بهترین سایت های فریلنسری ایرانی | دوس داری صاحب کار خودت باشی!

بهترین سایت های فریلنسری ایرانی | دوس داری صاحب کار خودت باشی!

امروز روش کسب کارهایی اینترنتی با نگرش و شیوه‌های جدیدی ارائه می‌شود که یکی از آنها فریلنسری است. Freelancer به فردی گفته می‌شود که با مشاهده کردن پروژه‌های کارفرما، درباره قیمت و مدت زمانی که قرار است این کار را انجام دهد با وی به یک توافق نهایی می‌رسد و این کار را انجام می‌دهد. در این مقاله به برسی سایت های فریلنسری ایرانی خواهیم پرداخت.

فریلنسرها به صورت دورکاری کارهای مد نظرشان را از مشتری می‌گیرند و آن را انجام می‌دهند، با توجه به آمار تا سال 2029 حدود نیمی از جمعیت دنیا پروژه‌های خودشان را به صورت فریلنسری انجام خواهند داد، سوالی که شاید در این لحظه برای شما پیش این است که فریلنسرینگ چیست و چه فرقی با فریلنسر دارد؟

در واقع تمامی پروژه‌هایی را که شما از سرتاسر دنیا از طرف کارفرمایان گوناگون دریافت می‌کنید و بعد مشغول انجام دادن این پروژه‌ها از طریق اینترنتی می‌شوید، را فریلنسرینگ می‌گویند. تفاوتی فریلنسر با فریلنسرینگ این است که فریلنسر به فرد انجام دهنده پروژه فریلنسرینگ گفته می‌شود.

فریلنسرینگ دارای چه مزایا و چه معایبی است

در ادامه به برسی مزایای و معایب فریلنسرینگ خواهیم پرداخت:

مزایا

  • شما هر زمانی که دوست داشته باشید کار می‌کنید، ساعت خاصی برای کار کردن شما تعریف نشده است.
  • در هر جا شما امکان انجام دادن پروژه‌های فریلنسری را دارید(البته جاهایی که دارای اینترنتی باشد).
  • هزینه‌های اضافی شما به کمترین حد ممکن کاهش می‌یابد.
  • شما رئیس خودتان هستید.
  • هزینه انجام پروژه‌ها را شما مشخص می‌کنید.
  • شما هر چقدر بتوانید بیشتر و با کیفیتر کار کنید، درآمد زیادی را به خودتان اختصاص خواهید داد.

معایب

  • رقابت زیادی در میان فریلنسرها وجود دارد.
  • ترافیک پروژه‌ها در اوقاتی زیاد می‌شود و امکان دارد تمرکز شما را پایین بیاورد.
  • زمان درآمد شما را مشخص خواهد کرد.
  • ار مزایا و حقوق بازنشتگی در کارهایی که به صورت فریلنسری انجام می‌شود خبری نیست.
  • قیمت‌ها در پروژه‌های فریلنسری کاهش می‌یابد.

معرفی بهترین سایت های فریلنسری ایرانی

سایت های فریلنسری ایرانی زیادی هستند که در سرتاسر دنیا مشغول به فعالیت هستند و افراد با عضویت در آن ها می‌تواند پروژه‌های کاری زیاد را از طریق کارفرما دریافت کنند و کسب درآمد داشته باشند، ما در ادامه برای شما به برسی بهترین سایت های فریلنسری ایرانی می‌پردازیم تا شما در هر کدام از این وب‌سایت‌هایی که دوست دارید، بتوانید به راحتی به فعالیت مشغول شوید.

1- Workfa (ورکفا)

یکی از سایت های فریلنسری ایرانی خوبی که در ایران فعالیت دارد، ورکفا است. این وب‌سایت با توجه به محیط مناسبی که دارد بستری را فراهم کرده تا کاربران بتوانند به راحتی در قسمت‌ها مختلف آن به جستجو پروژه‌های مد نظرشان مشغول شوند. هزینه درخواست پروژه‌هایی که برای کارفرما است در این وب‌سایت به صورت رایگان ارائه می‌شود که این موضوع سبب شده تا به تعداد پروژه‌های کارفرمایان اضافه شود.

