طراحی سایت مدرسه

طراحی سایت مدرسه

طراحی سایت مدرسه محیطی آنلاین و پرطرفدار است که یکی از بهترین واسطه‌ها میان معلمان، دانش‌آموزان و اولیاء محسوب می‌شود. در واقع محصل‌ها می‌توانند از طریق این وب‌سايت تمامی کارهای مربوطه به تحصیل را انجام داده و از امکانات آن جهت صرفه‌جویی در زمان و رفاه بیشتر، استفاده کنند.

امروزه با توجه به گسترش علم در سرتاسر دنیا، تمامی والدین و دانش‌آموزان قبل از انتخاب مدرسه مناسب و ثبت‌نام در آن به تحقیق و تفحص مدرسه مورد نظر می‌پردازند، این امر به آنها کمک می‌‌کند تا مرکز قابل قبولی و استانداردی را برای تحصیل فرزندانشان انتخاب کنند. تمامی مدارس دولتی و خصوصی این امکان را دارند تا با ساخت سایت مدرسه دانش‌آموزان زیادی را به سمت خود جذب کنند و از ظرفیت زیادی که در این فضا وجود دارد، بهترین استفاده ممکن را ببرند.

قیمت طراحی سایت مدرسه

قیمت طراحی سایت مدرسه نرخ ثابتی ندارد و با توجه به امکانات و قابلیت‌هایی که این وب‌سایت دارد، با نوسان همراه است. اگر شما مدیر و مسئول یک مدرسه خصوصی یا دولتی هستید باید به این نکته توجه زیادی داشته باشید که شما برای ساخت سایت مدرسه هزینه نمی‌کنید! این یک سرمایه‌گذاری است که باعث می‌شود دانش‌آموزان زیادی از طریق اینترنت، مدرسه‌ی تحت مدیریت شما را پیدا کنند و اگر تمامی اصول استانداری و بهینه‌سازی را به خوبی در وب‌سایت رعایت کنید، این دانش‌آموزان جذب شما می‌شوند.

اهداف طراحی سایت مدرسه

اهداف طراحی سایت مدرسه
  • ساخت سایت مدرسه راهی برای برند شدن مدرسه است.
  • ارائه خدمات غیر حضوری به دانش‌آموزان و اولیاء به صورت ۲۴ ساعته
  • تثبیت جایگاه مدرسه در بین رقبا
  • مدیریت و سامان‌دهی اصولی دانش‌آموزان
  • طراحی سایت مدرسه بهترین ابزار برای معرفی رزومه و سابقه فعالیت مرکز آموزشی به کاربران است.
  • صرفه‌جویی در هزینه‌های مدرسه
  • صرفه‌جویی در زمان دانش‌آموزان و اولیاء آنها

چرا به طراحی سایت مدرسه نیاز دارید؟

تمامی مدارس این امکان را دارند تا با ساخت سایت مدرسه در فضای نامحدود اینترنت فعالیت‌های گسترده‌ای داشته باشند و سوابق آموزشی، امکانات و خدمات مختلفی را که ارائه می‌دهند با مخاطبان خود به اشتراک بگذارند تا انتخاب برای والدین و دانش‌آموزان راحت‌تر باشد.

وقتی که یک مدرسه اقدام به طراحی سایت می‌کند، نشان دهنده این است که با دیگر رقبایش تفاوت دارد. این عامل سبب می‌‌شود تا بیش از دیگر مدارس، توجه دانش‌‌آموزان والدین آنها را به خود جلب کند.

صفحات طراحی سایت مدرسه

  • صفحه‌ای برای ثبت‌نام غیر حضوری دانش‌آموزان، این امکان سبب می‌‌شود مدارس از تجمع غیر ضروری دانش‌آموزان جلوگیری کنند.
  • ایجاد صفحه‌ای برای اعلام نمرات و نتایج امتحانات ترم تحصیلی
  • راه‌اندازی صفحه‌ای برای گالری عکس‌های مدرسه
  • صفحه‌ای برای اعلام نتایج تمام مسابقات، آزمون‌ها، المپیاد‌ها و آموزش‌هایی که در مدرسه برگزار می‌گردد.
  • راه‌اندازی صفحه برای گفتگوهای آنلاین دانش‌آموزان و معلمان.
  • ایجاد یک صفحه برای در اختیار گذاشتن کتاب‌ها و جزوات آموزشی هم برای دانش‌آموزان و هم برای معلمین
  • صفحه‌ای برای نظرسنجی‌ها، پیشنهادها و انتقادات
  • مدرسه باید در وب‌سایت خود یک صفحه اختصاصی برای تماس با ما ایجاد کند و با معرفی پل‌های ارتباطی و قرار دادن شماره مستقیم مدرسه، راهی آسان برای ارتباط والدین و دانش‌آموزان با مدرسه مهیا نماید.
  • صفحه آرشیو خدمات در طراحی سایت مدرسه
  • صفحه دسته‌بندی خدمات
  • صفحه خدمات نهایی
  • صفحه آرشیو مقالات وبلاگ
  • صفحه مقالات وبلاگ

