قالب آماده و قالب اختصاصی | کدام برای ساخت سایت بهتر است؟

قالب آماده و قالب اختصاصی | کدام برای ساخت سایت بهتر است؟

به صورت کلی راه‌اندازی وب‌سایت‌های اینترنتی به دو روش صورت می‌گیرد که در روش اول از قالب اختصاصی برای ساخت سایت استفاده می‌شود و در روش دوم از قالب آماده برای راه‌اندازی وب‌سایت‌ها استفاده می‌کنند و نوع تکنولوژی استفاده شده در طراحی سایت بستگی به نیاز کار فرما و حوزه فعالیت آن تجارت دارد. در این مقاله قصد داریم به برسی قالب آماده و قالب اختصاصی بپردازیم پس تا انتها با ما همراه باشید.

طراحی و راه‌اندازی وب‌سایت با استفاده از قالب اختصاصی

در طراحی سایت با استفاده از قالب اختصاصی با توجه به نیاز کارفرما قالب برای او در نظر گرفته می‌شود و با توجه به نیازهایش سایت مورد نظر برای او راه‌اندازی می‌شود. پس از برگزاری چند جلسه با کارفرما تیم طراحی سایت شروع به طراحی اولیه پروتوتایپ وب‌سایت می‌کنند، زمانی که توانستند پروتوتایپ را طراحی کنند به سراغ طراحی ظاهری سایت می‌روند.

وقتی که طراحی ظاهری و پروتوتایپ وب‌سایت تمام شد و کارهای انجام شده را کارفرما تایید کرد کار برنامه‌نویسی انجام خواهد شد. بعد از انجام دادن کارهای برنامه‌نویسی باید وب‌سایت مورد ارزیابی قرار گیرد تا کارهای مورد نیاز بر روی آن صورت گیرد و یا اگر باگ یا مشکلی در کدهای وب‌سایت پیدا شد این عامل نیز برطرف گردد.

اگر کارفرما دوست داشته باشد ویژگی و امکانات جدیدی را به وب‌سایتش اضافه کند در قالب اختصاصی این امکان میسر خواهد بود. به دلیل اینکه قالب‌های اختصاصی متناسب با کسب و کار کافرما طراحی و راه‌اندازی می‌شوند شما هیچ سایتی را مشابه آن در اینترنت مشاهده نخواهید کرد و در واقع خاص و یونیک خواهد بود.

قالب اختصاصی چه مزایایی دارد

اگر بخواهیم مهم‌ترین مزایای قاب اختصاصی را برای شما شرح دهیم این مزیت‌ها عبارتند از:

۱_ داشتن گرافیک زیبا و مناسب با برند

با توجه به جذابیت و زیبایی که در قالب اختصاصی به کار رفته است، بازدید کنندگان زیادی را جذب خواهد کرد و متناسب با حال و هوای هر کسب‌کاری به نمایش در می‌آید.

۲_ بالا بودن امنیت

زمانی که در یک قالب اختصاصی کد‌نویسی به صورت مناسبی انجام شود، قالب از امنیت بالایی برخوردار خواهد بود.

۳_ طراحی اختصاصی

در طراحی سایت اختصاصی قالب‌ها به صورت اختصاصی می‌باشد که در هیج جایی مشابه آن را مشاهده نخواهید کرد.

۴_ مطابق با قوانین سئو

به دلیل اینکه در قالب‌های اختصاصی به صورت بهینه و مناسب کد‌نویسی انجام شده است، سرعت لود و بارگزاری بالا خواهد بود و برای بهینه‌سازی سئو سایت شما مفید است.

قالب اختصاصی چه معایبی دارد

  • برای طراحی و راه‌اندازی قالب‌های اختصاصی زمان زیادی صرف خواهد شد.
  • قالب‌های اختصاص هزینه‌ی زیادتری نسبت به قالب آماده دارند.

طراحی و راه‌اندازی سایت با استفاده از قالب آماده

به قالب‌هایی گفته می‌شود که از پیش طراحی و ساخته شده‌اند و شما نیازی ندارید که این قالب‌ها را طراحی کنید. می‌توان در عرض مدت زمان کوتاهی اینگونه قالب‌ها را بر روی هاست محلی یا هاست اصلی نصب کرد و سایت مورد نظر را با استفاده از این قالب راه‌اندازی کرد.