پروژه هایی که در Workfa به فریلنسرها ارائه می‌شود در 3 دسته مجزا خواهد بود. دسته اول شما نیاز ندارید که هزینه ماهیانه‌ای را بپردازید اما به ازای آن هر پروژه‌ای را که انجام دهید باید 10 درصد آن را به عنوان کمیسون بپردازید.

در پروژه‌هایی که جزوء دسته دوم و سوم هستند، شما باید مبلغی را به عنوان شارژ ماهانه به ورکفا بپردازید، ولی به ازای این هزینه شما هر پروژه‌ای را که انجام دهید فقط بین 5 تا 7 درصد کمیسون پرداخت خواهید کرد. توجه داشته باشد که فریلنسرهایی که با خرید شارژ در این وب‌سایت به فعایت مشغول هستند برخی از پروژه‌هایی را مشاهد خواهند کرد که برای افراد دیگر قابل نمایش نیست.

2- Typeiran (تایپ ایران)

با توجه به اسمی که این وب‌سايت دارد به صورت تخصصی در پروژه‌های ترجمه و تایپ فعالیت دارد و تعدادی از پروژه‌های دانشجویی و درسی نیز در این وب‌سایت به فریلنسرها ارائه می‌شود. وب‌سایت ایران تایپ به صورت تخصصی بر روی تایپ تمرکز دارد و پروژه‌های دیگر در آن کمتر مشاهده می‌شوند. تمامی کسانی که به صورت حرفه‌ای در شاخه تایپ مشغول به فعالیت هستند، می‌توانند از این وب‌سایت به عنوان یک مرجع معتبر در جهت گرفتن پروژه فعالیت داسته باشند. ایران تایپ یکی از سایت های فریلنسری ایرانی موفق محسوب می‌شود.

3- Parsfreelancer (پارس فریلنسر)

پروژه‌های و موضوعات گوناگونی در وب‌سایت پارس فریلنسر وجود دارد که از مزایای این وب‌سایت قلمداد می‌شود. با توجه به محیط کاربر آسانی که این وب‌سایت دارد تمامی فریلنسرها می‌توانند به هر پروژهای که مد نظر دارند در کمترین زمان ممکن دسترسی داشته باشند. از دیگر ویژگی‌هایی که در Parsfreelancer وجود دارد، می‌توان به درج کردن تبلیغات استخدام اشاره کرد و این امکان برای کاربر وجود خواهد داشت که بعد از اینکه به عضویت وب‌سایت درآمدند، بتواند به راحتی صفحه مربوط به کسب کار خوش را به شکل ساده‌ای راه‌اندازی کند.

در وب‌سایت پارس فریلنسر انجام پروژه‌ها فقط مختص به یک رشته نیست و شما می‌توانید انواع پروژه‌ها از قبیل تولید محتوا ، طراحی سایت، باغبانی و گیاه پزشکی را در صورت تمایل در اختیار بگیرید و انجام دهید. فریلنسرهایی که در این وب‌سایت دارای رزومه قوی باشند و فعالیت‌های زیادی را از خودشان به ثبت برسانند، می‌توانند در مدت زمان کمی پروژا‌های زیادی را در اختیار داشته باشند و اعتبار خودشان را بالا ببرند.

4- Karishe (کاریشه)

Karishe یکی از سایت های فریلنسری ایرانی است که برای برنامه نویسان می‌توانند محیط مناسبی برای درآمد زایی باشد. وب‌سایت کاریشه نوع فعالیتش به گونه‌ای است که در خصوص بالا بردن سطح کیفی پروژه‌ها مشغول به فعالیت است و اقدام به استخدام فریلنسرهایی با رشته های خاص می‌کند.

