ساسپند شدن سایت چیست؟

ساسپند شدن سایت چیست؟

زمانی که وب‌سایت شما به حالت تعلیق در می‌آید و معلق می‌شود، ساسپند شدن سایت رخ می‌دهد. وقتی که میزان بازید در یک وب‌سایت بیشتر از حد مجاز است، اگر از منابع اختصاصی داده‌های شما استفاده بیشتری شود و یا میزان پهنای پاند سایت تا حدی زیادی افزایش یابد که شما اجازه استفاده از آن را داشته باشید، به احتمال زیادی وب‌سایت ساسپند شده است.

در کنترل پنل c_panel بخشی وجود دارد به اسم Bandwidth که این گزینه برای محاسبه‌ی مقدار پهنای باند مصرفی وب‌سایت شما در نظر گرفته شده است. اگر بازدید وب‌سایت افزایش یابد و میزان کاربران زیادی از سایت شما بازدید کنند، بخش Bandwidth به شما یک اخطار خواهد داد، این اخطار حاوی این پیام است که وب‌سایت شما باید بهینه شود و شما باید این کار را هر چه زودتر انجام دهید. در صورتی که این هشدار را جدی نگیرید، امکان ساسپمد شدن وب‌سایت وجود دارد.

با پیشرفت‌هایی چشمگیری که امروزه در تکنولوژی شاهد آن هستم، نوع فعالیت مشاغل نیز با تغییرات شگرفی همراه بوده و بسیاری از کسب‌وکارها برای افزایش فروش و جذب مشتریان بیشتر، اقدام به طراحی سایت کرده‌اند. ساخت و راه‌اندازی وب‌سایت فرصت حضور شما را در دنیای گسترده اینترنت فراهم می‌سازد و در کوتاه‌ترین زمان، تجارت شما را به یک برند در میان کاربران تبدیل می‌کند. بعد از راه‌اندازی سایت امکان دارد که در اثر رعایت نکردن موارد فنی، وب‌سایت با اختلالاتی همراه شود که یکی از آنها ساسپند شدن سایت است.

چرا ساسپند شدن سایت برای مدیران مشاغل اینترنتی اهمیت دارد

مدیر یک سایت اینترنتی وقتی که قصد دارد یک فضای هاست برای داده‌های وب‌سایتش تهیه کند، غالبا از هاست‌های اشتراکی استفاده می‌کند؛ ولی باید توجه داشت که این بسته میزبانی داری یک میزان خاص و مشخص از منابع است، به عنوان مثال فضای میزبانی یا همان پهنای باند بخشی از مشخصاتی است که در هر هاستی وجود دارد و با توجه به این فضاها شرکت‌های هاستینگ از شما هزینه دریافت خواهند کرد.

اگر یک وب‌سایت از محدودهای مشخصی فراتر رود و به اصطلاح خط قرمزها را زیر پا بگذارد، امکان ساسپند شدن سایت متخلف وجود دارد. تا زمانی که ایراد به وجود آمده برطرف نشده و مشکل آن حل نشود، وب‌سایت مورد نظر معلق خواهد ماند. هر وب‌سایتی که دچار این وضعیت شود باید خسارات زیادی را بپردازد زیرا وقتی که یک سایت ساسپند می‌شود، این امکان وجود دارد که این حالت چند ساعت یا چند روز باقی مانده و سایت مورد نظر به صورت کامل از دسترس خارج شود. این وضعیت برای هیچ مدیر وب‌سایتی خوشایند نیست.

مهم‌ترین دلایل ساسپند شدن سایت

ساسپند شدن سایت دلایل مختلفی دارد که در صورت اجرا نکردن درست هر کدام، وب‌سایت مورد نظر در خطر تعلیق قرار دارد. در ادامه به معرفی 3 دلیل مهم این اختلال می‌پردازیم:

ویروسی شدن سایت و مصارف غیره مجاز

یکی از دلایل مهم ساسپند شدن سایت، زمانی است که یک وب‌سایت ویروسی می‌شود و تا زمان برطرف نشدن این مشکل سایت معلق خواهد بود. همچنین زمانی که از موارد غیره مجازی مانند مایینیگ استفاده شود، امکان ساسپند شدن بالا می‌رود.

