سئو ساختاری چیست، 5 اصل مهم که در این روش بهینه‌سازی سایت باید رعایت شود

سئو ساختاری چیست، 5 اصل مهم که در این روش بهینه‌سازی سایت باید رعایت شود

سئو ساختاری به پروسه‌ای گفته می‌شود که هدف اصلی آن بهینه کردن تمامی کدهایی است که در وب‌سایت وجود دارد. در سئو سورس تگ‌های بسیاری مانند سرتیتر، متا، چگونگی استفاده کردن از تگ‌های دیگر و کدهای اضافه‌ای که در گوگل وجود دارند برای معرفی کردن گوگل استفاده می‌شوند که همگی جزوء سئو ساختاری هستند.

برای اینکه بتوانید سئو ساختاری را در وب‌سایت خودتان به خوبی اجرا کنید باید مقداری دانش برنامه نویسی html و php را بلد باشید و با آشنایی نسبت به سیستم مرورگر catch برای بهینه‌سازی کدهای سایت، می‌توانید کدهای موجود در وب‌سایت خودتان را بهینه کنید.

۵ اصل مهم در سئو ساختاری

به صورت کلی سئوی ساختاری بر ۵ اصل مهم و اساسی استوار است که شامل:

۱_ استفاده کردن درست و به جا از تگ‌های html در سایت

یکی از مهم‌ترین عناصری که بر روی سئو و بهینه سازی سایت می‌تواند تاثیرات مثبت و مفیدی را به جا می‌گذارد، استفاده کردن تگ‌های html است. تگ‌های html که در سایت مورد استفاده قرار می‌گیرند شامل موارد زیر هستند:

1- تگ b ( strong): این نوع از تگ‌ها در جاهایی از وب‌سایت مورد استفاده قرار می‌گیرند که مناسب با خواننده باشد، می‌توانید یک عنوان بزرگ را در محتوای خودتان قرار دهید و کلمه‌ها را در آن قرار دهید. توجه داشته باشید که در یک محتوای 500 کلمه‌ای فقط باید 3 بار از تگ b استفاده شود.

2- تگ تیتر یا تگ h: این تگ‌ها در هر صفحه فقط یکبار استفاده می‌شود، توجه داشته باشید که محتوای متنی در هر صفحه باید با تگ‌های h شروع شود. تگ‌های h از شش تگ تشکیل شده است که با توجه به ضرورت و اولویت محتوا و متن موجود در هر صفحه از آنها استفاده می‌شود. تگ‌های h عبارتند از (h1، h2، h3، h4، h5، h6).

3- تگ titel: تگ تایتل برای این است تگ عنوان صفحه را در تب‌های مرورگر نشان دهد. اگر شما تصمیم دارید اقدام به ساختن یک صفحه کرده و آن را برای موتورهای جستجو سئو کنید، می‌توانید از کلمه‌های کلیدی خود در عنوان صفحه استفاده کنید. عنوان صفحه که در وب‌سایت خودتان استفاده می‌کنید باید بالای 60 کاراکتر باشد.

4- تگ‌های open protocol: به تگ‌هایی گفته می‌شود که اطلاعات صفحه و محتوای آن را معرفی می‌کند. تگ‌های پروتکل برای معرفی کرد شبکه‌های اجتماعی کاربرد دارند.

5- تگ‌های متا: به تگ‌های گفته می‌شود که اطلاعات و محتوای موجود در آنها به کاربران نمایش داده خواهد شد، مهم‌ترین کاربرد تگ‌های متا معرفی و تنظیم کردن صفحات به موتورهای جستجو است.

6- تگ‌های a: این نوع از تگ‌ها برای این است که شما با استفاده از آنها لینک‌سازی کنید، برای اینکه یک لینک‌سازی مفید را در وب‌سایت خود داشته باشید باید داری مطلب طولانی در سایت باشید و مطلب شما دارای بخش‌بندی باشد.

7- تگ‌های ol: این تگ‌ها که به تگ‌های لیست معروف هستند و برای خلاصه کردن مطالب سایت استفاده می‌شود که سبب خواهد شد خوانایی مطلب شما بالا رود.

8- تگ p: از این تگ‌ها برای نوشتن محتواها در سایت استفاده می‌شود، استفاده کردن از تگ p در اول و آخر هر صفحه برای وب‌سایت شما از اولویت بالایی برخوردار است.

۲_ درست استفاده کردن از catch مرورگر

برای اینکه بتوانید از کش مرورگر استفاده کنید باید اطلاعات جامعی را در خصوص کش مرورگر داشته باشید. یکی از افزونه‌های که می‌توان برای کش مرورگر از آن استفاده کرد wp-rocket می‌باشد، این افزونه پولی است و با خرید آن امکان استفاده از آن را دارید.

۳_ چینش وب‌سایت با توجه به نیاز کاربران و مخاطبان

یکی از الگوریت‌های که رنک برین گوگل به صوت مستقیم با آن در ارتباط هستند، چینش سایت است. کار اصلی چینش وب‌سایت برسی کردن رفتار کاربران برای قرار گرفتن در یک جایگاه مناسب لینک‌هایی است که در صفحه اول سایت وجود دارد.

۴_ فشرده‌سازی فایل‌های وب‌سایت

زمانی که حرف از فشرده‌سازی سایت به میان می‌آید منظور یکپارچه کردن فایل‌ها در حد ممکن و حذف کردن فایل‌های اضافی و متنی خواهد بود. در واقع یکپارچه سازی فایل عبارت است قرار دادن تمامی فایل‌های css و js در یک فایل.

۵_ تصاویرهای سایت را بهینه کردن

یکی از موارد مهمی که در سئو ساختاری وب‌سایت باید به آن توجه کنید بهینه‌سازی ویدیو و تصاویر است. برای اینکه بتوانید تصاویر را در سایت بهینه کنید باید تصاویر یونیک را در سایت استفاده کنید. با نرم‌افزارهایی مانند فتوشاپ می‌توانید حجم تصاویر را کم کرده و بعد از آنها در سایت استفاده کنید و به همان اندازه که نیاز دارید تصاویر را در سایت آپلود کنید، این موضوع سبب می‌شود تا سایت شما از سئو و بهینه‌سازی خوبی برخوردار باشد.

 سخن پایانی

سئو ساختاری باعث می‌شود تا تمامی کدهایی که در وب‌سایت شما قرار دارد بهینه شود. زمانی که این کدها به صورت اصولی و استاندارد بهینه شوند سایت شما دارای اعتبار و ارزش زیادی خواهد شد و گوگل آن را در نتایج بالای جستجو به کاربران زیادی نمایش می‌دهد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.