معرفی روش های مختلف طراحی سایت، 2 روش مهم ساخت سایت

معرفی روش های مختلف طراحی سایت، 2 روش مهم ساخت سایت

وب‌سایت‌های اینترنتی از مجموعه‌ای از صفحات مرتبط با یکدیگر تشکیل شده است که شامل متن، تصاویر و ویدیو و غیره می‌باشد. هر وب‌سایتی دارای یک آدرس مجزا به نام (url) است که این سایت در یک فضای به نام هاست میزبانی می‌شود. ما در این مقاله قصد داریم به برسی روش های مختلف طراحی سایت بپردازیم تا شما شناخت بهتری از این روش‌ ها داشته باشید.

زمانی که برای هر کسب کار و تجارتی قصد دارید تا یک وب‌سایت راه‌اندازی کنید باید مشخص کنید که از چه روشی می‌خواهید برای شاخت وب‌سایت مورد نظر استفاده کنید؟ شاید پیدا کردن جواب این سوال برای شما سخت باشد ولی نیازی به نگرانی نیست چون ما در این مقاله برای شما روش های طراح سایت را شرح می‌دهیم تا بتوانید در انتخاب روش طراحی وب‌ساییتان با توجه به نیاز و خواسته‌ای که دارید به راحتی تصمیم بگیرید.

چرا روش طراحی سایت مهم است

تعداد شرکت‌هایی که در داخل کشور مشغول به راه‌اندازی و طراحی وب سایت هستند کم نیستند، از این رو هر کدام بسته به روشی که برای طراحی سایت استفاده می‌کنند قیمتی را به عنوان دستمزد دریافت خواهند کرد.

انتخاب کردن روش طراحی سایت بستگی به کسب کار افراد دارد، مثلا در یک سری وب‌سایت‌ها نیاز است تا کاربران عضو شوند و به صورت اینترنتی خریدهای خودشان را انجام دهند مانند دیجی کالا، ولی برخی از وب‌سایت‌ها فقط مختص به اطلاع رسانی هستند و کاربران نیاز ندارند تا در آنها عضو شون، برخی از وب‌سایت‌ها هستند که برای تامل با کاربران طراحی شده‌اند و اعضای وب‌سایت نقش مهمی را در آن ایفا خواهند کرد. در هر کدام از این وب‌سایت‌ها روش طراحی متفاوتی به کار خواهد رفت که ما در ادامه شما را با آنها آشنا خواهیم کرد.

روش های مختلف طراحی سایت

در ادامه به برسی روش های مختلف طراحی سایت خواهیم پرداخت:

1- روش اول طراحی وب سایت با استفاده از برنامه نویسی

در این روش طراحی وب‌سایت شرکت مورد نظر صفحات وب را به 2 صورت (استاتیک و دینامیک) با استفاده از زبان برنامه نویسی ایجاد می‌کند و سایتی که قرار است با استفاده از این روش طراحی و راه‌اندازی شود از نرم افزارهای گوناگونی برای برنامه نویسی استفاده خواهد کرد، این نرم‌افزارهای عبارتنداز:

Dreamweaver

یک از نرم‌افزارهایی که برای نوشتن کد و برنامه نویسی از آن استفاده می‌شود Dreamweaver است که یکی از پرکاربردترین نرم‌افزارهای حال حاظر نیز می‌باشد و توسط شرکت Adobe معرفی شده است. Dreamweaver امکان برنامه نویسی با زبان‌های asp ،php و net را برای شما فراهم خواهد کرد و همچنین این نرم‌افزار زبان‌های نشانه گذاری (cssو html) را به خوبی پشتیبانی می‌کند.

Visual Stadio

شرکت ماکروسافت نیز یک نرم افزار حرفه‌ای و قدرتمند برای برنامه‌نویسی را معرفی کرده به نام Visual Stadio. از کاربردهای این نرم افزار می‌توان به قابلیت نوشتن زبان‌های (net و asp) اشاره کرد که می‌توانید با استفاده از آن وب‌سایت‌هایی را با پایگاه داده ایجاد کنید.

Front page

یکی از قدیمی‌ترین نرم‌افزارهایی دیگری که در این زمینه وجود دارد و کار کردن با آن راحت است Front page می‌باشد، ولی با توجه به نرم افزارهای قدرتمندی که امروز امکان برنامه نویسی را به صورت گسترده به افراد می‌دهند از این نرم افزار کمتر استفاده می‌شود. کاربرد این نرم افزار این است که صفحات را ایجاد کرده که بر روی ایجاد عناصر html تمرکز دارد.

