هاست مناسب چیست، 9 نکته مهم در زمان انتخاب آن

هاست مناسب چیست، 9 نکته مهم در زمان انتخاب آن

هاست مناسب به هاستی گفته میشود که تمامی پارامترهای مهم و ضروری برای ذحیره اطلاعات وب سایت را داشته باشد و از امنیت بالای برخوردار باشد. با توجه به همه گیری اینترنت در تمامی جوامع استفاده و بهرمندی از امکانات این فضای بزرگ برای تمامی کسب کارها میتواند اتفاقات خوشایندی را رقم بزند و آنها را به موفقیتهای زیادی سوق دهد. داشتن یک وب سایت شخصی برای هر کسب کاری یک اولویت محسوب میشود زیرا به دلیل استفاده کردن عموم مردم از خدمات اینترنتی آنها تمایل دارند تا از طریق اینترنت به کارهای خودشان رسیدگی کنند و خریدهای خود را اینترنتی انجام دهند زیرا هم در وقت و هم در هزینه برای افراد به صرفه خواهد بود.

از این رو تمامی کسب کارها باید برای جا نماندن از این دنیای نامحدود اقدام به راه اندازی وب سایت کنند. زمانی که شما یک وب سایت را طراحی و راه اندازی کردید باید برای رسیدن به موفقیت اصول و قواعدی را رعایت کنید و با برنامه ریزی که انجام میدهید میتوانید به هدفی که دنبال میکنید دست یابید.

HOST

یکی از موارد مهمی که شما در زمان راه اندازی وب سایت باید به آن توجه داشته باشید انتخاب یک هاست مناسب است. یکئ هاست خوب و مفید میتواند از وب سایت شما به خوب پشتیبانی کند و با امکاناتی که در اختیار شما قرار میدهد وب سایت پویا و قدرتمندی را خواهید داشت که از سرعت و امنیت خوبی برخوردار است. سوالی که اکثر افراد در زمان تهیه و خرید هاست با آن مواجعه میشوند این است که از کجا بفهمیم هاست خوب چه خصوصیان و ویژگیهایی دارد و آن را از کجا تهیه کنیم؟ در این مقاله به برسی مشخصات یک هاست مناسب و مطمئن خواهیم پرداخت.

نکات مهم در انتخاب هاست مناسب

1- امکان ارتقاء دادن هاست

اگر شما نیاز دارید تا از یک هاست به مدت 2 یا 3 یال استفاده کنید باید هاستی را انتخاب کنید که فضای لازم را برای رشد و توسعه برای شما فراهم سازد، یعنی این قابلیت را داشته باشد که بتواند پلن های با کیفیت تری را به شما ارائه دهد و با توجه به این امکان بتوانید سرویس های خودتان را از هاست اشتراکی به سرور اختصاصی تغییر دهید و با این کار از قدرت پردازش و فضای بیشتری بهره ببرید.

2- قابلیت کنترل پنل داشته باشد

کنترل پنل باید هم کاربر پسند باشد و هم کار کردن با آن راحت باشد زیرا کنترل پنل در هاست نقش فرمان را دارد. در زمان انتخاب هاست نوع کنترل پنل مد نظرتان را مشخص کنید و با برسی دقیقی که بر روی آن انجام میدهید اطمینان حاصل کنید که این کنترل پنل دارای تمامی قابلیت های مورد نظر باشد.

3- کیفیت پشتیبانی و سرعت هاست

تمامی شرکتهای هاستینگ به صورت تلفنی و ایمیلی به کسانی که هاست مورد نظر را از آنها تهیه میکنند خدمات پشتیبانی ارائه میدهند اما باید از شرکتی هاست مناسب را تهیه کنید که از کیفیت بالایی پشتیبانی برخوردار باشد. پشتیبانی سریعی که بتواند در کمترین زمان ممکن مشکل شما را حل کند.

4- امتیاز و اعتبار آپ تایم هاست

در واقع آپ تایم به آن مقدار ساعاتی گفته میشود که وب سایت شما در دسترس قرار دارد و آن را با درصد بیان میکنند. در زمان تهیه هاست دقت داشته باشد که آپ تایم آن کمتر از 99 نباشد. اگر میخواهید آپ تایم هاست خود را مشخص کنید میتوانید از ابزار سایت آپ تایم روبات استفاده کنید.

