هاست ابری (cloud hosting)، 10 مزایای مهم این سیستم میزبانی سایت

هاست ابری (cloud hosting)، 10 مزایای مهم این سیستم میزبانی سایت

هاست ابری cloud hosting در واقع به شبکه‌هایی از سرور مجازی گفته می‌شود که به یک شبکه اصلی از سرورهای فیزیکی وصل می‌شود، درصد دسترسی شما به میزبانی ابری به این بستگی دارد که نیاز وب‌سایت شما چقدر است. میزبانی ابری با توجه به فراهم کردن منابع مورد نیاز از فضای کلود می‌تواند داده‌ها را به خوبی میزبانی کند.

هاست ابری زیر ساختی است برای ارسال و دریافت اطلاعات در فضای ابری، با توجه به در اختیار داشتن زیر ساخت ابری میزبانی وب میزان منابع تقاضا شده نیز قابل ارائه خواهد بود. از ویژگی‌های مهمی که در میزبانی ابری وجود دارد این است که امکان فضای ذخیره سازی مجازی را با استفاده از سخت افزار خواهد داشت و با توجه به این قابلیت یک سرور فیزیکی بعد از اینکه مجازی شود امکان میزبانی کردن از سرورهای زیادی را دارد.

با پیشرفت‌های زیادی که امروزه در اینترنت شاهد آن هستیم تحولاتی اساسی نیز در صنعت هاست و میزبانی وب به وجود آمده است که کیفیت بهتر خدمات‌رسانی را در میزبانی برای صاحبان وب‌سایت‌های اینترنتی فراهم ساخته است. یکی از هاست‌های پرطرفداری که در سالیان اخیر از محبوبیت بالایی در بین افراد برخوردار بوده، cloud hosting می‌باشد، در واقع یکی از آخرین تکنولوژی‌هایی که امروزه در زمینه میزبانی وب ارائه شده است میزبانی ابری است. 

هاست ابری چه مزیت‌هایی دارد

مزایایی که cloud hosting برای یک وب‌سایت به همراه دارد عبارتند از:

۱_ بالا بردن uptime وب‌سایت

زمانی که شما برای سایت خودتان از هر نوع هاستی استفاده می‌کنید، بروز بودن وب‌سایت شما به محیط سرور فیزیکی بستگی خواهد داشت که در صورت آفلاین بود سایت شما نیز از دسترس خارج خواهد شد مگر اینکه از قابلیت cdn در سایت خود استفاده کنید که این عامل downtime را در سایت شما کم خواهد کرد. هاست ابری از آپتایم بالایی برخوردار است و به شما این امکان را می‌دهد تا از چندین منابع سرور برای وب‌سایت خوتان استفاده کنید، این موضوع باعث می‌شود سایت شما در زمان به وجود آمدن کوچکترین اختلالی به یک سرور دیگر متصل شود.

۲_ در زمان بازدید بالای سایت، شما امکان کنترل سایت را دارید

وقتی که شما داری یک سایت هستید که سطح ترافیک بالا و پایینی دارد، پیدا کردن یک هاست برای میزبانی از اینگونه وب‌سایتی کار راحتی نخواهد بود. اما زمانی که شما از هاست ابری برای میزبانی سایت استفاده می‌کنید می‌توانید با توجه به نیازی که دارید از منابع سرور استفاده کنید.

۳_ هاست ابری از انعطاف پذیری قیمت برخوردار است

اکثر سرویس‌های میزبانی هاست در صورتی که حتی شما از منابع سرور در مدت زمانی استفاده نکنید باید ماهانه هزینه‌ای را برای سرور پرداخت کنید، ولی زمانی که شما ازcloud hosting استفاده می‌کنید در قبال مصرف باید هزینه‌ای را پرداخت کنید. با توجه به این ویژگی وقتی که سایت شما از ترافیک بالا و زیادی برخوردار است نیازی نخواهید داشت تا پکیج خریداری شده را کاملا به روز کنید، در واقع با توجه به هزینه‌های مصرفی مبلغی را پرداخت خواهید کرد.

۴_ فرآیند تنظیم سرور cloud hosting با سرعت بالا

در زمان راه‌اندازی سایت باید سرور میزبانی ابری را گسترش دهید و اگر نیازی به این کار ندارید می‌توانید یک هاست اشتراکی ساده را برای وب‌سایت خودتان تهیه کنید چون ممکن است که مدت زمان کمتری برای استقرار سرور صرف شود.