چه افرادی امکان استفاده از طراحی سایت مدرسه را دارند؟

✔️ دانش‌آموزان

✔️ اولیا دانش‌آموز

✔️ معلمین و مربیان

✔️ خیرین مدرسه‌ساز جهت مشارکت در طرح‌های ساخت‌وساز

✔️ مدیر مدرسه

✔️ کاربران و مخاطبین که برای کسب اطلاعات مورد‌نیازشان و انتخاب مدرسه مناسب، به وب‌سایت رجوع می‌کنند.

چه افرادی می‌توانند از سایت مدرسه استفاده کنند

مراحل طراحی سایت مدرسه

مرحله اول: کارشناسان ما با کارفرما، جهت ساخت سایت مدرسه یک جلسه مشاوره برگزار می‌کنند.

مرحله دوم: ساخت طرح اولیه وب‌سایت مدرسه

مرحله سوم: بازبینی طرح اولیه سایت توسط کارفرما

مرحله چهارم: ساخت طرح نهایی وب‌سایت

مرحله پنجم: بازبینی و بررسی طرح نهایی توسط کارفرما و تیم فنی سایت با سئو؛ در صورت بروز هر‌گونه اشکالی این مشکل توسط تیم پشتیبانی در کمترین زمان برطرف می‌گردد.

مرحله ششم: در این مرحله تیم فنی اقدام به راه‌اندازی وب‌سایت مدرسه می‌کند.

مرحله هفتم: پشتیبانی رایگان و ۱ ساله ما از وب‌سایت مدرسه هم‌راستای نیاز شما

امکانات طراحی سایت مدرسه

طراحی سایت مدرسه از بخش‌های گوناگونی تشکیل شده است که هر کدام مختص به کار خاصی هستند. نکته‌ای که در این وب‌سایت بسیار مهم است، امکاناتی است که در آن وجود دارد. این امکانات باید خوب و با کیفیت طراحی شده باشند تا کاربران و مخاطبین سایت بتوانند بخش عمده‌ای از فعالیت‌های خود را توسط سایت انجام دهند. در ادامه به بررسی بهترین و مهم‌ترین امکاناتی که در طراحی سایت مدرسه باید به خوبی پیاده‌سازی شود، اشاره می‌کنیم:

بخش دانش‌آموزان در طراحی سایت مدرسه

دانش‌آموزان با وارد کردن کد کاربری خود، به این بخش دسترسی دارند و از این طریق می‌توانند به برنامه روزانه خود در مدرسه، دروس امتحانی، تکالیف روزانه، حضوروغیاب، کلاس‌های آموزشی، مسابقات ورزشی، باشگاه دانش‌آموزان، ارتباط با دانش‌آموزان و معلمین و … دسترسی داشته باشند.

این امکانات فراهم کننده نظم و ثبات در برنامه‌ریزی‌ها و کارهای دانش‌آموزان و ترغیب آنها به شرکت در مباحث علمی، پژوهشی، فرهنگی و اجتماعی است، این بخش را باید یکی از ویژگی‌های مهم در طراحی سایت مدرسه محسوب کرد.

بخش معلمین

معلمین می‌توانند با وارد کردن کد کاربری که مدرسه در اختیار آنها قرار داده، به این بخش دسترسی داشته باشند و به اطلاعات مربوط به خود نظیر برنامه روزانه و هفتگی، ارتباط با دانش‌آموزان، ارتباط با همکاران، ارتباط با اولیای دانش‌آموز، کلاس‌های تقویتی و آموزشی، مسابقات، برنامه اردوها و تفریحات، نمرات و ارزشیابی دانش‌آموزان، حضوروغیاب دسترسی داشته باشند.

بخش اولیای دانش‌آموز

 اولیا دانش‌آموز به دلیل شاغل بودن و نداشتن وقت کافی، قادر نیستند که برای تمامی کارهای فرزندشان در مدرسه حضور داشته باشند و تمایل دارند که از دور کارهای آنها را مدیریت کرده و به این مسائل رسیدگی کنند. طراحی سایت مدرسه این امکان را در اختیار آنها قرار داده تا بدون حضور فیزیکی، فعالیت‌های گسترده‌ای در امور مربوط به فرزندشان داشته باشند.

