معرفی فروشگاه ساز اوپن کارت

معرفی فروشگاه ساز اوپن کارت

یکی از بهترین سیستم‌هایی است که با استفاده از آن می‌توانید فروشگاه اینترنتی خود را راه‌اندازی کنید فروشگاه ساز اوپن کارت است، این سیستم به صورت متن باز و رایگان در اختیار افراد قرار می‌گیرد. زمانی که شما از open cart استفاده می‌کنید این امکان برای شما فراهم است که بتوانید به راحتی فروشگاه خودتان را طراحی و راه‌اندازی کرده و و با اضافه کردن امکانات و افزون‌هایی که در این فروشگاه وجود دارد فروش بالایی را تجربه کنید.

وقتی که شما دارای یک کسب کار و تجارت بزرگ در زمینه واردات و صادرات محصولات و یا داری یک فروشگاه اینترنتی کوچک هستید، می‌توانید با استفاده از فروشگاه ساز اوپن کارت به راحتی به خواسته خود دست یابید. با توجه به آماری که توسط Builtwith گرفته شد است وب‌سایت‌هایی که از سیستم اوپن کارت استفاده می‌کنند 4 درصد از کل وب‌سایت‌های فروشگاهی را تشکیل می‌دهند که این آمار خوبی را از محبوبیت و کارایی این سیستم فروشگاه ساز ارائه می‌دهد.

اهمیت فروشگاه ساز اوپن کارت

بسیاری از کسب‌کارها برای اینکه بتوانند حضوری فعال در اینترنت داشته باشند و محصولات و خدمات خود را در این فضای گسترده و نامحدود به کاربران و مشتریان ارائه دهند، به ساخت فروشگاه‌های اینترنتی روی آورده‌اند تا با استفاده از این روش بازاریابی و فروش به برند شدن محصول و خدمات خود کمک کنند و فروش خوبی را داشته باشند.

از مهم‌ترین دلایلی که این کسب‌کارها دوست دارند تا یک فروشگاه اینترنتی را برای خود راه‌اندازی کنند این است که با توجه به فعالیتی که این فروشگاه‌ها در اینترنت دارند سبب می‌شود تا در سطح وسیع و گسترده‌ای به معرفی کسب کار مورد نظر پرداخته شود.

 زمانی که شما از یک کسب کار اینترنتی بهرمند هستید این امکان برای شما فراهم خواهد شد تا از طریق اینترنت مشتریان زیادی را در سرتاسر نقاط به دست آورید، ولی اگر هنوز دارای یک کسب کار سنتی هستید با توجه به اینکه شما از یک مکان محدود برای فروش و بازاریابی محصولاتتان استفاده می‌کنید مشترین شما فقط مختص به همان مکان و محله خواهند بود و توانایی فروش زیادی را نخواهید داشت.

برای راه‌اندای و طراحی فروشگاه‌های اینترنتی روش‌های گوناگونی وجود دارد که باید برای این کار از یک سیستم مناسب و مفید استفاده کنید. یکی از گزینه‌های خوب و مناسبی که به ما این امکان را خواهد داد تا بتوانید یک فروشگاه اینترنتی مفید و سودمند را طراحی کنید، استفاده از فروشگاه ساز اوپن کارت است.

مزایای فروشگاه ساز اوپن کارت

مزایای این فروشگاه عبارتند از:

۱_ ساده و رایگان بودن اوپن کارت

یکی از مهم‌تریت مزیت‌هایی که در فروشگاه ساز اوپن کارت وجود دارد این است که متن باز و رایگان بوده و برای استفاده کردن از آن نیازی نیست که هزینه‌ای را پرداخت کنید. با توجه به اینکه کارکرد با این سیستم فروشگاه ساز به سادگی امکان پذیر است این امکان را دارید تا در مدت زمان کوتاهی کارکردن با آن را فرا گیرید، این خصوصیت باعث شد است تا اوپن کارت در چندین کشور و به صورت چند زبان مختلف در اختیار کاربران قرا گیرید.

۲_ اوپن کارت به صورت منظم بروزرسانی و آپدیت می‌شود

با توجه به اینکه توسعه دهندگان و ارائه دهندگان خدمات open cart در حال افزایش است، این امر باعث شده است تا در مقایسه با دیگر فروشگاه سازها به صورت منظم بروزرسانی و آپدیت شود. زمانی که فروشگاه ساز اوپن کارت بروزرسانی می‌شود مشکلات و اختلالات قبلی از بین می‌رود و این سیستم کارکرد بهتری خواهد داشت.

۳_ فروشگاه ساز open cart از سئو و بهینه‌سازی مناسبی برخوردار است

توجه داشته باسید که یکی از مهم‌ترین و کلیدی‌ترین عواملی که باعث می‌شود تا سرعت یک وب‌سایت بالا رورد سئو و بهینه سازی مناسب آن است. این سیستم به گونه‌ای طراحی و راه‌اندازی شده است که در کمترین زمان درخواست‌ها را پردازش کرده و بهترین پاسخ را برای کاربران و مشتریان ارسال کند.

