عوامل مهم در قیمت گذاری طراحی سایت

عوامل مهم در قیمت گذاری طراحی سایت

امروزه افرادی زیادی به صورت فریلنسری مشغول به فعالیت در زمینه طراحی و راه‌اندازی وب‌سایت هستند و در مقابل شرکت‌های زیادی نیز وجود دارند که به صورت تیمی و گروهی پروژه‌های طراحی سایت انجام می‌دهند؛ اما با توجه به نوع فعالیت و خدماتی که آنها ارائه می‌دهند، قیمت پیشنهادی طراحی سایت هر کدام متفاوت است.

سوالی که شاید برای خیلی از مشتریان به وجود بیاید این باشد که چرا قیمت‌های پیشنهادی فریلنسرها با شرکت‌های طراحی سایت تفاوت زیادی دارد؟ به راستی عوامل مهم در قیمت گذاری طراحی سایت چیست؟ در واقع چرا یک فرد که به صورت انفرادی کار طراحی وب‌سایت انجام می‌دهد قیمت‌هایی به مراتب ارزان‌تر از شرکت‌های طراحی سایت ارائه می‌دهد؟

توجه داشته باشید که طراحی سایت یک کار تخصصی و کیفی محسوب می‌شود که نمی‌توان انجام دادن آن را به دست هر فرد و شرکتی واگذار کرد زیرا اگر فرد و شرکت مورد نظر تخصص کافی در این زمینه را نداشته باشد، این احتمال وجود دارد که طراحی سایت مورد نظر را با کیفیت پایینی انجام دهد و در آینده شما را با مشکلات زیاد مواجه کند. ما در این مقاله قصد داریم تا به عوامل مهم در قیمت گذاری طراحی سایت اشاره کنیم تا زمانی که شما قصد راه اندازی یک وب‌سایت را داشته باشید، بهترین شرکت را در جهت طراحی و راه‌اندازی وب‌سایتتان انتخاب کنید.

چه عوامل در قیمت‌ گذاری طراحی سایت تأثیرگذار هستند؟

راه‌اندازی یک وب‌سایت که هم از کیفیت ساخت مطلوبی برخوردار باشد و هم قیمت آن مناسب باشد، جزء اولویت‌های اصلی صاحبان و مدیران مشاغل محسوب می‌شود. برای درک این موضوع ما در ادامه به معرفی عوامل مهم در قیمت گذاری طراحی سایت می‌پردازیم:

گول قیمت‌های بالای طراحی سایت را نخورید

متاسفانه برخی از شرکت‌های طراحی سایت هستند که با وجود نداشتن اطلاعات کافی مشتری، از تکنولوژی‌های قدیمی و مرسوخ شده برای راه‌اندازی وب‌سایت استفاده می‌کنند که این خود می‌تواند در آینده ضربه محکمی را به کسب‌وکار شما بزند. اگر یک مجموعه قیمت‌های غیر و واقعی و ارزانی را برای راه‌اندازی وب‌سایت به شما پیشنهاد داد، حتما 1 جای کار آن می‌لنگد و قرار است از قالب‌های بی کیفیت و آماده که از امنیت بالایی برخودار نیستند برای ساخت وب‌سایت شما استفاده کند.

زمانی که شما یک سری امکاناتی را به تیم طراح وب‌سایت خودتان پیشنهاد می‌دهید که در سایت از آن استفاده کند ولی او حاضر به انجام دادن آن نیست، مطمئن باشید که 1 جای کار ایراد دارد. بهترین راهکار این است که پروژه راه‌اندازی سایت خودتان را به دست این افراد نسپارید. توجه داشته باشید که برای یک تیم طراحی سایت حرفه‌ای هیچ محدودیتی در زمینه اضافه کردن امکانات در وب‌سایت وجود ندارد و در واقع تمامی توان خود را برای موفقیت وب‌سایت شما خرج می‌کند.

فریب شرکت‌هایی که برند هستند و در صفحات بالای گوگل قرار دارند را نخورید

شرکت‌ها بزرگ و معروفی هستند که در به صورت شفاف و صادقانه اقدام به راه‌اندازی وب‌سایت برای کسب‌وکارهای مختلف می‌کنند ولی در مقابل شرکت‌هایی نیز وجود دارند که علی‌رغم اینکه در صفحات بالای نتایج جستجوی گوگل قرار دارند و از اعتبار بالایی برخوردار هستند؛ اما خدمات باکیفیتی را به مشتریان ارائه نمی‌دهند، این خود نشان دهند این است که هر وب‌سایتی که در نتایج بالای گوگل قرار داشت لزوما ارائه دهند خدمات با کیفیت نیست چرا که برخی از این شرکت‌ها با استفاده از تبلیغات ادورز یا همان تبلیغات پولی گوگل، در نتایج بالای جستجو قرار گرفته‌اند.

مثلا اگر یک مجموعه هرینه طراحی و راه‌اندازی یک وب‌سایت اختصاصی را زیر 10 میلیون اعلام کند، به قطع یقین خدماتی که قرار است به شما ارائه دهند دارای نواقصی است، زیرا وب‌سایت‌های اختصاصی و با کیفیت قیمت‌های پایینی ندارند و برای راه‌اندازی این گونه وب‌سایت‌ها زمان و انرژی زیاد باید صرف شود تا به خوبی نیاز مشتری را برآورده سازد.

