روش های درآمد زایی سایت های محتوایی | 7 راهکار پولساز هدفمند

روش های درآمد زایی سایت های محتوایی | 7 راهکار پولساز هدفمند

روش های درآمد زایی سایت های محتوایی را باید در تمامی وب‌سایت‌های محتوایی پیاده سازی کرد تا آنها با استفاده از این اصول بتوانند به بهترین شکل ممکن در وب‌سایت به درآمد مد نظر دست یابند. بسیاری از مدیران سایت‌های محتوا بر این باور هستند که فقط می‌توانند از طریق تبلیغات به کسب درآمد بپردازند و هیچ راه دیگری برای آنها وجود ندارد، در صورتی که این باور اشتباه است و سایت‌های محتوایی می‌توانند از روش‌های زیادی برای کسب درآمد استفاده کنند، این موضوع سبب شده است تا امروزه این سایت‌ها بتوانند درآمد زیادتری را به نسبت به گذشته به دست آورند.

محتوا در وب‌سایت

زمانی که شما به عنوان صاحب یک سایت محتوایی قصد دارید از روش‌های درآمد‌زایی سایت‌های محتوایی استفاده کنید قبل از هر چیز باید توجه داشته باشید که در سایت شما باید محتواهای با کیفیت و ارزشمندی قرار داشته باشد تا کاربران و مخاطبان شما با مراجعه به این محتواهای نیازهایشان را برطرف سازند و سبب شود تا ترافیک سایت شما افزایش پیدا کند، زمانی که ترافیک سایتی با افزایش همراه بود، درآمد آن نیز بالا خواهد رفت.

هر چقدر اعتبار سایت شما بالاتر رود روش‌های استفاده شده برای درآمد زایی نیز بازخورد بهتری را برای شما به همراه خواهد داشت.

بهترین روش های درآمد زایی سایت های محتوایی

در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با مهم‌ترین روش درآمد زایی سایت های محتوایی آشنا کنیم:

روش اول: استفاده از تبلیغات کلیکی

تبلیغات کلیکی را باید از بهترین روش‌ های درآمد زایی سایت های محتوای محسوب کرد که می‌تواند درآمد این گونه وب‌سایت‌ها را تا چندین برابر افزایش دهد. در روش تبلیغات کلیکی درآمد شما به این شکل خواهد بود که به دنبال هر کلیکی که کاربران بر روی لینک مد نظر شما انجام می‌دند درآمد را برای شما در پی خواهد داشت و هر چقدر تعداد بازدید کنندگان و میزان ترافیک وب‌سایت شما بالاتر باشد درآمد شما نیز افزایش خواهد یافت.

به عنوان مثال زمانی که میزان ترافیک وب‌سایت شما روزانه بالغ بر 500 هزار بازید باشد و قیمت هر کلیک 100 تومان باشد و هر روز 20 هزار کاربر بر روی تبلیغات وب‌سایت شما کلیک کنند شما روزانه 200 هزار تومان درآمد خواهید داشت. سایت‌هایی که از این روش برای تبلیغات استفاده می‌کنند تبلیغات مد نظر خودشان را در قسمت پنل کناری صفحه وب‌سایت و یا در قسمت سایدبار سایت قرار می‌دهند.

روش دوم: استفاده از ریپورتاژ آگهی است

در زمان استفاده از ریپورتاژ آگهی به این موضوع توجه کنید که و‌ب‌سایت‌های محتوایی که قرار است از این روش استفاده کنند باید هم از اعتبار و قدرت مناسبی برخوردار باشند و هم باید سئو و بهینه سازی خوبی داشته باشند.

