نکات نوشتن ایمیل تبلیغاتی، 8 مورد از مهم‌ترین مواردی که باید رعایت کرد

نکات نوشتن ایمیل تبلیغاتی، 8 مورد از مهم‌ترین مواردی که باید رعایت کرد

زمانی که رسانه‌های اجتماعی معرفی شدند عده‌ای بر این باور بودند که این رسانه‌ها برای جذب کردن مشتریان و مخاطبان جایگزین ایمیل خواهند شد و سرویس پست الکترونیک از درو خارج خواهد شد، ولی با توجه به آمار بازاریابی که از طریق ایمیل انجام می‌شود 40 درصد بیشتر از بازاریابی است که از طریق رسانه‌های اجتماعی محبوبی مانند توییتر و فیسبوک صورت می‌گیرد و باید قبول کرد که تبلیغات ایمیلی نقش زیادی را در بازاریابی و فروش ایفا می‌کند، اما نکته مهمی که باید به آن توجه کرد نکات نوشتن ایمیل تبلیغاتی و چگونگی پیاده سازی آن است.

 تنظیم کردن و فرستادن ایمیل تبلیغاتی مناسب و مفید کار راحتی نیست و خود کسانی که در این حوزه فعالیت دارند گاها نیز با این معضل مواجه می‌شوند. به دلیل اینکه ایمیل باید بر روی کاربران و مخاطبان تاثیران مفیدی را بگذارد، باید نوع و روش ساختن ایمیل تبلیغاتی به گونه‌ای هوشمند و مفید انجام شود. چه نکاتی را باید رعایت کرد تا یک ایمیل تبلیغاتی بتواند نتایج مثبتی را برای ما رقم بزند، چگونه ایمیلی را برای مشتریان و مخاطبانمان ارسال کنیم که بعد از دیدن آن مشتاق باشند تا از محصولات، کالا و خدمات بازدید کنند، به راستی نکات نوشتن ایمیل تبلیغاتی چیست و باید به چه مواردی در زمان نوشتن آن توجه کرد؟ با ما همراه باشید تا شما را با این نکات مهم آشنا سازیم.

معرفی مهم‌ترین نکات نوشتن ایمیل تبلیغاتی

توجه داشته باشید که نکات نوشتن ایمیل تبلیغاتی از اهمیت زیادی در ایمیل مارکتینگ برخوردار است و در صورت پیاده سازی درست نتایج خارق‌العاده‌ای برای ما به همراه دارد و عکس آن نیز صدق دارد، با رعایت کردن موارد زیر دیگر نگران متقاعد کردن مشتری نباشید:

۱_ نداشتن غلط املایی و نگارشی در ایمیل

زمانی که شما ایمیل تبلیغاتی با غلط‌های املایی و نگارشی برای کاربرانتان ارسال می‌کنید این امکان وجود دارد که مخاطبان بعداز خواندن این ایمیل شما را فردی شلخته، بی سواد و بی دقت فرض کند و به این ایمیل تبلیغاتی هیچ توجهی نکند. بعد از نوشتن ایمیل آن را به دقت بخوانید و در صورت بروز هر گونه اشتباهی آن را تصحیح کنید، این عامل یکی از مهم‌ترین نکات نوشتن ایمیل تبلیغاتی محسوب می‌شود.

۲_ استفاده نکردن از علامت تعجب و علائم نامرتبت در ایمیل تبلیغاتی

دقت داشته باشید که استفاده کردن از علامت تعجب و دیگر نشانگرهای نامرتب در ایمیل تبلیغاتی مناسب نیست زیرا امکان دارد مخاطب به درستی نتواند منظور شما را بفهمد و تفسیر این علائم برای او سخت باشد. در صورتی می‌توانید از این علامت‌ها استفاده کنید که مطمئن شوید دریافت کنند ایمیل به درستی می‌تواند این علائم را تشخیص دهد.

۳_ داشتن یک خط موضوع مشخص در ایمیل تبلیغاتی

به دلیل اینکه احتمال دارد کاربران شما با تعداد زیادی ایمیل در طول روز سرو کار داشته باشند، اگر ایمیل شما مفید باشد و نظر کاربر را جلب کند احتمال خواندن آن بالا است و این موضوع از دیگر نکات نوشتن ایمیل تبلیغاتی به شمار می‌رود. سعی کنید ایمیل‌های تبلیغاتی جذاب و گیرایی را برای مخاطبانتان ارسال کنید.

۴_ استفاده کردن از اصطلاحات مناسب در ایمیل

توجه داشته باشید که برای دوستان یا کسانی که ارتباط نزدیکی با آنها دارید می‌توانید از سلام استفاده کنید، اما برای مشتریان و کاربرانتان باید از عبارت‌هایی مانند صبح بخیر، روز بخیر و … استفاده کنید.

