طراحی سایت علمی

طراحی سایت علمی

طراحی سایت علمی فرصتی ایدال است برای تمامی مراکز علمی آموزشی تا اطلاعات جامع و مفیدی را از طریق این وب‌سایت در اختیار مخاطبان خود قرار دهند، زمانی که شما به عنوان یک سازمان یا ارگان علمی پژوهشی یک وب‌سایت برای مرکز خودتان راه‌اندازی می‌کنید، این امکان را دارید تا با نشر آثار در سایت کاربران زیادی را جذب تجارت خودتان کنید و با فعالیت آنلاین، درآمد زیادی را به دست آورید.

امروزه نقش طراحی سایت علمی پژوهشی در پیشبرد اهداف موسسات و سازمان‌های علمی فناوری بسیار پررنگ و اثر بخش بوده و با استفاده از این فضا می‌توان کاربران و افراد زیادی را از پیشرفت‌های هر روزه علم و تکنولوژی مطلع کرد. زندگی بشری روز‌به‌روز با پیشرفت‌های زیادی همراه است و تمامی دانشمندان و پژوهشگران در تلاش هستند تا برای کیفیت در زندگی و رفاه بیشتر بشری، بهترین تصمیمات ممکن را اتخاذ کنند.

روند تکامل زندگی انسان‌ها در دوران‌های مختلف متفاوت بوده است که در هر دوره دستاوردهایی را به دست آورده و به تجربیات خود در نوع و روش چگونه زیستن افزوده است. برای تمامی افرادی که در این دنیا زندگی می‌کنند، علم و فناوری از اولویت زیادی برخوردار است زیرا با توجه به این فنون است که هر روز شاهد کشف و ابداع چیزهای جدیدی هستیم و زندگیمان روز‌به‌روز ماشینی‌تر می‌شود.

وب‌سایت علمی

در گذشته اگر شما نیاز داشتید که یک مقاله یا موضوع علمی را بررسی کنید، حتما می‌بایست تا به صورت حضوری در مکان مورد نظر حاضر شوید و به بررسی آن موضوع بپردازید، این روش هم وقت و زمان زیادی را از شما می‌گرفت و باعث می‌شد تا انرژی لازم را برای بررسی و تحقیق موارد علمی نداشته باشید. طراحی سایت علمی این فرصت را فراهم کرده تا بسیاری از کارهای علمی و پژوهشی در آن انجام شده و در زمان افراد صرفه‌جویی به عمل آید.

قیمت طراحی سایت علمی و عوامل تاثیرگذار در نرخ آن

قیمت طراحی سایت علمی در مجموعه سایت با سئو از ۴ میلیون شروع می‌شود و تا ۱۴ میلیون ادامه دارد که هر کدام از این پلن‌ها بستگی به نیاز و سلیقه کارفرما دارد. حجم امکانات و قابلیت‌ها نیز در تعیین نرخ این وب‌سایت تاثیرگذار هستند. یکی دیگر از عوامل مهم در تعیین قیمت وب‌سایت علمی، شرکت و مجموعه‌ای است که وظیفه‌ی ساخت و طراحی آن را بر عهده دارد. هر چه شرکت طراحی سایت تخصصی‌تر باشد و نیروهای توانمند‌تری را در اختیار داشته باشد با توجه به حرفه‌ا‌ی بودن، هزینه‌ی زیادتر برای راه‌اندازی وب‌سایت به نسبت یک مجموعه تازه کار دریافت می‌کند.

چرا به طراحی سایت علمی نیاز دارد؟

 طراحی سایت علمی یکی از بهترین روش‌های برای گسترش و فراگیری علم است که می‌تواند خدمات زیادی را به اشخاص ارائه دهد. هدف اصلی از راه‌اندازی این وب‌سایت به اشتراک گذاشتن اطلاعات و علوم و در اختیار گذاشتن آن برای افراد است.

اهمیت طراحی سایت علمی

اگر چه امروزه دسترسی و در اختیار داشتن بعضی از کتاب‌ها کار سخت و دشواری است اما با انتشار این کتاب‌ها در وب‌سایت علمی بستری فراهم می‌شود تا افراد به راحتی به آنها دسترسی داشته و در کمترین زمان بتوانند آنها را در اختیار داشته باشند. شما می‌توانید با یک سرچ ساده در وب‌سایت علمی، هر آنچه را که دوست دارید از مسائل علمی و تخصصی در اختیار داشته باشید. به دلیل اینکه کاربران گوگل را بهترین منبع برای دریافت کردن اطلاعات می‌دانند، لزوم استفاده از یک وب‌سایت علمی برای فعالان در این حوزه عمری مهم و کاربردی است.

