عنوان سئو چیست؟ 5 مورد از موارد مهمی که باید به آن توجه کنید

عنوان سئو چیست؟ 5 مورد از موارد مهمی که باید به آن توجه کنید

عنوان seo به همان تایتل اصلی صفحه وب‌سایت شما گفته می‌شود که با حروف h1 نشانه گذاری می‌شود. وقتی که قرار است شما یک مطلب یا مقاله را در صفحات وب‌سایت انتشار دهید باید از یک عنوان اصلی برای آن استفاده کنید که عنوان سئو نام دارد. این عنوان یکی از مهم‌ترین پارمترهایی است که برای امتیاز دهی صفحه وب‌سایت توسط موتورهای جستجوی گوگل مورد محاسبه قرار می‌گیرد.

با وجود پیشرفت‌های زیادی که امروزه در زمینه سئو و بهینه سازی سایت شاهد آن هستیم، از روش‌های گوناگونی برای نوشتن عنوان سئو استفاده می‌شود و باعث شده است تا عنوان‌های مطالب به صورت حرفه‌ای‌تری نوشته شوند و تاثیرات زیادی را بر روی مخاطبان بگذارند. ما در این مقاله قصد داریم تا به شکل بهتری و جامع‌تری از عنوان سئو حرف بزنیم تا شما با شناخت بیشتری بتوانید عنوان‌های جذاب و زیبایی را برای مطالب وب‌سایتتان تولید کنید.

اهمیت عنوان سئو

هر عبارت و واژه‌ای را که شما در عنوان‌های اصلی مقالات و مطالب وب‌سایتتان قرار دهید به همان شکلی که هست در نتایج جستجو به کاربران نمایش داده خواهد شد، پس به خاطر اهمیتی زیادی که دارد باید در نوشتن آن دقت لازم را داشته باشید و از عنوان‌هایی استفاده کنید که از جذابیت و گیرایی زیادی برای کاربران برخوردار باشند. در واقع عنوان سئو را باید معرفی کننده صفحه وب‌سایت شما در میان نتایج جستجوی گوگل محسوب کرد.

زمانی که شما از یک عنوان خوب و حرفه‌ای در مقالات وب‌سایتتان استفاده می‌کنید می‌تواند تاثیرات روانشناسی زیادی را بر روی ذهن کاربران ایجاد کند و در واقع هر مطلبی که از عنوان خوبی برخوردرا باشد شانس بیشتری برای دیده شدن خواهد داشت و سبب خواهد شد تا ترافیک وب‌سایت شما بالا رود. موتورهای جستجوی گوگل زمانی که به سراغ یک صفحه‌ای از یک وب‌سایت می‌روند اولین چیزی که در نگاه اول می‌تواند توجه آن‌ها را جلب کند عنوان سئوی آن صفحه است و در واقع از روی عنوان آن متوجه می‌شوند که محتوای آن صفحه چیست.

عنوان سئو

عنوان سئو باید در (متا دیسکریپشن) از چند کاراکتر تشکیل شده باشد

یکی از مهم‌ترین مواردی که باید در عنوان سئو به آن توجه داشت، طول آن در متا دیسکریپشن است و این به معنی آن است که تعداد کاراکترهایی که در این عنوان به کار می‌رود باید چند کارکتر باشد؟

در سال 2019 بود که وب‌سایت moz اعلام کرد که تعداد کاراکترهای استانداردی که باید در تنظیمات متا به کار رفته شود باید بین 50 الی 60 کارکتر باشد. توجه داشته باشید که شما زمانی که قصد دارید عنوان سئو را در متا دیسکریپشن وردپرس وارد کنید زمانی آن را در باکس افزون یوست یا رنک مس وارد می‌کنید با توجه به تعداد کارکترها عنوان رنگی نیز در زیر این باکس به شما نمایش داده می‌شود. در ابتدا این رنگ قرمز است و با نوشتن تعدادی کاراکتر رنگ آن نارنجی خواهد شد و زمانی که تعداد کاراکترهای شما به حد مجاز می‌رسد رنگ آن سبز می‌شود.