۵_ پاسخ دادن به تمامی ایمیل‌ها

برای اینکه برای افراد ارزش قائل شوید به تمامی ایمیل‌هایی که برای شما ارسال می‌شود به صورت مودبانه پاسخ دهید تا شخص فرستنده متوجه شود که شما ایمیل او را دریافت کرده‌اید. احترام به دیگران را همیشه به یاد داشته باشید و بدانید که ادب و متانت یکی دیگر از مهم‌ترین نکات نوشتن ایمیل تبلیغاتی قلمداد می‌شود.

۶_ محرمانه نگه داشتن مطالب خصوصی

به دلیل اینکه اشتراک‌گذاری ایمیل‌ها کار آسانی است می‌توانید این کار را به صورت خصوصی و یا از طریق موبایل انجام دهید. توجه داشته باشید که قبل از پست کردن محتواهای حساس در متن ایمیل به یاد داشته باشید که اجازه این کار را فرد گیرنده ایمیل بگیرید.

۷_ استفاده نکردن از شوخی در ایمیل تبلیغاتی

برای اینکه بتوانید بهترین بازخورد را از ایمیل تبلیغاتی داشته باشید، سعی کنید از شوخی کردن و استفاده جملات طنز آمیز در ایمیل پرهیز کنید. بیان کردن این گونه مطالب در ایمیل به دلیل اینکه در هر فرهنگی معنی لغات تا حدی تفاوت دارد جایز نیست.

۸_ کوتاه و مختصر نوشتن ایمیل تبلیغاتی

یکی دیگر از مهم‌ترین نکات نوشتن ایمیل تبلیغاتی این است که سعی کنید ایمیل مختصر و مفیدی را برای کاربران ارسال کنید و تمامی ماجرا را در یک ایمیل بیان نکنید. باید ایمیل تبلیغاتی به گونه‌ای باشد که به صورت روان و کوتاه هدف اصلی و محتوای مورد نظری را که شما برای کاربران و مشتریانتان ارسال می‌کنید را بیان کند. اگر ایمیل‌های تبلیغاتی شما از پاراگراف‌های طولانی تشکیل شده باشد درصد موفقیت شما را به شدت کاهش خواهد داد.

از دیگر نکات نوشتن ایمیل تبلیغاتی که باید به آن توجه کرد

  • هدف اصلی که شما در فرستادن ایمیل تبلیغاتی به مخاطبان و کاربرانتان دنبال می‌کنید فروش محصولات و خدمات به آنها است، پس دقت داشته باشید به گونه‌ای ایمیل خود را طراحی کنید که در آخر به فروش ختم شود.
  • مشخص کردن یک مهلت برای تبلیغات ایمیلی کار مفید و مناسبی است زیرا باعث خواهد شد تا مخاطبان و کاربران شما ترغیب به خواند ایمیل تبلیغاتی شوند.
  • ایمیل خود را به گونه‌ای تولید کنید تا خوانندگان این گونه برداشت کنند که اگر مطابق با خواسته شما پیش نروند امکان دارد یک چیز گرانب‌ها را از دست بدهند. به دلیل اینکه اکثریت افراد از ریسک کردن عبا دارند و دوست دارند از اشتباه کردن به درو باشند، می‌توانید به گونه‌ای در ایمیل تبلیغاتی به شرح محصولاتتان بپردازید که اگر کسی آن را تهیه نکند از مزایای فوق‌العاده آن محصول بی نصیب خواهد ماند و ضرر کرده است.
  • استفاده کردن از لینک در ایمیل تبلیعاتی سبب خواهد شد تا کاربران و مخاطبان بعد از خواندن ایمیل شما در صورت نیاز بر روی لینک مورد نظر کلیک کنند، این عامل درصد فروش را در شما بالا خواهد برد.

سخن پایانی

تمامی کسب‌کارها و افرادی که در زمینه‌های مختلف فروش و بازاریابی مشغول به فعالیت هستند می‌تواند به درستی از مزایای ایمیل تبلیغاتی برای شناخت بیشتر محصولات و برندشان استفاده کنند و راه خود را برای رسیدن به قله‌های موفقیت هموارتر کنند، اما برای اینکه بتوانید یک ایمیل تبلیغاتی مناسب را تولید و ارسال کنید باید اصول و قواعدی را رعایت کنید تا این مهم را به خوبی انجام دهید.

در این مقاله تمامی سعی خود را کردیم تا شما را با بهترین نکات نوشتن ایمیل تبلیغاتی که می‌توانید برای کاربران و مشتریانتان ارسال کنید آشنا کنیم. با توجه به مواردی که ما در این مقاله به آنها اشاره کردیم شما می‌توانید ایمیل تبلیغاتی با کیفیت بالا را تولید کنید و آن را برای رسیدن به بهترین نتیجه به مخاطبان هدفی که دارید ارسال کنید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.