طراحی وب‌سایت با استفاده از تکنولوژی (++ASP.NET، PHP، C) از قیمت بالاتری برخودار است

gheymatgozariwebsite2

زمانی که قرار است یک وب‌سایت طراحی شود، تیم‌طراح سایت باید با توجه به نیازهای مشتری تکنولوژی مورد استفاده در آن را مشخص کند. استفاد کردن از سیستم‌های مدیریت محتوای و قالب‌های آماده، قیمت‌های پایین‌تری به نسبت تکنولوژی‌های [++ASP.NET، PHP، C] جهت طراحی و راه‌اندازی وب‌سایت دارند. وقتی که برای ساخت سایت از این تکنولوژی‌ها استفاده شود، امکان دارد که قیمیت طراحی سایت را بالا ببرد ولی در عوض هم امکانات وب‌سایت مناسب هستند و هم از سرعت، امنیت، گرافیک و آپدیت کردن راحتری برخوردار است.

ظاهر و نوع رنگ‌های استفاده شده در یک وب‌سایت تاثیری چندانی در قیمت آن ندارد

دقت کنید که استفاده کردن از رنگ‌های معمولی و گرافیک ساده نمی‌‌تواند قیمت یک وب‌سایت را بالا ببرد مگر اینکه سایت مورد نظر از طراحی خاص و خارق العاده برخوردار بوده و از اسکریپت‌های Query در آن استفاده شده باشد. البته تعداد وب‌سایت‌هایی که از این نوع طرح‌ها استفاده می‌کنند بسیار اندک است و شامل تمامی سایت‌ها نمی‌شود. پس نباید گول ظاهر یک وب‌سایت را خورد زیرا ظاهر مناسب نیاز به دانش فنی بالایی ندارد و از آن به عنوان یک بخش نه چندان سخت در طراحی سایت یاد می‌شود.

در زمان طراحی یک وب‌سایت باید به این نکته توجه داشت که به گونه کار طراحی انجام شود که المان‌های سایت حرکت چشم کاربران را به خوبی جلب کند و آنها را وادار به انجام هدف نهایی شما کند. در برخی مواقع متخصصان وب‌سایت به جای اینکه یک ظاهر حرفه‌ای و کاربردی را در وب‌سایت ایجاد کنند، ظاهر گرافیکی آن را شلوغ کرده تا خودشان را حرفه‌ای نشان دهند. این کار اصلا کار منطقی به نظر نمی‌رسد و گاها به دلیل شلوغی و آشفتگی کاربران را زده می‌کند که اقدام به ترک سایت می‌کنند.

راه اندازی سایت با قیمت ارزان به معنی شروع یک دردسر و اتلاف وقت است

با توجه به اینکه در قسمت‌های قبل توضیح دادیم که راه‌اندازی یک وب‌سایت حرفه‌ای قیمت پایینی ندارد و اگر قرار باشد که یک سایت کاربر پسند برای مشتریان راه‌اندازی شود، با توجه به اینکه این پروسه نیاز به دانش کدنویسی و برنامه نویسی دارد و زمان زیاد را از طراح سایت می‌گیرد، دستمز بالایی دارد. مجموعه‌های طراحی سایت معتبر از برنامه نویسان و طراحان با تجربه همراه با دانش بالا استفاده می‌کنند که به کار گیری این افراد هزینه‌های زیاد را برای شرکت‌ها به دنبال دارد و سبب می‌شود تا هزینه دستمز این شرکت‌ها در قبال طراحی و راه‌اندازی وب‌سایت بالا رود.

اگر شرکت‌هایی بودند که به شما پیشنهاد کمتر از 3 میلیونی را برای طراحی و راه‌انداز وب‌سایت ارائه دادند، هیچ وقت راه‌اندازی سایت خودتان را به این آنها واگذار نکنید زیرا این قیمت به هیج وجه در زمینه طراحی سایت معقول نیست و اگر با این هزینه برای شما یک وب‌سایت ساخته شود، حتما وب‌سایت مورد نظر در آیند شما را با دردسرهای زیادی همراه خواهد کرد و شما را از کاری که کرده‌اید بسیار پشیمان می‌کند.

gheymatgozariwebsite1

سخن پایانی

ما در این مقاله به عوامل مهم در قیمت گذاری طراحی سایت اشاره کردیم تا شما در زمان انتخاب تیم و مجموعه مورد نظر جهت پروژه ساخت سایت، دقت کافی را داشته باشید و کار طراحی و راه‌اندازی وب‌سایت خودتان را به دست هر کسی واگذار نکنید. دقت داشته باشید که اگر قیمت‌های طراحی سایت از 3 میلیون کمتر باشد یک جای کار ایراد دارد و ضعف‌های زیادی در این وب‌سایت دیده خواهد شد و اگر قیمت طراحی سایت معمولی بیش از ۳۰ میلیون بود شرکت مورد نظر قصد گران فروشی را دارد و به هیچ وجه صلاح نیست که این مجموعه را در جهت طراحی سایت انتخاب کنید.

البته هستند وب‌سایت‌هایی که به صورت اختصاصی راه‌اندازی می‌شوند و با توجه به ساعات کاری زیاد و نیروهای متخصص پر تعدادی که بر روی آنها کار می‌کنند از هزینه چند ۱۰ میلیونی برخوردار هستند، اما توجه داشته باشید این مبلغ شامل هر وب‌سایتی نمی‌شود.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.