CoffeeCup HTML Edito

CoffeeCup HTML Editor از دیگر نرم افزارهایی است که برای طراحی وب پیشرفته استفاده می‌شود و امکان طراحی صفحات وب را به صورت راحتی برای افراد فراهم خواهد ساخت.

Adobe Edge Animate

شرکت Adobe یک نرم افزار جدید دیگری نیز معرفی کرده است به نام Adobe Edge Animate که به شما این امکان را می‌دهد تا بتوانید به راحتی صفحات وب را به صورت انیمیشن ایجاد کنید.

2- روش دوم طراحی سایت با استفاده از نرم افزارهای تولید محتوای وب است

زمانی که شما از این روش برای طراحی و راه‌اندازی وب‌سایت استفاده می‌کنید، می‌توانید بدون داشتن کمترین دانش در زمینه برنامه نویسی صفحات وب را ایجاد کنید، برای تولید کردن صفحات وب می‌توانید از cms استفاده کنید، در ادامه بهترین سیستم‌های مدیریت محتوا برای ساخت سایت را برای شما مثال خواهیم زد:

WordPress

استفاده از سیستم مدیریت محتوای وردپرس به شما امکان راه‌اندازی وب‌سایت را می‌دهد و با توجه به اوپن سورس بودن این cms با استفاده از قالب‌های آماد و فروشگاه سازهایی مانند ویژویال کامپوزر و المنتور امکان اضافه کردن المان‌های زیادی را برای شما فراهم می‌کند.

هسته مرکزی سیستم مدیریت محتوای وردپرس از php و my sql می‌باشد. توجه داشته باشید با توجه به اینکه 41 درصد از تمامی وب‌سایت‌های دنیا با استفاده از سیستم مدیریت محتوای WordPress طراحی و راه‌اندازی شده‌اند، اگر قرار است که از یک cms برای ساخت سایت استفاده کنید بهترین انتخاب برای شما استفاده از وردپرس است.

DotNetNuke

ASP.net nuke (DotNetNuke ) نرم افزاری است که به صورت رایگان و اوپن سورس در اختیار افراد قرار می‌گیرد. با کمک این نرم‌افزار شما می‌توانید بدون داشتن هیچ گونه محدودیتی تعداد زیادی وب‌سایت راه‌اندازی کنید. زمانی که شما سایت مورد نظرتان را با استفاده از این محیط پرتال راه‌اندازی کردید برای مدیریت کردن سایت می‌توانید از بخش‌های آماده‌ای مانند وبلاگ، رویدادها، انجمن، پرسش و پاسخ و فروشگاه که در این نرم‌افزار وجود دارد استفاده کنید.

Joomla

یکی دیگر از نرم‌افزارهایی که می‌توانید به صورت رایگان وب‌سایت راه‌اندازی کنید سیستم مدیریت محتوای جوملا است. با توجه به اوپن سورس بودن و انعطاف پذیری که در سیستم مدیریت محتوای جوملا وجود دارد امکان طراحی سایت‌های زیادی را برای شما فراهم خواهد کرد. در cms جوملا افزون‌ها و ماژول‌های زیادی وجود دارد که به شما این امکان را می‌دهد تا بتوانید به راحتی و بدون داشتن هیچ گونه دانش برنامه نویسی و کد نویسی وب‌سایت‌های زیادی را طراحی و راه‌اندازی کنید.

سخن پایانی

ما در این مقاله به برسی روش های مختلف طراحی سایت پرداختیم و شما را به صورت مختصر با این روش ها آشنا کردیم. باید در زمان ساخت وب‌سایت به این نکته توجه داشته باشد که هر پروژه و کسب کاری ویژگی‌های و چالش‌های خودش را دارد و شما نمی‌توانید از یک روش طراحی سایت برای تمامی کسب کارها و حوزه‌های کاری استفاده کنید. با توجه به حجم پروژه‌ی مورد نظر باید تصمیم گرفت که از چه روشی برای طراحی و راه‌اندازی وب‌سایت استفاده کرد، مثلا در بعضی پروژه‌ها استفاده کردن از وردپرس بهترین انتخاب است و در برخی موارد استفاده از وردپرس بدترین انتخاب می‌باشد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.