پیشخوان وردپرس چیست؟ آشنایی با 11 بخش مهم این cmc محبوب

پیشخوان وردپرس چیست؟ آشنایی با 11 بخش مهم این cmc محبوب

پیشخوان وردپرس به قسمتی از وب‌سایت رودپرسی گفته می‌شود که مدیران وب‌سایت امکان هر گونه تغییری را در سایت توسط این بخش دارند، در واقع تمامی تنظیمات سایت وردپرسی در پیشخوان آن می‌باشد. مقاله امروز ما درباره پیشخوان وردپرس است و شما می‌توانید برای آشنایی بیشتر با این بخش حساس و مهم تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.

اگر قرار باشد تمامی بخش‌هایی را که در یک وب‌سایت وردپرسی وجود دارد به چند بخش تقسیم کنیم، باید آن را به دو بخش تقسیم کرد:

بخش اول: شامل صفحاتی می‌شود که کاربران و مخاطبان وب‌سایت ما به آن دسترسی دارند، مانند صفحه اصلی هر وب‌سایت که از پیوندهایی تشکیل شده است و برای ورود به دیگر صفحات سایت طراحی شده است.

بخش دوم: متعلق به مدیران و برنامه نویسان است که به آن پیشخوان وردپرس گفته می‌شود، در واقع این قسمت مدیریتی سایت برای چگونگی مدیریت سایت‌های وردپرسی طراحی شده است و هر کسی قادر نخواهد بود تا به این قسمت دسترسی داشته باشد.

دسترسی در وردپرس

 مدیر اصلی وب‌سایت به فردی گفته می‌شود که اقدام به نصب کردن سایت می‌کند و این فرد از بالاتریت سطح دسترسی برای مدیریت کردن وب‌سایت برخوردار است. افرادی دیگری هم وجود دارند که به پیشخوان وردپرس دسترسی دارند، مانند نویسندگان وب‌سایت و مدیران میانی که بر حسب جایگاهی که دارند سطح دسترسی آنها نیز مشخص می‌شود. در پیشخوان وردپرس مشاهده می‌کنید که صفحات گوناگونی وجود دارد که برای دسترسی داشتن به این بخش‌ها باید به نوار ناوربری که در سمت راست پیشخوان وردپرس قرار گرفته است مراجعه کنید.

در بخش پیشخوان وردپرس تمامی پیوندهای ناوبری به صورت گروه‌بندی شده‌ای قرار داده شده‌اند که با توجه به کاربردی که دارند هر کدام وظیفه‌ای را در وردپرس بر عهد دارند، ما زمانی که نیاز داشته باشیم که از آنها استفاده کنیم فقط کافیست که بر روی این ابزار کلیک کنیم تا خدمات مورد نظر برای ما در دسترس قرار گیرند.

زمانی که قصد دارید به صفحه‌ی پیشخوان وردپرس مراجعه کنید، باید وارد پیشخوان وردپرس شده سپس با وارد کردن آدرس مورد نظر سایت شما وارد قسمتی خواهید شده که به آن پیشخوان وردپرس گفته می‌شود، این باکس پیشخوان اصلاعاتی مانند رمز کاربری ورمزعبور از شما می‌خواهد و شما با وارد کردن این اطلاعات امکان ورود به صفحه پیشخوان وردپرس را خواهید داشت.

در واقع باید گفته قبل از ورود به پیشخوان وردپرس شما باید اطلاعاتی را که فرم ورود از شما می‌خواهد را به درستی پر کنید تا بتوانید به راحتی به پیشخوان وردپرس دسترسی داشته باشید. اطلاعاتی که در فرم جستجو از شما درخواست می‌شود همان اطلاعاتی است که شما در زمان نصب کردن وردپرس ساخته‌اید یعنی همان (دیتابیس) شما.

بخش‌های اصلی وردپرس

در ادامه به بخش‌های اصلی وردپرس اشاره‌خواهیم کرد:

۱_ صفحه خود پیشخوان

این بخش از وردپرس همان صفحه اصلی وردپرس است، پیشخوان در برگیرنده تمامی بخش‌ها بود و زیر گروه‌های متعددی در آن وجود دارد. یکی از مهم‌ترین زیر گروه‌هایی که در بخش پیشخوان وردپرس وجود دارد صفحه بروزرسانی‌ها می‌باشد که تمامی هشدارهای برای بروزرسانی کردن افزونه‌ها، قالب‌ها و خود پوسته اصلی وردپرس را به شما نشان خواهد داد و از اهمیت زیادی برخوردار است.

 ۲_ بخش رسانه

در قسمت رسانه بخش پیشخوان وردپرس تمامی محتواهای صوتی، تصویری و ویدئویی وب‌سایت قرار دارد و شما برای مدیریت کردن و مشاهده آنها می‌توانید از این بخش استفاده کنید.

