مراحل بعد طراحی سایت، ۱0 مرحله مهم بعد از ساخت سایت وردپرسی

مراحل بعد طراحی سایت، ۱0 مرحله مهم بعد از ساخت سایت وردپرسی

مراحل بعد طراحی سایت به تمامی کارهایی گفته می‌شود که بعد از راه‌اندازی یک وب‌سایت باید این کارها را اعمال کرد. وقتی که شما برای هر کسب‌کار و یا تجارتی که دارید یک وب‌سایت راه‌اندازی کردید می‌توانید از طریق این سایت و توسط اینترنت کارهای خودتان را انجان دهید و به تجارت و درآمد‌زایی از این طریق بپردازید. اما اینکه فکر کنید بعد از ساخت سایت دیگر لازم نیست هیچ کاری انجام دهید و همه چی تمام است فکر کاملا اشتباهی است زیرا شما از این به بعد باید با تمام سعی خود را در دیده شدن وب‌سایتتان انجام دهید و به اصطلاح اول راه هستید.

شما به عنوان یک ادمین سایت و یا مدیر کسب‌کار بعد از را‌ه‌اندازی سایت باید کارهای زیادی را انجام دهید تا وب‌سایت شما به صورت موفق بتواند در اینترنت به کار خودش ادامه دهد، به این کارها مراحل بعد طراحی سایت گفته می‌شود. ما در این مقاله قصد داریم مهم‌ترین و کاربردی ترین کارهایی را که شما بعد از طراحی سایت باید انجام دهید برایتان شرح دهیم تا با اجرا کردن این اصول و قواعد جایگاه و رتبه وب‌سایت شما روز به روز صعودی باشد. بعد از نصب و راه‌اندازی وردپرس کار شما تازه شروع می‌شود و باید کارهای زیر را به ترتیب و با دقت بالایی انجام دهید.

مهم‌ترین مراحل بعد طراحی سایت که باید انجام داد

زمانی که شما یک وب‌سایت وردپرسی را برای کسب‌کار و تجارت خودتان راه‌اندازی می‌کنید باید یک سری کارها را به خوبی انجام دهید تا سایت از ارزش و جایگاه بالایی برخوردار شود و کاربران زیادی امکان دیدن آن را در نتایج بالای جستجو داشته باشند، این مراحل شامل:

1- تکمیل کردن اطلاعیه اول سایت در صفحه وردپرس

بعد از نصب وردپرس و آپلود کردن آن قبل از اینکه وارد وب‌سایت خود شوید یک صفحه برای شما ایجاد شده است که مربوط به اطلاعات اولیه شما می‌باشد، این اطلاعات عبارتند از نام، آدرس، شماره تلفن و اطلاعات اولیه شما که باید این فرم را پر کنید. در واقع این اطلاعت برای شناخت شدن شما بوده و پر کردن آنها برای ورود به سایت ضروری است.

2- انجام دادن تنظیمات اولیه وب‌سایت

زمانی که وب‌سایت شما راه‌اندازی شد انجام دادن تنظیمات اولیه کار مهم و ضروری است و یکی از مهم‌ترین مراحل بعد طراحی سایت به شمار می‌رود. در این مرحله شما با انجام دادن تنظیمات دسته‌ها، ساعت محلی، تعداد مطالب نمایشی و … تنظیمات اولیه وردپرس را برای شروع به فعالیت در وب‌سایتتان باید انجام دهید.

3- قابل نمایش کردن سایت برای موتورهای جستجو

تنها بعد از چند روز از راه‌اندازی وب‌سایت می‌توانید عبارت site:yourdomain.ir را با عبارت yourdomain.ir آدرس وب‌سایتتان جایگزین کنید و سپس در موتورهای جستجو این آدرس را جستجو کنید. اگر نام سایت شما در موتورهای جستجو مشاهده شد که روند عادی سپری شده ولی اگر در موتورهای جستجو این نام نمایش دادن نشد می‌توانید به پنل وردپرس خودتان وارد شوید [در قسمت تنظیمات، خواندن، بخش نمایش دادن به موتورهای جستجور را برسی کنید و اگر این قسمت اگر تیک نداشت تیک آن را بزنید] تا وب‌سایت شما برای موتورهای جستجو به نمایش در بیاید.

4- جدی گرفتن اصول سئو سایت

زمانی که شما یک وب‌سایت برای کسب‌کارتان راه‌اندازی می‌کنید باید اطول و قواعدی را برای بازدید بیشتر کاربران از سایت رعایت کنید و از این اصول پیروی کنید، در واقع این اصول و قواعد را همان بهینه‌سازی یا سئو می‌نامند. وقتی که شما به درستی قوانین سئو سایت را در وب‌سایت خودتان پیاده کنید به شما کمک خواهد کرد تا در نتایج جستجوی گوگل بیشتر دیده شوید و ترافیک کاربر بیشتر را تجربه کنید. شما می‌توانید با نصب کردن افزونه Rank Math اصول مربوط به سئو را به درستی انجام دهید زیرا این افزونه به صورت کامل شما را در رسیدن به سئو محتوای اصولی وب‌سایت کمک خواهد کرد.