اولیای دانش‌آموزان می‌توانند با وارد کردن کد کاربری مخصوص به خود که مدرسه در اختیارشان قرار داده در بخش ثبت‌نام، از برنامه‌های آموزشی و انضباطی فرزندانشان که شامل انضباط، وضعیت نمرات، ارزشیابی، کلاس‌های تقویتی، آموزش‌های آنلاین، مسابقات و… اطلاع داشته باشند و از این طریق با معلمان، معاونین و مدیر مدرسه نیز ارتباط موثری برقرار کنند.

امکانات طراحی سایت مدرسه

بخش مدیر مدرسه

وقتی که صحبت از مدیر مدرسه به میان می‌آید، یعنی نفر اول مدیریت و اداره مدرسه. تمامی مدیران مدارس دوست دارند، مرکزی که مدیریت آن را بر عهده گرفته‌اند از لحاظ آموزشی، پرورشی، اخلاقی و اجتماعی در جایگاه بالایی باشد.

به همین منظور مدیران مدارس این امکان را دارند تا به شکل کامل فعالیت‌‌های مدرسه را مدیریت و اداره نمایند و به صورت مستقیم شاهد تمام فعالیت‌های این محیط آموزشی باشند. در واقع آنها می‌توانند تمام کارهای دانش‌آموزان، معلمین و اولیاء را زیر نظر بگیرند تا بتوانند به بهترین نحوه، به این امور رسیدگی کنند.

بخش مدیر باید دارای امکانات کاملی نظیر مدیریت دانش‌آموزان، مدیریت دروس، معلمین، برنامه هفتگی و امتحانات مدرسه، مدیریت حضور غیاب معلمین و دانش‌آموزان، مدیریت وبلاگ مدرسه، نظارت بر تمامی ثبت‌نام‌ها و فعالیت‌های آنلاین، مدیریت و نظارت بر پرداخت‌های آنلاین، مدیریت و تغییرات سیستم وب‌سایت و سیستم‌های پیامکی مدرسه باشد.

کتابخانه دیجیتال در طراحی سایت مدرسه

 کتاب خواندن از لذت‌بخش‌ترین و مهم‌ترین کارهایی است که دانش‌آموزان به آن علاقه زیادی دارند، زیرا این کار کمک زیادی به نوع تفکر آنها نسبت به موضوعات مختلف می‌کند. بخش کتابخانه‌ی دیجیتالی یکی از جذاب‌ترین امکانات در طراحی سایت مدرسه است، زیرا دانش‌آموزان با عضویت در آن می‌توانند به صورت دیجیتال کتاب مورد علاقه خود را در کمترین زمان در دسترس داشته و آن را مطالعه نمایند. هر چقدر دانشجویان بیشتری به وب‌سایت شما سر بزنند، رتبه و رنک سئو سایت بهتری خواهید داشت.

آموزشگاه به مکانی گفته می‌شود که با بهره‌گیری از اساتید و مربیان، آموزش‌های لازم به هنرجو داده می‌شود، اگر به دنبال ساخت سایت آموزشگاه با امکانات خوب و کاربردی هستید، می‌توانید با مراجعه به لینک زیر با این نوع از وب‌سایت بیشتر آشنا شوید:

«طراحی سایت آموزشگاه»

ساخت سایت مدرسه نیاز به چند روز کاری دارد؟

برای طراحی و ساخت وب‌سایت مدرسه نمی‌توان زمان خاصی مشخص کرد زیرا امکانات و قابلیت‌های مختلفی در این وب‌سایت استفاده می‌شود که با توجه به نیاز و سلیقه شما، مشخص می‌گردد. یک سری عوامل نقش مهمی در کاهش و افزایش مدت‌زمان طراحی این وب‌سایت ایفا می‌کنند، به عنوان مثال استفاده از سیستم اختصاصی با توجه به اینکه از امکانات و قابلیت‌های زیادی برخوردار است، مدت‌زمان ساخت سایت را افزایش می‌دهد. اگر تمایل دارید از دیگر طرح‌های ما نیز بازدید کنید، تنها کافیست وارد صفحه نمونه کارها شوید.

سخن پایانی

طراحی سایت مدرسه راهکاری کاربردی و مفید است برای تمامی مدارس تا بتوانند از این طریق اقدام به جذب کردن دانش‌آموزان کرده و خدمات بهتر و باکیفیت‌تری را از طریق سایت به آنها ارائه دهند. زمانی که یک مدرسه دارای وب‌سایت باشد، کاربران زیادی این امکان مشاهده آن را در فضای وب دارند و طولی نمی‌کشد که این مدرسه به یک برند آموزشی تبدیل می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید با کارشناسان مجموعه سایت با سئو تماس بگیرید تا شما را به صورت کامل راهنمایی کنند.

3 نظر

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.