دقت کنید که اگر تعداد کارکترهای شما بیش از حد مجاز باشد باعث خواهد شد که قسمتی از عنوان سئوی شما در نتایج جستجوی گوگل به شکل … به کاربران نمایش داده شود که این خود نوعی ضعف در عنوان نویسی محسوب می‌شود پس باید به این نکته توجه داشته باشید.

عنوان سئو جذاب باعث بالا رفتن نرخ کلیک (ctr) می‌شود

وقتی که شما از عنوان‌های جذاب سئو استفاده می‌کنید سبب می‌شود تا کاربران زیادی به وب‌سایت شما وارد شوند و نرخ کلیک سایت شما را بالا ببرد. عنوان سئو کاربر پسند باعث می‌شود که کاربران از محتوای شما رضایت داشته باشند و برای خواند مطالب و مقالات به وب‌سایت شما سر بزنند، در نتیجه گوگل وب‌سایت شما را یک سایت با اعتبار تشخیص می‌دهد و آن را در نتایج بالای جستجو به کاربران زیادی نمایش خواهد داد. وقتی که یک وب‌سایت در نتایج جستجوی بالا قرار گیرد کاربران زیاد را جذب خواهد کرد و باعث می‌شود ترافیک و نرخ (ctr) سایت مورد نظر افزایش پیدا کند.

در زمان انتخاب عنوان سئو باید به چه موارد توجه کرد

وقتی که شما قصد دارید برای مطالب وب‌سایتتان عنوانی را قرار دهید باید به یک سری پارمترهای توجه کنید و با توجه به آنها یک عنوان جذاب و کاربر پسند را تولید کنید، در ادامه به برسی موارد که باید در زمان انتخاب عنوان به آنها توجه کنید می‌پردازیم:

1- از عنوان‌های سوالی استفاده کنید

سوال را باید از مهم‌ترین و تاثیرگذارترین روش‌هایی محسوب کرد که برای شروع کردن یک موضوع از آن می‌توان استفاده کرد. بنابراین شما می‌توانید برای عنوان‌های سئو نیز از سوال استفاده کنید تا ذهن کاربران و مخاطبان به واسطه‌ی سوالی که از آنها می‌کنید دست به جستجو بزند.

دقت داشته باشید زمانی که قرار است از عنوان‌های سوالی استفاده کنید باید از سوال‌های تکراری که در وب‌سایت‌های دیگر به آن پرداخته شده است نپردازید، از واژه‌های چگونه و چطور می‌توانید در عنوان‌های سوالی استفاده کنید و سعی کنید که عنوان سئوی شما برای کاربران جذابیت به همراه داشته باشد.

2- از تاریخ و سال در عنوان سئو استفاده کنید

زمانی که در عنوان سئو واژه content lenght 2022 وجود داشته باشد به واسطه‌ی اینکه نشان دهنده‌ی این است که این محتوا جدید و به روز است و در چند روز پیش نوشته شده است کاربران را ترغیب خواهد کرد به دلیل جدید بودن آن مشغول بازدید از این محتوا شوند، این همان چیزی است که هر سئو کار و مدیر سایتی در انتظارش است.

قرار دادن تاریخ و سال در کنار عنوان محتوا از مهم‌ترین کارهایی است که وب‌سایت‌های معروف نیز از این روش استفاده می‌کنند تا بتوانند به شکل بهتری کاربران را جذب خود کنند و آنها را ترغیب کنند که از محتوای سایت دیدن کنند. توجه داشته باشید که بسیاری از کاربران در زمان سرچ کردن عنوان در گوگل از تاریخ نیز استفاده می‌کنند، مثلا بهترین روش قرار گرفتن در صفحه اول گوگل در سال 2022، پس به این مورد در زمان عنوان نویسی سئو توجه داشته باشید.