ریپورتاژه آگهی به این صورت است که وب‌سایت‌هایی هستند که از بازدید زیادی برخوردار هستند و متن پیشنهادی شما را با هدف معرفی کسب کار شما و گرفتن بک لینک در صفحات خودشان تبلیغ می‌کنند. زمانی که شما از خدمات ریپورتاژ آگهی برای رسیدن به درآمد بیشتر استفاده می‌کنید به واسطه‌ی اینکه دائمی است، می‌تواند بک لینک‌های با کیفیت و دائمی را برای شما ایجاد کند و کاربران زیادی را به سایت شما روانه کند.

روش های درآمد زایی سایت های محتوایی

روش سوم: استفاده از روش (همکاری در فروش)

وقتی که شما با واژه همکاری در فروش روبرو می‌شود شاید اولین فکری که به ذهن شما می‌رسد این باشد که باید کالایی را از یک شرکت به فروش برسانید و در ازای فروش آن پورسانتی به شما تعلق می‌گیرد، شاید این روش هم جزوه همکاری در فروش باشد ولی ما قصد دایم تا روش دیگری را برای شما بازگو کنیم.

در این روش شما نمی‌توانید اقدام به تولید کردن یک مقاله کنید که هدف خاصی را دنبال کند و به دنبال آن تعداد بازدید بالای داشته باشد، مثلا برای مجموعه‌ی sitebaseo مقاله‌ای را بنویسید که درباره آموزش وردپرس باشد و در این مقاله یک لینک را قرار دهید، هر زمانی که کاربر بر روی لینک مورد نظر کلیک کند و وارد صفحه آموزش وردپرس در سایت با سئو شود مبلغی به عنوان کمیسیون برای شما در نظر گرفته خواهد شد و هر چقدر تعدا افرادی که بر روی این لینک کلیک می‌کنند بیشتر باشد شما میزان درآمد بالاتری خواهید داشت.

شما باید در روش همکاری در فروش از مقالات و مطالبی استفاده کنید که در آن از کلید واژهای پربازید استفاده شده باشد و این مطالب بتواند به خوبی نیازهای کاربران را برطرف سازد تا هم بتوانید ترافیک بالای را برای وب‌سایتتان ایجاد کنید و هم بازخورد خوبی به شما دهد.

روش چهارم: در صفحات پربازید سایت اقدام به تبلیغات کنید

یکی دیگر از مهم‌ترین روش‌های درآمدزایی سایت‌های محتوایی تبلیغات هدفمند و اصولی در صفحات پربازید است. زمانی که شما در صفحات پربازید وب‌سایتتان اقدام به تبلیغات می‌کنید به واسطه بازید زیادی که از این صفحه دارید، کاربران زیادی به تبلیغات شما دسترسی خواهند داشت و هر چقدر بازدید این صفحات زیادتر باشد میزان درآمدی حاصل از آن نیز افزایش می‌یابد.

روش پنجم: استفاده از عضویت ویژه

استفاده از روش عضویت ویژه برای درآمدزایی در وب‌سایت‌هایی کاربردتری تر خواهد بود که از کاربران و مخاطبان زیادی برخوردار هستند و هر چقدر میزان ترافیک وب‌سایت شما افزایش پیدا کند، درآمد شما نیز بالاتر خواهد رفت. بهتر است از عضویت ویژه در سایت‌هایی استفاده شود که در زمینه محتوای آموزشی به فعالیت مشغول هستند و به هر میزان بتوانید محتواهای آموزشی بهتر و با کیفیتری را به کاربران ارائه دهید که همسان با نیازهای آنها باشد، درآمد شما نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

پیشنهاد ما به وب‌سایت‌هایی که در این زمینه قصد فعالیت دارند این است که در ابتدا به کاربران یک سری محتواهای آموزشی ابتدایی را به صورت رایگان ارائه دهید تا کاربران ترقیب شوند از دیگر محتواهای وب‌سایت شما نیز استفاده کنند و بعد دورهای جامع و پیشرفته را به آنها پیشنهاد دهید تا کاربران با اشتیاق اقدام به خرید عضویت ویژه کنند. از جمله وب‌سایت‌های موفقی که در این زمینه به فعالیت مشغول سایت متمم است که توانسته است توجه زیادی از کاربران را به خود جلب کند.

