مزایای استفاده از وب سایت، با 14 مورد از مزیت های ساخت سایت آشنا شوید

مزایای استفاده از وب سایت، با 14 مورد از مزیت های ساخت سایت آشنا شوید

 شما با داشتن یک وب‌سایت در فضای اینترنت می‌توانید خدمات خود را ۲۴ ساعته و به صورت نامحدود در دسترس عموم قرار دهید و این کار بستری امنی را برای شما مهیا می‌سازد تا با خیالی آسوده به کسب و کار و ارائه خدمات خود بپردازید، مزایای استفاده از وب سایت موضوع اصلی این مقاله است و برای درک بهتر آن می‌توانید ما را تا انتها همراهی کنید.

به دلیل این که اکثر مردم جهان برای یافتن محتوای مورد نظرشان از موتورهای جستجوگر استفاده می‌کنند، راه‌اندازی یک وب‌سایت نشان دهنده‌ی حرفه‌ای بودن شما در فضای کاری خودتان است. طبق آمار گرفته شده ۹ نفر از هر ۱۰ نفر برای پیدا کردن کسب و کار مورد نظر خود، جستجوی محصولات و انجام خدمات از اینترنت استفاده می‌کنند که این نشان دهنده ضرورت استفاده از یک وب سایت برای ارائه بهتر خدمات است.

مزایای استفاده از وب سایت

در ادامه به 14 مورد از مهم‌ترین مزایای استفاده از وب سایت اشاره خواهیم کرد:

1- رئیس خودتان باشید

 شما وقتی که برای کسب و کارتان یک وب‌سایت راه‌اندازی می‌کنید دیگر نیازی ندارید که برای کسی کار کنید و یا اینکه زیر مجموعه شرکتی و یا نهادی باشید، زیرا با داشتن یک وب‌سایت شخصی در حقیقت خودتان رئیس خودتان هستید، در واقع می‌توانید با برنامه ریزی و هدف گذاری مشخص در جهت توسعه و بهره‌‌وری از سایت‌تان قدم بردارید، با توجه به این موضوع وب‌سایت شما روز به روز در موتور جستجوگر گوگل در فهرست نتایج بهتر و بالاتری نمایش داده می‌شوید که این کار مساوی است با درآمد بیشتر، این خود یکی از مزایای استفاده از وب سایت محسوب می‌شود.

2- 24 ساعت در دسترس باشید

 وقتی که نیاز دارید بیشتر بفروشید و خدمات بیشتری را به مشتریان ارائه دهید، نیاز به زمان و وقت بیشتری برای ارائه خدمات خود خواهید داشت. با راه‌اندازی یک وب‌سایت برای کسب و کارتان این امکان برای شما به وجود خواهد آمد که به صورت تمام وقت و شبانه روزی بتوانید محصولات خود را به مشتریان ارائه دهید و با جلب رضایت از آنها درآمد خود را روز به روز زیاد کنید.

3- ایجاد ایمیل شخصی در سایت

زمانی که شما یک وب‌سایت برای خدمات و ارائه کالا دارید می‌توانید در آن از ایمیل شخصی خودتان نیز استفاده کنید تا کاربرانتان آن را به یاد داشته باشند. این کار باعث می‌شود که این ایمیل در خاطر کاربران بماند و این بستر را برای شما ایجاد کند تا آنها بیشتر به سایت شما سر بزنند که این خود از دیگر مزایای استفاده از وب سایت است.

4- تعامل و ارتباط با مشتریان

از دیگر مزایای استفاده از وب سایت این است که به شما امکان می‌دهد که تمام مشتریان خود را از سرویس‌ها، محصولات، تخفیف‌ها و قایع با خبر کنید و این خدمات را در سریع‌ترین زمان ممکن به آنها مخابره کنید. با ایجاد یک وبلاگ در وب‌سایت خود می‌توانید این امکانات را مهیا سازید. همچنین اظهار نظر در محیط شبکه اینترنت برای همه آسان تر از گفتگوی تلفنی یا نوشتن نامه می‌باشد و بنابراین خیلی بیشتر با مشتریان خود در تماس خواهید بود.