عنوان سئو

3- شناخت مخاطب هدف و نوشتن عنوان برای او

بسیاری از وب‌سایت‌ها زمانی که قرار است یک محتوا را تولید کنند و برای آن عنوانی را قرار دهند به این موضوع توجه ندارند که قرار است این عنوان را چه کسی بخواند و در واقع در زمان نوشتن عنوان توجهی به مخاطبان هدف ندارند، چشم پوشی از این موضوع می‌تواند تمامی زحمات شما را به باد دهد و در واقع کاربران استفاده بهینه و هدفمندی از محتوا و مطالب وب‌سایت شما نبرند. شما باید بتوانید با شناختی که از کاربران و مخاطبان هدفتان دارید به شکل ساده و راحتی با او حرف بزنید و به بهترین شکل نیازهای او را برآورده سازید.

باید خوتان را به جای مخاطبتان قرار دهید تا متوجه شوید آنها چه نیازهایی دارند. زمانی که شما بتوانید به خوبی نیازهای آنها را برطرف سازید هم می‌توانید تعداد زیادی از کاربران را جذب وب‌سایتتان کنید و هم محصولات و خدماتی را که ارائه می‌دهید به شکل بهتر و با کیفیت بالاتری به کاربران ارائه دهید.

4- از عنوان‌هایی استفاده کنید که پسوند (ترین) دارند

با توجه به تحقیقات متخصصان سئو استفاده کردن از عنوان‌هایی که دارای پسوند (ترین) هستند قدرت بالایی در جذب کاربران دارند. زمانی که شما از این نوع عنوان در سئو استفاده کنید با توجه به جذابیتی که در آن وجود دارد کاربران زیادر ا ترغیب خواهید کرد تا بر روی محتوای شما کلیک کنند و نرخ کلیک سایت شما را بالا خواهد برد. مثلا استفاده از عنوان‌هایی مانند:

  • کاربردی‌ترین اصول سئو
  • مهم‌ترین افزونه‌های وردپرس
  • سریع‌ترین هاست وردپرسی
  • ارزان‌ترین قالب وردپرس
  • جدید‌ترین سیستم مدیریت محتوا

5- استفاده از اعداد در عنوان سئو

استفاده از اعداد می‌تواند تاثیرات خارق العاده‌ای را در عنوان سئو ایجاد کند. استفاده از اعداد در عنوان سئو می‌تواند تغییرات مهمی را در سئو سایت شما ایجاد کند زیرا زمانی که شما از اعداد در عنوان‌های سئو استفاده می‌کنید توجه کاربران را جلب کرده و بر روی آن‌ها کلیک خواهند کرد. اگر شما یک سرچ ساده seo در اینترنت انجام دهید متوجه خواهید شد تعداد زیادی از نتایج با اعداد همراه هستند، مثلا:

  • 10 روش برای ورودی بیشتر سایت
  • 5 مورد از موارد مهمی که باید در زمان خرید دامنه به آن توجه کرد
  • 20 راهکار برای داشتن سئو سایت بهینه

سخن پایانی

عنوان سئو را باید از موارد مهمی دانست که می‌تواند مطالب و محتوای وب‌سایت شما در در نگاه مخاطبان و کاربران جذاب کند و از دید آنها یک عنوان خاص و منحصر به فرد به نظر آید. سعی کنید در عنوان‌های سئو سایت خودتان از کلمات کلید نیز استفاده کنید تا بازخورد بهتری را دریافت کنید و بتوانید همواره مطالب و محتوای خاصی را به کاربران ارائه دهید. اگر شما نیز دوست دارید تا تعداد کاربران سایت خودتان را بالا ببرید می‌توانید تمامی مواردی را که ما در این مقاله به آنها اشاره کردیم را در عنوان‌های سئو خودتان به کار برید تا در کوتاهترین زمان شاهد نتایج فوق العاده آن باشید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.