تمامی افرادی که در زمینه طراحی وب‌سایت، برنامه‌نویسی، تولید محتوا، طراحی لگو و تمامی کارهایی که به گرافیک مربوط می‌شود، برنامه نویسان موبایل و افرادی که در زمینه UI و UX مشغول به فعالیت هستند، می‌تواند با عضویت در این Karishe پروژه‌های مورد نظر خودشان را در اختیار بگیرند.

5- Anjammidam (انجام میدم)

از دیگر وب‌سایت های فریلنسری ایران، وب‌سایت (انجام میدم) است. افرادی که به عنوان فریلنسر قصد فعالیت در این وب‌سایت را دارند باید هزینه‌ای را بابت انجام پروژه پرداخت کنند، اما کارفرمایان می‌توانند به صورت رایگان در Anjammidam به فعالیت بپردازند.

تمامی افرادی که در زمینه گرافیک و فتوشاپ دارای تخصص هستند، می‌توانند با عضویت در این وب‌سایت درآمد خوبی را کسب کنند. فریلنسرهایی که در وب‌سایت انجام میدم فعالیت می‌کنند دارای رتبه هستند و با توجه به این رتبه‌بندی باید کمیسیون پرداخت کنند، مثلا هر چقدر رتبه بهتر و بالاتر کمیسیون کمتر و هر چقدر رتبه پایین تر کمیسیون بیشتر.

در زمان تخویل دادن پروژه‌ها در این وب‌سایت به صورت معمول باید 14 درصد کمیسیون را به حساب مدیریت پرداخت کنید و با توجه به سطح و رتبه‌ای که هر فریلنسر در این وب‌سایت دارد این عدد تغییر می‌کند. تمامی پروژه‌هایی که در این وب‌سایت تعریف شده است در میان تمامی فریلنسر‌های تقسیم می‌شود تا هر فریلنسری امکان گرفتن پروژه‌ای را داشته باشد.

sithayefirilancerirani

6- Parscoders (پارس کدرز)

این وب‌سایت را باید یک واسطه میان تقاضای کارفرما تا اجرای فریلنسر دانست. کارفرما این امکان را خواهد داشت تا درخواست‌های خودش را در این وب‌سایت به صورت رایگان قرار دهد. برای عضویت در سایت های فریلنسری ایرانی پارس کدرز فریلنسر‌ها باید هزینه‌ای را پرداخت کنند و امکان مشاهده پروژهگهای زیاد در این برای آنها فراهم خواهد بود.

قبول کردن پروژه در این وب‌سایت کار بسیار راحتی است و هر فریلنسری که توانایی انجام این پروژه‌ها را داشته باشد، می‌تواند به راحتی کارهای زیادی را انجام دهد.

روش گرفتن پروژه در سایت Parscoders به این شکل است که بعد از ارائه پروژه توسط کارفرما، فریلنسرها می‌توانند با اعلام کردن هزینه مد نطر، پیشنهاد خودشان را برای کارفرما ارسال کنند و بعد کارفرما با توجه به معیاری‌هایی مانند سابقه، تجربه فرد، رزومه قوی و قیمت مد نظر پروژه را در اختیار فریلنسر واجد شرایط قرار می‌دهد.

7- Ponisha (پونیشا)

یکی دیگر از وب‌سایت های فریلنسری ایرانی که طرفداران زیادی در میان فریلنسرها دارد، پونیشا است. تمامی کارفرمایانی که در وب‌سایت پونیشا عضویت دارند، به دنبال کارهای با کیفیت و مناسب هستند تا بتوانند از طریق فریلنسرهای توانمند این وب‌سایت کارهای خودشان را انجام دهند. پروژه‌هایی که در وب‌سایت پونیشا وجود دارد عبارتند از تولید محتوا، کارهای گرافیکی، برنامه‌نویسی و کارهای زیادی دیگر که باعث شده این وب‌سایت به محبوبیت بالایی در میان طرفداران دست یابد.