5- برقراری رابطه با هم صنف‌ها و همکاران

یکی دیگر از مزایای استفاده از وب سایت این است که هنگامی شما صاحب یک سایت هستید در واقع یک کسب و کار دارید و می‌توانید با تمام کسانی که در ارتباط با شغل شما و یا خدمات شما فعالیت دارند در تعامل باشید که این امر می‌تواند به درآمدزایی بیشتر برای تجارت و کسب و کار شما ختم شود.

6- داشتن رسانه مخصوص تجارت خودتان

 شما برای اطلاع رسانی درباره کسب و کار و تجارت خود می‌توانید یک رسانه اختصاصی در این مورد داشته باشید. رسانه‌ای که مخصوص کار شما باشد به شما این امکان را می‌دهد تا خبرهایی که در مورد کسب و کار و خدمات‌تان دارید نیز توسط دیگران دیده شود و بتوانند راجع به آن نظر بدهند. برای انجام این کار باید یک وب‌سایت برای خودتان راه‌اندازی کنید تا بستر مناسبی برای یک رسانه اختصاصی داشته باشید. امروزه بسیاری از افراد و شرکت‌ها هستند که از طریق وب‌سایت فعالیت می‌کنند و عمده‌ترین درآمد آنها از طریق وب‌سایت و ارتباط با مشتریان آنلاین است.

7- بازاریابی و بیزینس

با توجه به پیشرفت علم و افق جدیدی که اینترنت برای عموم مردم گشوده است، می‌توانید با تبلیغات تجاری و تکنیک‌های بازاریابی و فروش که در وب‌سایت شخصی خودتان انجام می‌دهید بازارهای جدیدی را جذب کنید که این خود از مزایای استفاده از وب سایت به شمار می‌رود.

8- از علایق و سرگرمی‌های خود به دیگران بگویید

هر انسانی با توجه به شخصیتی که دارد، علایق و خصوصیاتی را متناسب با شخصیت خود خواهد داشت. عده‌ای به ورزش علاقه دارند، گروهی به عکاسی، گروهی دیگر به سینما و یا انواع هنرهای گوناگونی که هر کدام مخاطبان خاص خود را دارند.

زمانی که شما اقدام به طراحی سایت کنید، می‌توانید درون سایت‌تان نیز از این علایق حرف بزنید زیرا اینترنت یک فضای گسترده‌ و پهنای عظیمی است و این فرصت را فراهم می‌کند تا شما بتوانید حتی با بیان علایق و سرگرمی‌های خودتان مخاطب بیشتر که همان سرمایه اصلی است را به راحتی جذب نمائید.

9- استفاده از بروشورهای آنلاین

شرکت‌ها هزینه‌های زیادی را برای تولید بروشورها و پخش آنها بین مشتریان متحمل می‌شوند، ولی به جای این کار می‌تواننددر هزینه‌های خود صرفه جویی کرده و بروشور‌های آنلاینی را درون سایتشان قرار دهند تا مشتریان نیز به صورت ۲۴ ساعته بتوانند هر زمان که بخواهند به آنها دسترسی داشته باشند و آن را مطالعه نمایند. در واقع اینطور می‌توان گفت که مزایای استفاده از وب سایت برای شما این است که نمایشگاه بین المللی محصولات و خدمات شما بدون اینکه هیچ گونه قبض آب، برق، گاز و مالیات داشته باشید همیشه پابرجاست.

10- ایجاد حوزه جدید برای فضای کاری

بسیاری از ما در طول روز زمان زیادی را بیهوده از دست می‌دهیم و در واقع زمانمان را تلف می‌کنیم، درصورتی که دوست داریم در این زمان اضافی کار دومی نیز انجام دهیم. به عنوان مثال وقتی که ساعت چهار بعد ظهر از اداره یا محل کارمان مرخص می‌شویم در واقع نیمی از زمان روز را از دست داده و نیمی دیگر را در پیش رو داریم و در این زمان می‌توانیم کارهای زیادی را انجام دهیم.

