معرفی لگوهای معروف دنیا، 10 برند نامی

معرفی لگوهای معروف دنیا، 10 برند نامی

در دنیای پر رقابت امروزی تمامی برند‌های معروف و پرطرفدار دارای یک لگو نیز هستند و همیشه افرادی که از آنها خرید می‌کنند لگوی شرکت مورد نظر را در ذهن به خاطر می‌سپارند. تقریبا تمامی لگوهای معروف دنیا دارای یک پیام و معنی هستند که می‌توانند این پیام را به صورت متنی، تصویری و یا به صورت ترکیبی از المان های مختلف به کاربران و مشتریان انتقال دهند.

در واقع هر الگویی می‌توانند یک برند یا محصول را به افراد معرفی کند و با توجه به اینکه لگوها زاییده ذهن و افکار افراد گوناگون با صلایق و روحیات متفاوت هستند، مشاهده می‌کنیم که ظاهر و روح هر لگویی با دیگری لگوها متفاوت است.

 لگوهای معروف دنیا همگی دنبال کننده یک هدف واحد هستند که معرفی یک کسب کار، محصول و کالا به مشتریان است و در قالب یک طرح گرافیکی ارائه می‌شود. از این رو تمامی شرکت‌ها و مشاغل باید در انتخاب لگوی خودشان دقت زیادی را به خرج دهند، زیرا لگو می‌تواند از لحاظ روانشانسی نیز بر روی مشتریان تاثیرگذار باشد و باعث شود که مشتری حس خوب و یا حس بدی را از کسب کار و محصول مورد نظر بگیرد. اگر با اندکی تمرکز و دقت به لگوهای معروف نگاه کنیم معنی عمیقی را می‌توان از آنها دریافت.

معرفی لگوهای معروف دنیا‌

برای شناخت بیشتر شما در ادامه به معرفی لگوهای معروف دنیا خواهیم پرداخن:

۱_ لگوی شرکت BMW

شرکت بی‌ام‌ و را باید یکی از معروفترین کمپانی‌های تولید کنند خودرو در دنیا محسوب کرد. این شرکت در ابتدای شروع به کار خودش اقدام به تولید ملخ هواپیما می‌کرد و اگر با کمی دقت به این لگوی آن نگاه کنید، در خواهید یافت که شبیه به یک ملخ در حال چرخش است و رنگ آبی که در آن استفاده شده است به معنی آسمان می‌باشد. لگوی شرکت خودرو سازی bmv را باید جزو لگوهای معروف دنیا قلمداد کرد.

۲_ لگوی شرکت AMAZON

از دیگر لگوهای معروف دنیا، لگوی شرکت آمازون است که در حال حاظر به عنوان بزرگترین فروشگاه اینترنتی در دنیا شناخته می‌شود که از طرح لبخند در لگوی این شرکت استفاده شده است. در لگوی این شرکت حرف A با یک فلش به حرف Z متصل شده است که معنی آن این است که هر چیزی که دوست داشته باشید در آمازون برای شما وجود دارد. طرح لبخند استفاده شده در لگوی این شرکت به این معنی است که مشتریان این فروشگاه اینترنتی همواره از خریدهای خود رضایت دارند.

۳_لگوی شرکت (LG)

این شرکت در زمینه تولید وسایل دیجیتال فعالیت دارد و لگوی استفاده شده این شرکت تلاش خود را دارد تا یک حس لبخند را به بیینده انتقال دهد و به این معنی است که زندگی زیباست و باید به آن لبخند زد. عبارت ال جی برگرفته از Life’s Good است که معنی لغتی این عبارت “زندگی بهتر” می‌باشد. ال جی را بارد از دیگر لگوهای معروف دنیا به شمار آورد.

۴_ لگوی شرکت JAGUAR

شرکت بریتانیایی جگ وار در زمینه خودرو سازی فعالیت دارد و غریب به 1 قرن است که تولیدات خودش را به مشتریان ارائه می‌دهد. لگوی استفاده شده در این شرکت یک پلنگ خالدار است که در حال پریدن است و عضلات قوی و تنومندی که جگ وار در حال پرش دارد نمادی از قدرت، زیبایی و ظرافتی است که این شرکت خودرو سازی در محصولات خودش به مشتریان ارائه می‌دهد. زمانی که به لگوی جگوار نگاه کنید احساس بی پروای بودن و قدرت را حس خواهید کرد و به جرات می‌توان آن را از لگوهای معروف دنیا محسوب کرد.

۵_ لگوی شرکت TWITTER

شرکت توییتر را باید یکی از پربازدیترین و معروفترین وب‌سایت های حال حاظر دنیا دانست که توانسته است 500 میلیون کاربر را در سرتاسر دنیا به خودش جذب کند و لگوی آن از دیگر لگوهای معروف دنیا محسوب می‌شود. در ابتدا این شرکت از لگوی یک بادکنک تو پر سبز رنگ استفاده می‌کرد که نشان دهند حجم زیادی بود که به صفحه نمایشگر می‌چسبید، درسال 2006 شرکت تویتر اقدام به اصلاح لگوی خود کرد و در سال 2010 بود که این شرکت از لگوی جدیدش که یک پرنده آبی رنگ است رونمایی کرد.

