لینکدین مارکتینگ چیست؟

لینکدین مارکتینگ چیست؟

لینکدین مارکتینگ به یک روش مفید و ارزشمند برای فروش و بازاریابی گفته میشود که امروزه مورد توجه قشر زیادی از افراد قرار گرفته است. با توجه به اینکه افراد متعددی در شبکه اجتماعی لینکدین به فعالیت مشغول هستند و از آن استفاده میکنند اما هنوز افراد زیادی هستند با این شبکه بازاریابی و فروش ارزشمند آشنا نیستند و قافل از اینکه فعالیت در این شبکه اجتماعی چه مزایای و فوایدی برا آنها خواهد داشت. اگر شما یک کسب کار تازه را شروع کرداید و تمایل دارید تا به فروش و بازاریابی خوبی دست یابید پیشنهاد ما به شما این است که میتوانید از لینکدین مارکتینگ برای بازاریابی محصولات و کالای خود استفاده کنید.

زمانی که شما به یاد بازاریابی می افتید اولین گزینه ای که همیشه به ذهن شما میرسد بازاریابی و فروش در شبکه های اجتماعی است و دلیل آن هم این است که شبکه های اجتماعی هزینه زیادی را برای تبلیغات و فروش در کسب کار شما نمیتراشند و این شبکه های اجتماعی امروزه از تعداد زیادی کاربر برخوردار هستند که بستری مناسب را برای فروش و بازاریابی محصولات و خدمات شما فراهم خواهد آورد.

لینکدین چیست

با توجه به اینکه در سال 2017 بود که ویدئو های نیتیو به لینکدین اضافه شد این شبکه اجتماعی را باید فراتر از یک پروتال پروفایل شغلی دانست و در واقع این شبکه اجتماعی به یک پالترم ابتدایی برای بازاریابی b2b تبدیل شده است و در تمامی دنیا افرادی وجود دارند که برای انجام دادن تبلیغات و بازاریابی کسب کار خودشان از این شبکه اجتماعی مفید و ارزشمند استفاده میکنند.

ویدئو هایی که در لینکدین وجود دارد از ارزش بالایی برخوردار است و با توجه به این ویژگی است که از این ویدئوها در تجارت نیز استفاده میشود. ویدئوهای نیتیو به مجموعه ویدئوهایی گفته میشود که روی پلتفرم لینکدین بارگزاری شده و در واقع این ویدئوها به صورت مستقیم در لینکدین بارگزاری خواهند شد. با توجه به اینکه بازدید که از این ویدئوها به عمل می آید از ویدئوهای دیگر بیشتر است میتواند کاربران و مخاطبان زیادتری را با خود همراه سازد و برای ارتقاء و رشد هر کسب کاری میتواند روش موثر و کاربردی باشد.

 نکات مهمی در رابطه با لینکدین مارکتینگ

باید توجه داشت که تمامی ویدئوهایی که در لینکدین مارکتینگ استفاده میشود به صورت مستقیم توسط لینکدین پشتیبانی و مورد برسی قرار خواهند گرفت و موارد ی که در بازاریابی و فروش وجود دارد در این ویدئوها به آنها توجه میشود. که با توجه به این موضوع کسب کارهای زیادی به سمت این نوع از روش بازاریابی در لینکدین روی آورده اند.

محتوایی که در ویدئوهای لینکدین مارکتینگ وجود دارد میتواند برند سازی و یا تولید و ارائه محصولات جدید را برای شما رقم بزند، تعداد کسانی که از این پتانسیل آگاه هستند زیاد نیستند و باید توجه داشت که با استفاده از این شیوء روشی مفید و موثر برای تبلیغ و بازاریابی کسب کار و تجارت شما به وجود خواهد آمد.

چه نکاتی را باید در لینکدین مارکتینگ رعایت کنیم

استفاده کردن از قابلیت سرچ در لینکدین برای پیدا کردن مشتریان احتمالی

با توجه به اینکه لینکدین مانند یک معدن با ارزش برای شرکتهای b2b عمل میکند و کارمندان شرکتهای بزرگ نیز در این پلتفرم فعالیت دارند این بستر مهیا است تا با کمک جستجوی پیشرفته در لینکدین از این پایگاه داده استفاده کرده و مشتریان جدیدی را پیدا کنید.