از دیگر مزایای استفاده از وب سایت باید به این نکته اشاره کرد که از زمان به بهترین شکل ممکن استفاده می‌کنید و با برنامه ریزی هدفمند در حوزه کاری مختص به خودتان می‌توانید درون سایت به فعالیت‌های اقتصادی خویش بپردازید. شایان ذکر است می‌توانید به سوالات مشتریان پاسخ دهید و در اتلاف زمانی که صرف پاسخ گویی به مشتریان می‌کنید جلوگیری شود.

11- فروش بیشتر

به صورت میانگین تعداد زیادی از افراد برای خرید و خدمات به اینترنت رجوع می‌کنند که این عامل باعث می‌شود میانگین فروش و تجارت در اینترنت بالا باشد. با ارائه و قرار دادن محصولات در وب‌سایت در واقع فروش خود را چند برابر کرده اید، فروش و درآمد‌زایی بالا را باید از مهم‌ترین مزایای استفاده از وب سایت قلمداد کرد.

12- قرار دادن رزومه شخصی و اطلاعات پروفایل

 با راه‌اندازی یک وب‌سایت شخصی می‌توانید فهرستی از خدمات و کارهایی را که توان انجام دادنشان را دارید در سایت خودتان قرار داده و با به اشتراک گذاشتن آنها مخاطبان بیشتری را به سمت خودتان سوق دهید. اگر قواعد لازم و اصولی را در این مهم اجرا کنید این کار عملاً برای شما می‌تواند موفقیت آمیز باشد. باید سعی شود که اطلاعات رزومه و پروفایل که در سایت قرار داده می‌شود صادقانه و حقیقی باشد تا کاربران شناخت و درک بهتری را از خدمات و فعالیت‌های شما کسب کنند.

13- ارتباط نامحدود با مردم خارج از مرزهای جغرافیای

امروزه یکی از راه‌های فعالیت در خارج از مرزهای کشور داشتن یک سایت چند زبانه است که می‌توانند به راحتی تجارت شما را گسترش داد و به بیرون از مرزها ببرد، تقریبا هیچکس نمی‌تواند مدعی فعالیت خارج از مرزهای جغرافیایی شود در حالی که وب سایتی نداشته باشد.

14- به آسانی همه چیز را بروز رسانی کنید

به روز رسانی یا تغییر در زمینه کسب و کار خارج از فضای وب هم هزینه بر است و هم زمان زیادی را از شما خواهد گرفت. اما با داشتن وب سایت و ایجاد هر گونه تغییر در کار خود با کمترین هزینه و اتلاف زمان روبرو می شوید. تغییر ویترین یک مغازه بسیار هزینه بر است در صورتی که با تغییر ظاهر وب‌سایت که همان قالب آن است هیچ هزینه‌ای پرداخت نمی‌کنید و این خود از دیگر مزایای استفاده از وب سایت محسوب می‌شود.

 سخن پایانی

در دنیای امروزی داشتن یک وب‌سایت دارای اهمیت زیادی است، در این مطلب برای شما به وضوح توضیح داده شد مزایای استفاده از وب سایت این است که اگر کسب و کاری دارید قطعا داشتن یک سایت خوب و حرفه‌ای می‌تواند بازده کار شما را تا چندین برابر افزایش دهد و مشتریان شما را چندین برابر کند، این عامل می‌تواند به رشد سریع در خدمات و کسب و کارهای شما بیانجامد.

ما در این مقاله قصد داشتیم که شما را با اهمیت بالای وب‌سایت آشنا کنیم و همچنین سعی کردیم با عناوین مهمی که در این مطلب مطرح کردیم شما را به شناخت مطلوبی از این موضوع برسانیم که چرا و چه اهمیتی دارد که برای تجارت خودمان یک وب‌سایت داشته باشیم.

1 نظر

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.