افرادی که تازه در زمینه فریلنسری مشغول به فعالیت شده‌اند و قصد دارند که در وب‌سایت پونیشا کار خود را شروع کنند باید توجه داشته باشند که در این وب‌سايت افراد حرفه‌ای زیادی وجود دارند که دارای مهارت و تخصص کافی در رشته خود هستند و اگر شما هنوز یک فرد حرفه‌ای و توانمند در رشته کاری خوتان نیستید امکان گرفتن پروژه برای شما در Ponisha کم خواهد بود.

8- Suntype (سان تایپ)

Suntype ازز دیگر وب‌سایت هایی فریلنسری ایرانی است که به صورت تخصصی در زمینه تایپ و ترجمه فعالیت دارد. تمامی کسانی که تمایل دارند در حوزه تایپ و ترجمه به فعالیت داشته باشند، می‌توانند پروژه‌های مورد نظرشان را در این وب‌سایت پیدا کنند. شما باید در رشته تایپ و ترجمه از تخصص بالایی برخوردار باشید تا بتوانید در این وب‌سایت به صورت موفقی فعالیت‌های فریلنسری داشته باشید.

9- Mankarto (منگارتو)

عضویت فریلنسر ها در وب‌سایت منگارتو به صورت رایگان است و هیچ هزینه مشمول شما نمی‌شود، همچنین قرار دادن پروژه‌های مختلف توسط کارفرمایان در این وب‌سایت نیز به صورت رایگات است که سبب شده است تا تعداد پروژه‌های آن بالا رود و میزان مشتریان آن ارتقاء پیدا کند.

از دیگر ویژگی‌هایی که وب‌سایت منگارتو دارد این امکان وجود دارد که فریلنسر به صورت دائم به کارفرما متصل شود و حقوق ثابتی را برای انجام دادن پروژه‌های کارفرما دریافت کند. افرادی که تمایل دارند به صورت بلند مدت برای یک فرد کار کنند می‌توانند با عضویت در Mankarto پروژه مورد نظرشان را در اختیار گیرند.

10- Stockphoto (استوک فوتو)

استوک فوتو با سایر وبسایت های فریلنسری ایرانی که تا به الان معرفی کردایم متفاوت است و با توجه به اسم آن در زمینه عکس فعالیت دارد. تمامی افرادی که علاقه زیادی به عکاسی دارند می‌تواند در این وب‌سایت عضو شوند و از عکس‌های نابی که هنرمندان و عکاسان استوک فوتو تهیه کرده‌اند، استفاده کنند.

برای اینکه بتوانید در این وب‌سایت درآمد داشته باشید فقط کافی است در آن عضو شده (عضویت درStockphoto رایگان است) و بعد از اینکه مراحل ثبت نام را با موفقیت پشت سر گذاشتید، یک پنل در اختیار شما قرار می‌گیرد و با قرار دادن عکس‌های مورد نظرتان در پنل خودتان می‌توانید آن ها را به علاقه‌مندان ارائه دهید و مبلغی را دریافت کنید.

نحوه پرداخت کمیسیون در وب‌سایت استوک فوتو به این شکل است که افراد پرکاری که فعالیت زیادی در این وب‌سایت دارند باید بابت فروش هر عکس 20 درصد کمیسیون بدهند و کسانی که فعالیت کمتری دارند باید 30 درصد کمیسوین به Stockphoto پرداخت کنند.

سخن پایانی

تمامی کسانی که قصد دارند به دنیای فریلنسرینگ وارد شوند، می‌توانند با وارد شدن به وب‌سایت های فریلنسری ایرانی که ما در این مقاله به آنها اشاره کردیم اقدام به ثبت نام و عضویت در آنها کرده و با توجه به تخصص و رشته فعالیتی که دارند پروژه مد نظرشان را انتخاب کنند و با انجام دادن آن درآمد مناسبی را به دست آورند.

قیمت پروژ‌هایی که در سایت های فریلنسر ایرانی قرار دارد توسط کارفرما مشخص می‌شود، اما اگر شما با توجه به قانونی که هر کدام از این وب‌سایت‌ها دارند مبلغی را به عنوان کمیسیون بپردازید، درآمد حاصل از آن نیز برای شما به صرفه خواهد بود.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.