فیلترینگ

زمانی که دستور انسداد وب‌سایت از کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه اینترنتی برای وب‌سایت شما صادر می‌شود، سایت در حالت تعلیق و ساسپند قرار می‌گیرد. همچنین اگر یک وب‌سایت اقدام به ارسال سرویس ایمیل اسپم به صورت ناخواسته با حجم زیادکند، این موضوع باعث خواهد شد تا سرویس مسدود کننده گوگل تا زمانی که این مشکل برطرف نشود وب‌سایت مورد نظر را ساسپند کند.

مسائل امور مالی سایت

از دیگر دلایل ساسپند شدن سایت می‌توان پرداخت نکردن صورت حساب سرویس‌های مورد استفاده در زمان مقرر اشاره کرد. اگر وب‌سایت شما با این مشکل مواجه شد، باید صورت حساب مورد نظر را پرداخت کنید تا سایت شما از حالت ساسپند خارج شود.

علائم ساسپند شدن سایت

زمانی که یک وب‌سایت از منابع موجود در هاست و سرور بیش از حد مجاز استفاده کند، این وب‌سایت به حالت تعلیق در خواهد آمد و به اصطلاح ساسپند شده که برای مدت زمانی از دسترس خارج می‌شود.

افزایش بازدید یک وب‌سایت با استفاده درست و اصولی از منابعی قابل دسترس است، ولی زمانی که سایت ساسپند شود با افت زیادی از بازدید کاربران و مخاطبان همراه خواهد شد.

چگونه مشکل ساسپند را در دایرکت ادمین حل کنیم

زمانی که اکانت وب‌سایت در دایرکت ادمین بدون اینکه پهنای باند آن تمام شده به صورت مداوم در کنترل پنل مسدود می‌شود، از چه ترفندی باید برای رفع این مشکل استفاده کرد؟ اولین کاری که باید در این مرحله انجام دهید این است که از مالکیت اکانت reseller مطمئن شوید، پنهای باند user را چک کرده و محل اتمام مالکیت user را نیز بررسی کنید. اگر suspend شدن اکانت شما در کنترل پنل دایرکت ادمین بدون هیچ گونه علتی اتفاق افتاد، می‌توانید از راهکارهای زیر پیروی کنید:

  • درقدم اول Login کنید، یعنی شما باید وارد اکانت خود شوید.
  • قدم دوم این است که به بخش domain setup وارد شوید و در صفحه جدیدی که برای شما باز می‌شود اقدام به کلیک کردن بر روی دامنه خود کرده و بعد تیک Same as Main Account را در قسمت Bandwidth فعال کرده و اقدام به ذخیره کردن تغییرات در این قسمت کنید.

سخن پایانی

این ضرب‌المثل که همیشه پیشگیری بهتر از درمان است می‌تواند به شما در ساسپند شدن سایت کمک کند. زمانی که تمامی آمار و ارقام وب‌سایت را به درستی بررسی کردید، متوجه می‌شوید که آیا هاست سایت شما نیاز به تغییرات دارد یا خیر؟ آیا نیاز می‌باشد که فضای میزبانی خودتان را عوض کنید یا نیازی به این کار نیست؟

با توجه به امکانات و نر‌م‌افزارهایی زیادی که در کنترل پنل هاست برای مدیریت و تجزیه تحلیل وب‌سایتتان در اختیار دارید و با رعایت کردن موارد مهمی که ما در این مقاله به آنها اشاره کردیم، می‌توانید از به تعلیق درآمدن و ساسپند شدن وب‌سایت خودتان به خوبی جلوگیری کنید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.