۴_ اوپن کارت به خوبی از زبان فارسی پشتیبانی می‌کند

یکی دیگر از مزایایی مهمی و کاربردی که در فروشگاه ساز اوپن کارت وجود دارد این است که به صورت زبان فارسی ترجمه و در دسترس کاربران قرار گرفته است، این قابلیت سبب شده تا شما بتوانید به راحتی و به زبان محلی فرشگاه خودتان را ایجاد کنید.

۵_ امکان دسترسی به قالب‌ها زیادی در open cart وجود دارد

با توجه به اینکه هزاران قالب بهینه سازی شده در اوپن کارت وجود دارد شما می‌توانید با استفاده از این قالب‌های رایگان نیاز خودتان را در ساختن فروشگاه اینترنتی خود برآورده سازید.

۶_ فروشگاه ساز اوپن کارد از افزون‌های زیادی برخوردار است

زمانی که افزونه در کنار هسته اصلی سیستم نصب و راه‌اندازی شود این امکان فراهم خواهد شد تا امکان بیشتری را بتوان بر روی سیستم اضافه کرد. شما می‌توانید در زمان استفاده از اوپن کارت از این افزون‌ها برای فروشگاه اینترنتی خودتان استفاده کنید.

فروشگاه ساز open cart دارای چه معایبی است

معایب فروشگاه ساز اوپن کارد شامل:

۱_ مشکلات افزونه و قالب‌های سنگین در اوپن کارت

با توجه به اینکه در سیستم فروشگاه ساز اوپن کارد از قالب‌های زیادی استفاد ه می‌شود برای اینکه وب‌سایت از سرعت بالایی برخوردار باشد باید شما از دانش فنی مورد نیاز در این رابطه برخوردار باشید. با توجه به اینکه افراد دانش و مهارت لازم را در استفاده مناسب از قالب‌ها ندارند، از هر افزونه و قالبی به صورت صلیغه‌ای استفاده می‌کنند که سبب خواهد شد تا حجم صفحات وب‌سایت بالا رفته و بهینه نباشد و به کم شدن سرعت و تضعیف سئو سایت می‌انجامد.

۲_ فروشگاه ساز اوپن کارد از پشتیبانی تخصصی برخوردار نیست

با توجه به اینکه بسیاری از سایت سازها به صورت رایگان ارائه می‌شوند در زمان بروز هر گونه مشکلی کسی مسئولیت برطرف سازی آن را گردن نمی‌گیرد و اگر شما فروشگاه اینترنتی خودتان را با استفاده از open cart ایجاد کنید در صورت بروز هرگونه مشکلی اگر خود شما علم و توانایی لازم را برای برطرف سازی این مشکل نداشته باشید مجبور هستید برای برطرف سازی تک تک این مشکل‌ها هزینه‌ای را به متخصص مورد نظر پرداخت کنید.

۳_ وجود مشکلات امنیتی در اوپن کارت به دلیل رایگان بودن این سیستم

با توجه به اینکه این سیستم به صورت رایگان ارائه می‌شود این خصوصیت باعث شده است تا هر فردی امکان دسترسی به سیستم را داشته باشد و هر زمانی که هر کدام از افزونه‌ها و یا قالب‌های موجود در سیستم به مشکلی برخورد تمامی وب‌سایت را تحت الشعاع قرار خواهد داد. توجه داشته باشید که کلیه افزون‌ها و ماژول‌هایی که برای این سیستم فروشگاه ساز مورد استفاده قرار می‌دهید از وب‌سایت های معتبر و مجاز دانلود کنید و مورد استفاده قرار دهید.

سیستم فروشگاه ساز open cart دارای چه امکاناتی است

  • امکان استفاده درگاه مستقیم بانکی درopen cart
  • قابیلت تجارت b2b 
  • داری سئو قوی و بهینه
  • امکان قرار دادن محصولات زیادی همراه با تصاویر کلیه محصولات
  • مدیرت کاربری ساده و آسان در فروشگاه ساز اوپن کارت
  • قابلیت مشاهده کردن جزئیات کامل خرید محصولات
  • پشتیبانی از الگوها و قالب‌های مختلف
  • امکان استفاده کردن از قابلیت چند فروشگاهی در open cart
  • امکان چند زبانه کردن فروشگاه اینترنتی اوپن کارت
  • قابلیت فروش محصولات و کالا در تمامی کشورها

سخن پایانی

استفاده از فروشگاه ساز اوپن کارت امروز مرسوخ شده زیرا دارای نقاط ضعف زیادی است. امروزه استفاده ازفروشگاه ساز ووکامرس در بین متقاضیان و کسانی که قصد راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی را دارند مرسوم است، زیرا ووکامرس دارای سرعت پردازش بالایی است و افزونه‌ها جانبی که در این فروشگاه ساز وجود دارد زیاد است و باعث شده تا هر فروشگاه اینترنتی را بتوان با استفاده از ووکامرس به صورت اختصاصی راه‌اندازی کرد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.