۵_ اندازه‌گیری منابع در سرور ابری آسان است

بدون اینکه شما منتظر بمانید تا ارائه دهنده میزبانی سایت ورود شما را به داشبورد مدیریت تایید کند، شما این امکان را دارید تا به راحتی به داشبورد مدیریت دسترسی داشته باشید و عملکرد سایت خودتان را به صورت لحظه‌ای برآورد کنید.

۶_ هاست ابری سرعت سایت را افزایش می‌دهد

وقتی که شما از یک هاست ابری در وب‌سایت خودتان استفاده می‌کنید با توجه به اینکه این فضای ذخیره‌سازی سرعت سایت شما را افزایش خواهد داد باعث بالا رفتن تعادل بین بارهای محیط‌های چند سروری را فراهم خواهد ساخت، این عامل سبب خواهد شد تا فشار زیادی بر روی منابع سرور منفرد وارد نشود. نوع سخت افزار سرور نیز بر روی سرعت سایت تاثیر گذار است پس شما می‌توانید از هاست‌های ابری استفاده کنید که دارای کسینگ چند لایه و سخت‌افزارهای سرور پریمیوم باشند تا عملکرد سایت شما را بهتر کنند.

۷_ کم کردن تاثیرات محیط

وقتی که شما از سرویس هاست ابری استفاده می‌کنید به دیتا سنترهای کمتری نیاز خواهید داشت و با توجه به نیازی که دارید از منابع سرو خوتان در لحضه استفاده خواهید کرد، در واقع منابع و داده‌های خوتان را ساده‌تر خواهید کرد که اثرات محیطی کمتری ایجاد خواهد شد.

۸_ امکان استفاده از سرور redundant

درصد بالایی از هاست‌های میزبانی اگر اتفاقی برای سرور مرکزی آنها به وجود بیاید سایت شما را به حالت آفلاین خواهند برد و شما امکان استفاده از وب‌سایت خود را نخواهید داشت، دلیل آن این است که سرور سایت شما در یک سرور واحد قرار گرفته است. در صورتی که در هاست ابری یک حالت وجود داد به نام redundant که این امکان برای این است که اگر بنا به هر دلایلی وب‌سایت شما از کار بیفتد در ظرف چند ثانیه اقدام به گرفتن یک نسخه پشتیبانی از سایت خواهد کرد تا بتوانید از آن به عنوان جایگزین استفاده کنید.

۹_ وجود داشبورد ساده در cloud hosting

مدیریت سرورهای ابری در گذشته کار راحتی نبود و برای مدیریت کردن این سرورها نیاز بود تا دانش فنی و تجربه کافی در این زمینه را داشته باشید، در صورتی که امروزه با وجود داشبورد با کاربری ساده شما این امکان را خواهید داشت تا هاست خوتان را به راحتی مدیریت کنید.

۱۰_ بالا بودن امنیت سرور

زمانی که شما از سرور ابری برای سایت خودتان استفاده می‌کنید با مشکلاتی از قبیل اضافه بار، خرابی سخت‌افزار و یا هک شدن مواجه نخواهید شد زیرا در صورت بروز اختلال و خرابی در سرور ابری این امکان را دارید تا به راحتی از منبع سرور دیگری بدون اینکه مشکلی به وجود بیاید استفاده کنید.

سخن پایانی

هاست ابری به هاستی گفته می‌شود که وب سروها را در مناطق مختلف جغرافیایی تقسیم می‌کند، منابعی را که وب‌سایت‌ها نیاز دارند در مناطق مختلفی بر روی چندین سرور تقسیم می‌شود، cloud hosting یک کار مشخص را انجام می‌دهد که پشتیبانی به صورت تمام وقت از سایت‌های اینترنتی است. این عامل سبب خواهد شد تا زمان‌های DOWN در سایت کم شود زیرا اگر بنا به هر دلایلی یکی از سرورها با اختلال و مشکل مواجعه شود و نتواند منابع وب‌سایت را بارگزاری کند، سرور دیگری وجود دارد تا از داده‌ها و منابع سایت به خوبی پشتیبانی کند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.