۶_ لگوی شرکت BENZ

بدون شک شرکت شرکت مرسدس بنز المان را باید یکی از بهترین شرکت های دنیا در زمینه خودرو سازی قلمداد کرد که طرفداران زیادی در سرتاسر دنیا دارد و نسبتا همه افراد با اسم آن آشنا هستند. لگوی زیبا و جذاب این شرکت حس اشرافیت و زندگی تجملاتی را در ذهن بیننده پدید می‌آورد و باید آن را یکی از لگوهای معروف دنیا محسوب کرد.

سه ستاره‌ای که در لگوی شرکت بنز قرار دارد برای اولین بار توسط فردی به نام(گوتلیب دایمبلر) معرفی شد و هدف اصلی از این ستاره‌ها نشانه موفقیت و افتخاری بود که این شخص در موفقیت کاری خودش به دست آورده بود.

۷_ لگوی شرکت NIKE

شرکت نایک را باید یکی از بهترین و معروفترین شرکت‌هایی دانست که در زمینه تولید پوشاک ورزشی فعالیت دارد و هر زمانی که افراد لگوی این شرکت را مشاهد کنند، بدون دلیل به یاد فعالیت‌های ورزش می افتند. لگوی شرکت نایک توسط یک دانشجوی طراحی به اسم (کارولین دیویدسون) ساخته شده است و طراحی آن با الهام گرفتن از الهه یونانی است، این فرد 35 دلار برای طراحی این لگوی زیبا و جذاب هزینه کرده است و امروزه به یکی از لگوهای معروف دنیا تبدیل شده است.

۸_ لگوی شرکت DOVE

شرکت انگلیسی DOVE تولید کنند لوازم بهداشتی و مراقبت‌های شخصی مانند اسپری، مرطوب کننده، بدن شو، کرم و بسیاری از وسایل زیبایی ومراقبتی است و این شرکت محصولاتش را در 150 کشور دنیا به متقاضیان ارائه می‌دهد.

DOVE به معنی کبوتر است و دلیل استفاده کردن این پرنده در لگوی این شرکت نشان دهنده ظرافت، عشق، صلح، شادی، لطافت و پاکی است، این خصوصیات به خوبی به محصولاتی که در این شرکت تولید می‌شود اشاره می‌کند. این اثر منحصر به فرد توسط یکی از معرفترین طراحان تورنتو به نام LIN BRIGNELL خلق شده است.

۹_ لگوی شرکت کوکا کولا

اگر بگوییم که معرفترین نوشیدنی دنیا کوکا کولا است اقرار نکرده‌ایم. شرکت کوکا کولا در ابتدای فعالیتش دارو تولید می‌کرد و با گذر زمان روش کاری این شرکت تغییر کرد و اقدام به تولید کردن این نوشیدنی خوشمزه کرد، درسال 1886 توسط فردی به نام جان پمبرتون این نوشیدنی معرفی شد. لگوی شرکت کوکاکولا در میان محصولات خوراکی یکی از لگوهای معروف دنیا به شمار می‌رود.

این فرد بعد از جنگ جهانی دوم تصمیم گرفت که در بازار نوشیدنی اقدام به فعالیت کند و بعد از اینکه متوجه شد نوشیدنی های گازدار در میان مردم طرفداران زیادی دارند، با ترکیب کردن کوکائین و کافئین اقدام به تولید کردن این نوشیدنی پرطرفدار کرد و در مدت زمان کمی به فروش بالایی دست یافت. فرمول ساخت این نوشیدنی محرمانه است و افراد کمی از فرمول ساخت کوکاکولا اطلاع دارند.

۱۰_ لگوی شرکت appel

بدون شک لگوی شرکت اپل را باید یکی از قدرتمندترین وکم نقص‌ترین لگوهای معروف دنیا دانست که با ظاهر و طراحی بی نظیری که دارد بیننده را به خود جذب می‌کند. معنی فارسی اپل سیب است و این شرکت برای لگوی خودش از این اسم استفاده کرده است. اینکه در این لگو شرکت appel مشاهد می‌کنید قسمتی از سیب گاز زده است، به این معنی است تا سیب را از دیگر میوه‌های همشکل مانند گیلاس متمایز کند زیرا اگر سیب به صورت کامل در این لگو قرار می‌گرفت امکان داشت که عده‌ای از افراد آن را با دیگر میوه‌ها گرد اشتباه می‌گرفتند.

سخن پایانی

ما سعی کردیم تا در این مقاله چند تا از لگوهای معروف دنیا را برای شما بیان کنیم، توجه داشته باشید که لگوهای معروف زیادی نیز وجود دارند که ما در این مقاله اسمی از آن ها نبردیم، با مطالعه کردن فلسفه این لگوها درخواهید یافت که یک لگوی جذاب و معنی دار چقدر می‌تواند در موفقیت یک کسب کار و تجارت تاثیر زیادی را ایفا کرده و فروش و بازاریابی شما را با تاثیرات مثبتی همراه کند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.