قالب‌های آماده با توجه به تنوع زیاد و راحت بودن در زمان نصب طرفداران زیادی دارد و بدون اطلاع از دانش کد‌نویسی می‌تواند برای ساخت هر سایتی از این نوع قالب استفاده کرد. وب‌سایت‌هایی وجود دارند که قالب‌های آماده را برای فروش به کاربران عرضه می‌کنند، شما در صورتی که تمایل دارید سایت خودتان را با استفاده از قالب آماده راه‌اندازی کنید می‌توانید وارد وب‌سایت‌ این شرکت‌ها شوید و با انتخاب کردن قالب مورد نظر اقدام به خرید و نصب آن کنید.

در نظر داشته باشید که مراحل بارگزاری و راه‌اندازی سایت خود را به دست تیم طراح سایت خود بسپارید و اگر شما هیچ گونه شناختی در این زمینه ندارید نباید با توجه به اوپن سورس بودن اینگونه قالب‌ها اقدام به خرید و نصب آن کنید چون پروسه را نیمه تمام خواهید گذاشت و به ضررشان تمام خواهد شد، پس باید زیر نظر تیم طراح وب‌سایت این کار را جلو ببرید.

دسته‌بندی قالب‌های آماده

قالب‌های آماده به دو دسته تقسیم می‌شوند:

1- قالب‌های آماده پولی

کد‌نویسی که در این قالب‌ها انجام شده مرتب و منظم تر از قالب‌های رایگان است و ظاهر گرافیکی بهتر دارند و با توجه به امکانات زیادتری که در این قالب وجود دارد از امنیت بالاتری نسبت به نمونه رایگان آن برخوردار می‌باشد.

2- قالب‌های آماده رایگان

این نوع از قالب‌ها به صورت کاملا رایگان در اختیار شما قرار می‌گیرد، توجه داشته باشید که در بعضی از وب‌سایت‌ها یک سری قالب رایگان در اختیار افراد قرار می‌گیرد که به علت عدم لاینسس بودن این قالب‌ها به هیچ وجه از آنها استفاده نکنید و ترجیحا از سایتهای معتبر اقدام به تهیه قالب آماده رایگان کنید. پیشنهاد مجموعه سایت با سئو این است که از قالب‌های آماده رایگان استفاده نشود زیرا عملکرد و قابلیت وب‌سایت شما را زیر سوال خواهد برد.

قالب آماده چه مزیت‌هایی دارد

مزایای قالب‌های رایگان عبارتند از:

۱_ هزینه و قیمت مناسب

قیمت مناسبی که در قالب‌های آماده وجود دارد باعث شد این دسته از قالب‌ها از طرفداران زیادی برخوردار باشند.

۲_ تنوع قالب‌های زیاد

شما زمانی که به یک وب‌سایت فروش قالب آماده سر بزنید با تنوع زیادی از قالب‌های روبرو خواهید شد که بسته به هر شغل و کسب کاری از آنها استفاده می‌شود.

۳_ به صرفه بودن زمانی

با توجه به اینکه برای نصب قالب‌های آماده نیاز به زمان زیادی ندارید، می‌توانید در بهترین زمان ممکن وب‌سایت خود را با استفاده از قالب‌های آماده راه‌اندازی کنید و در وقت خودتان صرفه‌جویی کنید.

قالب‌های آماده چه معایبی دارند

  • عدم ایجاد تغییرات دلخواه و اساسی در وب‌سایت
  • وجود کدهای زیاد غیره اصولی در قالب آماده
  • از لحاظ ظاهری سایت‌های زیادی با توجه به قالب آماده تشابه ظاهری دارند
  • پایین بودن امنیت در قالب آماده
  • قالب‌های آماده سرعت لود بالایی ندارند

سخن پایانی

با توجه به اینکه امروزه قالب‌های زیادی برای طراحی و راه‌اندازی وب‌سایت وجود دارد حتما قبل از انتخاب قالب مناسب به مشخصات و خصوصیات آن توجه داشته باشید تا بتوانید بهترین قالب را تهیه کنید و با نصب آن کسب کار خودتان را در دنیای بزرگ اینترنت به همگان معرفی کنید.

ما در مجموعه سایت با سئو اول نیازهای و امکاناتی را که شما برای تجارت و کسب کار اینترنتی خودتان نیاز دارید را مورد برسی قرار می‌دهیم و بعد با توجه به حوزه فعالیتی که دارید به شما پیشنهاد می‌کنیم که از چه نوع قالب و تکنولوژی برای ساخت سایت شما استفاده شود تا بهترین بازخورد را برای شما داشته باشد. برای راه‌اندازی و طراحی برخی سایت‌ها استفاده از قالب اختصاصی توصیه می‌شود، در صورتی که برای طراحی و ساخت برخی دیگر از وب‌سایت‌های اینترنتی استفاده از قالب آماده بهترین گزینه است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.