موسس آپارات کیست؟

موسس آپارات کیست؟

پس از ۵ ترم تحصیل در رشته‌های برق الکترونیک دانشگاه امیرکبیر درس و تحصیل را رها کرده و به دنبال هدف و علاقه خود می‌‌رود. برنامه‌نویسی جزء کارهایی بود که بسیار به آن علاقه داشت اما به دلایل گوناگونی نتوانسته بود به صورت حرفه‌ای به آن بپردازد، تا اینکه دانشگاه را رها کرده و به سراغ برنامه نویسی می رود. با ما همراه باشید تا شما را با موسس آپارات بیشتر آشنا کنیم.

در سال ۱۳۸۳ شبکه اجتماعی با مخاطبان زیادی وجود داشت به اسم حرکات و این امر باعث می‌شود تا با راه‌اندازی یک شبکه اجتماعی فارسی زبان به نام کلوپ فعالیت حرفه‌ای خود را شروع کند. با فعالیت گسترده‌ای که در شبکه اجتماعی فارسی زبان کلوپ انجام می‌دهد به زودی سر زبان‌ها افتاده و از طرفداران زیادی برخوردار می گردد. برای توسعه و ارائه خدمات بیشتر میهن بلاگ را خریداری نموده و قصد داشت یک سرویس ویدیو نیز راه‌اندازی کند.

با گذشت زمان به این نتیجه رسید که خود سرویس ویدیو می ‌تواند به صورت مستقل عمل کند و پس از تحقیق و بررسی در سال ۱۳۸۹ آپارات را راه‌‌اندازی کرد. توضیحاتی که مختصر راجب به آنها حرف زدیم درباره موسس آپارات آقای محمد جواد شکوری مقدم است. برای شناخت این فرد با ما همراه باشید.

بیوگرافی

موسس آپارات جناب محمد جواد شکوری مقدم متولد ۱۳۶۱ در تهران است و از شانزده سالگی با دنیای برنامه‌‌نویسی آشنا شد و در شرکت ایران سیستم به صورت پاره وقت همکاری می‌کرد.

آپارات چیست

آپارات یک وب‌سایت بسیار معروف در ایران است که قابلیت اشتراک گذاری ویدیو در آن با بازدید‌های میلیونی وجود دارد. این وب‌سایت بعد از ورزش 3 در رتبه ششمین وب‌سایت پرطرفدار ایرانی تبدیل شده است. در بین 100 وب‌سایت برتر ایرانی هیچ وب‌سایتی مانند آپارات در زمینه‌ی اشتراک گذاری ویدیو وجود ندارد و آپارات در جهان رتبه 131 را در بین وب‌سایت‌های پر مخاطب به دست آورده است و رتبه الکسای آن در میان وب‌سایت‌های ایرانی اول است. در سال 1390 از نسخه اندروید آپارات رونمایی شد و در سال 1392 نسخه ios آن به بازار نیز عرضه شد و با استقبال خوبی نیز مواجه شد.

اگر کسی بخواهد ویدئویی در این وب‌سایت به اشتراک بگذارد ابتدا باید حساب کاربری خود را ایجاد کرده وعضو وب‌سایت شده و سپس ویدیو مورد نظر خود را، با فرمت‌های مشخص شده مثل MP4) QT،WMV،ASF،AVI) بارگذاری کرده و با دیگران به اشتراک بگذارید. در سال 1393 اولین نهاد عالی رتبه‌ی دولتی یعنی ریاست جمهوری حساب خود را در آپارات ایجاد کرد و بعد از گذشت مدتی بسیاری از هنرمندان، شخصیت‌های فرهنگی و سیاسی و برند‌های معتبر نیز وارد آپارات شدند.

سیستم ” شتاب دهنده” در سال 1395 در آپارات برای کسانی که علاقه‌مند بودند ویدیو آنها بازدید بیشتری داشته باشد و در صفحه اول قرار گیرد، طراحی و راه‌اندازی شد و در قبال پرداخت مبلغی کاربران می‌توانستد این سیستم را خریداری کنند. آپارات در بهمن ماه سال 1393 فیلیمو را طراحی و راه‌اندازی کرد. فیلیمو، شامل سریال‌های ایرانی و خارجی بود که در دسترس کاربران قرار داشت و بسیاری از افراد را شگفت زده کرد. اما همه چیز به اینجا ختم نشد و در سال 1394 فیلیمو تمامی فیلم و سریال‌های خود را با زیرنویس فارسی در اختیار کاربران قرار داد.

ایده‌ی موسس آپارات از کجا آمد

همانطور که در بخش قبلی نیز به آن اشاره شد آپارات در بهمن ماه ۱۳۸۹ ایجاد شد و پس از یک سال در سال ۹۰ راه ‌اندازی شد. به گفته آقای مقدم موسس آپارات اوایل کار در با مشکل پهنای باند مواجه شده و حدود یک سال و نیم با این مشکل همراه بودند تا کم‌ کم پهنای باند و سرعت بالاتری گرفت، در ماه‌های اولیه آپارات حدود ۴۰ مگابایت پهنای باند ایجاد می‌کرد. در صورتی که در حال حاضر ۱۰۰ گیگابایت بر ثانیه پهنای باند ایجاد می کند. امروزه آپارات بیش از ۴ میلیون نمایش ویدیو در طول روز و ۱۴ میلیون آی پی واحد بیننده در ماه را تجربه می‌کند و به جرأت می‌توان گفت یکی از پربازدیدترین وب‌سایت‌های پخش ویدیو است.

مزایای آپارات

  • پخش زنده تلویزیونی
  • دسته‌بندی‌های مختلف هنری، ورزشی، گردشگری، تاریخی که با انتخاب آنها می‌توانید ویدیو مرتبط با موضوع مشاهده کنید
  • تماشای آنلاین ویدیو‌ها
  • دسترسی به ویدیو با دنبال کردن صفحات مورد علاقه
  • امکان ثبت نظر
  • دسترسی به ویدیو‌های محبوب

موسس آپارات چند برند را به نام خودش ثبت کرده است

در حال حاضر محمد جواد شکوری مقدم وب‌سایت‌هایی همچون آپارات، میهن‌بلاگ، کلوپژ، لنزور و فیلمیو را مدیریت و رهبری می‌کند.

دلایل موفقیت موسس آپارات از زبان خودش

۱_هماهنگی و تلاش همیشگی تیمی

۲_انتخاب درست در ایده و خلاقیت

۳_وجود خلاء در ارائه سرویس ویدیو که با آپارات آن خلاء را پوشش دادیم

۴_یکی از عوامل مهم را هم باید صادقانه گفت: فیلتر یوتویوب…

سخن پایانی

ما در این مقاله قصد داشتیم تا شما را با یک مدیر و موسس موفق آشنا کنیم و نکات مهم موفقیتش را برایتان شرح دهیم. سوالی که از آقای مقدم پرسیده شد راجع به اینکه اگر ۱۰ سال به عقب برگردد چه کاری را انجام خواهد داد که تا به امروز انجام نداده است؟ و ایشان بدون تامل پاسخ دادند: به مارکتینگ و برندینگ بیشتر اهمیت می‌دهم، اهمیت تجارت در مارکتینگ به قدری بالاست که افراد موفق و نابغه مثل موسس آپارات از اهمیت آن قافل نیستند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.