5- قیمت مناسب و تمدید هاستینگ

زمانی که شما نیاز دارید تا از شرکت هاستینک یک هاست مناسب تهیه کنید به دلیل اینکه شما بار اول است که اقدام به خرید هاست از آن شرکت کرداید شاید به شما تخفیفات خوبی را ارائه دهند در صورتی که اگر بعد از اتمام مهلت هاست بخواهید آن را تمدید کنید آن شرکت هیچ گونه تخفیفی را برای شمادر نظر نگیرد. وقتی که اقدام به خرید هاست میکنید اگر آن هاست با تخفیف 70 درصدی در اختیار شما قرار گرفت به فکر هزینه های تمدید دورهای بعد نیز باشید، از هاستینگی خرید کنید که از یک شرایط مناسب و یکسان در زمان فروش و تمدید برخوردار باشد.

 6- تناسب حجمی و فنی را در نظر بگیرید

قبل از اقدام به تهیه هاست مورد نظرتان باید فضا، مهارت و امکانات مورد نظرتان را مشخص کرده و بعد اقدام به تهیه هاست کنید، با تعیین کردن نیاز و خواسته ای که دارید میتوانید یک هاست مناسب را تهیه کنید.

7- زمان پاسخ دهی سرور

مدت زمانی را که شما یک آدرس را وارد میکنید و کلید اینتر را میزنید سرور در حال پردازش و اجرای درخواست شما است که این پروسه را مدت زمان پاسخ دهی سرور گویند. باید دقت داشته باشد در زمان انتخاب هاست مناسب سرعت آن را مد نظر داشته باشید زیرا اگر شما یک هاست معمولی را برای وب سایتتان تهیه کنید زمانی که کاربر یک عبارت را در وب سایت شما سرچ کند به دلیل ضعیفی هاست سرعت لود پایین خواهد آمد و کاربران از این وضعیت به شدت عصبانی میشوند که نتایج بدی را برای شما به همراه دارد.

شرکت های هاستینگ خیلی در مورد سرعت پاسخ دهی سرور حرف به میان نمی آورند اما با توجه به قیمتهای هاست که این شرکتها ارائه میدهند شاخصه خوبی برای انتخاب خواهد بود .

8- نظراتی که مشتریان به هاستینگ داد اند

یکی از موارد مهمی که شما میتوانید از کیفیت خدمات یک شرکت هاستینگ اطلاع داشته باشد برسی کردن نظرات کاربران و مشتریان در مورد خدمات هاست ارائه شده توسط شرکت است. البته هواستان باشد که این نظرات همگی مثبت نباشند و به سراغ نظرات منتقدان نیز بروید، میتوانید به فرمهای مخصوصی که هاستینگ قرار داده مراجعه کنید و یا در شبکه های اجتماعی رفته و با برسی تمامی نظرات کاربران از کیفیت و خدمات رسانی هاستینگ اطمینان پیدا کنید.

9- مقایسه کردن هاست شرکتها با یکدیگر

شما میتوانید با پیدا کردن چند هاست با کیفیت که متناسب با نیاز شما است اقدام به مقایسه آنها کنید، مثلا کدام هاست از دامنه رایگان برخوردار است و یا چندین دیتا سنتر در مراکز سرور هاست قرار دارد، کدام یک از هاستها برای کاهش انرژی کمتر ارزش بیشتری قائل هستند و موارد این چنینی دیگر.

سخن پایانی

با توجه به نیاز و شرایطی که هر وب سایت دارد باید اقدام به تهیه هاست مناسب کنید، زمانی که شما از یک هاست مطمئن و با کیفیت استفاده میکنید هم سرعت بارگذاری و لود وب سایتتان بالا میرود و هم کاربران در زمانی که درون وب سایت شما هستند میتوانند به راحتی و در کمترین زمان ممکن به بخش های مختلف سایت سر بزنند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.