هشتک دزدی چیست؟

هشتک دزدی چیست؟

 با توجه به اینکه در دنیای امروزی امکان استفاده عموم مردم از تکنولوژی به امری فراگیر تبدیل شده است، افراد می‌تواند با در اختیار داشتن یک تلفن همراه هوشمند و یک خط اینترنت عقاید و افکار خود را با دیگران به اشتراک بگذارند. بخش بزرگی از تبلیغات و بازاریابی برندها در شبکه‌های اجتماعی را هشتک‌ها تشکیل می‌دهند و نقش مهمی را در این فضا ایفا می‌کنند، در ادامه این مقاله به برسی هشتک دزدی خواهیم پرداخت.

کسب کارها و شرکت‌های تجاری این امکان را دارند تا با استفاده از هشتک‌هایی که مختص به خودشان است و یا هشتک‌هایی که به محبوبیت دست پیدا کردند برای رشد و ارتقاء کسب کارهای خودشون استفاده کنند و با این راهکارها مخاطبان و مشتریان زیادی را به دست بیاورند. در این میان یک نوع هشتک وجود دارد به عنوان هشتک دزدی یا (هشتک ترن شده) که می‌تواند تاثیرات زیادی را در موفقیت و رشد کسب کارها ایجاد کند.

معرفی هشتک دزدی

هشتک دزدی را باید همچون یک چاقوی تیز آشپزخانه فرض کرد که علی‌رغم کارایی که دارد، اگر کوچکترین بی‌اعتیادی با این چاقو انجام دهید خسارات زیادی را برای شما به همره دارد. کسب کارهای زیادی وجود دارند که با استفاده درست و به جا از هشتک دزدی فواید زیادی را به دست می‌آورند و شرکت‌ها و کسب کارهایی نیز وجود دارند که با استفاده نابه جا و غیر اصولی که در به کار گیری این هشتک‌ها انجام می‌دهند خسارات هنگفتی را متحمل می‌شوند. خوب حالا با توجه به این موارد هشتک دزدی چیست؟

در واقع هشتک دزدی زمانی به وجود می آید که برای کار و هدف مشخص تعیین شده‌ای از یک هشتک ترن شده استفاده شود. با توجه به نوع هشتک دزدی شرکت‌های زیادی وجود دارند که از این نوع هشتک برای رسیدن به فروش و بازاریابی بهتر و مفیدتر استفاده می‌کنند و شما می‌توانید با انجام ترفند‌هایی از این کار جلوگیری کنید.

راه‌های جلوگیری از هشتک دزدی

همه ما می‌دانیم که استفاده از هشتک و به کارگیری آن می‌تواند تاثیرات شگرفی را در کسب کار و تجارت ما ایجاد کند، اما چطوری می‌توان از قرار نگرفتن در بین هشتک‌های دزدی جلوگیری کرد:

۱_ استفاده از هشتک‌های خاص

استفاده کردن از هشتک‌های خاص یک راه حل مناسب محسوب می‌شود برای قرار نگرفتن در هشتک‌های دزدی، مثلا هشتک‌هایی که برای یک مخاطب طراحی شده‌اند هدفی که این نوع از هشتک دارند این است که مخاطب بتواند در مسابقه مد نظر شرکت کند و آنها را باید جزو هشتک‌هایی محسوب کرد درصد دزدی آن بسیار کم بوده زیرا این نوع از هشتک‌ها برای شرکت در مسابقه توسط افراد مورد استفاده قرار می‌گیرد و از آنها برای از بین بردن کمپین تبلیغاتی شما استفاده نخواهد شد.