سرمایه گذاری بر روی تبلیغات لینکدین

دو نوع تبلیغات Self-Service و Managed Campaigns در لینکدین وجود دارد که Self-Service برای کسانی است که قصد دارند کمپین های خود را ساخته و راه اندازی کنند وManaged Campaigns مناسب برای کسانی است که تمایل دارند از طرف لینکدین برای فروش و بازاریابی حمایت شوند و میتوانید با هر کدام از این روشهای تبلیغاتی کارهای را در جهت بازاریابی و فروش انجام دهید که متناسب با کسب کار و تجارت شما باشد. 

ساختن و بهینه کردن صفحه پروفایل کسب کار و شرکت خودتان در لینکدین

زمانی که کاربران به جستجوی اطلاعات شرکت شما میپردازند قبل از هر چیزی وارد صفحه پروفایل شرکت خواهند شد و اولین برداشتی که کاربر از شما به دست خواهد آورد با وارد شدن به این صفحه خواهد بود. با ساختن یک صفحه اثر گذار با قرار دادن تمامی جزئیات و فعالیت های شرکت بستری را فراهم سازید تا کاربران در نگاه اول به خوبی بتوانند با شرکت شما ارتباط برقرار کنند.

با قرار دادن شماره تماس، نشانی، ایمیل و اطلاعات دیگر در این صفحه اعتماد را در کاربرانی که وارد پروفایل شرکت شما خواهند شد میسازید. قرار دادن لگوی شرکت به عنوان تصویر پروفایل نیز میتواند بسیار موثر باشد.

حمایت کردن از پست های موفق در لینکدین

با حمایت کردن از محتوا و پست های موفق سود بیشتری را به دست خواهید آورد، با حمایت کردن از بهترین پست هایی که در لینکدین قرار داداید این امکان به وجود می آید تا این محتواها بر روی فیدهای مخاطبان هدف شما به نمایش در بیاید و به بازدید بیشتر مخاطبان از پست و محتوای شما خواهد انجامید.

تولید کردن محتوای مفید

با توجه به اینکه افراد مختلف در صنایع گوناگونی در لینکدین وجود دارند و تمایل دارند تا برای مطلع شدن از رویدادهای در گفتگوهای زیادی شرکت کنند شما میتوانی در مورد ترندهای صنعتی بنویسید و به اظهار نظر در مورد رویدادهای مهم پپردازدی و با توجه به تولید چنین محتواهای ارزشمندی توجه خیلی از افراد را در لینکدین به خودتان جلب خواهید کرد.

عضویت در گروهای مرتبط با حوزه فعالیت و مشارکت کردن در این گروها

زمانی که شما تمایل دارید تا مخاطبان خاصی را به دست آورید و این مخاطبان به موضوعات خاصی تمایل دارند میتوایند از گروهای لینکدین استفاده کنید زیرا افرادی که از علایق مشترکی برخوردار هستند در این گروها تجمع میکنند و با توجه به بحث و حرف زدن در مورد موضوعات مختلفی به برطرف کردن سولات خوشان میپردازند، شما نیز برای رسیدن به جواب و پرشس هایی که دارید میتوانید به گروهای موجود در صنعت یا حوزه خودتان در لینکدین بپردازید.

بهره بردار کردن از تحلیل های لینکدین

با توجه به اینکه لینکدین داری ابزار داخلی برای تحلیل است شما میتوانید با این ابزار بازده فعالیتی که در این پلتفرم دارید را برسی کنید.

سخن پایانی

زمانی که شما تبلیغات ویدئویی را در لینکدین قرار میدهید میتوانید به واسطه آن تبلیغات مفید و موثر را در جهت بازاریابی b2b انجام دهید و تعداد زیادی از مشتریان و کاربران را در فضای مجازی به دست خواهید آورد، نکته که باید به آن توجه کنید این است که شما برای اینکه بتوانید به بهترین شکل کاربران خود را در لینکدین مارکتینگ تحت تاثیر قرار دهید نیازی نیست که حتما کاربران ویدئو قرار داده شما را دانلود کنند و فقط بازدید کاربران از ویدئو شما میتواند برای تبلیغات و بازاریابی شما در لینکدین مارکتینگ کافی باشد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.