دلایل ترک سایت توسط کاربر چیست؟ آشنایی با 13 دلیل مهم

دلایل ترک سایت توسط کاربر چیست؟ آشنایی با 13 دلیل مهم

دلایل ترک سایت توسط کاربر از موضوعات مهمی است که از اهمیت زیاد برای تمامی افرادی که دارای یک وب‌سایت اینترنتی هستند برخوردار است. وقتی که شما قصد دارید برای کسب کارتان یک سایت راه‌اندازی کنید تمامی هدف شما این است که با ساخت سایت بتوانید مشتریان بیشتری را به دست آورید و از این راه درآمدزایی کنید. حالا سوال اینجاست که برای بالا بردن تعداد مشتری و کاربر چه کارهایی را باید انجام دهیم؟ آیا فقط با راه‌اندازی یک سایت و انجام کارهای نصب و قرار دادن کسب‌کار بر روی وب‌سایت مشتریان به سمت ما خواهند آمد؟ در واقع دلایل ترک سایت توسط کاربر چیست؟

بر اساس آمار گرفته شده شما 15 ثانیه فرصت خواهی داشت تا یک کاربر را مجاب کنید از وب سایتتان دیدن کند، زیرا کاربر بعد از اینکه وارد یک سایت شود به صورت میانگین 15 ثانیه را در صفحات و بخش‌های مختلف سایت به جستجو می‌پردازد اما بعد از صرف کردن این زمان اگر وب‌سایت رضایت او را جلب کند در سایت می‌ماند اما اگر از وب‌سایت رضایت کافی نداشته باشد اقدام به ترک آن خواهد کرد، به راستی دلایل ترک سایت توسط کاربر چیست؟ ما در ادامه به چند دلیل اصلی که کاربران اقدام به ترک وب‌سایت شما خواهند کرد اشاره می‌کنیم.

مهم‌ترین دلایل ترک سایت توسط کاربر

دلایل ترک سایت توسط کاربر می‌تواند دلایل زیادی داشته باشد و هر کدام از این دلایل در میزان عدم رضایت او از تجارت و کسب‌کار اینترنتی دخیل است، مهم‌ترین دلایلی که یک کاربر تصمیم می‌گیرد تا از یک وب‌سایت خارج شود عبارتند از:

۱_ تبلیغات زیاد و بی فایده

باید آگهی‌های استفاده شده در وب‌سایت را محدود کنید و از آنها در جاهای مناسبی استفاده کنید، توجه داشته باشد که به گونه‌ای تبلیغات خود را قرار دهید که مشتری به محض ورود به سایت شما اولین چیزی را که مشاهده می‌کند تبلیغات نباشد. وب‌سایت‌هایی که کاربران را با تبلیغات غیر ضروری تیرباران می‌کنند نمی‌توانند میزان رضایت مشتری را فراهم سازند و کاربران به سرعت اقدام به ترک آن سایت خواهند کرد، این موضوع را باید از مهم‌ترین دلایل ترک سایت توسط کاربر به شمار آورد.

۲_ استفاده از محتواهای بی‌کیفیت

زمانی که شما یک محتوا را در وب‌سایتتان منتشر می‌کنید باید توجه داشته باشید که این محتوا از کیفیت لازم برخوردار باشد، کیفیت محتوا یعنی استفاده از مطالب مد نظر کاربران و استفاده کردن از فونت و رنگبندی مناسب برای محتوا. اگر این موارد را رعایت نکنید قبل از اینکه کاربر محتوای شما را مطالعه کند سایت شما را ترک خوهد کرد.

۳_ پخش کردن ویدیو در وب‌سایت به صورت خودکار

کاربران امروزی ترجیح می‌دهند که خودشان انتخاب کنند که چه چیزی را مشاهده کنند، اگر شما در وب‌سایتتان از ویدیوهای تکراری و به صورت پخش همیشگی برای کاربران استفاده کردید از موضوع از دیگر دلایل ترک سایت توسط کاربر قلمداد می‌شود، کاربران دوست ندارند جای آنها تصمیمی گرفته شود.

۴_ ظاهر قدیمی و طراحی آن

اگر وب‌سایت شما از طراحی قدیم برخوردار است باید انتظار ترافیک بالای کاربران از بازدید سایتتان را نداشته باشید، در دنیای امروزی اشخاص به ظاهر یک سایت اهمیت زیادی می‌دهند و زمانی که وب‌سایت از ظاهر و طراحی مناسب و جدیدی برخوردار باشد حس اعتماد را در کاربران دو چندان خواهد کرد.

۵_ به کارگیری شرایط سخت برای ثبت نام کاربر

زمانی که شما قصد دارید کاربران را برای ثبت نام در وب‌سایتتان دعوت کنید باید از شرایط سختگیرانه پرهیز کنید، با حذف کردن فیلدهای غیره ضروری مسیر راحتی را برای ثبت نام کاربران مهیا خواهید کرد و آنها تعامل بیشتری را با شما رقم خواهند زد.

۶_ ویژگی‌های نامشخص محصول در سایت

زمانی که یک مشتری برای خرید از محصول و کالای موجود در وب‌سایت شما اقدام می‌کند اگر مشخصات محصول گنگ و نامشخص باشد از خرید کردن انصراف خواهد داد و این موضوع از دیگر دلایل ترک سایت توسط کاربر محسوب می‌شود، توجه داشته باشید به جای اینکه از ویژگی‌های محصولتان حرف بزنید به حرف زدن در مورد منافعی که مشتری با خرید کردن محصول شما عایدش خواهد شد بپردازید.

