بک لینک مخرب و نامناسب می‌تواند جایگاه وب‌سایت شما را به خطر بیندازد، حال سوال اینجاست که راه‌های تشخیص لینک خوب از لینک بد چیست؟ تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا جواب درستی را به شما بدهیم.

مهم‌ترین ترفند‌های تشخیص لینک خوب از لینک بد

در ادامه به برسی ترفند‌های مهم برای تشخیص لینک خوب از لینک بد خواهیم پرداخت:

۱_ لینک‌های مناسب از سایت‌های معتبر و قابل اعتماد به دست خواهند آمد

توجه داشته باشید وب‌سایتی که به شما لینک می‌دهد باید از رتبه و جایگاه مناسب و خوبی برخوردار باشد زیرا این عامل بسیار هائز اهمیت بوده، توجه داشته باشید سایت‌های اسپمی در رتبه‌بندی وب‌سایت شما نتایج منفی را به جا خواهند گذاشت. با توجه به آمار اگر یک سایت بخواهد در نتایج جستجوی صفحات بالای گوگل به نمایش در آید 70 درصد از عوامل موفقیت آن را بک لینک‌ها تشکیل خواهند داد که می‌تواند آمار وسوسه کنندای باشد.

اما تمامی لینک‌ها را نمی‌توان مثل هم دانست زیرا اگر شما یک بک لینک nofollow برای وب‌سایتان در اختیار داشته باشید به دلیل ارزش و معتبر بودن، این نوع از لینک‌ها ارزش چند برابری را نسبت به لینک‌های dofollow خواهد داشت. اگر وب‌سایتی را مشاهده کردید که در زمان بروزرسانی دچار افت زیادی شد دلیل اصلی آن وجود لینک‌های نامعتبر زیادی است که از سایت‌های متعددی دریافت کرده است، این موضوع را باید یکی از راه‌های تشخیص لینک خوب از لینک بد محسوب کرد. 

۲_ لینک‌های هم جهت با محتوا

لینک‌های مناسب باید هم سو با محتوا باشند و با توجه به هم در یک جهت مشخص به حرکتشان ادامه دهند. باید دقت کنید از متن‌های طبیعی برای لینک‌هایتان استفاده کنید، برای این کار می‌توانید با تولید کردن محتوا با استفاده از محتوای تولید شده اقدام به ساختن لینک مورد نیاز خودتان کنید.

اگر در متن موجود در انتها و یا ابتدای لینک شبهاتی باشد امکان اسپم شناخته شدن این لینک وجود خواهد داشت. بر اساس آمار مقالاتی که در نتایج جستجوی گوگل از رتبه و جایگاه بالاتر نسبت به بقیه برخوردار هستند از تعداد کلمات بالای 2400 برخوردار هستند و با توجه به این گفته‌ها شما می‌توانید از وب‌سایتهایی بک لینک دریافت کنید که محتواهای طولانی و طبیعی دارند، زیرا این عامل می‌تواند در جایگاه و رتبه وب‌سایت شما تاثیرات ارزشمندی را ایجاد کند.

۳_ از وب‌سایت‌هایی لینک دریافت کنید که به موضوع موجود در سایت شما توجه داشته باشند

یکی از نکات مهمی را که شما در زمان بک لینک باید به آن توجه کنید این است که بهترین لینک‌ها از وب‌سایت‌هایی هستند که هر دو سایت لینک دهنده از لحاظ موضوعی با یکدیگر مرتبت باشند. در واقع باید منبع لینک مرتبت با محتوای وب‌سایت شما متناسب باشد تا در جایگاه و رتبه کسب‌کار اینترنتی شما تاثیرات مثبتی را ایجاد کند.

۴_ از لینک‌هایی استفاده کنید که هر دو قابلیت nofollow و dofollow را داشته باشند

دقت داشته باشید که از لینک dofollow به تنهایی استفاده نکنید و برای اینکه لینک‌های طبیعی با ظاهر قابل قبولی داشته باشید باید لینک‌های nofollow نیز استفاده کنید. لینک dofollow می‌تواند عملکرد سایت شما را در موتور‌های جستجوی ارتقاء دهد، لینک nofollow اگر از سایت‌های معتبر و با ارزش فرستاده شود می‌تواند باعث بالا رفتن نرخ کلیک سایت شما شده و ترافیک زیادی را برا شما مهیا کند.

۵_ بک لینک از سایت‌های با Domain Authority زیاد

لینک‌گیری از سایت‌هایی که دارای اعتبار بالای دامنه هستند از دیگر راه‌های تشخیص لینک خوب از لینک بد محسوب می‌شود و می‌تواند ارزش و اعتبار سایت شما را بالا ببرد، یک سایت توانمند و قوی از یک اعتبار دامنه با ارزش بهره می‌برد.

سخن پایانی

تشخیص لینک خوب از لینک بد از این بابت اهمیت دارد، زمانی که از لینک‌های مناسب و درست در وب‌سایتتان استفاده کنید می‌تواند جایگاه و رتبه سایت شما را ارتقاء دهد و عکس این موضوع نیز واقعیت دارد و در صورت استفاده کردن از لینک‌های غیر اصولی امکان افت شدید سایت مورد نظر وجود دارد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.