روش های درآمد زایی سایت های محتوایی

روش ششم: استفاده از محتواهای حمایت شده

تمامی وب‌سایت‌هایی که محتوا محور هستند می‌توانند از روش حمایت شده (اسپانسری) استفاده کنند. زمانی که شما از محتواهای حمایت شده در سایتتان استفاه می‌کنید به واسطه‌ی ساختاری که دارد، در دید کاربر آزار دهند و تبلیغاتی محسوب نمی‌شود و اثرات مثبتی را در او ایجاد می‌کند.

در این نوع از محتواها هیچ گونه لینکی وجود ندارد و به این روش اجرا می‌شود که مثلا شما درباره رستوران‌های معروف شهر به تبلیغات می‌پردازید و قرار است که به کاربران بهترین آنها را معرفی کنید، در آخر مقاله به رستوران نایب اشاره می‌کنید و این به معنی آن است که هدف اصلی شما رستوران نایب است.

این نوع از محتواها با توجه به ویژگی‌هایی که دارد احساس خوبی را در مخاطب ایجاد می‌کند و سبب می‌شود تا کاربران با حس کنجکاوی مطلب شما را تا انتها ادامه دهند.

روش هفتم: استفاده از خبرنامه ایمیلی در سایت

وب‌سایت‌هایی که در زمینه محتوا به فعالیت مشغول هستند اصولا کاربران زیادی دارند و این سایت‌ها تعداد اعضای زیاد در خبرنامه‌های ایمیلی خود دارند که سبب شده تا استفاده از روش تبلیغات ایمیلی به یکی از روش‌های درآمد زایی سایت‌های محتوایی تبدیل شود.

با توجه به اینکه هزینه تبلیغات ایمیلی زیاد است اما سود به دست آمد از آن نیز بالا است و برای در آمدزایی سایت‌های محتوایی مناسب است، دقت داشته باشید که اگر به صورت غیره اصولی و از این نوع روش استفاده کنید این احتمال وجود دارد تعدادی از کاربران وب‌سایتتان را از دست دهید.

روش تبلیغات در خبرنامه ایمیلی به این صورت است که تبلیغات در قالب ایمیل به کاربران صورت می‌گیرد و در واقع با استفاده از ایمیل از کاربران این درخواست را دارید تا از محصول و یا خدمات پیشنهادی استفاده کنند. این روش یا به صورت تک تک و با ارسال بنری به هر کدام از کاربران صورت می‌گیرد و یا برای تمامی کاربران وب‌سایت یک ایمیل تبلیغاتی ارسال خواهد شد.

سخن پایانی

شما می‌توانید با توجه به حوزه فعالیت و موضوع سایتتان از هر کدام روش‌های درآمد زایی سایت‌های محتوایی استفاده کنید و درآمد سایت محتوایی خودتان را افزایش دهید. توجه داشته باشید که استفاده کردن از تمامی این روش‌ها به صورت همزمان در یک سایت باید کاملا حساب شده و اصولی باشد تا صدمه‌ای به زمان و هزینه شما وارد نکند.

شما می‌توانید با توجه به شرایط سایتتان از هر کدام از این روش‌ها به صورت حرفه‌ای و درست استفاده کنید و هیچ وقت در استفاده کردن از این روش‌ها دچار زیادی روی نشوید تا بهترین نتیجه ممکن را شاهد باشید.

تمامی وب‌سایت‌هایی که به صورت محتوا محور به فعالیت مشغول هستند تمامی سعی خود را دارند تا درآمد بیشتری را به دست آورند، اگر شما نیز دارای یک سایت محتوایی هستید می‌توانید نظرات و تجربیات خودتان را در بخش نطرات با ما در میان بگذارید تا ما نیز از تجربیات شما استفاده بهینه را ببریم.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.