۷_ از پلاگین‌های منسوخ شده استفاده نکنید

به دلیل اینکه زمان برای کاربران بسیار مهم است و دوست ندارند این زمان را صرف نصب کردن نسخه‌های غیر ضروری پلاگین‌ها کنند، باید فایل‌های فلش را در وب‌سایتتان حذف کنید وگرنه کاربران بعداز مشاهده کردن این موارد از سایت شما بیرون خواهند رفت.

۸_ نداشته شخصیت وب‌سایت

وقتی حرف از شخصیت سایت به میان می‌آید منظور همان برند است، هر وب‌سایتی نیز دارای یک شخصیت است که کاربران با توجه به شناختی که از شخصیت سایت دارند اقدام به خرید از آن خواهند کرد. سعی کنید با ارائه محصولات با کیفیت و جلب رضایت کاربران وب‌سایتتان را از شخصیت محبوبی برخوردار کنید.

۹_ استفاده نکردن از دکمه فراخوان

ترغیب کردن مشتری به خرید و استفاده از خدمات می‌تواند فروش شما را افزایش داده و کاربران زیادی را تبدیل به مشتری کند، زمانی که شما هیچ گونه فراخوانی را در وب سایت اجرا نکنید مشتریان کمکم شما را فراموش خواهند کرد.

۱۰_ واکنشگرا نبودن وب‌سایت

اگر یک فرد برای استفاده از خدمات وارد سایتی شود و نتواند به راحتی کارهای خود را توسط یک گوشی موبایل در وب‌سایت انجام دهد از این شرایط ناراحت شده و این موضوع از دیگر دلایل ترک سایت توسط کاربر می‌باشد. بیشتر کاربرانی که وارد فضای اینترنت می‌شوند از طریق گوشی همراه این کار را انجام می‌دهند و این نشانگر این است که ریسپانسیو بودن وب‌سایت می‌تواند تاثیرات زیادی را بر روی ترافیک وب‌سایت شما بگذارد و کاربران زیادی را به سمت شما سوق دهد.

۱۱_ سرعت لود پایین سایت

سرعت لود پایین سایت یکی دیگر از مهم‌ترین دلایل ترک سایت توسط کاربر خواهد بود. زمانی که سرعت لود در یک سایت ضعیف باشد کاربران را عصبی خواهد کرد و بلافاصله از وب‌سایت خارج می‌شوند. بر اساس آمار اگر سرعت لود و بارگذرای در یک سایت بیشتر از 3 ثانیه به طول بینجامد بیش از 40 درصد از کاربران را از دست خواهد داد و در این جاست که می‌توان به اهمیت سرعت لود در یک وب‌سایت پی برد.

۱۲_ ناوبری سخت و گیج کننده

شاید برای شما هم این اتفاق پیش آمده باشد که با ورود به یک سایت با به هم ریختگی عجیب و غریبی روبرو شوید و به جای اینکه کار مورد نظرتان را در آن سایت انجام دهید کلافه و آشفته خواهید شد. باید نیاز کاربران را در اولویت خودتان قرار دهید و با قرار دادن امکانات مفید و کاربردی در وب‌سایت بستری را فراهم سازید تا کاربران به راحتی در سایت شما کارهایشان را انجام دهند.

۱۳_ قرار دادن لینک نامرتبت در سایت

خودتان را جای یک کاربر قرار دهید و تصور کنید که برای خرید کتاب درسی وارد یک وب‌سایت شده‌اید، در این سایت یک لینک قراردارد که بر روی آن لیست کتاب‌های درسی قرار داده شده است اما زمانی که شما بر روی لینک کلیک می‌کنید شما را به یک صفحه فروشگاه لباس هدایت می‌کند! در این لحظه چه حالی خواهید داشت …. قرار دادن لینک‌های مرتبط و مفید در وب‌سایت می‌تواند رضایت کاربران را به همراه داشته باشد اما اگر خلاف آن را اجرا کنید با جریمه‌های سنگین گوگل و فقدان کاربر مواجه خواهید شد و از دیگر دلایل ترک سایت توسط کاربر به شمار می‌رود.

سخن پایانی

کسب‌کارهایی همواره در حال پیشرفت و توسعه هستند که بتوانند میزان رضایت مطلوبی را در مشتریانشان به وجود بیاورند و با رضایت مشتری کسب‌کارشان پیشرفت خواهد کرد.

زمانی که یک کاربر در هنگام ورود به وب‌سایت شما اقدام به خرید و استفاده از خدمات می‌کند دوس دارد تا بهترین برایش رقم بخورد و شما به عنوان یک وب مستر و یا صاحب کسب کار اینترنتی می‌توانید با در نظر گرفته مواردی که ما در این مقاله به آنها پرداختیم این بستر را برای کاربران فراهم سازید تا حضور پر رنگی در وب‌سایت شما داشته باشند.

دلایل ترک سایت توسط کاربر می‌تواند شامل نبودن اطمینان، نداشتن محتوای مناسب و مرتبط، گرافیک غیر استاندارد، نداشتن سرعت و امنیت مناسب و موارد دیگری باشد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.