اهداف طراحی سایت علمی

طراحی سایت علمی می‌تواند درآمد و جایگاه شما را بالا برد و راهکاری باشد برای به‌روز کردن اطلاعات و علوم که دارید. با پیدایش علوم متفاوت در دنیای امروزی، بسیاری از افراد دوست دارند تا دانش جدید و نوین را فرا گیرند و میزان اطلاعات خود را در این عرصه بالا ببرند، بهترین راه‌حل آنها این که به وب‌سایت علمی مراجعه کنند و از دنیای نامحدود علومی که در آن قرار دارد استفاده نمایند.

 طراحی سایت علمی پژوهشی این امکان را به محققان، اساتید و کسانی که جویای اطلاعات علمی هستند می‌دهد تا بتوانند پروژه‌ها و کارهایی را که در حال انجام دادن آن هستند با همکارانشان به اشتراک بگذارند و در صورت لزوم، قدم‌های ارزشمندی را در جهت پیشرفت آن بردارند.

امکانات طراحی سایت علمی

امکانات طراحی سایت علمی
  • طراحی و راه‌اندازی بخش گالری در وب‌سایت
  • ورود
  • عضویت
  • امکان چند‌زبانه کردن وب‌سایت
  • امکان قرار دادن یک بخش برای آپلود کردن و نمایش دادن مقاله‌های کاربران در وب‌سایت
  • قرار دادن یک قسمت از وب‌سایت برای عضویت کاربران
  • امکان به نمایش درآمدن نتایج علمی در طراحی سایت علمی
  • قرار دادن یک موتور جستجوی قوی در وب‌سایت به منظور جستجوی سریع و ایمن کاربران
  • عضویت vip
  • ایجاد کردن یک قسمت برای گفتگو کاربران (چت آنلاین)
  • ایجاد تبلیغات در وب‌سایت
  • معرفی استادان و دانشمندان علمی
  • درگاه مستقیم بانکی

مزایای طراحی سایت علمی

راه‌اندازی وب‌سایت علمی با هدف جمع کردن استادان و افرادی که دارای علوم و تخصص ارزشمند هستند، می‌تواند باعث شود تا گسترش علم در میان افراد به بهترین شکل صورت گیرد.

کاربران و مخاطبان می‌توانند بعد از عضویت در وب‌سایت، مطالب و اطلاعات علمی خود را در سایت انتشار دهند و زمینه‌ای را برای افراد دیگر فراهم سازند تا بتوانند از آن اطلاعات استفاده کنند. راه‌اندازی وب‌سایت به شما این امکان را می‌دهد تا با کسانی که در این حوزه فعالیت دارند ارتباط برقرار کرده و با تبادل اطلاعات بتوانید به گسترش علم در سطح جامعه کمک کنید.

طراحی سایت علمی به چند دسته تقسیم می‌شود؟

دسته‌بندی وب‌سایت علمی

اینکه وب‌سایت‌های علمی به چند دسته تقسیم می‌شوند و چه کسانی مخاطبان هدف آنها هستند، سوالاتی است که شاید برای شما نیز پیش آمده باشد، پس با ما همرا باشید تا در ادامه به بررسی این موضوع بپردازیم:

۱_ وب‌سایت‌های تخصصی

همان طور که از اسم این گونه وب‌سایت‌ها پیداست، به وب‌سایت‌هایی گفته می‌شود که برای گروه تخصصی خاصی که در یک زمینه مهارت دارند راه‌اندازی می‌شود، هر چقدر مطالب تخصصی و علمی‌تر باشد، مخاطبان بیشتری را می‌تواند جذب کند که شامل رشته‌های پزشکی، برنامه‌نویسی، پوشاک، نقاشی و… است. افرادی که از این گونه وب‌سایت‌ها استفاده می‌کنند، سنینی بین 19 تا 45 سال دارند که این میانگین سن با توجه به آمار گرفته شده است.

۲_ وب‌سایت‌های پژوهشی

وب‌سایت‌های پژوهشی را باید از دیگر دسته‌های طراحی سایت علمی به شمار آورد. هدف از ایجاد این وب‌سایت‌ها جذب کردن دانشجویان و افراد پیگیر شرکت‌های دانش بنیان است که عمده فعالیت آن بررسی مطالب علمی و پژوهشی در جهت اختراع و ایده‌پردازی است. رنج سنی افرادی که در این وب‌سایت‌ها عضویت دارند از سن 20 تا سن 30 سال است که بیانگر جوان بودن کاربران آن است.