۲_ در نظر گرفتن شرایط شرکت یا مجموعه

قبل از اینکه بخواهید از هشتک تبلیغاتی استفاده کنید، شرایط شرکت خودتون را در نظر بگیرد و بعد اقدام به استفاده از این هشتک کنید. مثلا اگر کسب کار شما موفق نیست و شرایط مساعدی را ندارید بهترین کار این است که از کمپین تبلیغاتی خودتان در یک فرصتی دیگر استفاده کنید. بهتر است راه‌های دیگری برا بازاریابی و تبلیغات در این شرایط انتخاب کنید زیرا استفاده کردن از این هشتک می‌تواند برای شما تاوان زیادی را به همراه داشته باشد.

۳_ استفاده نکردن از عبارات مبهم

استفاده نکردن از عبارت‌های کلیشه‌ای و مبهم در هشتک، مثلا هیچ وقت از عباراتی مانند < چقدر ما رو دوست دارید > در هشتک استفاده نکنید زیرا این نوع از هشتک‌های توان زیادی را در تقابل با هشتک‌های دزدی ندارند و با سخنان طعنه آمیز همراه خواهند بود. می‌توانید با تحریک کردن و کارهای مفیدی که در هشتک انجام می‌دهید باعث شوید تا کاربران و افراد خودشان شما را تحصین کنند.

۴_ استفاده از نام برند در هشتک

گاهی در هشتک‌های بعضی از شرکت‌ها اشاره‌ای به نام یا برند شرکت نمی‌شود که این عامل سبب خواهد شد این هشتک نتواند علیه آن برند استفاده شود، زیرا از هشتک‌های دزدی برای خراب کردن نام تجاری و برند استفاده می‌شود.

هشتک‌های دزدی چند نوع هستند

در ادامه به برسی انواع هشتک‌ دزدی می‌پر‌دازیم:

1- هشتک‌های دزدی که در کمپین روابط عمومی ناموفق از آنها استفاده می‌شود

این نوع از هشتک‌های جدی به نظر می‌رسند و در زمانی اتفاق می‌افتند که یک شرکت برای به دست آوردن روابط عومی خود با کاربران و افراد هشتک راه‌اندازی می‌کند. ولی این نوع از هشتک توسط عده‌ای ربوده شده و کسانی که آن را به سرقت می‌برند برای تمسخر کردن آن شرکت و یا حمله کردن از این هشتک بر علیه آن شرکت استفاده می‌کنند. PR Campaign هدف اصلیش بهبود روابط با مشتریان اشت.

2- هشتک‌های دزدی واسه جلب توجه کردن

یکی از مرسوم‌ترین نوع هشتک‌های دزدی رو کسانی انجام می‌دهند که علاقه زیادی به جلب توجه کردن و دیده شدن دارند. دلیل انجام دادن این کار هم توسط این افراد این است که دوست دارند پست‌های آنها در زمان کوتاهی در شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام و توییتر توسط کاربران دیده شود. با توجه به اینکه کاربرن تمایل زیادی دارند تا هشتک‌های ترن شده را بیشتر جستجو کنند، دزدان هشتک با استفاده از هشتک دزدی مبادرت باعث جلب توجه شدن دیگران شده و از این کار به هدفی که دنبال می‌کنند خواهند رسید.

سخن پایانی

درسته که استفاده نابجا و غیر اصولی از هشتک دزدی می‌تواند خساراتی را به برند و کسب کار شما وارد کند، اما اگر درست از این نوع هشتک‌ها استفاده کنید می‌توانید با تلاش بیشتر و قراردادن زمان لازم نتایج مثبت و خوبی را از به کار گیری آنها به دست آورید.

مثلا اگر بخوایم به یک نمونه اشاره کنیم باید شرکت بیسکویت کرجی را مثال زد، این شرکت که یکی از موفق ترین و بهترین شرکت‌هایی خوراکی است که در ایران فعالیت می‌کند از هشتگ‌های ترن شده در تبلیغاتش استفاده می‌کند. این برند به مناسبت روز زمین یک تصویر و متن را در حساب توییتری خود قراد داد که متن استفاده شده این بود << زمین میراث گذشتگان ما نیست، بلکه امانت فرزندان ما است. قدر اونو بدونیم >>.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.