5- تولید و انتشار محتوا در سایت

حالا شما باید با پنل وردپرس به درستی آشنا شوید و با تمرین روش کار کردن با آنرا فراگیرید، بعد از اینکه به خوبی کار کردن با پنل ورپرس را یاد گرفتید، می‌توانید محتواهای مورد نظر خود را بسته به نوع کسب‌کاری که دارید در قسمت (نوشته‌ها، افزودن نوشته جدید) تولید کنید و با انتشار دادن محتوای مفید و کابردی بازدید کنندگاه را به وب‌سایت خوتان سوق خواهید داد.

توجه داشته باشید که محتوایی که در سایت تولید و منتشر می‌کنید باید هدفمند، مفید و خوانا باشد و محتوای شما باید دست نوشته خودتان باشد تا نتایج خوبی را به دست بیاورید. دقت داشته باشید که یکی از مهم‌ترین مراحل بعد طراحی سایت تولید و انتشار محتوای با کیفیت و کاربر پسند است.

6- بالا بردن سرعت لود وب‌سایت

دقت داشته باشید که بالا بردن سرعت لود وب‌سایت یکی از مهم‌ترین کارهایی است که باید بعد از راه‌اندازی وب‌سایت به آن پرداخت زیرا کاربران تمایل دارند از وب سایت‌هایی بازدید کنند که سرعت لود بالایی داشته باشد و وقت آنان را تلف نکند. عوامل زیادی هستند که در سرعت لود سایت تاثیر گذار هستند مانند چگونگی کدنویسی و برنامه‌نویسی سایت، هاست، چگونگی طراحی وب سایت و غیره … شما می‌توانید از ابزار آنالیز برای برسی سرعت سایت وردپرسی خودتان استفاده کنید.

7- نصب کردن سرچ کنسول از دیگر مراحل بعد طراحی سایت

شما می‌توانید با نصب گوگل سرچ کنسول تمامی اطلاعات کاملی را که برای مدیریت سئو سایت به آن نیاز دارید را در اختیار داشته باشید و جایگاه وب‌سایت خود را در نتایج جستجوی گوگل بهبود ببخشید. با استفاده از سرچ کنسول این امکان را دارید تا صفحات ایندکس شده سایت، خطای ربات‌های گوگل، تعداد بک لینک‌های سایت و اطلاعات زیادی دیگر را در سایت برسی کنید و با برطرف کردن اشکالات احتمالی به وجود آمده رتبه وب‌سایت خود را افزایش دهید.

8- بالا بردن امنیت وب‌سایت

شما می‌توانید با استفاده از افزونه‌های امنیتی مانندWordfence Security و iThemes Security سطح امنیت سایت خود را بالا ببرید تا از گزند حملات هکرها و بد افزارهای ویروسی که به کرار در فضای اینترنت وجود دارد در امان باشید. برای بالا بردن امنیت وب‌سایت می‌توانید افزونه‌ها را به موقع آپدیت کنید، حذف کردن قالب‌ها و افزون‌هایی که از آنها استفاده نمی‌کنید، به روز نگه داشتن همیشگی وب سایت و موارد این چنینی امنیت سایت شما را در بالاترین سطح ممکن نگه خواهد داشت و این موارد از مراحل بعد طراحی سایت به شمار می‌رود.

9- حفاظت از داده‌های سایت

هر وب‌سایت باید به صورت منظم از اطلاعات خودش پشتیبانی کند تا اگر سایت با مشکلی روبرو شد اطلاعات آن در خطر قرار نگیرد. شما برای این کار می‌توانید در بازهای زمانی مشخصی از داده‌ها و اطلاعات موجود در سایت خود بکاپ بگیرید تا در زمان مورد نیاز بتوانید از این دادها استفاده کنید، برای بکاپ گیری وب‌سایت می‌توانید از ابزار UpdraftPlus و Backup Buddy استفاده کنید.

10- کنترل کردن و در اختیار داشتن آمار وب‌سایت

وقتی که شما به صورت مستمر آمار بازدید وب‌سایت خود را در اختیار داشته باشید، می‌توانید بفهمید که کدامیک از صفحات سایت شما بیشتر مورد توجه کاربران قرار گرفته است و یا در طول روز چند بازدید از وب‌سایت شما به عمل آماده است. با مشخص کردن و برطرف سازی مشکلات به وجود آمد آمار مناسب و خوبی را شاهد خواهید بود که می‌تواند در رشد و پیشرفت سایت شما بسیار مهم باشد، برای در اختیار داشتن آمار وب‌سایت می‌توانید از ابزار سرچ کنسول گوگل استفاده کنید تا این ابزار آمار دقیق وب سایت را در اختیار شما قرار دهد.

سخن پایانی

مراحل بعد طراحی سایت شامل مواردی است که به صورت خلاصه و مفید برای شما بیان کردیم. شما باید صبور باشید و قدم به قدم گام بردارید زیرا یک وب‌سایت زمانی که تازه کار خودش را شروع می‌کند و قدم به دنیای گسترده و نامحدود اینترنت می‌گذارد برای رسیدن به جایگاه ارزشمند و بالای گوگل باید مسیری را سپری کند، با رعایت کردن تمامی اصول و قواعدی که در این مقاله به آنها اشاره کردیم وب سایت شما به این مهم دست خواهد یافت.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.