۳_ وب‌سایت‌های عمومی

محتواهایی که در این گونه وب‌سایت‌ها قرار دارد مطالبی است که اکثر افراد به صورت روزانه از آنها استفاده می‌کنند که شامل موضوعات اجتماعی، نکات خلاصه‌وار و شرح دادن جزئیات علمی به صورت عامه فهم است. معمولا میانگین سنی کاربران این گونه وب‌سایت‌ها از 16 سال تا 60 سال می‌باشد.

صفحات طراحی سایت علمی

صفحات طراحی سایت علمی
  • صفحه درباره ما
  • صفحه تماس با ما
  • صفحه آرشیو مقالات وبلاگ
  • صفحه مقالات وبلاگ
  • صفحه آرشیو خدمات
  • صفحه دسته‌بندی خدمات در طراحی سایت علمی
  • صفحه خدمات نهایی
  • صفحه اصلی وب‌سایت (خانه)
  • صفحه آرشیو محصولات
  • صفحه دسته‌بندی محصولات
  • صفحه محصولات نهایی

علم و آموزش همیشه دو عنصر در پیشرفت جوامع محسوب می‌شوند و با قرار گرفتن این دو در کنار یکدیگر است که سطح سواد یک جامعه بالا رفته و به سوی شکوفایی قدم برمی‌دارد. اگر علاقه‌مند به حوزه آموزش هستید به شما پیشنهاد می‌کنیم که از مقاله زیر دیدن کنید:

«طراحی سایت آموزشی»

مرحله طراحی سایت علمی در مجموعه سایت با سئو

ما در مجموعه سایت با سئو از تمامی توان خود استفاده می‌کنیم تا مراحل طراحی سایت علمی را به بهترین شکل ممکن پیاده‌سازی کنیم تا یک وب‌سایت اصولی و بهینه در اختیار کارفرمایان عزیز قرار گیرد. در ادامه به معرفی خلاصه‌ای از این فرآیند می‌پردازیم:

مرحله اول: اولین قدم مشاوره کارشناسان مجموعه با کارفرما است.

مرحله دوم: ساخت طرح اولیه سایت علمی

مرحله سوم: ارائه طرح اولیه به کارفرما به منظور بازبینی

مرحله چهارم: ساخت طرح نهایی وب‌سایت علمی

مرحله پنجم: در این مرحله کارفرما به همراه تیم فنی مجموعه اقدام به بازبینی و بررسی طرح نهایی می‌کنند.

مرحله ششم: ایندکس و راه‌اندازی وب‌سایت علمی

مرحله هفتم: طراحی سایت علمی پژوهشی به مدت ۱ سال توسط مجموعه سایت با سئو پشتیبانی می‌شود.

مدت‌زمان ساخت طراحی سایت علمی پژوهشی

مدت‌زمان لازم برای ساخت و طراحی وب‌سایت علمی بین ۷ الی ۱۴ روز است که در برخی از پروژه‌های به خاطر پیچیدگی که دارند، امکان دارد که این مدت‌زمان طولانی‌تر شود. حجم امکانات، استفاده از تکنولوژی اختصاصی یا آماده، تیم طراح و… از موارد مهمی دیگر هستند که در افزایش و کاهش مدت‌زمان ساخت سایت تاثیرگذار هستند. به عنوان مثال یک وب‌سایت علمی که با سیستم مدیریت محتوای وردپرس ساخته شده دارای امکانات معمولی و استانداردی است به همین دلیل به مدت‌زمان‌ کمتری برای طراحی نیاز دارد، در صورتی که ساخت وب‌سایت با سیستم اختصاصی با توجه به پیچیدگی‌هایی که دارد، زمان بیشتری نیاز دارد.

سخن پایانی

 یک وب‌سایت علمی اگر بخواهد پله‌های موفقیت را طی کند و به یک برند علمی تبدیل گردد باید حاوی مطالب مفید و کاربرپسندی باشد تا کاربران و مخاطبان از خواندن این مطالب احساس خوب را تجربه کنند.

مقالات و محتوایی که در طراحی سایت علمی قرار می‌گیرد نباید تکراری باشد تا با جریمه‌های گوگل همراه نشود، رعایت کردن سئوی سایت در وب‌سایت علمی امری مهم تلقی می‌شود. شما باید تمامی مسائل مربوط به بهینه‌سازی را رعایت کنید تا شاهد بهترین نتیجه ممکن باشید و ربات‌های گوگل وب‌سایت علمی شما را در لیست بالای نتایج جستجو به کاربران زیادی نمایش دهند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.