۳_ بخش دیدگاه‌ها

زمانی که شما مطالب و نوشته‌هایی را در وب‌سایتتان قرار می‌دهید در انتهای این نوشته‌ها باکسی وجود دارد که نظرات کاربران و مخاطبانتان در آن جای می‌گیرد، شما برای اینکه بتوانید این دیدگاه‌ها و نظرات را مدیریت کنید می‌توانید از این بخش استفاده کنید.

 ۴_ بخش افزونه‌ها

در وردپرس برای اینکه بتوانید امکانات زیادی را در اختیار داشته باشید و به بهترین نحوه ممکن تمامی کارها را با کیفیت بالایی در آن انجام دهید، نیاز دارید تا افزونه‌هایی را نصب کنید، شما می‌توانید در این بخش تمامی افزونه‌هایی را که در اختیار دارید مدیریت کنید و هر افزونه‌ای را که در ودرپرس نصب کرده‌اید را در این بخش مشاهده کنید.

 ۵_ بخش ابزارها

شما برای اینکه بتوانید به ابزارهای کاربردی وردپرس مانند ابزار درون ریزی و ابزار برون ریزی دسترسی داشته باشد می‌توانید از این بخش استفاده کنید. در برخی موارد تعدادی از افزون‌های که دارای کاربرد خاصی در سایت وردپرسی شما هستند، امکان دارد در این بخش اضافه شوند.

۶_ بخش وردپرس فارسی

اگر شما قصد دارید تا از وردپرس فارسی استفاده کنید می‌توایند با استفاده از این افزونه، تمامی قسمت‌های وب‌سایت وردپرسی خودتان را فارسی کنید. برای در اختیار داشتن تنطیمات این افزونه می‌توانید به این بخش مراجعه کنید.

۷_ نوشته‌ها

زمانی که شما قصد داشته باشید تا یک نوشته جدید را به وب‌سایتتان اضافه کنید، باید این کار را در این بخش انجام دهی.، افزودن محتوا، ویرایش محتوا و اضافه کردن نوشته‌ی جدید از امکاناتی هستند که در این بخش از پیشخوان وردپرس قرار دارد.

۸_ بخش برگه‌ها

باید گفت که کارکرد برگه و نوشته تقریبا یکی است ولی تفاوت برگه با نوشته این است که برگه‌ها دارای محتواهای ایستا هستند. زمانی که قرار است صفحات جدیدی مانند صفحه تماس با ما و صفحه درباره ما در وب‌سایتتان ایجاد کنید باید برای اضافه کردن این صفحات از بخش برگه‌ها استفاده کنید، همچنین می‌توانید مدیریت برگههای سایت وردپرسی خودتان را در این قسمت انجام دهید.

۹_ بخش نمایش

زمانی که شما قصد داشته باشید تا در وب‌سایت وردپرسی اقدام به نصب کردن یک قالب کنید و یا اگر می‌خواهید این قالب را سفارشی سازی کنید، می‌توانید با وارد شدن به این بخش این کارها را انجام دهید.

۱۰_ بخش کاربران

برای اینکه بتوانید کاربران جدیدی را به سایت اضافه کنید یا اقدام به حذف کاربری کنید، می‌توانید این کارها را با وارد شدن به این بخش انجام دهید.

۱۱_ بخش تنظیمات

همان گونه که این بخش از اسمش پیداست شامل تنظیمات کلی وب‌سایت شما است. اگر قرار باشد تا تنظیمات خاصی را در وب‌سایت وردپرسی ایجاد کنید این امکان برای شما وجود دارد که با وارد شدن به این بخش کلیه تنظیمات کلی سایت را انجام دهید. تمامی تنطیماتی که در این بخش در اختیار شما قرار می‌گیرد به صورت دسته‌بندی شده و مشخص می‌باشد که شما بتوانید به راحتی هر تنظیمات مورد نظرتان را پیدا کردن و تغییرات احتمالی را در وب‌سایتتان ایجاد کنید.

سخن پایانی

پیشخوان وردپرس را باید مهم‌ترین قسمت این cms محبوب محسوب کرد، زیرا هر تغییری و تحولی که قرار باشد در وب‌سایت وردپرسی شما ایجاد شود در این قسمت رخ می‌دهد. اگر با وجود توضیحاتی که ما در این مقاله به شما آن اشاره کردیم هنوز سوالاتی در باره پیشخوان وردپرس برایتان به وجود آمده است، می‌تواند با مجموعه سایت با سئو تماس بگیرید تا به تمامی سوالات شما به صورت کامل پاسخ داده شود.

منبع:

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.